Gå til innhold

Hvem er din pappa?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pappa hadde nok brydd om noen setninger. Han betyr alt for meg, og er verdens beste person :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes t-skjorta er harry og uintelligent. Selv om det åpenbart er ment som humor, mener jeg det er en lavpannet form for humor.

Min pappa er forøvrig super. Han er diplomatisk, men med meninger. Han respekterer mine valg, men kan diskutere og komme med råd. Han har aldri trengt å "skremme" for å oppnå respekt, slik jeg føler eieren av en slik t-skjorte har behov for.

Skrevet (endret)

Pappa er en veldig snill og omsorgsfull pappa. Jeg er veldig glad i pappa og har et nært og godt forhold til ham. Mamma mener jeg snurrer pappa rundt fingeren, og hun har kanskje også rett i det. Mamma har på en måte alltid vært den "strenge" (men hun er veldig snill hun også altså), pappa har alltid vært den snille. Det er forsåvidt litt feil å fremstille det slik, for mamma og pappa har alltid hatt klare grenser, og mamma er som nevnt også snill, men kanskje på en annen måte. Og pappa er den som stiller opp, gjerne uten at jeg spør, og gjør alt for at jeg skal ha det bra. Jeg har aldri blitt dynket ned med matrielle goder, så det er ikke det jeg sikter til. Selv om, det skal sies, hvis jeg ville ha is som liten var det alltid pappa jeg spurte. ;)

Trenger jeg noe er det bare å spørre pappa (det er dog sjelden jeg spør, så det er kanskje grunnen) og han er veldig opptatt av at jeg skal ha det bra. Han liker å skravle og ringer meg ofte på mobilen. Han er også veldig stolt av meg og forteller meg ofte at jeg er dyktig og flink. Da jeg var liten lekte jeg mye med pappa, han har alltid vært litt "barnslig", men det synes jeg bare er flott. Han elsker karuseller og badeland like mye som jeg gjør. :)

Da jeg var liten pleide pappa og jeg alltid å gjøre noe sammen hver søndag. Dra på fotballkamp eller på museer. Vi likte også å stå på slalåm sammen, noe vi egentlig gjør enda (blir dessverre ikke så ofte). Det syntes jeg var veldig spennende, og jeg lærte mye. Og det var alltid han som var med meg på kino når jeg skulle se tegnefilmer, han liker dem like godt som jeg gjør. :fnise:

Pappa er beskyttende, men ikke overbeskyttende. Jeg føler ikke at t-skjorta helt stemmer med hvordan han er som person.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • 3 uker senere...
Gjest slettetbruker
Skrevet

Pappa er kanskje ikke den beste faren i verden. Han kunne stilt opp mer, brydd seg litt mer om visse ting. Men når alt kommer til alt er det han som får meg til å smile på slutten av en dårlig dag. Han er den beste pappaen i verden i mine øyne.

• Liker 5
Gjest BabyBlue
Skrevet

Pappaen min er god som gull, eneste minuset er at han er altfor lik meg - altså ganske introvert og reservert. Så det er litt vanskelig for å komme innpå han når vi begge ikke ser vitsen i å være rundt hverandre med mindre det er rundt middagsbordet med resten av familien eller når vi ser film. Da jeg var liten var foreldrene mine også separert i en periode, så jeg så han sjelden i de tidligste årene av livet mitt. Tror det gjorde noe med forholdet jeg fikk til han, søsteren og broren min er mye mer nær han enn jeg er.

Men som jeg sa - han er god mot folk og er en snill mann. I tillegg er han utrolig morsom og generøs, og tviler på at det finnes folk som oppriktig kan si at de ikke liker han. Han er også intelligent og snakker ikke om noen alvorlige saker uten å tenke seg om, og det er jo en fin egenskap. Eneste minuset er at han er litt pessimist, noe jeg ser i meg selv også... igjen, vi er altfor like. Men selv om vi aldri har vært noe særlig "close" er jeg fremdeles takknemlig for at han er der. For hvis det virkelig er noe jeg trenger hjelp til, så vet jeg at han alltid stiller opp.

Tror ikke pappa hadde hatet kjæresten min, jeg er forutbestemt til å ende opp med en rolig og snill type. Finner meg ikke i å bli behandlet dårlig og har en fantastisk douchebag radar, så det ordner seg nok :P

Skrevet

min pappa er sterkere enn din pappa

Skrevet

Min pappa er veldig omtenksom og en god samtalepartner. Vi har alltid vært nære, både fordi vi er ganske like og fordi vi har vært gjennom en del tøffe tak sammen fra da jeg var barn. Jeg holdt på å miste ham i fjor, da han mot alle odds overlevde plutselig hjertestans. Jeg er ikke helt ferdig med den opplevelsen, og kjenner ofte på frykten for at det skal skje noe igjen, selv om han gjennomgikk en vellykket operasjon i ettertid. Det er tøft å tenke på at jeg var veldig nære å bli farløs så alt for tidlig.

Min pappa er opptatt av å beskytte meg, da han vet at jeg tenker og bekymrer meg. Så han kan i blant nesten virke litt reservert fordi han ikke vil innlemme meg i sine problemer, av hensyn til meg. Samtidig er han litt redd for å invadere meg, så han kan gjerne trå litt for forsiktig noen ganger, når jeg har skullet ønske at han spurte og gravde mer eller tilbød seg uoppfordret å hjelpe. Han vet at jeg ikke liker belæring og han har alltid vært redd for å være overbeskyttende, og heller villet oppfordre meg til å klare ting selv. Men det kan være en vanskelig balansegang, det der, selv om jeg vet at han alltid er klar til å støtte og hjelpe når jeg spør.

Skrevet

Gla i min pappa, men han har nok ikke vært like mye til stede i mitt liv slik det pappaen til barnet mitt er.

Pappa har alltid vært den unge hingsten som gutta i mitt liv har vært litt redd for, og som brødrene mine og deres kompiser har synes er max kul.

Anonymous poster hash: 07e05...5d4
Skrevet

Pappa kunne nok gjort noe av det på t-skjorten, ja. Han er en god pappa. Stiller alltid opp med en hjelpende hånd, har godt humør, er morsom og er alltid midtpunkt. Har alltid hatt klare forventninger til meg og mine søsken.

Men, han kunne godt ha vært en bedre samtalepartner. Er aldri han, men mamma jeg går til om det er noe jeg må prate om eller diskutere. Akkurat det savner jeg hos han. Føler ikke vi har det nære båndet som mange andre har med sin pappa..

Skrevet

Pappaen min er verdens beste :hjerte: Sterk, intelligent og hjelpsom. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten han, og er så utrolig glad for den fine oppveksten han har gitt meg, og evig takknemmlig for at han fortsetter å stille opp. Han har alltid passet på meg i forhold til gutter, men aldri skremt dem bort (håper jeg, haha). Han har et veldig godt kompis-forhold til min nåværende kjæreste, og det setter jeg stor pris på.

Anonymous poster hash: 8028d...aa8
Skrevet

Pappa har gjort meg veldig mye vondt over veldig mange år. I en alder av 25 trenger jeg hjelp hos psykolog for å bearbeide oppveksten min. Det absurde er, at i tillegg til all smerte han har påført meg, mamma og søsknene mine, så er han er veldig god mann som alltid gjør sitt beste for å hjelpe. Han har stilt opp mer enn en gang, og jeg tror at han innerst inne prøver å rette opp feil. Han skulle bare visst at en skikkelig unnskyldning hadde vært nok.

Anonymous poster hash: f4ea7...d2c
Gjest Freakingawesome
Skrevet (endret)

En bitter gammel over konservativ pikk som hater livet sitt og som har brukt mange av mine år på å tråkke meg ned.

I ettertid har jeg lært meg at det bare er synd på han, han har ingenting og han kommer til å dø alene, forlatt av alle. Velfortjent vil det også være.

Endret av Freakingawesome
Skrevet

Min far har bodd med mamma hele mitt liv, men jeg har tusen ganger bedre forhold til henne. Pappa har aldri bidratt med noe særlig når det gjelder meg. Mamma har gjort alt. Jeg har nesten ikke merket at han har vært der engang. Han har vært streng, og det har føltes feil at han har tatt på seg den strenge rollen når han har visst såpass lite om livet mitt/bakgrunnen for ting.

Anonymous poster hash: ae5a3...6ab

Skrevet (endret)

Pappaen min er en meget snill og god pappa og en super morfar , men han er en streng og rettskaffen mann som har gitt meg og bror min en god men streng oppdragelse. Snakker med han hver dag da han og mamma bor 3 min gange fra oss:)

Den gangen kjærsten min fikk lap Dance av en stripper i Las Vegas, mens jeg var hjemme i Norge høygravid med nummer 2 og syk. Dette kom pappa for øret, og da fikk han en streng tale av pappa:) Pappa passer på meg og mine godt:) Han har trøstet meg ofte når jeg var nedfor

P.s han kjøpte nettopp et flott gullhjerte til mamma som han har vært gift med i nesten 40 år:) Han og mamma er fortsatt svært glade hverandre!

Endret av Anciol
Skrevet

Min far har aldri hevet stemmen mot meg eller mine søsken (eller mor, eller andre). Han kjøper rare presanger til oss til bursdager og jul. Han ligger våken om nettene hvis han vet vi er ute og kjører bil på dårlig føre, men ringer aldri og maser om det. Han kjører 15 mil med en vedsekk til peisen min, med håndplukkede kubber han selv har hogget og tørket. Han passer barnebarn, enda han ikke er i stand til å skifte en bleie eller lage mat. Det går på et forunderlig vis veldig bra allikevel. Han tar dem med på brannstasjonen og ferga og leser bøker for dem til han sovner selv. Han ville aldri ha gjort noe som står på den t-skjorta, men hvis jeg var sammen med en drittsekk ville han forsøkt å hjelpe meg på alle mulige måter, - hvis jeg selv hadde bedt om hjelp. Hvis ikke, ville han ligget søvnløs og bekymret seg. Han finns ikke streng, og har aldri lagt seg opp i mitt liv overhodet, annet enn alltid stilt opp som sjåfør, skaffet meg sommerjobber, reiser opp på hytta dagen før jeg kommer for å måke og fyre osv. Min far tror at jeg er den flinkeste, peneste, snilleste og klokeste personen på jorden, og det er deilig at noen syns det. Han har stor tiltro til at jeg fikser alt mht studier, jobb og livet generelt, men har aldri pushet meg i noen retning, og jeg har aldri følt jeg har skuffet ham.

Jeg har heldigvis valgt meg en mann som er like grunnleggende snill som min far, slik at mine barn også har en slik pappa. I tillegg kan deres far lage mat og stelle dem :)

Anonymous poster hash: 28dcd...820
Skrevet

Jeg har en fantastisk pappa! Han kjempet med nebb og klør for å få omsorg for meg da jeg var liten - og vant, så jeg er oppvokst sammen med pappa og på besøk annehver helg hos mamma. Han stiller alltid opp uansett hva det skulle være, støtter og kommer med gode råd, og vi snakker sammen nesten daglig. Jeg er en skikkelig pappajente og jeg er kjempe heldig for å ha en så god pappa som han :hjerte:

Skrevet

Jeg har verdens beste pappa. Stiller opp akkurat når jeg har behov, ofte uten at jeg spør om det.

Har hjulpet meg både økonomisk og som "psykolog" når jeg har hatt det vondt.

Når jeg treffer menn sammenligner jeg de ofte med pappa, har frem til nå ikke truffet noen like ;) Håper bare min datter får et like godt forhold til sin far, et hvert barn fortjener det :hjerte:

Anonymous poster hash: be386...4f6
Gjest crazycatlady
Skrevet (endret)

Så trist å lese at så mange av dere har en drittsekk til far. :(

Min Pappa er verdens beste og jeg elsker han over alt på jord! Han stiller opp for meg og sier ofte at han er glad i meg. Hjelper meg mye med penger også siden jeg dessverre har en kronisk sykdom, ganske alvorlig sykdom og derfor ikke tjener allverdens. Da jeg var liten var vi ofte på lange sykkelturer sammen og sov i telt. Katteutstilling var vi også på. Og masse annet gøy. Åh, jeg savner den tiden.

Endret av RusaPåPus
Skrevet

Pappa har alltid vært en god pappa for meg.

Han har sjelden kjeftet, men så er han en mann av få ord. Vi er ganske så forskjellige, han og jeg.

Jeg har havnet i en del konflikter med han i voksen alder dessverre...men mest fordi jeg ser hvordan han kan være (ganske egoistisk til tider). Men han er faren min, og jeg vet han er glad i meg (og jeg er glad i han). Han bor langt unna så jeg ser han sjelden. Men har god kontakt via mail, han skriver flere ganger i uka (og ringer en og annen gang).

Skrevet

Min pappa er en god far, men han er dårlig til å vise det. Jeg har aldri sett han særlig sint eller noe, og vi har aldri krangler(men så bor vi ikke SÅ mye sammen heller). Han sviktet familien veldig da jeg var 6 år, så vi har aldri vært så veldig nær. Han bruker en del penger på meg, men han sier aldri at han er glad i meg og klemmer er alltid på mitt initiativ. Skjønner at han kanskje bare syns det er ubehagelig, men for meg føles det unaturlig og det har alltid vært noe jeg har syntes vært ganske trist. Han jobber alt for mye og setter som oftest jobben foran alt annet. Men han er snill og vi går veldig greit overens selv om vi er veldig forskjellige :)

Anonymous poster hash: d4744...9ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...