Gå til innhold

Tyttebærsesong

tyttebæret

Anbefalte innlegg

Regner med at også IKM er litt forsinket da...?

Men kjempeflott at du kjente el nå! Det er greit å vite liksom! Og så får det opp humøret!

Håper ryggsmertene var fornuftige og skygget banen for litt sengekos.

:klem:

3 dpo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, hei søte knupper!

:blomst::blomst::blomst:

Ryggen er bra (heldigvis). Ble nesten redd. Jeg har aldri hatt vondt i ryggen før...

Snakket m dr. Gyn i går og ble rimelig provosert. Hun ville ha res av mannen sædprøve først, men regnet med at videre beh var pergo (jeg blir snart pergobabe!!!). Men hun ville ikke henvise til IVF før jeg hadde gått på pergo en stund (les:6 mnd). Da ble jeg sint. Jeg skal ha henvisning til IVF ( er jo 6 mnd ventetid før forsamtale, jo!) og gå på pergo mens jeg venter, sa jeg. Hun ville ikke og mentye vi skulle vente til analyse av sædprøve foreligger. Men jeg skal ha det på min måte, ellers bytter jeg til en gyn på Omnia i Oslo eller noe sånt. På hennes måte tar det jo iallefall 1 år fra nå før forsamtale. Det er helt uaktuelt!

- og jeg er sikker på at det ligger noen politiske føringer i bunnen: hvis vi bare lar de ufrivillige barnløse venter lenge nok, gir de vel opp = billigere for systemet. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er veldig merkelig at man må vente til man har avsluttet all annen behandling, og ivf er eneste gjenstående mulighet, før man kan sette seg på venteliste! :o

Det skal da være lov til å bli gravid (på f eks pergo) i ventetiden! Det gagner jo bare de andre som står i køen...

Jeg håper mistanken om de politiske føringene ikke gjenspeiler virkeligheten... Jeg tror kanskje heller at helsesystemet alltid tar laaang tid...samma hva det gjelder! :roll:

Men uansett håper jeg du finner noen (hvis Dr. Gyn ikke gir seg) som kan få litt mer fortgang i dette...dere har prøvd lenge nok fra før! :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: jeg er helt enig tyttis...og jeg synes det er MEGET merkelig at det skal ta så utrolig lang tid...Hele prosessen... når vi hadde prøvd 2 år fra før..så var det ikke akkurat oppløftende å få høre at vi måtte jammen snegle oss igjennom enda ett år til!

En venninne av meg gikk til gynekolog på volvat, og hun prøvde 2 pergokurer, og så ble hun sendt videre til Trondheim på IVF direkte etter det..så hennes ventetid ble på 3 mnd!!! TRE måneder!!!! :o Vi andre som går "tjenestevei" eller iallefall billigste måte: via det norske helsevesen må belage oss på laaaaange køer... Det gjelder tydeligvis å ha mye penger...

Håper at dere kommer litt kjappere igang enn forespeilet..og hvis ikke..så hadde jeg vurdert privatlege...for der kan du som sagt komme deg raskt frem!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El er definitivt over...El smerter i fleng!!! men jeg er litt glad for det også...jeg begynte å lure på om jeg ikke hadde EL denne mnd. Men jeg har nok hatt El-slim 2 ganger og i mye mindre mengde enn normalt (jeg leste inne på SG sidene at det var mulig).

Er det positivt, tro??

Ellers er det plenty å gjøre på jobben. :o Jeg holder på med foreldrekonferanser og strever med å overholde de tilmålte 20 minuttene. :roll: Ikke lett å jobbe gjennom faglig, sosialt, orden/oppførsel, mål for neste periode og ting foreldrene tar opp innen for den tidsrammen. :hår: På vei hjem idag snakket jeg med legevenninna mi og klagde over saken og lurte på hvordan hun klarer å overholde 15 min pr. pasient. Da parerte hun ganske kjapt: " Det er derfor vi er så kalde og avisende..." :hakeslepp: Effektivt!!!...og dessverre sant? :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tyttis.

Tusen takk for hilsen i boka mi, og for at du ikke har glemt meg. :kyss:

Jeg forstår det sånn at du blir pergo-babe hvis ikke det skjer noe i løpet av den nærmeste tiden. Det kan jo hende at dere ikke trenger IVF heller etter pergo'n har kicket inn. Men jeg skjønner veldig godt at ett år blir lenge å vente, jeg er helt enig med deg der. Da tror jeg faktisk jeg ville vurdert å gå til privat gyn.lege, ihvertfall hvis det er sånn forskjell som Madden sier! :Nikke:

Håper du får full klaff med pergo, jeg! :Nikke:

Klem fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp!!!

Jeg er så sliten! Har hatt 12 timers arbeidsdag i dag og bare 10 min pause. :o Ellers har jeg løpt som en strikk...Har holdt på med konferansetimer=slitsomt. Noen av de har tildels vært tøffe også. Jeg har i dag gjort noe jeg ikke har gjort før: Jeg har sittet på sjefens kontor helt til han har samtykket i at han skal bevilge penger slik at jeg får "frimerke" på en bestemt elev. Frimerke=full assistentdekning. Det skal bli en lettelse! :) Har vært på felgen en stund nå...

Tror det partyet må vente en dag eller to, Madden! :kul: Men jeg liker boller og brownies veldig godt, altså! :wink:

...og Lillen - det er i morgen han skal levere varene, ja! Er spent jeg også!

...er halsbrann et gravidtegn eller et grahvistegn? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til for mannen din i morgen, tyttebæret!

Vi fikk en hel del med svar, men også nye spørsmål, da vi fikk tilbakemelding på mannens andre prøve i dag.

Om halsbrann vet jeg bare at det er vanlig hos gravide... :sjenert:

:klem: , Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrann er et skikkelig grahvis-tegn tyttis!!! Det kan både jeg og en del andre jeg kjenner skrive under på! :Nikke:

Godt at det ordnet seg med frimerket da!! Ikke noe som er bedre enn at en kan drive forsvarlig undervisning for alle elevene!! Godt jobba tyttis!! :tommelsmil:

12 timers arbeidsdag... :riste: ikke bra for sånne grahvis-damer som oss tyttis! Det må du slutte med!! og bare 10 minutters pause??? :roll: No Good!!! :fy: Du SKAL ha skikkelig pause! Men jeg vet jo det at ikke alt går som en skulle ønske alltid...det skjer ofte på min jobb!!

Håper uansett at du får en flott uke!! God :klem: fra Maddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cielo: Sannelig godt at dula igjen spor etter deg i boken min. Det var lenge siden jeg hadde vært innom din for å høre hvordan det går med dere... :sjenert: jeg skjønner godt at dere fikk mange nye spørsmål ette besøket hos dr. Likevel tror jeg det er odt med noen svar innimellom - og at dere møter en dr. som er løsningsorientert! :klem2:

Madden: Det er godt du strammer meg opp litt! Men jeg kunne altså ikke noe for at dagen gik så i ett igår...Masse møter + et par møter jeg hadde glemt og mange uventede problemstillinger...Da jeg kom hjem måtte jeg ringe en venninne og be henne gi meg noen gode gurnner til hvofor jeg egentlig er lærer...Hun foreslo at jeg kunne jobbe i bomringen i stedet for og mannen min foreslo at jeg kunne bli frimerkeslikker og bollebaker i firmaet hans...Det er jo alltids noe! :ler:

Bizzy: Koselig med hilsen fra deg...jeg vil være gravid, men nøyer meg med grahvis enn så lenge! :sjarmor:

Planen er selvsagt å være hjemme neste år. Med potensiell termin i juli neste år passer det utmerket i forhold til skoleåret med å være hjemme... JEGVILJEGVILJEGVILJEGVILJEGVILJEGVIL.....

Tegn: :sexy:

-halsbrann

-halsbrann

-halsbrann

eh...ikke noe mer. :klaske: Stikkinger er som vanlig, doflying er som vanlig...vanlig. Og jeg har heller ikke dilla på potetmos. Jeg har riktignok spist poteter til middag i 3 dager på rad noe som er høyst unormalt. Men dille?? nope! :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halsbrann er vel også et tegn, tyttis. Når var den IKM var sa du? Ikke så alt for lenge til, håper jeg!

Jeg får vel bare krysse og håpe i mellomtiden, da...

P.s. takk for strikketips. Tror jeg får forsøke den derre tove-taktikken. Så blir kanskje resultatet sånn nogenlunde ihvertfall...!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Søte Tyttis!!! :kyss:

Du er nå en stor knupp du da...derfor har jeg egenhendig lett frem den beste sjokoladekaka jeg vet om... og siden vi er veldig grahvis akkurat nå... LIMONADE!!! en perfekt fest spør du meg!!! :ler::hoppe::perebrus::kghjerte::tommelsmil::nisse: :enig_animasjon: :heiajente: :klem2: :sminkedokke::digge::vinke:

Legg merke til den fine blå farven...som også er symbolsk i vårt tilfelle! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når får dere svar på prøver? Og når får dere snakket med lege igjen?

Me jeg håper prøvesvarene ender opp med å ikke spille noen rolle for dere...fordi du er grahvis + gravid!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen juni/juli-barn "in the making" her?

Veldig spent på hvordan det går med denne halsbrannen din... trenger du syrenøytraliserende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj oj! Jeg tror jammen jeg ikke har vært her før, jeg! Lykke til med kommende ikm!

Det blir spennende dette her.

Har du fått noen flere symptomer, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...