Gå til innhold

Symptomer så tidlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg 8 dpo. Å jeg har lest og hørt av venninner at de har fortalt at de begynte å merke det rundt 7-8 dpo. Men leser veldig mye her inne at det ikke er mulig?! Så begynner å lure.

Vi har prøvd å bli gravide en veldig god stund nå! Kan ikke akkurat si når jeg sluttet med p-pillene, men det er en god stund siden.

Men hos meg har det alltid vært vanskelig å vite om eggløsningen er der fordi jeg merker den nesten aldri, og denne gangen hadde vi samleie dagene rundt eggløsningen skulle være der. Og det er jo 8 dpo..

I dag våknet jeg av magemurringer som satt der i 1-2 min før magesmertene kom. Jeg har følt det på meg at NÅ kommer tante rød. Det har jeg følt siden i går da jeg måtte løpe på do hele tiden fordi det føltes ut som den kom flere ganger. Hatt en blanding mellom spysmak og noe annet i munnen i dag, uten at jeg er kvalm. Men kan ha noe med at jeg gulpet hele tiden i går?!

Utfloden har forandret seg, til litt mer blankere. Så jeg vet ikke om det er utfloden som får meg til å føle at jeg skal ha mensen hvert øyeblikk...

Også lurer jeg på om når jeg kan teste meg?



Anonymous poster hash: fbf47...22e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forrige svangerskap fikk jeg ømme pupper 1uke etter el. Og var allerede da begynt å bli sliten i kropp og sinn. Husker jeg hadde en treningsøkt akkurat en uke etter el, var vondt for brystene å løpe på tredemøllen, og null energi i musklene under styrkeøkten. Og kaffen lukta dritt. Så allerede her meldte misstanken seg, selv om jeg ikke oppdaget at jeg var gravid før etter 8 uker (siden jeg hadde blødninger da jeg skulle ha mensen, så jeg trodde det var mensen)

Venter på mensen nå, har vært sliten i kroppen siste uka, og småuggen, samtidig som kaffen har luktet rart. Så krysser fingra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, kanskje det er mulighet for at jeg er gravid.

Lykke til da. :-D

hva er dpo på deg?



Anonymous poster hash: fbf47...22e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært gravid tre ganger og alle tre gangene har jeg fått stikkinger i brystene ca 1 uke etter EL, og de ble også merkbart større.

Det må bety at kroppen min reagerer på veldig lite nivå hcg..

de færreste merker noe så tidlig.



Anonymous poster hash: 4a248...3d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært gravid tre ganger og alle tre gangene har jeg fått stikkinger i brystene ca 1 uke etter EL, og de ble også merkbart større.

Det må bety at kroppen min reagerer på veldig lite nivå hcg..

de færreste merker noe så tidlig.

Anonymous poster hash: 4a248...3d9

Man vet jo aldri hvem som reagerer på det som du gjør. Det vet jeg ikke før jeg har testet meg, og det var egentlig spørsmålet mitt..

Anonymous poster hash: fbf47...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet jo aldri hvem som reagerer på det som du gjør. Det vet jeg ikke før jeg har testet meg, og det var egentlig spørsmålet mitt..

Anonymous poster hash: fbf47...22e

Eh? Jeg mente det som svar på spørsmålet ditt, "symptomer så tidlig". Så ja mitt svar var : ja det er mulig. Det var det eneste jeg ville formidle, men hvorfor gadd jeg? Så det var ikke egentlig spørsmålet ditt, spørsmålet ditt var : Symptomer så tidlig?

Anonymous poster hash: 4a248...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh? Jeg mente det som svar på spørsmålet ditt, "symptomer så tidlig". Så ja mitt svar var : ja det er mulig. Det var det eneste jeg ville formidle, men hvorfor gadd jeg? Så det var ikke egentlig spørsmålet ditt, spørsmålet ditt var : Symptomer så tidlig?

Anonymous poster hash: 4a248...3d9

Tenkte mer på når jeg kunne teste meg i forhold til at jeg hadde symptomer så tidlig.

Anonymous poster hash: fbf47...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditetstesten forklarer at du kan teste deg 1 uke etter eggløsning. Men eg sikker, jo nærmere du kommer ikm.

Endret av FrøkenNy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* en uke etter eggløsning, men er mer sikker jo nærmere ikm du er.

Endret av FrøkenNy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* en uke etter eggløsning, men er mer sikker jo nærmere ikm du er.

Har testet meg 2 ganger nå. En gang 10 dpo, negativ test. 12 dpo, fortsatt negativ test. Fortsatt noen dager til tante rød. Men denne gangen så har jeg følt den er rundt hjørnet helt siden jeg skrev det her. Men den kommer aldri. Jeg håper bare den ikke kommer!

Anonymous poster hash: fbf47...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det kan være vanskelig for mange å tro på at man kan merke symptomer så tidlig, men det er jo gjerne de som aldri har opplevd det selv, ikke sant? ;-) Egget kan feste seg så tidlig som 3-4 dager etter eggløsning, så det er absolutt mulig å kjenne symptomer såpass tidlig.

Se her:

http://altformamma.no/ekspertsvar/19843/expert_chat_message/item_normal

Andre gang jeg ble gravid merket jeg tydelig mensmurringer og ligamentsmerter fra ca en uke etter eggløsning. Ligamentsmerter er veldig karakteristiske, og ikke noe som kan forveksles med andre smerter. Mensmurringer var også et veldig tydelig tegn for meg ettersom de forsvant etter første graviditet. Jeg var ganske så sikker på at det hadde klaffet den måneden. :-)

Jeg testet positivt 11 dpo. Testet med hele tre forskjellige merker, men kun clearblue digital slo positivt ut såpass tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tunge og ømme pupper 7-9 dpo (noe usikker på EL) når jeg var gravid. Endte dessverre i SA. Men nå tror jeg at jeg enklere kan tyde dette dersom jeg skulle få det igjen. Har ikke opplevd samme ømhet i puppene siden, selv om jeg har kjent veeeldig godt etter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første, bombesikre tegnet på graviditet hos meg var en plutselig avsmak for kaffe. Det kom ca 10 dpo.

Anonymous poster hash: 010b3...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I alle mine 4 graviditeter (1 barn fra før, 1 i magen nå samt 2 SA) har jeg kjent festesmerter på 5-6 dpo, og dermed vært sikker på at jeg hadde blitt gravid. Etterfulgt av murringer frem mot ikm. Har hatt litt antydning til ømme bryster før Ikm, men dette har vært vagt. Så ja, det er mulig å kjenne tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det kan være vanskelig for mange å tro på at man kan merke symptomer så tidlig, men det er jo gjerne de som aldri har opplevd det selv, ikke sant? ;-) Egget kan feste seg så tidlig som 3-4 dager etter eggløsning, så det er absolutt mulig å kjenne symptomer såpass tidlig.

Se her:

http://altformamma.no/ekspertsvar/19843/expert_chat_message/item_normal

Andre gang jeg ble gravid merket jeg tydelig mensmurringer og ligamentsmerter fra ca en uke etter eggløsning. Ligamentsmerter er veldig karakteristiske, og ikke noe som kan forveksles med andre smerter. Mensmurringer var også et veldig tydelig tegn for meg ettersom de forsvant etter første graviditet. Jeg var ganske så sikker på at det hadde klaffet den måneden. :-)

Jeg testet positivt 11 dpo. Testet med hele tre forskjellige merker, men kun clearblue digital slo positivt ut såpass tidlig.

Akkurat det jeg mener, men folk her inne skal ha det til at det er helt umulig å merke det så tidlig! Slet fortsatt med mensmurringer på jobb + at jeg trodde jeg begynte å blø, men fortsatt ingenting.. Føles ut som jeg tisser på meg hele tiden fordi jeg er så våt pga utfloden...

Hørt mye rart med rfsu testene, jeg testet også positiv på det merket uten at jeg var gravid. Det var altså før vi begynte som prøvere. Skal ta å kjøpe på apoteket om et par dager om ikke mensen kommer. :-)

Anonymous poster hash: fbf47...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg mener, men folk her inne skal ha det til at det er helt umulig å merke det så tidlig! Slet fortsatt med mensmurringer på jobb + at jeg trodde jeg begynte å blø, men fortsatt ingenting.. Føles ut som jeg tisser på meg hele tiden fordi jeg er så våt pga utfloden...

Hørt mye rart med rfsu testene, jeg testet også positiv på det merket uten at jeg var gravid. Det var altså før vi begynte som prøvere. Skal ta å kjøpe på apoteket om et par dager om ikke mensen kommer. :-)

Anonymous poster hash: fbf47...22e

Lykke til med testingen! Håper virkelig det har klaffet denne gangen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ny på dette, så må bare spørre; hva er dpo?

Er det antall dager etter eggløsning?

Anonymous poster hash: 55981...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny på dette, så må bare spørre; hva er dpo?

Er det antall dager etter eggløsning?

Anonymous poster hash: 55981...9e0

Stemmer det.

Anonymous poster hash: fbf47...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...