LilleBallerina Skrevet 2. mai 2014 #603 Skrevet 2. mai 2014 Hipp hurra for Smule! Tenk at jentene våre er så store da!
smilo Skrevet 3. mai 2014 #604 Skrevet 3. mai 2014 Gratulere så masse med dagen, til deg og Smule. Jeg regner med dagen i dag går til å vaske gulv, hund og tak
SmallTalk Skrevet 3. mai 2014 #605 Skrevet 3. mai 2014 Hurra for Smule som fylte sitt år! Håper kaka falt i smak og at dere fikk tatt noen fine bilder! Og at gaven ble godt mottatt. *** Bolla som kom planlagt på tirsdag, nærmere bestemt kl 0850. Hun var 49 cm lang og veide rett over 3,3 kg, og er jo selvfølgelig verdens nydeligste. Hun spiser godt, sover godt (så lenge hun sover sammen med noen) og er stort sett veldig enkelt å ha med å gjøre, så jeg krysser fingrene for at det fortsetter slik. Formen min er også bra. Jeg er rimelig trett, slapp og surrete, men utover det kan jeg ikke klage. 2
Gjest Tekola Skrevet 3. mai 2014 #606 Skrevet 3. mai 2014 Høres fornuftig ut med en pappa-Smule-ferie! Og sikkert stas for far! Hurra for Smule som fylte sitt år! Håper kaka falt i smak og at dere fikk tatt noen fine bilder! Og at gaven ble godt mottatt. *** Bolla som kom planlagt på tirsdag, nærmere bestemt kl 0850. Hun var 49 cm lang og veide rett over 3,3 kg, og er jo selvfølgelig verdens nydeligste. Hun spiser godt, sover godt (så lenge hun sover sammen med noen) og er stort sett veldig enkelt å ha med å gjøre, så jeg krysser fingrene for at det fortsetter slik. Formen min er også bra. Jeg er rimelig trett, slapp og surrete, men utover det kan jeg ikke klage. Gratulerer så mye!
dreia Skrevet 3. mai 2014 #607 Skrevet 3. mai 2014 (endret) Gratulerer, Smalltalk! Endret 3. mai 2014 av dreia
Ciara Skrevet 3. mai 2014 #610 Skrevet 3. mai 2014 Hurra for Smule som fylte sitt år! Håper kaka falt i smak og at dere fikk tatt noen fine bilder! Og at gaven ble godt mottatt. *** Bolla som kom planlagt på tirsdag, nærmere bestemt kl 0850. Hun var 49 cm lang og veide rett over 3,3 kg, og er jo selvfølgelig verdens nydeligste. Hun spiser godt, sover godt (så lenge hun sover sammen med noen) og er stort sett veldig enkelt å ha med å gjøre, så jeg krysser fingrene for at det fortsetter slik. Formen min er også bra. Jeg er rimelig trett, slapp og surrete, men utover det kan jeg ikke klage. Å, gratulerer! Så fint at alt har gått bra og at du har fått verdens fineste Bolle. (Smuler, Boller og Softies... Hva er det med oss egentlig? ) Kos deg!
Serafina. Skrevet 4. mai 2014 #612 Skrevet 4. mai 2014 Gratulerer så mye med overstått ettårsdag til Smule. @SmallTalk: Hurra for frisk og fin Bolla!
Wolfmoon Skrevet 4. mai 2014 #613 Skrevet 4. mai 2014 Gratulerer så mye, Smalltalk! Og hurra på etterskudd for Smule
Mafalda Skrevet 5. mai 2014 Forfatter #614 Skrevet 5. mai 2014 (endret) Hurra for Bolla og SmallTalk! Var innom her og snek i helgen, selv om jeg ikke skrev så mye, og dette var herlig lesning! Og tusen takk for flere Smulegratulasjoner, folkens! Det er alltid hyggelig Gratulere så masse med dagen, til deg og Smule. Jeg regner med dagen i dag går til å vaske gulv, hund og tak Det ble akkurat like grisete som jeg hadde forutsett! Men ett stykk veldig fornøyd Smule som stappet i seg kake og fruktbaba (i tillegg til å passe på at gulvet og hunden og taket fikk litt krem også). Dukken jeg hadde kjøpt ble tatt vel imot, og i tillegg fikk hun en fin vår/sommerjakke av oldemor, klær og sko av bestemor, og sandaler i str 19 av mormor, så her var det rene fashion-showet! Hun er ikke helt sikker på om hun liker ordentlige sandaler ennå (hun har fått gå mest i skinntøfler både inne og ute), men i og med at hun nå bare går og ikke krabber lenger, er vi pent nødt til å øve! Og ellers var helgen som vanlig: fotball, fotball, generalprøve, forestilling, middag hos svigers. Ikke så veldig avslappende, men vi hadde tid nok til å både få tatt litt i hagen (på høy tid, gressplenen ligner en skabbete hyene og den ene hekkebusken har voksesyken, så den ser helt kårny ut ved siden av de andre...). I tillegg var jeg så heldig å være foreldrevakt under HK-jentas ballettforestilling på søndag. Herlige greier altså, å ha ansvaret for 15 6-8-åringer i turbomodus Men ingen stakk av og ingen begynte å grine, hvilket må sies å være en suksess! Hurra for Smule som fylte sitt år! Håper kaka falt i smak og at dere fikk tatt noen fine bilder! Og at gaven ble godt mottatt. *** Bolla som kom planlagt på tirsdag, nærmere bestemt kl 0850. Hun var 49 cm lang og veide rett over 3,3 kg, og er jo selvfølgelig verdens nydeligste. Hun spiser godt, sover godt (så lenge hun sover sammen med noen) og er stort sett veldig enkelt å ha med å gjøre, så jeg krysser fingrene for at det fortsetter slik. Formen min er også bra. Jeg er rimelig trett, slapp og surrete, men utover det kan jeg ikke klage. Selvfølgelig er hun det. Noe annet ville vært besynderlig! Gratulerer så masse igjen! Og så godt å høre at formen er fin Kos deg masse med Bolla og den herlige duften av nyfødt baby... Høres fornuftig ut med en pappa-Smule-ferie! Og sikkert stas for far! Jeg tror det- men Gubben har allerede begynt å grue seg til flyreisen Men saken er jo den, at nå som han er hjemme alene med henne på dagtid lærer han seg en god del tips og triks han også. Så jo mer tid de tilbringer sammen de to, jo enklere blir det for ham å lese henne og sette i verk de nødvendige tiltak Dessuten er hun jo over 15 måneder når de reiser, og vi valgte- fornuftige nok- en sen retur framfor mellomlanding. Heller tre timer med trøtt baby enn fem-seks timer med utålmodig baby! Jeg reiste for øvrig alene med Susain til Øst-Asia da hun var rett over ett år. Med mellomlanding og venting og det hele. Tror aldri jeg har vært så sliten i hele mitt liv, men det gikk det også (det gikk langt verre for de stakkarene som satt ved siden av meg. Og de skulle videre på enda en 12-timers flytur sammen med sin spinnville toåring. Jeg har mange ganger lurt på om de, og ikke minste ekteskapet, overlevde den flyturen). Så jeg ser ikke helt det store behovet for å sutre over en tretimers-tur. Skulle det verste skje, at hun gråter og er sur hele veien, så er det fremdeles bare tre timer. Det er til å leve med. Og når de kommer fram... Far i strandstol med solbriller og en cerveza, Smule som stabber rundt og spiser sand. Det må jo bare bli bra! Å, gratulerer! Så fint at alt har gått bra og at du har fått verdens fineste Bolle. (Smuler, Boller og Softies... Hva er det med oss egentlig? ) Uff. Når du lister det opp på den måten, må det jo bare bety en ting: vi er opphengt i alt som kan spises! Mandag. Susain har tentamen, HK-jenta skal på fløyte, jeg skal kjøre SnillVimsen på seriekamp på andre siden av byen, Nani skal ha egentrening på kvelden. Det foresvever meg at middagen i dag må bli av fem-minutters-typen. Merkelig nok går dette foreløpig greit, jeg griner fremdeles ikke (hurra! Hurra! Hurra!). Kynnere og trøtthet lever jeg greit med, selv om jeg trooor at han stakkars mannen min savner både det ene og det andre for tiden. Ikke for det, han er en hensynsfull fyr og maser ikke, men jeg skjønner jo at det er litt kjedelig når mor vagger i seng klokka ni og vi knapt har snakket sammen i voksenmodus hele dagen. Men- sånn blir det noen måneder nå. Når sommerferien kommer er det kanskje håp om litt mer voksenliv, selv om jeg skal på jobb. Da har vi i alle fall roligere ettermiddager Forresten har Smitt fått sitt første klesplagg! Susain hadde vært på shopping i Berlin, og kjøpt en bitteliten, blå t-skjorte med påskriften "Ja, jeg ligner på pappa. Men legen sier at det går over!" på tysk Håper alle har en god start på uka. De sier det skal bli regn og kaldt, men jeg nekter å tro det så lenge himmelen er blå og sola skinner... Endret 5. mai 2014 av Mafalda
Mafalda Skrevet 5. mai 2014 Forfatter #615 Skrevet 5. mai 2014 Forresten føler jeg et stadig økende press om å bli med på Instagram. Det er tydeligvis der alt det morsomme skjer... (at Facebook er en dinosaur, trenger jeg bare å se på ungene mine for å skjønne. Guri for et mas det var å få seg denne facebook-kontoen, men etter et par år står den der og støver ned. Ikke bare ungene mine, det er det ingen, absolutt ingen, av mine "venner" under 20 som legger ut noe som helst. De unge bruker den til chat, det er det hele. Det er bare vi gæmlisene som driver på med Facebook ennå, de unge har for lengst funnet kulere og kjappere plattformer). Problemet er at jeg føler det holder med Facebook og vel så det. Jeg har en twitter-konto, som sender meg meldinger en gang i måneden om at jeg må bruke den. Jeg har en LinkedIn-konto, der jeg har ørten requests pending, men jeg har ikke vært der på årevis. Jeg kan liksom ikke se at enda en konto skulle føre til noe annet enn stress og flere eposter. Eller? Noen som har gode argumenter for eller mot? ********** Ellers har Susain og jeg blitt enige om at det holder med dansingen nå. Vi fikk mail om hun skulle fortsette til høsten, og selv om hun har lyst blir det innmari travelt til neste år, og hun har vel strengt tatt vokst ut av gruppa. Så- jeg tenker vi takker for oss og reduserer vår astronomiske regning til kulturskolen med noen kroner. Men det blir rart. Det er vel 12-13 år siden hun begynte, og nå er det slutt? Tenk litt på det, når dere er drittleie av å kjøre og hente og høre på korps som spiller surt eller fryser i hockeyhaller. En dag er det slutt. Og merkelig nok er det ikke først og fremst lettelsen som dominerer, når så skjer. Be warned.
Gjest Magdalene Skrevet 5. mai 2014 #616 Skrevet 5. mai 2014 Godt svangerskapet bare er for en periode. Og hvertfall når man har mange andre å passe på. Herlig med bittesmå klesplagg 😊 Ønsker deg en fin mandag! Her får vi mekler på besøk. Lurer litt på et nytt hus som vi har falt helt for.. 😉
Gjest Tekola Skrevet 5. mai 2014 #617 Skrevet 5. mai 2014 Fantastisk t-skjorte Jeg joina "instaaa" for å briefe med babybilder til venner og KGere. Ikke no' e-poster derfra! Men jeg skjønner hva du mener. Så jeg har vel ingen gode argumenter den ene eller andre veien, bortsett fra babybilder Det er rart når det plutselig er over!
Daria Skrevet 5. mai 2014 #618 Skrevet 5. mai 2014 Jeg kjenner en økende instagram-behov - det er denne følelsen av å gå glipp av noe... Men så lenge jeg ikke har smart-telefon er det ikke så mye vits, og strengt tatt trenger jeg jo ikke enda mer å sose bort tid på... Men twitter er min venn, stadig mer av det som før ville havnet på facebook havner nå der.
Gjest Nesevisa Skrevet 5. mai 2014 #619 Skrevet 5. mai 2014 Kjenner på det samme presset her. Har opprettet konto, men har aldri brukt den (annet enn for å beundre babyen til Kokkosnøtta). Vil veldig gjerne snoke på andres babyer, men er samtidig fast bestemt på at min egen ikke skal ut på nettet. Så da føler jeg det blir "feigt" av meg å ha Instagram kun for å være kikker
Teriyaki Skrevet 5. mai 2014 #620 Skrevet 5. mai 2014 Gratulerer til Smule! Og gratulerer til Smalltalk med ei lita jente!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå