AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #61 Skrevet 28. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg leser om de som har vært utsatt for mye fælt skjønner jeg ikke hvordan det er mulig å "bare velge" bort offermentalitet. Når man har opplevd slike ting som du beskriver så er man selvsagt et offer, men samtidig som man er et offer kan man velge bort offerrollen, at man bruker sin barndom som en årsak til alt som er galt i det nåværende liv, eller at man bruker barndommen som en mulighet for å høste sympati fra omgivelsene. Anonymkode: 4532f...d63
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #62 Skrevet 28. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man har opplevd slike ting som du beskriver så er man selvsagt et offer, men samtidig som man er et offer kan man velge bort offerrollen, at man bruker sin barndom som en årsak til alt som er galt i det nåværende liv, eller at man bruker barndommen som en mulighet for å høste sympati fra omgivelsene. Anonymkode: 4532f...d63 Det der er jeg uenig i. Langt på vei er det meste som har gått dårlig i mitt liv pga sterk traumelidelse. Og høste sympati fra omgivelsene....er det så rart å ville ha sympati og forståelse fra nære relasjoner? Betyr ikke at jeg er passiv i eget liv, jeg har tatt masse tak, hadde du møtt meg idag ville man ikke ant noe om bakgrunnen min for jeg snakker ikke om dette her til gud og hverman. Anonymkode: 0d7c2...1a0
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #63 Skrevet 28. april 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der er jeg uenig i. Langt på vei er det meste som har gått dårlig i mitt liv pga sterk traumelidelse. Og høste sympati fra omgivelsene....er det så rart å ville ha sympati og forståelse fra nære relasjoner? Betyr ikke at jeg er passiv i eget liv, jeg har tatt masse tak, hadde du møtt meg idag ville man ikke ant noe om bakgrunnen min for jeg snakker ikke om dette her til gud og hverman. Anonymkode: 0d7c2...1a0 Men nå tenkte jeg mer på dem som snakker om det til omtrent alle, og det i år etter år. Anonymkode: 4532f...d63
Aragorn ll Elessar Skrevet 28. april 2019 #64 Skrevet 28. april 2019 Det er ihvertfall ingen tvil at det er menn og kvinner der ute som liker å gjøre seg selv til offer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå