Gå til innhold

En Smitt til Smule

Mafalda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å, Mafalda! Så stas med liten gutt! Og ikke minst, flott at alt ser bra ut og at det bare er én der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for en liten, flott gutt :hoppendeglad: Stas at dere får tre av hvert kjønn da!

Jeg hadde lavtliggende/foranliggende morkake på UL, så måtte på sjekk igjen i uke 32, da hadde den flytt seg, så som regel ikke noe å bekymre seg for så tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere med en gutt på vei. Det var det jeg trodde ;)

Det blir nok spennendeå se ham igjen i juli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gratulerer med en lillebror! Jeg er ikke spesielt lettrørt, men jeg blir alltid litt skjelven når jeg synger Lillebrors vise, spesielt siste vers:

En dag skal lillebror selv bli stor,

fryktelig stor, større enn mor!

Da skal han lære hvert minste grann

av det som de kan, alle mann.

Lekser og leker av alle slag,

men dette som lillebror greier i dag

Det kan bare lillebror, og bare, bare han

Det er det bare lillebror og ingen fler som kan.

*snufs* De er jo så små og søte :grine: Hjelpes, jeg er jo helt tussete, jo :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, gratulerer med en lillebror! Jeg er ikke spesielt lettrørt, men jeg blir alltid litt skjelven når jeg synger Lillebrors vise, spesielt siste vers:

*snufs* De er jo så små og søte :grine: Hjelpes, jeg er jo helt tussete, jo :ler:

Den sangen sang pappa på når han kom inn døra hjemme etter mamma hadde født min bror. Den gangen når man ikke visste hvilket kjønn som kom ut ;) Husker det enda :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest åffårno

:trist: Den melodien tar jo knekken på hvem som helst ;)

Måtte redigere så jeg kunne gi Mafalda svareforbud i påska, istedetfor skal hun ta seg en lang spadusj og trø i seg appelsin&kvikklunch mens hun nyter at alle naboene er bortreist på påskeferie :nigo:

Endret av åffårno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svareforbud :fnise:

Klarer jo ikke dy meg, selv om det blir mest lesing på mobilen for tiden...

Tusen takk for gratulasjoner, folkens! :blomst::klem:

Lille Mr. Smitt er foreløpig lykkelig uvitende om både UL, KG, spionasje på private kroppsdeler og tilhørende oppstuss, men mor synes det er veldig moro å tenke på at det ligger en liten lillebror og spreller i magen.

Og lillebrors vise... urk, jeg blir jo helt tårevåt og fæl av sånt. Griner fremdeles ikke sånn til daglig (!!!), men har absolutt blitt sånn passe hormonell og fryktelig lettrørt (stakkars familien min, nå som vi går inn i konsert. og avslutningssesongen for alvor). Og sangen om lillebror er jo nok til at det rykker til i hjerterota hos noen og enhver, så vi kjeksdamer får vel bare finne fram lommetørkleet med en gang... :sjenert: Synes ikke du er tussete, flicka- det ER jo en nydelig tekst!

Men igjen, tusen takk for både sang og fine ord til lille Smitt. Han skulle bare visst om gjengen med KG-tanter som følger ham på avstand :fnise:

Påskeferiestemning?

Ja, jo... kanskje litt. Fram til onsdag var det egentlig til forveksling likt hverdag :ler: Unger som skulle i alle retninger, kjøre flyttelass for slektninger og handle for bestemor. Onsdag ettermiddag satte vi ungene på toget, og siden da har Gubben og jeg vært fryktelig effektive. Vi har vært bakpå med en god del praktiske ting, og sånt har det med å stresse meg. Men med litt ro i heimen har vi fått puslet på plass så godt som hele sommerferien, laget ageendaer og regler for de to nærmeste cup'ene klar til utsendelse, meldt på til diverse vårkurs og sommerskoler, bestilt tog og hotell til jenteturen til Susain og jeg (veldig godt å ha akkurat det i boks, for tida flyr!), og sendt en lang mail til Barcelona-arrangøren med ting vi lurer på før avreise. Gubben har vært på jobben og kopiert pass og forsikringskort og helsekort til Susains ørten turer, vi har gått til angrep på sokkekurven (eller sokke-kurvene), begynt å vaske vinterjakker, votter og skjerf, og pakke bort vintersko.

- og i tillegg kost oss med god mat, påskekrim, og til og med litt... øh, ludo uten barn på alle bauger og kanter.

Det vi ikke har gjort og absolutt burde ha gjort, er å gå til angrep på den forbaskede hagen. Jaja :sukk:

Og i dag tenker jeg vi setter kurs for fjellet vi også, så får vi et par dager med klassisk påskekos. Appelsiner, kvikklunsj og badstu. Visstnok er det ikke all verdens skiføre der oppe, men det lever jeg i grunnen helt fint med. Enda en unnskyldning for å sitte inne og gumle sjokolade, det kan jeg like! :nigo:

Håper dere som dumper innom nyter påsken, dere også! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og under 150 dager igjen, faktisk! :overrasket:

Dette går jo unna, jo! :hoppe:

Og jeg innrømmer glatt at det skal bli mest moro å få hilse på Smitt igjen i juli. De tar en ny sjekk rundt 32 uker, det er vel en ganske fin "alder" å ta UL på, selv om det ikke er 3D?

Det er omtrent 70-80% sjanse for at dette med morkaken ordner seg helt av seg selv, så jeg regner med at det skjer for min del også. Og strengt tatt, hvis det skulle ende opp med et planlagt og ordnet keisersnitt, med null stress og god tid til forberedelser og lav puls... så høres ikke det så gæli ut det heller :fnise: Den fysiske formen blir nok dårligere en tid etter fødsel, men det er nok ganske sannsynlig at det oppveies av manglende mislykket-apefødsel-jeg-hater-Ullevål-blues ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Jeg var på morkakesjekk i uke 32, og det var topp! Ungen begynte å bli skikkelig ferdig, men lå fortsatt fritt nok til at vi fikk noen veldig fine bilder :)

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...