Gå til innhold

Lekker etter fødsel..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen min er to måneder og jeg er ferdig med renselsen. Men jeg lekker urin. Skrekk! Mest hvis jeg holder meg litt lenge eller nyser osv. Dette synes jeg er helt fryktelig. Jeg prøver å være flink med knipeøvelser. Er det noe annet jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: d2d17...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knipeøvelser, ja. I en eller annen variant. Dersom det fortsetter med lekkasje etter du har vært flink å knipe en stund, så oppsøker du gyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Babyen min er to måneder og jeg er ferdig med renselsen. Men jeg lekker urin. Skrekk! Mest hvis jeg holder meg litt lenge eller nyser osv. Dette synes jeg er helt fryktelig. Jeg prøver å være flink med knipeøvelser. Er det noe annet jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: d2d17...02b

Jeg misforstod overskriften tydeligvis. Jeg trodde du ville fortelle at du allerede var lekker etter nettopp å ha født :).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde også det noen måneder etter fødselen til tross for at jeg var veldig flink til å gjøre knipeøvelser. Heldigvis så ga det seg, men det tok lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på 3.5 år og lekker enda. Brukte knipe øvelser mange ganger om dagen i over et halvt år. Hver gang jeg amma. Og jeg amma annen hver time det første halvåret. Pluss noen øvelser utenom. Så venter på opperasjon etter sistemann vi venter nå. Gleder meg veldig til og bli ferdig med det. Ikke mye moro,for en er jo avhengig av bind hele tiden. Og pluss jeg er redd det skal lukte.



Anonymous poster hash: 511e2...cc9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenbumnstrening kan være mer enn knipeøvelser. Finn en god fysioterapeut som kan hjelpe deg. Det kan og tenkes at du gjør knipeøvelsene feil. Jeg trengte en del instruksjon for å få aktivert alle de rete musklene.

Anonymous poster hash: 4e898...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knip hver dag, søk gjerne informasjon om knipingen som kan gjøres på mange ulike måter. Fysioterapeut kan være et godt tips. Dersom du ammer kan det være at du vil merke en bedring når du slutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr 1 fikk jeg kontroll over urinen i løpet av en måneds tid. Med nr 2 så tok det 5-6 måneder før det hadde gått seg til. Vær flink med knipeøvelser og vær tålmodig :)



Anonymous poster hash: 1f47c...9de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å få tips av fysio. Fysio sa noe til meg om å trene 3×feks 12, 3 ganger daglig, men ikke for ofte slik at musklene blir for "slitne". Er vel noe med balanse for resultat i trening der som med alt annet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å få tips av fysio. Fysio sa noe til meg om å trene 3×feks 12, 3 ganger daglig, men ikke for ofte slik at musklene blir for "slitne". Er vel noe med balanse for resultat i trening der som med alt annet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar så langt. Jeg er glad for å høre at det har gått over etter lenger tid hos flere. Fysio har sjekket at jeg kniper riktig og mente jeg hadde ok styrke (dette var 6 uker etter fødsel). Jeg merket ikke før senere at jeg lakk. :( Kan det ha sammenheng med at jeg drikker veldig mye for å opprettholde melkeproduksjon?

Anonymous poster hash: d2d17...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var flink til å knipe, men fortsatte å lekke helt til jeg sluttet og amme. Det var noe med hormoner og bekkenbunn.

Anonymous poster hash: 8010a...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar så langt. Jeg er glad for å høre at det har gått over etter lenger tid hos flere. Fysio har sjekket at jeg kniper riktig og mente jeg hadde ok styrke (dette var 6 uker etter fødsel). Jeg merket ikke før senere at jeg lakk. :( Kan det ha sammenheng med at jeg drikker veldig mye for å opprettholde melkeproduksjon?Anonymous poster hash: d2d17...02b

Men i alle dager hvorfor drikker du så mye for opprettholde melken? Det har da ingenting å si... Jeg drakk helt normalt og hadde store mengder melk....

Anonymous poster hash: 2a230...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får mye mindre melk om jeg drikker lite (normalt), det er veldig vanlig i følge fastlegen, jordmor og helsesøster.

Anonymous poster hash: d2d17...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammende har behov for mer væske enn ikke-ammende og jeg tror mange merker det på melkemengden i brystene, meg selv inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...