Gå til innhold

En Smitt til Smule

Mafalda

Anbefalte innlegg

Har falt helt ut her.. vet dere kjønnet på babyen? Altså den inni magen ;)

Jepp, det er en liten lillebror der inne!

Stikk motsatt av Smule fantes han ikke sjenert og viste seg villig vekk fra alle vinkler, og vi kunne tydelig se to små erter og et riskorn. Imponerende utstyr! :fnise:

Nå hadde det jo vært utrolig praktisk med jente, i forhold til at vi har lassevis med jentetøy etter Smule og HK-jenta, men alle er enige om at det er koselig med en liten gutt. SnillVimsen var aller mest fornøyd, for han var ganske bekymret for kjønnsbalansen ;) Og jeg kjenner også at det skal bli gøy med en gutt. Har ikke hatt guttebaby på over ti år, så det skal bli moro.

Så får vi se hvordan han ser ut når han blir født, da. Ingen av de andre gutta har hatt utseendet med seg som helt nyfødte, kan du si... Jentene har vært ganske søte (etter nyfødt-skalaen å regne), men gutta har vært type "gammal gubbe/flådd kanin", hehe. Men de har kommet seg raskt, altså, så vi får håpe at det blir tilfelle denne gangen også!

:goodbye:

Vil gjerne henge på her inne

:vinke:

Velkommen, så koselig! Her er det mer skravlings og hverdagsfrustrasjoner enn babyprat, er jeg redd,

men det er mange hyggelige damer som henger her inne! Og kanskje det blir litt mer babygreier etter hvert som det nærmer seg... sånn at Smitt får være med i boka si, han også? :ler:

Dagens hverdagsfrustrasjon:

- en sånn morgen hvor du for en gangs skyld kunne ha sovet litt lenger (flesteparten av barna borte, mann som er tidlig oppe med Smule, og jeg som ikke var lys våken ved den minste lyd), men så skulle sønn og mann kjøres bort til treningsfeltet halv åtte likevel. Så da utgikk det :roll:

Gubben skal tilbringe sju timer i sekretariatsteltet, mens Nani skal spille plasseringskamper. Jada, plasseringskamper... :tristbla: Team Aldri Best Når Det Gjelder slår til igjen. Først seiler de gjennom puljespillet og vinner gruppa soleklart. Og så skal de bare igjennom en vits av en åttendelsfinale mot nest siste lag i en annen gruppe- og det klarer de å rote bort.

Hmpf. Det finnes tap, og det finnes sure tap, og dette havnet definitivt i sistnevnte kategori. Et svensk tupp-og-løp-lag som hadde en eneste taktikk, og han het Rasmus, var 1.85 høy og spilte spiss. VI burde selsvagt ha scoret et par mål raskt og punktert hele greia, men i stedet le det en langtrukken 1-1-match med ekstraomganger, og jaggu vinner ikke svenskene på straffe... Nani måtte stå over den kampen pga muskelknute i låret, og sto frustrert på sidelinja og forsøkte å dirigere der det trengtes- men til ingen nytte. Ikke at han sønnen min er en ny Messi, så langt der i fra, men han er som regel kaptein og veldig god på å styre laget i en og samme retning.

Æsj.

Jeg er en god taper, så lenge vi taper skikkelig. Gi meg et realt 3-0-tap mot et lag som er bedre enn oss, any day, og jeg skal ikke sutre. Men å tape knepent mot et lag som ikke har noe i sluttspillet å gjøre, fordi vi roter... det er surt! Jammen godt at trenerne er flinkere enn meg til å snu nederlag til noe positivt. Gudene skal vite at gutta har fått øvd seg på positiv innstilling denne sesongen! :forvirret:

Men altså: det er to plasseringskamper i dag, så jeg regner med at gutta går for best mulig plassering, i hvert fall. Og det regner ikke, flaks for Gubben og alle de andre mammaene og pappaene som selger vafler og er trivselsvakter og passer på parkeringen.

Og ikke minst for SnillVimsen! Jeg er bare SÅ glad for at det ikke har regnet. Antagelig har han frosset mer enn nok som det er på denne speiderturen sin, så at de slapp regn var bare helt fantastisk. Vi skal nok hente en passelig møkkete, sliten og glad gutt i ettermiddag! :) Han var litt bekymret for at premien var en vandrepokal og de ikke får beholde den mer enn ett år, men som jeg sa: med tanke på at speidertroppen hans knapt har slått opp et telt før kan han nok la være å bekymre seg for akkurat det :fnise:

SÅ da gjenstår bare denne søndagen... skal bort med matpakke til Nani og Gubben etterpå, og så må Smule og jeg rydde litt. Susain kommer hjem i ettermiddag, HK-jenta og SnillVimsen skal hentes. Og innimellom må jeg roe ned Nanis pianolærer, som tok gårdagens mislykkede tråkkeprøve særdeles ille opp og nå frykter stort for fredagens konsert. Ja, og så er det kamp i kveld. Og middag hos svigers. Og så er det jammen mandag igjen. Hurra for ny uke, jeg er sliten allerede før den har begynt- og så avsluttes den med LJOM-konsert hele fredag kveld og så er det 17. mai... :daane:

Men sånn bortsett fra det er alt bra. Sola skinner, og "om lidt er kaffen klar"! :)

Får ikke sitert deg ordentlig. Haha, å holde meg oppdatert på Smitts Dagbok, såklart!

Sveiper innom daglig men neimen om jeg får lest. Ligger som regel som et slag før mannen kommer hjem fra jobb og i seng klokken 20.00, jodler litt med lillemor men å danse og synge The Fox har jeg slutta med. Graviditeten gjør meg, som forrige gang, helt kake stort sett hele dagen.

Bursdagsbarn er hun i September, så en stund til enda. Tenk hvis Smitt kommer 7 september? Da har vi noe å feire begge to :)

Uff ja, skravla går i ett her.

Jeg får skylde på at det er de eneste sosiale livet jeg har igjen, kombinert med at jeg ikke er helt inne i arbeidsoppgavene på jobb (og ikke skal bli det heller. Disse fire månedene er jeg egentlig altmuligdame og avlaster for alle, og det fører foreløpig med seg en del dødtid. Savner fremdeles KG i Outlookformat, hihi)

Slakt har man lov til å være! :kose: Er det selv så ofte jeg har muligheten, faktisk. Og The Fox blir ikke borte, du får bare la Bård og Vegard gjøre jobben nå i de nærmeste månedene...

7. september? Ja, da får du to rimelig tette du også! Og det er jo ikke helt usannsynlig at Smitt velger den datoen å komme ut i verden. Jeg håper jo innerst inne på et mirakel og at han skal melde sin ankomst 31. august, sånn i forhold til barnehage, men anser det som ganske lite sannsynlig. Så 7. september er bra. Og det har en langt bedre klang enn for eksempel 11. september!

Håper alt går bra med deg, Mini og Endamindre! :klem:

Og for å avslutte med et par ord om Smitt (siden det er hans bok, liksom...), så sparker han nå slik at det synes utenpå magen. Moro! Men da må han jo ligge akkurat riktig til, og sparke akkurat sånn, så det er foreløpig bare jeg som har fått med meg denne begivenheten. Ikke for å klage på Gubben, men den tiden der han kunne ligge i en halvtime med hånda på magen bare for å se om han kan kjenne noe er over for ganske mange år siden :ler:

Og Smule har sluttet med pupp! Hurra! :hoppe:

Jeg tror i alle fall vi kan si det. Hun har ikke fått pupp siden onsdag (og da var det bare en krisepupp av typen "sur og sinna baby i trangt venterom på ballettskolen, og surt og kaldt utenfor", altså en klassisk Hold Kjeft-pupp), og før det gikk det også flere dager... Så jeg tror jammen hun er ferdig. Hurra! Helt ærlig skal det bli veldig deilig med en lang pause før det blir på'n igjen.

Håper alle har en fin søndag, og koser seg med hva enn de nå har på planen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med gutt! :) Håper han blir kjempe skjønn ;) Hvor mange gutter har du fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Herregud, jeg blir anpusten av helgene dine :fnise:

Jeg synes vi har timet terminer og kjønn bra. Så skal det bli spennende å se om jeg følger opp resten av løpet ditt etter hvert :ler:

Hurra for puppeslutt! Noen måneder fri er bedre enn ingenting :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har guttene sluttet med puppen av seg selv da de var ganske nøyaktig året. Og jeg syntes det var like vemodig begge gangene! Jeg har virkelig hatt problemer med å gi slipp på de små babyene mine på alle måter ;)

Men altså, jeg forstår veldig godt at man vil slutte når en ny baby er på vei. Tror nok det er best for alle i grunnen... En venninne av meg ammet eldstemann helt til neste ble født (to tette barn, bør jeg vel legge til ;)), og det ble skikkelig haraball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Gratulerer med gutt! :) Håper han blir kjempe skjønn ;) Hvor mange gutter har du fra før?

Denne dagboken går så fort og er så vanskelig å henge med i svingene på at den egentlig burde kommet med en faktaboks: "Dette er Mafalda". Med en kort oppsummering av Gubben og barna og deres særtrekk, samt andre harde fakta som bør være på plass for at boka skal gi mening ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagboken går så fort og er så vanskelig å henge med i svingene på at den egentlig burde kommet med en faktaboks: "Dette er Mafalda". Med en kort oppsummering av Gubben og barna og deres særtrekk, samt andre harde fakta som bør være på plass for at boka skal gi mening ;)

eni ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har guttene sluttet med puppen av seg selv da de var ganske nøyaktig året. Og jeg syntes det var like vemodig begge gangene! Jeg har virkelig hatt problemer med å gi slipp på de små babyene mine på alle måter ;)

Men altså, jeg forstår veldig godt at man vil slutte når en ny baby er på vei. Tror nok det er best for alle i grunnen... En venninne av meg ammet eldstemann helt til neste ble født (to tette barn, bør jeg vel legge til ;)), og det ble skikkelig haraball.

Huff, jeg håper snuppa mi på snart elleve måneder ikke har planer om å slutte enda. Jeg er nemlig ikke klar :ler: Hun er jo så liten. Sist gang jublet jeg for hver nye milepæl, denne gangen har jeg grått (OK da, hulket) over større bilsete, sportsvogn, up&go-bleier... Ja, egentlig det meste. Nå har mannen begynt å hinte om eget rom, men hallo? Oh no!

Jeg er også enig i at jeg hadde gjort som deg, Mafalda, om jeg var gravid på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg blir anpusten av helgene dine :fnise:

Jeg synes vi har timet terminer og kjønn bra. Så skal det bli spennende å se om jeg følger opp resten av løpet ditt etter hvert :ler:

Selvsagt, Tekola- det er det minste jeg forventer. Etter lillebror tar du to års pause for å gjøre ferdig studiene, og så smeller du til med enda en gutt. Deal? :ler:

(men det ER jo moro at vi får det samme omtrent samtidig, to ganger på rad. Og jeg kan anbefale hele ungeflokken min, egentlig, det spørs vel mer på om du har lyst til å ha småbarn nesten sammenhengende i 15-16 år?)

Uff ja, jeg blir andpusten selv :sjenert:

Det går jo rundt... alt går når man må, men det var et par ganger i går jeg var tårene og sammenbruddet nær. Måtte gå hjem fra siste kampen fordi jeg ble så kvalm og svimmel, og gikk og la meg samtidig som Smule i halv ni-tiden. Og i beste Murphy's Law-stil: hva er det første som dumper inn i innboksen min på jobb i morges? Jo, en invitasjon til sommerfest, du. Lys sommerkveld, sjømat, vin i strie strømmer, småprat og bølgeskvulp og dans i de små timer.

Ahahahahahaha... :roll::sur:

Håneidu, festinga får andre stå for. Jeg skal pakke med magen og det sure gravidtrynet mitt og gjemme meg under dyna, den kvelden som alle andre ;)

Huff, jeg håper snuppa mi på snart elleve måneder ikke har planer om å slutte enda. Jeg er nemlig ikke klar :ler: Hun er jo så liten. Sist gang jublet jeg for hver nye milepæl, denne gangen har jeg grått (OK da, hulket) over større bilsete, sportsvogn, up&go-bleier... Ja, egentlig det meste. Nå har mannen begynt å hinte om eget rom, men hallo? Oh no!

Hehe, jeg skjønner veldig godt den siden av saken også, altså!

Det er ikke lett å gi slipp på babyene, særlig ikke når det er sistemann (skal se jeg gråter og bærer meg neste gang). Men akkurat med Smule har ammingen blitt veldig masete på slutten. Hun ville ha puppen hele tiden, men uten å drikke stort, og utviklet en irriterende greie med å suge hardt samtidig som hun dyttet seg vekk fra kroppen min. Au, og dobbelt-au! Det er nok derfor det nesten bare er lettelse denne gangen: litt på grunn av Smitt, men også fordi jeg seriøst hadde like vonde brystvorter på slutten av ammeperioden som i starten. Sært! :ler:

Håper du kan utsette både ammeslutt og eget rom enda litt til, LilleBallerina, for det høres ikke ut som om du er klar ;)

Gratulerer med gutt! :) Håper han blir kjempe skjønn. Hvor mange gutter har du fra før?

Tusen takk, Yesterday!

Nå er stillingen 3-3 her i familien, det er ganske perfekt!

Og det kan jo hende han blir skjønn, selv om erfaringene med storebrødrene tilsier det motsatte. Men igjen: de vokste seg raskt pene, og nå sitter vi og flirer sammen over hvor lite pene de var som nyfødte...

:hoho:

Unnskyld... jeg skal være den første til å innrømme at det skravles her inne så det er umulig å henge med. Vi får håpe det blir en travel sommer (sagt med ironi i stemmen, det har vel aldri skjedd at det har vært særlig travelt her akkurat i sommermånedene...).

Men i dag kan jeg fatte meg i korthet:

Romance just died :sukk:

(jeg hadde planer om å tvinge Gubben til å kjøpe nye gifteringer når skattepengene kom. Men etter litt dødtid på jobb- og tilhørende googling- har jeg entusiastisk gått inn for å blåse langt i hele gifteringestyret, og heller gå for dampvasker fra han til meg og robotstøvsuger fra meg til ham. Noen som vet om det går an å gravere inn navn og dato??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe en vannfast tusj og skrive på?

Min gutt var ikke så veldig vakker de første dagene heller, var skikkelig pizzatryne og oppblåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det ikke dette som er tegn på et stabilt ekteskap, Mafalda? :)

Bolla var ikke spesielt pen som nyfødt hun heller... Etter noen timer så hun ut som E.T som hadde lekt med en villkatt. Hun hadde litt vel lange negler og klarte å klore seg opp ganske så greit iløpet av det første døgnet. :P

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var faktisk lillemann ganske søt da han ble født, ikke noe ET-ansikt i det hele tatt (jeg var forberedt på en rød, skrukkete sak med kjeglehode). Men jeg har et bilde der han er prikk lik Gollum :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Ikke noe å unnskylde, Mafalda, vi elsker all skravlinga! Så er det jo bare å sørge for å henge med i svingene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Vel, med to barn før fylte 24 så er jeg jo ikke 40 om jeg følger opp? Spørs om HerrTekola er enig :ler:

Sommerfest, ja. Jeg er invitert med på sommerfest på jobben til HerrTekola, fredagen etter at vi har flyttet ned. Får se om jeg tar meg en svipptur opp igjen og etterlater vesla med en av hennes to særdeles uvillige barnevakter av noen bestemødre :fnise: (De bestiller vel omtrent billett til meg i det jeg spør, finingene :rodmer: )

Er forresten veldig takknemlig for Pollito Pio, altså, alle negler er klippet før geita :nigo:

Nei, vi får vel dra oss ut på ettårskontroll! Har Smule vært på det enda? Hvor lang og tung har hun rukket å bli? :hoppe:

Edit: Må bare legge til at romantikk er for pingler etter et visst punkt. Vi kunne fint funnet på noe lignende. :fnise:

Men hvorfor nye, om det er lov til å spørre?

Vi kan være skikkelig klisseromantiske og, men som oftest går det i hverdagsromantikken som når HerrTekola kommer hjem med cola, en mango eller noe annet digg "Fordi du er så flink og fin og gravid og supermamma og og og" :rodmer:

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gifteringer eller dampvasker? :ler:

Hvis det er en trøst så er det lite smykker, rosebuketter og konfekt i vårt hus også... En genial kjærlighetserklæring nå om dagen er at noen har vasket noe for deg eller kjøpt en staude på Plantasjen. Og det er - helt ærlig - helt greit for meg!

Nå hører det med til historien at min mann ikke er god på gaver. Jeg liker ikke smykkene han liker. Jeg liker ikke de røde rosene han liker. Og sjokolade? Det gir han ikke, for han synes man bare skal spise sjokolade i helgene. Romantisk, han der! :ler:

Men etter et ganske langt samliv har jeg heldigvis for lengst innsett at det ikke er der slaget står...

Jeg er forresten veldig glad i dampvaskeren min! Nå gjelder det å få ut fingeren og impregnere de fugene, bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snipp*

Romance just died :sukk:

(jeg hadde planer om å tvinge Gubben til å kjøpe nye gifteringer når skattepengene kom. Men etter litt dødtid på jobb- og tilhørende googling- har jeg entusiastisk gått inn for å blåse langt i hele gifteringestyret, og heller gå for dampvasker fra han til meg og robotstøvsuger fra meg til ham. Noen som vet om det går an å gravere inn navn og dato??)

Robotstøvsuger er fantastisk! Jeg synes det er romantisk som bare det jeg :fnise:

Og tenk hvor fantastisk dere må synes den er, når jeg som bor alene elsker det faktum at jeg bare kan sette den på og gå ut døra, så er hybelkaninene mine døde når jeg kommer hjem :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen Wolfmoon, DREPER du virkelig de daaakal små kaninene?! :sjokk:

Innser plutselig at jeg må finne på et annet navn for støvdotter før seksåringen min får snusen i dette med hybelkaniner. Ellers er løpet kjørt og vi får aldri lov til å støvsuge igjen.

Men så flott at du digger den, da! Enda en god grunn til å prioritere støvsugeren framfor ringen.

Gubben er litt sånn "Jammen den tar sikkert ikke helt inne i alle krokene, og kan heller ikke gå over dørstokker". Som i at siden den ikke tar alt og gjør det helt perfekt, er det ikke vits i. Mens jeg tenker mer at hvis det faktisk sparer oss for 10-15% jobb, så er det verdt det. All reduksjon er bra reduksjon, liksom.

Min gutt var ikke så veldig vakker de første dagene heller, var skikkelig pizzatryne og oppblåst.

Bolla var ikke spesielt pen som nyfødt hun heller... Etter noen timer så hun ut som E.T som hadde lekt med en villkatt. Hun hadde litt vel lange negler og klarte å klore seg opp ganske så greit iløpet av det første døgnet. :P

Men jeg har et bilde der han er prikk lik Gollum :ler:

Haha,stakkars småttiser... de skulle bare visst hvordan vi mødre kunne omtale dem :lol:

Men, det er jo sagt med kjærlighet i stemmen. Og de ER jo nydelige, om de nå ser sånn eller slik ut. Det er noe med selve babyvesenet som er så sart og tandert og nydelig. Åh, nå kjenner jeg at jeg gleder meg skikkelig til å få en liten flådd kanin igjen!

Yesterday: vannfast tusj gjør nok samme nytten.Bra tips!

SmallTalk: Tegn på et stabilt ekteskap? Jo, du er nok inne på noe- å være litt laidback på sånne ting tyder nok på at man er rimelig sikker i sin sak. Eller som jeg sier til Gubben hver bryllupsdag: "Jøss, det ser faktisk ut som det kommer til å bli oss."

Men, det er litt synd likevel. Vi har ikke akkurat prioritert det romantiske så høyt fra før av, for å si det forsiktig :ler: Ikke gadd vi å feire vårt eget bryllup, og bryllupsreise hadde vi ikke tid til. Vi rakk aldri å gravere noe i ringene, noe som var like greit ettersom Gubben mistet sin etter et par år. Og siden da har det alltid vært en liten, tullete drøm at vi skal gjøre noe med det og får oss skikkelige ringer.

Og det skal vi. Antagelig samtidig som vi pusser opp det rosa badet.

Nettopp: en vakker dag. :fnise:

Ikke noe å unnskylde, Mafalda, vi elsker all skravlinga! Så er det jo bare å sørge for å henge med i svingene...

:tommelopp:

Vel, med to barn før fylte 24 så er jeg jo ikke 40 om jeg følger opp? Spørs om HerrTekola er enig.

Sommerfest, ja. Jeg er invitert med på sommerfest på jobben til HerrTekola, fredagen etter at vi har flyttet ned. Får se om jeg tar meg en svipptur opp igjen og etterlater vesla med en av hennes to særdeles uvillige barnevakter av noen bestemødre :fnise: (De bestiller vel omtrent billett til meg i det jeg spør, finingene :rodmer: )

Er forresten veldig takknemlig for Pollito Pio, altså, alle negler er klippet før geita :nigo:

*kremter høyt* Jeg har også noen år igjen til 40. Bare så det er sagt! :ler:

Og det er jo en fordel å ha med herr Tekola på laget. Men har dere seriøst tenkt på et tall, sånn i forhold til barn? Eller er det mer at dere tar det som det kommer? Det siste kan være farlig for mannfolk, har jeg hørt. Bare spør Gubben...

Sommerfest i en annen by? :daane:

Det er sporty, da. Jeg som ikke klarer å finne verken lyst eller ork til å tusle fra t-banen og ned til Tjuvholmen, liksom. Synes bare det blir mas og træl og enda en ting som skal gjøres, så jeg gidder ikke melde meg på. Trist, men kanskje en nødvendig konsekvens av å aldri ha fri? Før jeg har lyst til å bruke en kveld på andre mennesker, må jeg få fylt opp lageret med alenetid-behov- og det står ikke akkurat i fare for å skje med det første (som jeg måtte forklare til hun som inviterte meg på utdrikningslag: i vår familie har vi sluttet med barnevakt. Det er rett og slett ingen som driver med sånt lenger.)

Pollito Pio er gull!

Har ikke prøvd den på neglklipping (men det skal jeg!), men derimot måtte vi ta en liten visning på mammas telefon på SnillVimsens seriekamp her om dagen. Det er rene magien. Sur og lei unge blir glad og blid unge. Da får det ikke hjelpe at omgivelsene kan bli smått øre i hodet :ler:

Nei, vi får vel dra oss ut på ettårskontroll! Har Smule vært på det enda? Hvor lang og tung har hun rukket å bli? :hoppe:

Øh.

Det var altså Gubben som gikk på den kontrollen.

(det sier i grunnen alt. Han er komplett håpløs på alt av tall og datoer og den type opplysninger. Det er fryktelig pinlig, men den mannlige ansatte på HK-jentas avdeling husker alle ungenes bursdager, noe Gubben aldri noen sinne har gjort. Han må støtt og stadig ringe og høre. Var SnillVimsen født i 2002? Går Susain i A eller B? Jeg blir altså så flau! Så da jeg leste innlegget ditt i går, spurte jeg jo. Hvordan gikk det egentlig på ettårskontrollen, bortsett fra at hun tok sprøyte? Jo, det gikk fint. Hun var "noe med ni og noe med sju". Kanskje 70 centimeter og ni kilo, eller 90 centimeter og sju kilo? Eller var det åtte, ikke ni? Eller åtte, ikke sju? Ja, noe sånt.

:bond:

Men for å gi et (litt) bedre svar, så har Smule alltid vært omtrent gjennomsnittlig, men bittelitt lett if orhodl til høyden. I og med at selv Gubben hadde fått med seg hvis det var store avvik (håper jeg!), tror jeg vi kan lande på at hun fremdeles er gjennomsnittlig.

Gifteringer eller dampvasker? :ler:

Hvis det er en trøst så er det lite smykker, rosebuketter og konfekt i vårt hus også... En genial kjærlighetserklæring nå om dagen er at noen har vasket noe for deg eller kjøpt en staude på Plantasjen. Og det er - helt ærlig - helt greit for meg!

Nå hører det med til historien at min mann ikke er god på gaver. Jeg liker ikke smykkene han liker. Jeg liker ikke de røde rosene han liker. Og sjokolade? Det gir han ikke, for han synes man bare skal spise sjokolade i helgene. Romantisk, han der! :ler:

Men etter et ganske langt samliv har jeg heldigvis for lengst innsett at det ikke er der slaget står...

Jeg er forresten veldig glad i dampvaskeren min! Nå gjelder det å få ut fingeren og impregnere de fugene, bare...

Enda en dampvasker-entusiast notert. Hurra! Nå er det nummeret før kortet får kjørt seg :nigo:

Jeg kan i grunnen ikke si at jeg er veldig overrasket over at Herr Ciara ikke er av den serenade-romantiske sorten, hehe. Men en staude, eller en vask av noe, er ganske romantisk det også, selv om det kanskje ikke lever opp til klisje-idealene. Men du har jo så evig rett: det er ikke der slaget står. Det er tre hundre ting som veier tyngre i et hverdagsliv sammen. Men du kan hilse og si at det av og til må være lov med sjokolade midt i uka...

Eventuelt ville det kanskje vært romantisk med noen ferdig impregnerte fuger? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Tekola

*kremter høyt* Jeg har også noen år igjen til 40. Bare så det er sagt! :ler:

Og det er jo en fordel å ha med herr Tekola på laget. Men har dere seriøst tenkt på et tall, sånn i forhold til barn? Eller er det mer at dere tar det som det kommer? Det siste kan være farlig for mannfolk, har jeg hørt. Bare spør Gubben...

Sommerfest i en annen by? :daane:

Det er sporty, da. Jeg som ikke klarer å finne verken lyst eller ork til å tusle fra t-banen og ned til Tjuvholmen, liksom. Synes bare det blir mas og træl og enda en ting som skal gjøres, så jeg gidder ikke melde meg på. Trist, men kanskje en nødvendig konsekvens av å aldri ha fri? Før jeg har lyst til å bruke en kveld på andre mennesker, må jeg få fylt opp lageret med alenetid-behov- og det står ikke akkurat i fare for å skje med det første (som jeg måtte forklare til hun som inviterte meg på utdrikningslag: i vår familie har vi sluttet med barnevakt. Det er rett og slett ingen som driver med sånt lenger.)

Pollito Pio er gull!

Har ikke prøvd den på neglklipping (men det skal jeg!), men derimot måtte vi ta en liten visning på mammas telefon på SnillVimsens seriekamp her om dagen. Det er rene magien. Sur og lei unge blir glad og blid unge. Da får det ikke hjelpe at omgivelsene kan bli smått øre i hodet :ler:

Øh.

Det var altså Gubben som gikk på den kontrollen.

(det sier i grunnen alt. Han er komplett håpløs på alt av tall og datoer og den type opplysninger. Det er fryktelig pinlig, men den mannlige ansatte på HK-jentas avdeling husker alle ungenes bursdager, noe Gubben aldri noen sinne har gjort. Han må støtt og stadig ringe og høre. Var SnillVimsen født i 2002? Går Susain i A eller B? Jeg blir altså så flau! Så da jeg leste innlegget ditt i går, spurte jeg jo. Hvordan gikk det egentlig på ettårskontrollen, bortsett fra at hun tok sprøyte? Jo, det gikk fint. Hun var "noe med ni og noe med sju". Kanskje 70 centimeter og ni kilo, eller 90 centimeter og sju kilo? Eller var det åtte, ikke ni? Eller åtte, ikke sju? Ja, noe sånt.

:bond:

Men for å gi et (litt) bedre svar, så har Smule alltid vært omtrent gjennomsnittlig, men bittelitt lett if orhodl til høyden. I og med at selv Gubben hadde fått med seg hvis det var store avvik (håper jeg!), tror jeg vi kan lande på at hun fremdeles er gjennomsnittlig.

Det var ikke meningen å få deg til å høres ut som om du var passert 40, altså! :ler:

Det er bare den grensa jeg har satt for meg selv for å få barn. 38-40-ish. Er jeg ikke fornøyd med antallet da får jeg bare bli det :fnise:

Vi har en ide om tre-fire et sted. Jeg har en lillebror og HerrTekola er dritten i midten med to brødre, så vi ser for oss at tre eller fire kan være fint. Og så blir det jo fryktelig avhengig av bolig. (Jobb og inntekt også, men er jo greit å ha plass!) Hvordan er det hos dere, forresten? Har alle egne rom?

Mest for at HerrTekola endelig skal få vist frem kona si som baker så episk kake og lager god mat ellers som han har med på jobb :ler: (Jeg har visst nemlig blitt den kona på jobben hans :plystre: ). Og så blir det et siste farvel med byen jeg har tilbrakt de siste fem årene i :sukk:

Men ingenting er skrevet i stein enda!

:hoho: Mon tro om folka bak hadde sett for seg den bruken av videoen!

Godt å høre at Gubben er akkurat like gjennomsnittlig som sin datter! Observerte to pappaer på ettårskontroll da jeg var der, og de ble skrekkelig nervøse av å observere en "erfaren" mamma, for de endte med å nesten ikke vite opp og ned på sine egne unger stakkars! Jeg satt nå bare der og lekte med vesla, og pappaene stotret frem det ene klønete formulerte spørsmålet etter det andre om hvordan ting funket på helsestasjonen, og fniste (ja, fniste, voksne menn) nervøst annenhvert minutt det var stille. Herremin, jeg hadde så problemer med å holde meg alvorlig og syntes så synd på dem samtidig :ler:

Jeg har nettopp dratt meg igjennom alt av skjemaer som skal fikses og Vesla sover fortsatt, så du får bare beklage et i overkant kjapt svar :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen Wolfmoon, DREPER du virkelig de daaakal små kaninene?! :sjokk:

Innser plutselig at jeg må finne på et annet navn for støvdotter før seksåringen min får snusen i dette med hybelkaniner. Ellers er løpet kjørt og vi får aldri lov til å støvsuge igjen.

Men så flott at du digger den, da! Enda en god grunn til å prioritere støvsugeren framfor ringen.

Gubben er litt sånn "Jammen den tar sikkert ikke helt inne i alle krokene, og kan heller ikke gå over dørstokker". Som i at siden den ikke tar alt og gjør det helt perfekt, er det ikke vits i. Mens jeg tenker mer at hvis det faktisk sparer oss for 10-15% jobb, så er det verdt det. All reduksjon er bra reduksjon, liksom.

Jeg klarer tydligvis ikke å ta knekken på dem alle, de formulerer seg jo til stadighet i imponerende tempo :P

Den har selvfølgelig begrensninger, men den tar det verste fra gulvet uten at jeg må være i nærheten. Og å dra over med en mikrofibermopp en gang i uka ... eller annenhver uke ... det klarer selv jeg, og da blir jo krokene med også ;)

Og gifteringer? Jeg tror mine foreldres gifteringer ble for små innen 5 år etter bryllupet, jeg har i alle fall aldri sett dem med gifteringer. Og de er nå fortsatt gift, til tross for shotgun-wedding, snart 40 år etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, min mann er som din gubbe!

Det toppet seg den gangen han kom hjem fra en kontroll på helsestasjonen med Softie og hadde byttet opp på cm og kg. Han er 11,5 cm og 87 kg! Snakk om en stutt-tjukk unge...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...