Gå til innhold

IVF privat, får en refusjon for medisiner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi vurderer å starte utredning nå snart, men er bekymret for ventetider offentlig, pluss at en av oss er i Helsevesenet og gjerne foretrekker at det ikke er så "offentlig". Mors alder 36, så føler at det haster litt å finne ut av om ivf blir nødvendig, eller om det i det hele tatt er noen sjanse for å lykkes den veien. Hvis vi går privat blir det Klinikk Hausken, pga kortest reisevei dit.

Prisene privat er jo høye, får en dekket deler av medisinkostnader på samme måte som ved offentlige forsøk, eller må vi bekoste alt selv hvis vi gjør dette privat? Noen som kan si noe om hva slags beløp dette kan dreie seg om for 3 forsøk?



Anonymous poster hash: a0186...c20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare medisiner på blå resept man får dekket av det offentlige. Jeg tror ikke medisiner for slike ting er mulig å få på blå resept. Bortsett fra det, ser jeg ikke at det skal være noen forskjell om en medisin er skrevet ut av en privat eller offentlig lege.



Anonymous poster hash: ddd69...451
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de samme reglene gjelder når det gjelder medisiner i det private. Så lenge medisinene er godkjente IVF medisiner dekker de alt over 15 000 for opp til tre forsøk.

Medisinene koster 13 000 - 19 000 pr forsøk for de fleste. Så om du må ta to eller tre forsøk sparer du mye på å få refusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Vi har fått time om 2 uker, og har fått beskjed om at vi vil få beregnet sjansene våre allerede på første time. Det fikk nervene mine igang...



Anonymous poster hash: a0186...c20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en egenandel på litt over 15 000kr tror jeg…. etter det taket er nådd så får du igjen for medisinene.



Anonymous poster hash: f68eb...e78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...