Gå til innhold

Norske er det rasiste folket i Europa , bare det viser ikke det direkte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror TS mener at nordmenn er det mest rasistiske folkeslaget i Europa, men at det ikke er like synlig på overflaten som det er i mange andre land. Nordmenn skal være politisk korrekte, men rasistisk tankegang kommer indirekte til syne (f.eks. at det er mye vanskelige for folk med utenlandske navn å få jobb eller leilighet).

Jeg er forøvrig ikke enig, tror ikke det er mindre rasisme (hverken direkte eller indirekte) i andre europeiske land.

Anonymous poster hash: a5ba3...c57
  • Liker 8
Skrevet

Nja. At det finnes en del rasisme i Norge er det ingen som benekter, men å kalle nordmenn for et rasistisk folkeslag er litt vel drøyt.

Forøvrig bør ikke kvinner som er skeptiske til innvandrergjenger tas med i rasismestatistikken. Vi lærer av erfaring, nemlig.

Anonymous poster hash: 0268d...356
  • Liker 11
Skrevet

Uenig. Hilsen ikke-vestlig mann. Nordmenn er stort sett åpne og greie, og at enkelte har et negativt syn på norsk innvandringspolitikk er strengt tatt forståelig når du ser på statistikkene. Selv oppfører jeg meg fint, men jeg nekter jo ikke for det statistikken viser, nemlig at unge innvandrermenn er verstinger.

Anonymous poster hash: ce378...7ca
  • Liker 26
Skrevet

Hvor har du din kilde til denne påstanden?

Gjest Riskjeks
Skrevet

Er ikke uenig i at det finnes rasistiske nordmenn, men vi er absolutt ikke det mest rasistiske folkeslaget i Europa. Da må man lenger sør/østover. I land som Ungarn, Romania, Hellas osv har rasistiske partier stor oppslutning.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror at Norge er det MINST rasistiske landet i Europa etter Tyskland. De mest rasistiske landene er de østeuropeiske landene (Polen, Romania etc) og søreuropeiske (Hellas, Bosnia-Herzegovina etc).

Anonymous poster hash: 749fb...187
  • Liker 5
Skrevet

Nå må du rulle inn.. Bare fordi vi ikke blir kvalt av politisk korrekt media betyr det virkelig ikke at nordmenn er mer rasistisk. Du trenger ikke å dra lenger enn til Sverige for å finne verre. Brent barn skyr ilden, for hvert år blir Norge også mer brent på innvandring slik våre mange naboland.

Anonymous poster hash: 237ba...035
  • Liker 5
Skrevet

TS har ikke vært mye utenfor Norges grenser. Jeg har selv bodd i lengre perioder utenlands, og noen av de landene var ekstremt rasistiske. Skal ikke nevne navn, med fare for å fornærme..

Anonymous poster hash: 958a9...525
  • Liker 3
Skrevet

Vet du hva rasisme er?

Kanskje du tenker på fremmedfrykt? For fremmedfrykt er noe helt annet enn rasisme. Rasisme er et sterkt ord.

• Liker 3
Skrevet

Bosniere er utrolig rasistiske!

Anonymous poster hash: 1de18...fd9
  • Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

Nja. At det finnes en del rasisme i Norge er det ingen som benekter, men å kalle nordmenn for et rasistisk folkeslag er litt vel drøyt.

Forøvrig bør ikke kvinner som er skeptiske til innvandrergjenger tas med i rasismestatistikken. Vi lærer av erfaring, nemlig.

Anonymous poster hash: 0268d...356

Er ganske rasistisk (om ts er utlending da vel og merke) å hevde at nordmenn er et rasistisk folkeslag.

• Liker 5
Skrevet

Det stemmer sikkert og det kommer bare til å bli verre....om 10-15 år tipper jeg vi ser tilbake på 2014 som den fredelige tiden.

• Liker 2
Skrevet

Er ganske rasistisk (om ts er utlending da vel og merke) å hevde at nordmenn er et rasistisk folkeslag.

Haha, du er jaggu noe for deg selv :blomst:

Anonymous poster hash: 45452...b2c

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Haha, du er jaggu noe for deg selv :blomst:

Anonymous poster hash: 45452...b2c

Det er sant. Eller mener du at så lenge rasismen er rettet mot hvite så er det ikke lenger rasisme?

• Liker 2
Gjest November
Skrevet

Jeg er norsk, og synes det er noe rasisme i Norge ja.. Jeg har svoger fra ett annet land, og endel venner som man kan høre/se på at de er utlendinger, og har opplevd mye rasisme rettet mot dem. Både når det kommer til at folk snakker ned til de i hverdagen, vanskelig å få arbeid/bosted, slengbemerkninger på utested osv. Og dette skjer oftere enn man skulle tro.

Jeg må alltid hjelpe vennene mine med å finne bosted f.eks... de får ofte "leiligheten er allerede tatt" på telefonen når de ringer, men om jeg ringer for de; så kommer vi oss vertfall på visning..

Men for all del så synes jeg ikke at vi er på rasismetoppen akkurat, mine venner og svoger trives i Norge, og lar ikke noen idioter ødelegge synet de har på oss nordmenn :)

• Liker 2
Gjest Riskjeks
Skrevet

Det er sant. Eller mener du at så lenge rasismen er rettet mot hvite så er det ikke lenger rasisme?

Det er da ikke rasisme å hevde at noen er rasister.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Det er da ikke rasisme å hevde at noen er rasister.

nei men å hevde at et helt folkeslag er rasister basert alene på at man tilhører dette folkeslaget, så er det rasisme.
  • Liker 5
Skrevet

Vet du hva rasisme er?

Kanskje du tenker på fremmedfrykt? For fremmedfrykt er noe helt annet enn rasisme. Rasisme er et sterkt ord.

Ja jeg vet hva er rasisme og jeg tenker ikke på fremmedfrykt, jeg er åpent om alle slag kulturer og liker alle slag av folktype, jeg har prøvd så mye her i Norge ikke tenke at jeg isolerterer meg. Bare Norge som har isolert meg .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...