Gå til innhold

NRK : 25% av somaliske ektefeller er søsken.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, førstedamen skrev:

DPS sine person statesitikker fra 2009, og regner med det ikke er blitt flere tilflyttere siden da. 

Er faktisk et fakta at vi har mye innavl i Norge, men kan ikke finne noen statelig rapport på dette da ingen vil at vi skal vite det. Les gjerne også de gamle rapportene fra 30-40 tallet i finnmark hvor alle som er gift og i familie faktisk er oppgitt, det er hvertfall interessant. 

"Mye" eller mye? Innavl er ikke spesielt utbredt i Norge i dag og man skal ganske langt tilbake før dette var et problem, faktisk så langt tilbake som til da det ikke fantes kollektivtransport og at man måtte bruke hest eller båt for å besøke naboen og at man levde hele livet der man ble født, altså på gården.

Anonymkode: 6837f...258

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest førstedamen
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Mye" eller mye? Innavl er ikke spesielt utbredt i Norge i dag og man skal ganske langt tilbake før dette var et problem, faktisk så langt tilbake som til da det ikke fantes kollektivtransport og at man måtte bruke hest eller båt for å besøke naboen og at man levde hele livet der man ble født, altså på gården.

Anonymkode: 6837f...258

Bare jeg personlig vet om fier familier med innavl bare i min bygd så det går ikke ann å si det ettersom disse peronen ikke er gift, har barn(innavl) og ikke er registrert noe sted! Så hvordan kan du vite ha mørketallene her er lurer jeg på. Mener vi har to familier til i nabonygden. der er tanten sammen med fetteren sin f.eks. Mulig de å får barn, men de kan ikke gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, førstedamen skrev:

Bare jeg personlig vet om fier familier med innavl bare i min bygd så det går ikke ann å si det ettersom disse peronen ikke er gift, har barn(innavl) og ikke er registrert noe sted! Så hvordan kan du vite ha mørketallene her er lurer jeg på. Mener vi har to familier til i nabonygden. der er tanten sammen med fetteren sin f.eks. Mulig de å får barn, men de kan ikke gifte seg.

Det er lignende kulturer i bygder rundt omkring i verden. Dette er et globalt problem.

Anonymkode: 85e53...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

I innlegget mitt poengterte jeg en tydelig glipp i metodologien til Richad Lynn når de ikke målte IQ til Somalier men tok gjennomsnittet fra landene rundt, at dette var en glipp i metodologien gjorde jeg tydelige med å vise til at i boken til Lynn har Slovenia IQ 95, som er flere poeng lavere enn andre europeiske land. Den andre kilden du henviste til var artikler av Willaim Salaten som jeg ikke har gått i dybden av enda.

Jeg synes det er litt påfallende at svarene dine er "nei nå må  du slutte" "dette sier forskere" "Ingen tvil i snart 30 år".

Du kan gjerne referere til flere kilder istedenfor å komme med det sistnevnte.

 

Anonymkode: 85e53...a23

Du for vise dine kilder, det enste du har vist er en "moral activist" hvor hans attester er å reist rundt omkring i USA og skrive bisarre artikler for en hjemmeside. 

kilde:

Intelligence: IMBS 1258 463 1419     Pris:35.49$ (16 hvis du er medlem) År: 2009

Abstrakt: basert på kilder fra MDW, basert av et ikke representative av ønsket utvalg av folk, som også går igjennom 23 andre studier. Går igjennom genotyper, georafi og ikke minst at sub-Saharan Afrika har IQ 69 i gjennomsnitt.  

Fakta sjekk av leg personer(per-review): Sefran M. Zickbauer fra DE Salzburg, Marika Šadl fra DE Salzburg.

Forfattere:  Richard Lynna, Gerhard Meisenberg.

 

Her er en forsker som implisitt gikk inn for finne ut om Richard tok feil som han sier tilslutt at "he seems to be right"  

 

 

Se her jeg forstår at du ønsker å være en god person, men fakta er fakta. Mennesker er ikke likestilt, vi er resultatet hvordan miljøet har formet biologien våres. En voksen person forandrer meninger når man er konfrontert med nye opplysinger, en religiøs person gjør ikke dette de bruker masse tid får tvinge virkeligheten til meningene sine.      

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.1.2014 at 19.33, AnonymBruker skrev:

På dagsrevyen nå 19:15 17 januar:

UDI har tatt stikkprøver og de viser at 25% av Somaliske ektefeller er Søsken. At man er søsken gir ikke automatisk rett til familiegjennforening, men at man er gift gjør det. Burde ikke alle som søker om familiegjennforening DNA testes? Og de som er tatt, burde ikke de utvise tilbake til Somalia?


Anonymous poster hash: cb771...387

 

Så 25% av somaliske ektefeller lever i incestiøse forhold? Eller er det jeg som misforstår her?  :klo:

I utgangspunktet burde man DNA-teste alle som søker om familiegjenforening for å luke ut dem som jukser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/14/2016 at 3.17, førstedamen skrev:

25% av somaliske ektefeller er søsken.

Og 50% av alle i Kautokeino som er gift er i familie. 

Hva med det?

Og hva med islendinger! Drøyt 300 000 mennesker på denne øya, her snakker man "alle i slekt" :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan endre det til:

Muslimske ekteskap ligner mest på Norge i gamle dager på isolerte steder og bittesmå bygdesamfunn før opplysningstiden.

Hva med omskjæring av barn? Er det også like vanlig i Norge som i Somalia? Mye blod i hendene på somaliske prester..

Anonymkode: 0d489...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...