xfce123 Skrevet 16. februar 2014 #61 Skrevet 16. februar 2014 Jeg syns det er vanskelig å vite om noen som kaller seg aseksuelle, i virkeligheten fornekter en eller annen form for sær seksuell legning eller fetisj pga sosialt stigma. Det kan være at de såkalte aseksuelle er godt innstilte, stabile, trygge mennesker som egentlig tenner på eldre eller barn.
Alice123 Skrevet 16. februar 2014 #62 Skrevet 16. februar 2014 Aseksuell er så unaturlig at det svært sjeldent forekommer til vanlig. Ofte ligger det et slags traume bak det, seksuelt misbruk er nesten garantert. Hvis du ser på menn og kvinner så forekommer det overveiende i blant kvinner. Tror ikke jeg personlig har sett eller hørt om en mann som er aseksuell, eller om det i det hele tatt virkelig finnes, eller er en reell mulighet. Anonymous poster hash: eb9b3...c7c Har du kilder å vise til eller er det bare synsing fra din side?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #63 Skrevet 16. februar 2014 For meg som aseksuell mann så blir det som om du skal forklare en fargeblind hvor vakker regnbuen er. På samme måte som autister har avvik i hjernen på områder som omhandler sosiale tolkninger så er den delen av min hjerne frakoblet som har med seksualitet å gjøre. Eller det som trigger behovet for intimitet og griseri. Jeg ser på en kvinne som tiltrekkende kun til et visst punkt uten et behov for å bli grisete og intim enkelt forklart. Nå opplever jeg heller ingen press den veien ettersom kvinner aldri tar initiativ eller på noen måte hinter om *noe* mer. Det har nok sikkert mye med at jeg som aseksuell ikke trigger attraksjon heller da. Anonymous poster hash: 16a5e...94e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå