Gå til innhold

En Smitt til Smule

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner en økende instagram-behov - det er denne følelsen av å gå glipp av noe... Men så lenge jeg ikke har smart-telefon er det ikke så mye vits, og strengt tatt trenger jeg jo ikke enda mer å sose bort tid på... Men twitter er min venn, stadig mer av det som før ville havnet på facebook havner nå der.

Jeg har facebook, twitter og instagram (gamlis med ungt behov :hoho:) Og instagram og twitter har overtatt facebook. Jeg bruker fb til chatting, men det er ekstremt sjelden jeg legger ut noe selv. En viktig ting som fb er for meg: Bursdagskalender.....

Bilder jeg kanskje ville lagt ut på fb havner på instagram - kommentarer jeg kanskje ville lagt på fb havner på twitter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Instagram, Facebook, Twitter (brukes aldri), LinkedIn (er det rett?) og SnapChat. Om jeg bare kunne valgt to ville det blitt Instagram og Snap. Slå deg løs! Ingen tvang om å legge ut bilder eller noe - og ingen mail. For hvordan i huleste skrur man av Twitter og LinkedIn-mailene?

Skrevet

Jeg har Instagram, Facebook, Twitter (brukes aldri), LinkedIn (er det rett?) og SnapChat. Om jeg bare kunne valgt to ville det blitt Instagram og Snap. Slå deg løs! Ingen tvang om å legge ut bilder eller noe - og ingen mail. For hvordan i huleste skrur man av Twitter og LinkedIn-mailene?

På twitter fjerner du varslene under innstillinger. Jeg får aldri mail derfra.

Skrevet

Innrømmelse: Jeg har mastergrad i data men jeg synes twitter, instagram og ikke minst snapchat virker så utrolig komplisert :sjenert:

Facebook bruker jeg da :ler:

Skrevet

På twitter fjerner du varslene under innstillinger. Jeg får aldri mail derfra.

Genialt! Da må jeg bare se om jeg husker brukernavn og passord da :ler:
Skrevet

Det kan jeg nok ikke hjelpe deg meg. :fnise:

Gjest Neferet
Skrevet

Jeg ga etter for Instagrampresset for et par år siden etter å ha konsekvent ment at det var for de unge og hippe... :sjenert: Nå mener jeg det samme om Snapchat :fnise: (men det kommer jeg nok ikke til å gi etter for altså...)

Skrevet (endret)

Æ'kke du ung og hipp da, Neferet? ;)

Forresten, gjett hvem som har Snapchat-konto...

Joda, Gubben! :hoho: Han har en eneste venn, og det er Susain. Rett og slett fordi han ville se hvordan det fungerer.

Ikke at vi har noen illusjoner om at vi kan kontrollere nettbruken deres helt, for det kan vi ikke. Men takket være min manns datakunnskaper har vi i det minste grundig oversikt over hvilke nettsteder som er mest besøkt per bruker. Det skulle ungene visst, men det gjør de ikke... :lur: Vi sjekker ikke ofte, men har det i bakhånd.

Jeg har facebook, twitter og instagram (gamlis med ungt behov :hoho:) Og instagram og twitter har overtatt facebook. Jeg bruker fb til chatting, men det er ekstremt sjelden jeg legger ut noe selv. En viktig ting som fb er for meg: Bursdagskalender.....

Bilder jeg kanskje ville lagt ut på fb havner på instagram - kommentarer jeg kanskje ville lagt på fb havner på twitter.

Det er sånn jeg føler at flere og flere gjør det. :jepp:

FB tørker sakte men sikkert inn (bortsett fra oss sorry, utdaterte sjeler som ikke orker annet enn å henge rundt der til spott og spe :fnise:) og bruken flyttes til andre arenaer. Og da følger jo folk etter, vil jeg tro.

Kjenner på det samme presset her. Har opprettet konto, men har aldri brukt den (annet enn for å beundre babyen til Kokkosnøtta).

Vil veldig gjerne snoke på andres babyer, men er samtidig fast bestemt på at min egen ikke skal ut på nettet. Så da føler jeg det blir "feigt" av meg å ha Instagram kun for å være kikker ;)

Njae... jeg tenker litt sånn at de av oss som velger å dele, gjør det på egen risiko og kan ikke nødvendigvis forvente å få noe "i retur". Så jeg ville ikke tenkt at du "snoket", i ordets mindre hyggelige betydning, det er en naturlig konsekvens av at bildene ligger ute til fri beskuelse.

Selv legger jeg ut, og tror at det er litt typisk for de av oss med eldre barn. Kanskje fordi det første som skjedde da FB og lignende internettsamfunn poppet opp, var at ungene selv gikk bananas med å legge ut bilder, så den store privatlivsdiskusjonen kom liksom aldri helt i gang :ler: Men jeg har visse kjøreregler da. For det første skal det ikke legges ut for mye, for ofte eller for privat, og bilder skal alltid og uten unntak være fine/morsomme/hyggelige (får se om ungene er enige når de blir større, da, eller om de saksøker meg, hehe). Jeg er gjerne morsom på egen bekostning, eller legger ut om egne feil og mangler, men er veldig forsiktig med å gjøre det samme på andres regning. Det skulle bare mangle, egentlig.

Til syvende og sist er det bare en tilpasset utgave av Facebookreglene generelt: jeg sier aldri noe på Facebook som jeg ikke kunne sagt rundt lunsjbordet på jobben.

Innrømmelse: Jeg har mastergrad i data men jeg synes twitter, instagram og ikke minst snapchat virker så utrolig komplisert :sjenert:

For min del ligger det nok noe her også.

Æsj, enda mer å sette seg inn i, liksom.... *lat*

Det kan jeg nok ikke hjelpe deg meg. :fnise:

:hoho:

Rart at du ikke kunne bidra akkurat der, Skravla. Hvis vi ikke skal satse på at LilleBallerina er såpass fantasiløs at brukernavnet er "brukernavn" og passordet er "password123" :ler:

Trøtt, trøtt, trøtt.

Hjemme etter fotballkampen i åttetiden i går (og ga meg selv en stor klapp på skuldra for å klare og vri en skikkelig kjip situasjon til en rolig og lærerik diskusjon mellom meg og min yngste sønn. Bra jobba, Mafalda!), og deretter en lang kveld med Smule som får tenner og ikke ville sove. Tror ikke vi sluknet før godt etter midnatt, og så er det opp klokka seks og ut med bikkja i regnet. Det er et herlig liv. Vurderer nå sterkt å gi bort massasjegavekortene jeg fikk til jul av Gubben. Det var en pen tanke, men nå bare stresser de meg (ikke har jeg tid, og ikke har jeg lyst. Tanken på å kle av seg og tvinge andre til å måtte berøre kvapsekroppen min er ikke veldig tiltrekkende for tiden...), og jeg har to venninner med bursdager denne måneden... ;)

Derimot er det dugnad i barnehagen i dag, og foreldremøte i morgen. Og planlegging av SnillVimsens kretskonkurranse til helga. Nani har hjemmecup da, så jeg skal sitte i sekretariatet hele søndagen. Og over det hele, som en slags mørk sky, svever det evige 17.mai-spøkelset (Pensko? Penskjorter? Barnebunad som passer eller ikke passer? Hvor la vi flaggene i fjor?) . Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. når sistemann (altså Smitt) endelig går ut av VGS skal jeg tilbringe den første 17.maien liggende i senga og pimpe champagne helt for meg selv. Til nød kan jeg se på toget på TV, men antageligvis ikke. Jeg er bare halvveis i ungeflokken og føler allerede at jeg har fått nok 17. mai for resten av livet. Men som en ekte god mor er det bare å smile mens du stryker bunadsskjorta (som snart kommer til å være full av ketsjup og is uansett) og ha med noen gnagsårplastere i veska. For sikkerhets skyld. Og ikke glemme å ta ut en tusenlapp i cash, siden alle ser sitt snitt til å tjene grovt på unger den dagen. Hurra, hurra, hurra! :ironi:

Ikke at jeg har et ambivalent forhold til 17. mai, altså! :ler: Får bare inderlig håpe at det ikke regner, da.

Og dagens lille smile-episode: tror dere ikke Susain sto opp klokka seks for å krølle håret til lillesøster, da? Det imponerte meg, altså. Kom hjem etter å ha luftet dyret, og der var jentene i full sving med krølltanga foran speilet. Storesøster og lillesøster i dyp konsentrasjon, det er jo så jeg blir øm rundt hjerterota.

Så får det heller være at begge jentene, og spesielt den yngste, fikk seg en liten leksjon i dette med regn og fuktighet og stritt hår og sånn, og antagelig velger en solrik dag til neste hårstylings-seanse (innen vi ankom barnehagen var krøllene blitt til noen stusselige bølger. Men tanken var jo god!)

Endret av Mafalda
Skrevet

Argh, hvorfor faller innlegg alltid uuuut :sur:

Her får vi mekler på besøk. Lurer litt på et nytt hus som vi har falt helt for..

Oi, så spennende!

Så dere vurderer seriøst å flytte? Da bøyer jeg meg i støvet, altså, jeg blir svett bare ved tanken.

På den annen side, hvis dere har veldig veldig lyst på nytt hus... :plystre::ler:

Fantastisk t-skjorte :ler:

Jeg joina "instaaa" for å briefe med babybilder til venner og KGere. Ikke no' e-poster derfra! Men jeg skjønner hva du mener. ;)
Så jeg har vel ingen gode argumenter den ene eller andre veien, bortsett fra babybilder :fnise:

Babybilder er vel argumenter i seg selv, er det ikke?

(og flere bilder av Vesla er typisk ikke å forakte! :lur:) Dere har meg på gli her nå...

(og ja, den t-skjorta var knall. Og Gubben tok det overraskende bra, han er ellers ikke utstyrt med voldsomme mengder selvironi, men den spøken tok han på strak arm!)

Jeg kjenner en økende instagram-behov - det er denne følelsen av å gå glipp av noe... Men så lenge jeg ikke har smart-telefon er det ikke så mye vits, og strengt tatt trenger jeg jo ikke enda mer å sose bort tid på... Men twitter er min venn, stadig mer av det som før ville havnet på facebook havner nå der.

Enig i det første.

Og minst like enig i det andre.

Det er jo tidstyver også, alt dette, og det blir vel neppe til at man bruker mindre tid der jo flere konti og brukere man har? :forvirret:

Uff. Det er jo så man savner de grå fasttelefonene med tallskive, og minnebøker til å skrive i... :sukk:

Skrevet

17. mai er en av de dagene i året hvor jeg tenker at det hadde vært litt stas å ha barn, men det er vel fordi jeg ikke vet bedre... :ler:

Uff. Det er jo så man savner de grå fasttelefonene med tallskive, og minnebøker til å skrive i... :sukk:

Da jeg gikk på videregående (det er jo bare 15 år siden, sa hun med en kombinasjon av ironi og lett angst i stemmen), hadde jeg egen telefon (dog ikke egen linje) på rommet - det var skikkelig luksus og gjenstand for misunnelse. Særlig kombinert med at jeg hadde en far som sjelden klaget på høye telefonregninger og en linje som kunne være opptatt timesvis i strekk. Prøv å forklare det scenarioet til en tenåring i dag...

Skrevet (endret)

Jeg for min del føler meg helt utenfor nå, for jeg aner ikke hva SnapChat er (har kun hørt uttrykket), Twitter er noe andre holder på med, Instagram høres slitsomt ut og de få nyhetene jeg har å offentliggjøre blir lagt ut på Facebook. Og jeg har en LinkedIn-konto som jeg ikke har vært innom på to år.

Det verste er dog at jeg som tross alt jobber med IT sikkert burde interessere meg for dette, men sannheten er at jeg ikke finner slike ting det spor interessant. Gi meg arkitekturen bak de forskjellige tingene, hvordan systemene er bygget opp og alt det der, og jeg interesserer meg garantert. Men å bruke dem - nei, det har jeg ingen interesse for... :P *Føler meg plutselig veldig gammel her*

Og nå kjenner jeg at jeg gleder meg til 17. mai! Jeg gleder meg til å putte på Knerten dressen hans og se på han og samboeren gå litt i tog og vifte med flagg, samt å se på at han koser seg sammen med kusine, tanter, onkler, besteforeldre og oss. :rodmer:

Endret av SmallTalk
Gjest Neferet
Skrevet

Hehe, takk for tilliten, men så veldig ung og hipp kan jeg vel ikke kalles lenger... :ler: Kjenner særlig på den etter at jeg begynte i min nåværende jobb, det er hardt å gå fra å vanligvis være blant de yngste til nå å være mye eldre enn mange av mine kollegaer. Det er en rekrutteringspolicy her at de henter x antall nyutdannede hver høst, så da blir de veldig små etterhvert, sånn i forhold til meg ihvertfall! Det som faktisk kan være greit, er at da er det ikke nødvendigvis noen som savner meg på jobbturer og fester og sånn hvor jeg har en tendens til å være kveldstrøtt og kaste inn håndkledet tidlig. Det hjelper jo ikke at jeg ikke har alkoholen til å holde meg gående heller, så da er det lett å være "kjedelig" :sjenert:

Men instagram har jeg altså, og hvis du ender med å gi etter for presset føler jeg det er obligatorisk at vi skal følge hverandre :lur::fnise:

Skrevet

Og nå kjenner jeg at jeg gleder meg til 17. mai! Jeg gleder meg til å putte på Knerten dressen hans og se på han og samboeren gå litt i tog og vifte med flagg, samt å se på at han koser seg sammen med kusine, tanter, onkler, besteforeldre og oss. :rodmer:

17. mai er en av de dagene i året hvor jeg tenker at det hadde vært litt stas å ha barn, men det er vel fordi jeg ikke vet bedre... :ler:

Nja, som du hører på SmallTalk finnes det de som gleder seg også! ;)

Og jeg skjønner jo greia. Det blir som med julaften. Det er hakket mer stas med barn til stede, og deres glede er jo halve moroa- minst.

Men i og med at jeg har hatt skolebarn i mange år, i Oslo av alle steder, så er 17. mai nå for evig og alltid knyttet opp mot stress, mas og utgifter. Og dugnader. Og gnagsår. Og opp klokka seks og hjem klokka seks og dautrøtte unger i møkkete pentøy. Så jeg kan styre meg (julaften har unngått denne skjebnen, antagelig fordi jeg er skikkelig streng på alt jeg ikke gidder å slite meg ut med før jul.)

Men dagen kan absolutt ha sine små lyspunkter av lykke og idyll. Jeg bare håper inderlig at det blir bedre vær enn det vi har i dag her i byen. Blir det like dårlig på 17. mai tror jeg at jeg legger meg ned og griner. Tanken på å drasse rundt på våt, sutrete Smule med iskalde fingre og se på korps som først og fremst er

opptatt med å tømme tubaene for vann, er trist så det holder.

Så: hvis det blir bare oppholdsvær, så lover jeg å ikke sutre (hvis vi klarer å finne pentøyet til alle). Kors på halsen. Ikke har vi dognadsarbeid på skolen heller, vi har friår i år :hoppendeglad: så jeg skal virkelig prøve å være litt positiv. Jepp.

Jeg for min del føler meg helt utenfor nå, for jeg aner ikke hva SnapChat er (har kun hørt uttrykket), Twitter er noe andre holder på med, Instagram høres slitsomt ut og de få nyhetene jeg har å offentliggjøre blir lagt ut på Facebook. Og jeg har en LinkedIn-konto som jeg ikke har vært innom på to år.

Det verste er dog at jeg som tross alt jobber med IT sikkert burde interessere meg for dette, men sannheten er at jeg ikke finner slike ting det spor interessant. Gi meg arkitekturen bak de forskjellige tingene, hvordan systemene er bygget opp og alt det der, og jeg interesserer meg garantert. Men å bruke dem - nei, det har jeg ingen interesse for... :P*Føler meg plutselig veldig gammel her*

Da jeg gikk på videregående (det er jo bare 15 år siden, sa hun med en kombinasjon av ironi og lett angst i stemmen), hadde jeg egen telefon (dog ikke egen linje) på rommet - det var skikkelig luksus og gjenstand for misunnelse. Særlig kombinert med at jeg hadde en far som sjelden klaget på høye telefonregninger og en linje som kunne være opptatt timesvis i strekk. Prøv å forklare det scenarioet til en tenåring i dag...

Egen telefon! :hakeslepp: Snakker om luksusdyr, du!

Det hadde ikke jeg... men jeg husker godt noen andre rariteter som fantes på den tiden. Blant annet hadde jeg personsøker en periode, kjempekult! Og min første mobiltelefon, en Motorola Twist... på størrelse med en murstein og med lagringskapasitet på sju sms'er (og den kunne bare motta, ikke sende!). Det var tider det! :ler:

SmallTalk, jeg har på følelsen at det er ganske typisk :fnise:

Det morsomme, slik jeg har forstått det, er å lage, konstruere og få det til å funke... ikke å bruke det. Og når det gjelder dette med å være oppdatert i forhold til ungenes bruk, så tror jeg du kan overse SnapChat med god samvittighet. Den dagen Knerten blir aktiv på sosiale medier (og med dagens utvikling er vel det... en fire-fem år til, kanskje? :lol: Det blir jo bare tidligere og tidligere, kanskje Knerten og Smule etter hvert legger hverandre til som venner på en eller annen barneplattform om ikke lenge...) er SnapChat for lengst en dinosaur og alle holder på med noe annet.

Hvordan går det forresten som tobarnsmor? Og hvordan har Knerten taklet å få en lillesøster? Håper dere koser dere alle sammen og at formen fremdeles er ganske god! :)

Kvelden i går ble om mulig enda verre enn kvelden før, og det selv om jeg la meg midt i United-kampen. Det endte med en illsint Smule som satt og skrek inn i øret mitt fram til Gubben kapitulerte og satte på Drømmehagen. Sånn i tolvtida, omtrent. Og etterpå fikk hun pupp. Med andre ord: akkurat som vi ikke skulle gjøre det. Men så var det dette med prinsipper og det virkelige livet igjen, da... ;)

Og for all del: det går framover. Det var eneste gangen hun fikk pupp i hele går, og hun legger seg ganske greit uten hvis hun bare er trøtt nok. Når hun ikke får tenner sover hun også relativt greit, og det har hendt at hun nesten har sovet hele natta. Vi er på riktig vei!

Forutsigbart nok var det lim i senga i dag morges. Fysj så tungt å stå op!. Og ute siler det iskalde regnet ned- jeg antar det er et ledd i forberedelsesprosessen mot Nanis elitecup og ikke minst SnillVimsens speidertur til helga... Gjør det skikkelig vått og rått og ekkelt, slik at begge gutta kommer hjem med lungebetennelse og det som verre er :lol: Innimellom smøring av matpakker, fletting av hår og leting etter sokker får Gubben og jeg lagt en slagplan for dagen, og løst dagens logistiske gordiske knute med folk som skal i fire retninger i løpet av to timer. Vi møtes i barnehagen og bytter unger, han rekker akkurat A, B og C, så fikser jeg D, E, og F. Møtes hjemme i kveld en gang.

Og når HK-jenta og jeg løper nedover gangveien og jeg teller minutter til bussen går, slår det meg at dette faktisk er luksusbiten av tilværelsen. Nå er jo Gubben tross alt hjemme. Blir brunosten stående på benken når vi løper av gårde, så rydder han den inn, og han kan sette på en vask og ha middagen klar til vi kommer hjem. Om et drøyt år, derimot, da skal vi får det moro- med to småttiser som skal i barnehagen og Gubben og jeg som krangler om hvem som har dårligst tid. Med andre ord: jeg må nyte dette så lenge det varer... :ler:

Men innen da har jeg forhåpentligvis fått så dreisen på positiv tenking at selv det skal gå som en lek. Vi får se.

Og i dag bringer også med seg positivt nytt: vi har fått plass i barnehagen! :strix:

HK-jenta har sin siste dag 27. juni (gråt og tenners gnissel, ikke minst hos mor...), og så starter Smule opp 18. august. Hipp hipp hurra, det er mer verdt en flaggheis enn selveste 17. mai! :nigo:

Skrevet (endret)

Hehe, takk for tilliten, men så veldig ung og hipp kan jeg vel ikke kalles lenger... :ler: Kjenner særlig på den etter at jeg begynte i min nåværende jobb, det er hardt å gå fra å vanligvis være blant de yngste til nå å være mye eldre enn mange av mine kollegaer. Det er en rekrutteringspolicy her at de henter x antall nyutdannede hver høst, så da blir de veldig små etterhvert, sånn i forhold til meg ihvertfall! Det som faktisk kan være greit, er at da er det ikke nødvendigvis noen som savner meg på jobbturer og fester og sånn hvor jeg har en tendens til å være kveldstrøtt og kaste inn håndkledet tidlig. Det hjelper jo ikke at jeg ikke har alkoholen til å holde meg gående heller, så da er det lett å være "kjedelig" :sjenert:

Men instagram har jeg altså, og hvis du ender med å gi etter for presset føler jeg det er obligatorisk at vi skal følge hverandre :lur::fnise:

Det er samme forholdet som jeg har til barnehageansatte og lærere, det :fnise:

Da Susain var liten, var jeg jo ganske ung, og så på slike som "voksenpersoner" og autoriteter (det siste gjør jeg fremdeles altså, jeg har respekt for fagpersoner). Mens nå oppdager jeg til min skrekk at flere og flere lærere er yngre enn meg. Hjelp! Hva har skjedd?!

For ikke å snakke om alle disse sportsstjernene som er født i 1995 og sånt. Skremmende!

Og ja, jeg heller kanskje litt til at jeg må skaffe meg Instagram (tilbudet om å snoke i Neferets bilder er jo ikke til å motstå...). I alle fall ta en kikk og finne ut hva det er :ler: Det ender meg at nysgjerrigheten tar overhånd, selv om det antagelig blir så som så med gjennomføringsevnen, hehe!

Ha en fin dag i kjølvannet av tre poeng! ;)

Endret av Mafalda
Skrevet (endret)

Nja, som du hører på SmallTalk finnes det de som gleder seg også! ;)

Og jeg skjønner jo greia. Det blir som med julaften. Det er hakket mer stas med barn til stede, og deres glede er jo halve moroa- minst.

Men i og med at jeg har hatt skolebarn i mange år, i Oslo av alle steder, så er 17. mai nå for evig og alltid knyttet opp mot stress, mas og utgifter. Og dugnader. Og gnagsår. Og opp klokka seks og hjem klokka seks og dautrøtte unger i møkkete pentøy. Så jeg kan styre meg (julaften har unngått denne skjebnen, antagelig fordi jeg er skikkelig streng på alt jeg ikke gidder å slite meg ut med før jul.)

Det er klart, når du sier det sånn blir det straks litt mindre fristende :ler: Det er så mangt som ser mer tiltalende utenfra enn innenfra... Julaften har jeg faktisk, helt seriøst, begynt å diskutere alternative single-venninner-løsninger på. Jeg har små tantebarn, og julaften på deres premisser blir fort litt stusslig... Vi raser gjennom middag, kaffe og gaver, i 20-tiden pakker foreldrene dem sammen og drar hjem, og så er julaften i praksis over. Men det er jo litt festlig når det toåringen blir mest begeistret for er fire trefrukter pakket i en papirpose - de kan jo tas ut av posen og puttes nedi igjen, gang på gang på gang på gang... :fnise:

For ikke å snakke om alle disse sportsstjernene som er født i 1995 og sånt. Skremmende!

Elevene vi skal ta imot til høsten er født i 1998 - vi nærmer oss (ok, strengt tatt er vi der) det punktet hvor jeg faktisk kunne vært moren deres :daane:

Gratulerer med barnehageplass!

Endret av Daria
Gjest Tekola
Skrevet

Hurra for barnehageplass! :hoppe:

Jentene som kan stille opp i ViMenn er 96-modeller i år... Just sayin'. Jeg begynner å føle meg gammel :ler:

Skrevet

Kan dere slutte å snakke om dette nå? Jeg føler meg gammel! :sjokkert:

Gjest Neferet
Skrevet

Jeg satt ved siden av en som var født på 90-tallet på julebordet sist...!! :daane: Beklager Wolfmoon, måtte bare ;)

Og hurra for barnehageplass! :hoppe: Da blir det jo bare sommerferien mellom den som slutter og den som begynner! :nigo:

Gjest Tekola
Skrevet

Jeg satt ved siden av en som var født på 90-tallet på julebordet sist...!! :daane: Beklager Wolfmoon, måtte bare ;)

Og hurra for barnehageplass! :hoppe: Da blir det jo bare sommerferien mellom den som slutter og den som begynner! :nigo:

Er'e no' gærent med 90-talls kidza og, nå? :snurt::fnise:

Gjest Neferet
Skrevet

Er'e no' gærent med 90-talls kidza og, nå? :snurt::fnise:

Neida, dere får bare oss andre (les: meg) til å måtte forholde oss til at alderen kommer snikende sammen med de grå hårene.... :erter:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...