Gjest Tekola Skrevet 29. april 2014 #581 Del Skrevet 29. april 2014 Hehe, kan ikke si jeg misunner dere vær-karusellen der oppe. Har det ikke vært utrolig mye fram og tilbake nå i vår? Skjønt, i dag var det plutselig kaldt her også. Tror det er værgudene som sender en liten smekk på lanken til de av oss som har begynt å drømme oss fullstendig bort i sommerluksus. Det er bare april, og jeg husker godt at det sluddet i Oslo sentrum 17. mai 2008. Meeen, når temperaturen er over 25 i solveggen mange dager på rad, så er det lett å la seg friste til å tro at sommeren har kommet Og ja, ungene er ganske selvstendige og flinke, alle sammen. De klarer mye selv og er ikke av den pysete sorten. Litt flaks, vil jeg tro, og litt bevisst oppdragelse fra min side. Så er det bare å håpe at vi klarer å følge trenden helt ut, med Smitt og Smule, så vi ikke endre opp med to bortskjemte og altfor godt polstrede minstebarn... Tror ikke det er så uvanlig, nemlig. Men vi har redusert risikoen litt i og med at de nå er to og ikke bare en. For det hadde vært vanskelig å holde riktig fokus med en eneste, liten "baby" i huset og massevis av voksenpersoner som kan støtte og hjelpe bestandig. Skjønt, vi hadde nok klart det også- ene og alene fordi ingen av oss er noen fan av curlingvirksomhet og er smått allergiske mot unger som ikke klarer noen ting på egenhånd I forbindelse med cupen som Gubben var med på nå, hadde han blant annet fått henvendelser fra foreldre om at han måtte "passe på at gutten min spiser nok og får smurt seg matpakke". Ja, for de spiller jo bare fotball på talentnivå, det er klart Gubben løper etter alle guttene med skiva i hånda og ber dem om å spise opp maten sin.. Godt Vesla er litt mer kostholdsbevisst enn Smule Hun er ram på å stjele pommes frites, men det skal sies at det ikke er så ofte det står på menyen. Det blir jo mest når vi er ute og i farta, og da er frites'ene gjerne det minst baby-uvennlige (kebabsaus, Smule? Eller hva med litt hakket løk og burgerbrød fullt av ketchup du kan kline nedover bodyen?) Men huff, det er skikkelig minstebaby i matveien. Alle prinsipper er for lengst forlatt. Jeg tar av meg hatten for de som dyrker økologisk hirse i vinduskarmen og koker grøt av det, men jeg kjører en salig miks av pakkegrøt, brødskiver, middag på glass og massevis av smaksprøver, og håper at denne ungen også vokser opp til å bli folk, hehe. Og jepp, over halvveis! Det betyr jo at før vi vet ordet av det er du fødeklar, så fort går det (...) Apropos fødsel, så må jeg gratulere SmallTalk med jenta som skulle komme i dag! Håper alt står strålende til og at du er i kjempeslag (i forhold til sist, i alle fall!). Og apropos aproposet, så er det nøyaktig ett år siden vannet gikk og vi trodde Smule skulle komme. Nå måtte vi vente i tre dager til, men det er veldig rart å tenke på. Så fort dette året har gått, og samtidig: så mye som har skjedd! Gleder meg masse til å bake en liten banankake på fredag og gi henne dukken. Lille, søte Smule. Det var for øvrig det første Susain spurte etter da hun kom vaklende inn døra 23:30 i går kveld, trøtt og sliten etter en spennende berlin-tur. "Hvor er Smule? Hvordan går det med Smule?" Så vi kan konkludere med at i løpet av dette året har familien definitivt fått ny sjef! Veldig frem og tilbake Vi har piggdekk på bilen, piggdekkforbudet trådde i kraft i går, i dag snødde det Så vi satser på sjarm og godvilje om vi blir stoppet, for sommerdekkene våre er så vidt godkjente for sommerføre (venter på nye... ) Vi er egentlig litt oppgitte over at hun ikke vil ha påmmfrien, for hun går etter det som er mest grisete Meeeeen, er jo heldigvis ikke for ofte det går i sånt her i huset heller! Så lenge ungene får i seg næring og forskjellige smaker, er mottoet her i huset Denne gangen skal jeg føde først, altså! Ingen sniking i køen! Håper alt er bra med SmallTalk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 29. april 2014 #582 Del Skrevet 29. april 2014 Og, forresten. One Direction uten tenner og øyenbryn. http://www.collegehumor.com/post/6966904/one-direction-without-teeth-or-eyebrows-is-a-sight-to-behold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest åffårno Skrevet 29. april 2014 #583 Del Skrevet 29. april 2014 Ett år allerede! Shit pommes frites, som en venninne av meg elsker å si. Det passet da også ganske godt i denne sammenhengen ....min minste er også god på å rappe pommes frites. Shit pommes frittes sa hun derre Sigrid Bonde Tusvik og som første reaksjon etter ungen kom ut ved fødsel... Gøy å ha på film, kringkasta til nasjonen Jeg orker heller ikke være sånn som gjør alt fra bunn og dyrker noe som helst, Mafalda, og jeg har kun en unge og null hunder. Nå kan jeg endel om kosthold asså, og jeg skjønner fortsatt ikke hva som er galt med grøt? Altså; de som jo liksom får terningkast 6 i tester? Hva kan være feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 30. april 2014 #584 Del Skrevet 30. april 2014 Men nå må jeg forte meg å sove før Smule våkner. God natt, folkens, og jeg håper de som måtte titte innom entena) får relativt lenge og ikke minst relativt godt b) koser seg i eget selskap med bok og en kopp te c) er ute og har det moro d) har romantisk middag med sin kjære, eller ikke minst e) gjør Manchester utrygg på pub-crawl i syngende, hoiende ekstase over tre poeng med Giggsy ved roret. Natta! Jeg må si det var utrolig stas å lese en sånn hilsen på vei til jobb i dag morges, når turen er over og hverdagen kaller! Selv om det kanskje ikke var helt sant (lite pub-crawl på denne jenta, men jeg har faktisk drukket god øl - 5 am Saint på tur), så var stemningen og gleden over både resultat og spill med Giggs ved roret strålende! Ikke for at det kommer til å gjøre noe fra eller til sånn sesongen under ett, men det målet han satte seg om å finne igjen glede og få spillere og publikum til å smile fungerte ihvertfall! Og jeg må også si at det var mye hyggeligere å komme på jobb i dag enn forventet, det er liksom noe med å komme hjem etter en finfin tur inkludert seier og kunne glede seg over den, og samtig ikke bli møtt av prosjektets altfor mange Liverpool-supportere som allerede hadde sikret seriegullet. Så selv om det vel fortsatt er sannsynlig at det skjer, så skjedde det ihvertfall ikke mens vi var i Manchester Det er godt å lese at det fortsatt er kaotisk, men stort sett bra hos deg, både med den lille sjefen, hennes storesøsken, du på jobb og Gubben i permisjon!! Og lykkefølelse i sola må jo virkelig bare tas vare på. I gamledager opererte jeg og en kompis med uttrykket "instant no-brain", som regel brukt i forbindelse med konsertopplevelser eller andre ting som gjør at hjernen forsvinner og det bare er å nyte, og alle hint om sånt må rett og slett gjemmes vekk til senere anledninger også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #585 Del Skrevet 1. mai 2014 Herlig å lese, Neferet. Den turen kan du leve en stund på (les: den turen kan du leve på i et par nedturer som helt sikkert kommer ) Og, forresten. One Direction uten tenner og øyenbryn. http://www.collegehumor.com/post/6966904/one-direction-without-teeth-or-eyebrows-is-a-sight-to-behold Det der tør jeg ikke vise Susain, altså. Fra ungdomsidoler til trailer park på bare et lite tastetrykk! ***************** Bare kort-kort innom for å fastslå at fotball- til tross for sitt frynsete rykte i ekteskapsdiskusjoner- også kan være BRA for parforholdet. Som hos oss. Jeg er vokst opp med at 1. mai er en dag man respekterer. Om jeg ikke går i tog, så tar jeg meg en tur i byen og hilser på kjentfolk og får tårer i øya når Stovner Høybråten Janitsjar sveiver opp med Internasjonalen. Høytid, liksom. Gubben, derimot, er av typen som jobber i hagen. Hadde han vært bonde, hadde han antagelig gjødslet denne dagen. Eller sovet lenge. Det er jaffal ikke noe annet enn en vanlig fridag, liksom. Det er vel det eneste området vi kræsjer litt på. Og vi lever godt med det i det daglige, men 1. mai har bydd på diverse (humoristiske) krangler. Men nå er det heldigvis slutt på det. Exit både tog og hagearbeid: nå spiller eldstegutten Adidascup langt ute i gokk, så vi slipper å krangle om hva vi skal gjøre. De spiller 16. mai også, forresten. Jammen praktisk med en sønn som sørger for at vi ikke har fridag verken i helger eller nå også på røde dager. Da er liksom løpet lagt, og vi slipper og krangle. Dessuten skal det jo bli tre poeng på Ullevål i kveld.... .......... Ønsker alle en fin 1. mai, med eller uten Internasjonalen (helst med, haha). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 2. mai 2014 #586 Del Skrevet 2. mai 2014 Det var jo ikke noe å le av, de tre poengene kom jo som bestilt!! overraskende, men bra, og fortsatt irriterende å ikke ha kommer seg dit ennå... Og når vi først gjør det, blir det garantert tap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 2. mai 2014 Forfatter #587 Del Skrevet 2. mai 2014 (endret) Det var jo ikke noe å le av, de tre poengene kom jo som bestilt!! overraskende, men bra, og fortsatt irriterende å ikke ha kommer seg dit ennå... Og når vi først gjør det, blir det garantert tap Nei, vettu hva- da får du bare fortsette å holde deg unna, altså, for vi trenger de poengene vi kan få! Neida, jeg håper du får kommet deg til Ullevål snart. Nani, HK-jenta og Gubben hadde vært der i går (Susain er jo i Køben, og jeg var hjemme med Smule og SnillVimsen som ikke var ferdig med leksene), og det hadde visst vært topp stemning og veldig moro! Men jeg kjenner veldig godt igjen den irrasjonelle tankegangen En kompis av meg sa det samme: "Jammen bra vi ikke dro dit i dag, da hadde vi sikkert tapt!". Og jeg selv kan tenke "Nemlig, jeg glemte å henge ut balkongflagget, se hva som skjer da...." Rasjonaliteten lenge leve! ... og så får man bare undres over hva som skjer med et lag som kan tape 3-0 for Sarp den ene uka, og vinne 3-0 over Godset den neste. Altså, det blir ingen kjedelig og forutsigbar sesong, det tror jeg er ganske sikkert! En spennende kamp ble det i Adidas-cupen også. Eller, det er kanskje mer rett å si "frustrerende"? Gutta forsøkte å spille tikitaka og possession, og møtte et skikkelig tupp-og-løp-lag med to digre spisser som utgjorde hele "taktikken". Vi hadde 20 sjanser, de hadde 2, og jammen ble ikke resultatet uavgjort. Men sånn er det, vi har hatt hundre slike kamper før og får sikkert hundre til. Men på lang sikt vil det jo lønne seg å lære spill framfor å vinne på enklest mulige måte. Tålmodighet, tålmodighet (som selvsagt er enhver fjortis-guttunges sterkeste egenskap ) Argh. Trøtt og tett i dag! Det er jo en fantastisk strålende maidag, men jeg kjenner godt at det er pollen i lufta. Det klør i øynene og renner av nesa, og foreløpig er det jo bare spredning av de pollenartene jeg ikke er allergisk mot en gang... Og nå begynner trøttheten virkelig å slå inn. Jeg sover så forbasket lett nå om dagen, og våkner av alt. Smule som skal ha trøst eller pupp, selvfølgelig, men også av slike ting som at Gubben kommer og legger seg, eller snur seg i senga (to ganger i natt satte jeg meg opp i vill panikk og grep tak i ham, overbevist om at han var i ferd med å falle ut av senga... ) Resultatet er at jeg får 5-6 timer hyppig avbrutt søvn, og det blir i minste laget. Og i motsetning til han jeg er gift med klarer jeg ikke sovne når det foregår ting rundt i huset, og på dagtid er det jo jobb, så... tja, jeg går en søvnløs tid i møte. Da er det jo hyggelig å lese på KG at jeg både kan få hjerteinfarkt og bli schizofren og jeg vet ikke hva. Men pytt, jeg tenker som så at det er like greit å sove ræva dårlig nå, i og med at det kommer en baby i september. Hvorfor venne seg til luksusvaner når søvnunderskuddet i hele 2015 likevel kommer til å være en permanent tilstand, liksom? Sove kan man gjøre i graven. Mitt motto for resten av året, og det nye som kommer! Ellers er jeg i stuss angående dette med vogn. Skal vi kjøpe søskenvogn (sånn "ordentlig" søskenvogn- Brio Sitty Twin skal vi ha uansett, men den kan jo ikke brukes før Smitt er 6-7 måneder), eller skal vi la være? Tror jeg heller mot det siste og belage meg på vogn til Smitt, og trille til Smule + bæresele til Smitt de sjeldne gangene jeg skal ut med begge to. Vi bor så innmari mellom bakkar og berg at en stor, tung søskenvogn med bag og det hele blir et håpløst prosjekt, er jeg redd. Kommer aldri til å orke å dra den med ut Håper alle får en fin helg! Her ligger det an til fotballkamper og danseforestillinger. Men det er jo i dag som er den store dagen. Den VIRKELIG store dagen! ... på kjøkkenbenken hjemme står et bittelite sukkerbrød klar til å pyntes med krem og banan. Ingrediensene til fruktbabaen ligger klar, og kjolen henger nystrøket på vaskerommet... Lille kule Smule Hemule er ett år i dag, hurra hurra hurra! Tenk at det allerede har gått et år! Det er jo allerede umulig å se for seg livet uten henne. Alles lille koseklump og husets selvsagte sjef. Og hovedpersonen selv startet dagen med å krabbe opp trappa og lukke babygrinda etter seg, den lille bleieskurken. For øvrig har hun så godt som sluttet å krabbe nå, nå stabber hun rundt og gliser med alle de fem tennene sine og vinker " 'Ei!" til hele verden. Jammen har vi hatt flaks! (sa hun objektivt... ) Endret 2. mai 2014 av Mafalda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 2. mai 2014 #588 Del Skrevet 2. mai 2014 Gratulerer med Smule i dag Mai er en veldig fin måned å ha bursdag i altså, og jeg er selvfølgelig helt objektiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 2. mai 2014 #589 Del Skrevet 2. mai 2014 Hurra, hurra, hurra for Smule! En ekte sjarmør av modellen bøllefrøken? Søvn er for dødelige! De siste to ukene har blitt reddet av ørepropper for min del, huhei! Så klar for to soverom nå! Vi går nok for søskensete til vogna vår, og er lillebror som sin søster så blir det jo sjal til november uansett! Har endelig fått leilighet sørpå, og der kan vi ha vogna stående i en bod, men den er såpass smal at vi i hvert fall ikke kan ha den breie typen søskenvogn. Kanskje sånn stable i høyden. Blir ikke enig med meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 2. mai 2014 #590 Del Skrevet 2. mai 2014 Gratulerer med dagen til søte Smule. Regner med at det blir en strålende feiring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 2. mai 2014 #591 Del Skrevet 2. mai 2014 Åh, gratulerer så mye med dagen til Smule!! Håper den blir aldeles strålende for alle involverte! ...og når det gjelder å tape 3-0 for Særp den ene dagen og vinne 3-0 over godset den neste, så er vel det egentlig akkurat sånn vi kjenner vårt kjære Enga... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. mai 2014 #592 Del Skrevet 2. mai 2014 Hurra for Smule! Her blir det krem fra hårfestet til tærne? Jeg har åpenbart litt andre fotballpreferanser enn flertallet i denne tråden, men rent taktisk var det helt greit at Godset tapte i går. Bare synd ikke Molde gjorde det samme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. mai 2014 #593 Del Skrevet 2. mai 2014 Hurra for Smule! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 2. mai 2014 #594 Del Skrevet 2. mai 2014 Gratulerer med dagen, lille, store Smule! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 2. mai 2014 #595 Del Skrevet 2. mai 2014 Gratulerer så mye med dagen til Smule! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 2. mai 2014 #596 Del Skrevet 2. mai 2014 I dag skal vi bursdagssangen ule For lille, store, søte, rare Smule. Et år har hun vært ute fra sin hule, Og på KG syns vi at hun er den kule. (Inspirert av diverse fantastiske bursdagshelsingar i lokalavisen...) Gratulerer!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 2. mai 2014 Forfatter #597 Del Skrevet 2. mai 2014 Gratulerer med Smule i dag Mai er en veldig fin måned å ha bursdag i altså, og jeg er selvfølgelig helt objektiv, Tusen takk! Og objektivt sett har du jo faktisk helt rett! Her blomstrer kirsebærtrærne og sola skinner. Det finnes nok flere fine måneder å ha bursdag i, men mai er definitivt helt i toppen Hurra, hurra, hurra for Smule! En ekte sjarmør av modellen bøllefrøken? Takk, Tekola! Bøllefrøken, ja. Eller kanskje bare av den ansvarlige typen? "Sånn ja, da har jeg kommet meg opp trappa, kanskje best å lukke grinda godt igjen så ingen av de andre tullebukkene faller ned!" Men jo, hun har definitivt enkelte bølletendenser. For eksempel er det ingenting som er så gøy som å finne en pakke bleiekluter og dra ut alle sammen. Pedagogiske leker go home, Smule er aldri så fornøyd som når hun sitter nedsnødd i bleiekluter og vifter med den tomme pakken... Søskensete, finnes det ennå? Hadde det til Susain og Nani da de var små, men trodde de var gått ut av produksjon (i alle fall til Simo som var det vi hadde). Og sånne skikkelige søskenvogner blir så svære. Vanskelig! Gratulerer med dagen til søte Smule. Regner med at det blir en strålende feiring. Tusen takk! Sol og banankake og bursdagssang. Jo, det blir nok veldig bra! Åh, gratulerer så mye med dagen til Smule!! Håper den blir aldeles strålende for alle involverte! Takk! Storesøster er den eneste som ikke får være involvert, stakkars, og hun har allerede ringt fra København for å snakke med Smule... hun syntes visst det var leit å ikke være med på den store dagen, og som mamma synes jeg det er litt rørende Hurra for Smule! Her blir det krem fra hårfestet til tærne? Minst, Daria, minst! Faktisk tror jeg det er gode sjanser for at både hunden, gulvet og muligens taket også får seg litt krem. Skarre værra fest, så skarre værra fest! Hurra for Smule! Takk! Jubilanten sender et slengkyss til Softie! Gratulerer med dagen, lille, store Smule! Tusen takk! Og "lille, store" er et veldig godt bilde akkurat nå. Av og til litt babyaktig, men mesteparten av tiden er hun egentlig forbausende "stor" i ord og fakter. Ting begynner visst å falle skikkelig på plass inne i den lille knollen! Gratulerer så mye med dagen til Smule! Tusen takk, snille Doh! I dag skal vi bursdagssangen ule For lille, store, søte, rare Smule. Et år har hun vært ute fra sin hule, Og på KG syns vi at hun er den kule. (Inspirert av diverse fantastiske bursdagshelsingar i lokalavisen...) Gratulerer!! .... og et helt eget bursdagsdikt, da gitt! Så stas, tusen takk Nesevisa! Nå skal jeg snart hjem og mekke kake. Det har ikke akkurat vært dødelig travelt på kontoret, for å si det sånn- det merkest godt at det er en inneklemt fredag Men sånn apropos Smule og hennes hang til pommes frites- og nå også kake- så må jeg jo bare få understreke at hun liker sunne ting også! *selvforsvarsmodus* Her om dagen lagde Gubben sushi til middag, og hun spiste ikke mindre enn fem biter maki. Slukte fisken og norien og risen og alt. Det er jenta si, det. Greit for meg at hun stjeler pommes frites innimellom, så lenge hun liker andre og mer avanserte ting også (ja, så vi slipper å se henne hjelpes av Hellstrøm om noen år, mener jeg ) Og Gubben og Smule har bestilt seg tur til Spania i sommer! En kort tur, riktignok- bare for å hente Nani etter treningsleiren han skal på, pluss noen dager ved sjøen. Ok, det er kanskje ikke akkurat tre måneder i Toscana eller på Filippinene eller hva det nå er som er poppis å gjøre i pappapermen for tiden (det har nok også litt å gjøre med at jeg som kjent ikke har ferie... ) men det er tur. Smule og pappa på tur, tjohei (og jeg antar at dette også er en fordel for Smitt. Er ikke Smule avvent fra puppen før, så blir hun det i alle fall da!). Fortsatt god fredag, og takk for alle gratulasjoner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 2. mai 2014 #598 Del Skrevet 2. mai 2014 Åh, Gratulerer med dagen Smule! ..og til mor au For et år siden satt vi her med en stor gruppe KG`ere ( ) og ventet i stor spenning på nyhetene om at Smule endelig hadde kommet og at alt var gått bra - så fort tiden har gått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 2. mai 2014 #599 Del Skrevet 2. mai 2014 Gratulerer til Smule! Wow, ikkje verst med sushi og greier. Ho er meir vågal i matvegen enn eg er. Og iallfall meir vågal enn mine to - eg har visst klart å produsera heile to pastagutar. Slektar visst på mor si, det var nemlig min favorittrett i barndommen òg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 2. mai 2014 #600 Del Skrevet 2. mai 2014 Gratulerer til Smule Hadde det ikke vært for at vi bor mellom bakkar og berg et helt annet sted så kunne guttungen og Smule blitt perlevenner, tror jeg. Sikkerstikket nå om dagen er nemlig å legge hodet på skakke, smile bredt og si høyt og tydelig HEEEEEI! Da smelter alle, gamle damer, unge menn, you name it. Unger er ekstremt nyttige sånn sett, jeg kommer i kontakt med de underligste mennesker nå om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå