Gå til innhold

Herrebunad


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Trur mannen min hadde blitt råstilig i ein Hardangerbunad, altså! :sjarmor: Nokon som har peiling på kor mykje herrebunadar kostar, sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malama

Jeg lurer også på det.

Avhenger vel litt av hvilken man skal ha.

Jeg er sikker på at min samboer også hadde blitt kjempestilig i bunad, men han virket ikke like begeistret da jeg nevnte det. Men, han er av den typen som hadde vært stilig, jeg bare VET det. Men, vet ikke hvilken han ville hatt da, der han er født eller der han er oppvokst. Vet ikke hvordan den sistnevnte ser ut heller, egentlig.

Er det mye forskjell på herrebunader? Synes mange er relativt like jeg...

Men, nå skulle jeg ikke stjele tråden din da. Baer intr. i pris jeg også... (Nei, jeg skal IKKE overraske ham med noe slikt, men greit å vite...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var å hørte på en kniv og den, om en skulle ha håndlaget - de anbefaller det, den kosta 8-10 000.. Ble litt i drøyeste laget for meg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

8-10 000 er jo mykje pengar, men bunad ER dyrt. Og den prisen er heilt o.k i forhold til damebunaden som kan bli mykje dyrare! Kva med å spare opp, leggje ein og to og tre hundringsar i sparebøssa kvar mnd?

Ønske seg sølje og masjettknappar kan man gjere til jul o.l. av foreldre/besteforeldre. :)

Onkelen min var i pengeknipe då han hadde lyst på bunad, så han sparte på denne måten og fekk bunaden sydd og betalt etter 18 mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes herrebunader er kjempefine! Det er tøft at flere og flere gutter / menn begynner å bruke bunad til 17-mai og fest :tommelsmil:

De er så fine atte!

Jeg har "foreslått" bunad til sambo, og jeg tror han ville hatt det på sikt, om han hadde hatt råd. Tror han hadde kledd mannsbunaden fra Øst-Telemark veldig godt,- vi er fra Øst-Telemark begge to.

http://www.almankas.no/bunad/aust_t_herre.html

Jeg aner ikke hva bunaden koster, men pris mellom 20 000 - 30 000 hadde ikke forundret meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg har herrebunad, - schtilig! Tror han mumlet noe om 20.000 eller noe sånt. Kanskje husfliden vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg
Trur mannen min hadde blitt råstilig i ein Hardangerbunad, altså!  :sjarmor: Nokon som har peiling på kor mykje herrebunadar kostar, sånn ca?

Ein Hardangerbunad med sokkar, sokkaband, bukse, sølvknappar, skjorte, vest, jakke og søljer kostar 28 000 kr (april 04) så det er berre til å byrje å spare! Men det er verkeleg verdt det! Ein har skikkeleg festklede til dåp, konfirmasjon, bryllaup og 17.mai då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Sååå myyykje? Ferdig bunad hos Husfliden det då, eller? Trudde herrebunadar var billigare en damebunadar. Hmmm... Får vel til å spare etter bryllupet, då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingebjørg
Sååå myyykje? Ferdig bunad hos Husfliden det då, eller? Trudde herrebunadar var billigare en damebunadar. Hmmm... Får vel til å spare etter bryllupet, då.

Ja det er ferdig bunad som er kjøpt hos ei som syr. Det er mykje stoff veit du, sjølv om hardangerbunad til herrar ikkje har så mykje sølv. Skal du gifte deg snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære skal gifte seg i bunad. Den kommer totalt på i underkant av 20 000. Det er mye penger, men da har han jo festplagg for resten av livet da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil at sambo skal ha bunad, men han mener det bare er gamlinger som har det :roll: Men søskenbarnet mitt har akkurat bestilt seg bunad og den kom på ca. 20 000 tror jeg! Om 2 år blir sambo 30 år og jeg har litt lyst til å gi han det i gave!! Ja, ja..Hvis jeg sparer 900kr i mnd, så går det jo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil at sambo skal ha bunad' date=' men han mener det bare er gamlinger som har det :roll: Men søskenbarnet mitt har akkurat bestilt seg bunad og den kom på ca. 20 000 tror jeg! Om 2 år blir sambo 30 år og jeg har litt lyst til å gi han det i gave!! Ja, ja..Hvis jeg sparer 900kr i mnd, så går det jo!![/quote']

Bunad er flott, men ikke tving på han en som gave dersom han ikke har lysst på en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...