Gå til innhold

Er virkelig briller så dyrt?


Gjest Ms Chanandler Bong

Anbefalte innlegg

Gjest Ms Chanandler Bong

Har tenkt på å skaffe meg et par ekstrabriller ved siden av linsene. Men ble litt skremt da jeg var innom optikeren og så at man vanskelig kunne finne en innfatning under 1500kr, også kommer jo glass tilpassing osv i tillegg.

Koster det virkelig så mye for et par briller?

Tenkte å bruke dem til å se på tv når jeg ikke har linser på samt når jeg er syk, men synes det er litt mye penger å bruke på noe som jeg kanskje bruker en time eller to i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Niniel

Jeg har nettopp kjøpt briller, pris: 3000. Innfatning kostet 1000, og glassene kostet 1000 pr. stk. Dyrt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva slags briller du har. Jeg fant noen perfekte briller i England, ICE-briller som er så tynne og lette at de knapt kjennes og har også valgt det tynneste og letteste glasset (har -6,5 så det blir fort tykke glass). De koster litt over 4000 kroner, men jeg har hatt dem i 5 år og kommer til å ha dem i mange mange år til, så det var vel verdt det. For tiden bruker jeg uansett bare briller et lite øyeblikk om morgenen, og sent om kvelden, har ikke gått med briller utendørs på mange mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Jeg har akkurat gått til anskaffelse av ekstrabriller. Jeg har insett at øynene mine nok har godt av en pause fra brillene iblandt.

Jeg har den oppfatning at noe som sitter så midt i trynet, må se bra ut. Da må man ofte ut med mer penger for en innfatning. Brillene mine kom på totalt 6000kr. Så ikke på pris da jeg valgte innfatning, fant bare den jeg likte aller best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Briller er dyrt. Hvor dyrt avhenger av innfatning, type glass samt synsfeil. Jeg må ha så sterke glass at tilbudene som Brilleland har ikke gjelder for meg. Dersom du forteller optikeren at du er på jakt etter et rimelig alternativ så hjelper h*n deg. Jeg har akkurat kjøpt nye briller og herligheten kom på over 8000. Bare glassene kom på over 5000 og siden jeg bruker briller bestandig så er innfatningen viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Myumi

Briller er en dyr fornøyelse, jeg bruker briller endel så jeg valgte å legge i ekstra penger på en lekker innfatning. Brillene sitter jo tross alt midt i ansiktet og da er det viktig at den kler deg og du føler deg komfortabel med brillen.

Hvis du har funnet en pen innfatning til 1500 kroner er du heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Briller er dyrt ja. Men du skal tross alt gå med de, så de bør være fine. Tror du må regne med å bruke i hvert fall 3000.

Bruk god tid på å finne innfatning! Tror jeg var innom alle brillebutikkene i oslo sentrum, men så er de tøffe også da :) Anbefaler også at du velger de letteste glassene (plast).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niniel

Jeg føler meg heldig som fant en fin innfatning i det hele tatt, og enda heldigere fordi den bare kostet 1000 kr. Jeg lette i alle brillebutikkene jeg vet om i Bergen, og fant faktisk bare én som passet meg, og det var den jeg kjøpte. Jeg er litt misunnelig på dere som kan velge og vrake i innfatninger, jeg finner ikke solbriller en gang som passer. (sist gang måtte jeg kjøpe barnebriller :-? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg har også vanskelig for å finne innfatning som passer mitt ansikt. Når jeg skal ha ny innfatning får jeg alltid god hjelp i butikken. Så blir jeg sittende igjen med noen som jeg synes er ok og disse får jeg låne med meg hjem. Da får jeg tid til å finne den jeg liker. Har hatt opptil 7 innfatninger på hjemlån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den oppfatning at noe som sitter så midt i trynet, må se bra ut. Da må man ofte ut med mer penger for en innfatning.

Helt enig! Selv bruker jeg briller nesten hver dag, linser bruker jeg på fritiden. Da er det viktig at man er fornøyd med de brillene man har, så får man heller leve litt magrere i noen uker etter brillekjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...