Gjest Magdalene Skrevet 17. januar 2014 #41 Skrevet 17. januar 2014 Viktigst for meg er at hun er trygg. Anonymous poster hash: f3883...a72 Å det mener du hun ikke er med pappaen sin?
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #42 Skrevet 17. januar 2014 Å det mener du hun ikke er med pappaen sin? Akkurat i leggesituasjonen er hun ikke det nei. Men i alle andre situasjoner er hun trygg på pappaen.Anonymous poster hash: f3883...a72
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #43 Skrevet 17. januar 2014 Akkurat i leggesituasjonen er hun ikke det nei. Men i alle andre situasjoner er hun trygg på pappaen.Anonymous poster hash: f3883...a72 Jeg tror ikke hun er direkte redd for pappaen, men hun blir antakelig skeptisk pga utryggheten han viser. Anonymous poster hash: f3883...a72 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #44 Skrevet 17. januar 2014 Akkurat i leggesituasjonen er hun ikke det nei. Men i alle andre situasjoner er hun trygg på pappaen.Anonymous poster hash: f3883...a72 Når du uansett alltid tar over for pappaen og legger henne selv når hun protesterer, viser jo også du/dere henne at det ikke er trygt, og ikke fungerer at pappaen legger. Jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å være den voksne som bestemmer i denne situasjonen. Så lenge faren er en normalt tilstedeværende fyr i livet hennes, og oppleves trygg på andre måter, er det åpenbart at denne hylingen kommer som følge av trass. Hun vil ha det på sin måte, siden det er den måten hun har vært vant til hele sitt liv. Såpass små barn har ingen andre måter enn skrik og hyl for å kommunisere sterke ønsker.Anonymous poster hash: 9f385...76c 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #45 Skrevet 17. januar 2014 Når du uansett alltid tar over for pappaen og legger henne selv når hun protesterer, viser jo også du/dere henne at det ikke er trygt, og ikke fungerer at pappaen legger. Jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å være den voksne som bestemmer i denne situasjonen. Så lenge faren er en normalt tilstedeværende fyr i livet hennes, og oppleves trygg på andre måter, er det åpenbart at denne hylingen kommer som følge av trass. Hun vil ha det på sin måte, siden det er den måten hun har vært vant til hele sitt liv. Såpass små barn har ingen andre måter enn skrik og hyl for å kommunisere sterke ønsker.Anonymous poster hash: 9f385...76c HUN HAR IKKE VÆRT VANT TIL AT JEG LEGGER HELE HENNES LIV!! Klarer dere ikke lese? Det begynte for noen måneder siden! Og hylingen er ikke trass. Hun er trassen på mange andre ting, men det er ikke samme type hyling. Kom dere ned fra deres høye hest. Om fjorten dager kan det være at dere må bite i det sure eple! Er det virkelig så herlig å kritisere andres løsninger?!Anonymous poster hash: f3883...a72 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #46 Skrevet 17. januar 2014 Det at du mener at det blir umuliggjort at andre legger henne og at hun ikke kommer til å klare å ligge andre steder. Ville du kommet med samme utsagn om jeg var alenemamma uten nettverk rundt meg? Så jeg MÅTTE lagt barnet mitt hver kveld og uten mulighet for overnatting?Anonymous poster hash: f3883...a72 Jeg visste ikke at dette kun var en fase, jeg forsto det som om du alltid hadde vært hjemme og lagt henne. Men ja, erfaring med venninner og deres barn viser at avhengighetsforhold er gjensidige. Om mor har behov for å være sammen med og legge barnet sitt hver kveld, så er barnet også avhengig av det. Jeg har to hjemmeværende venninner hvis barn blir forvirret og usikre bare mammaen går på do når de er her på besøk. Men nå virker ikke du hysterisk slik som disse mødrene er da Du skriver jo selv at det bare er en fase hun er inne i nå, om det går over lengre tid så får dere heller gjøre noe med det da. Viktigste er at pappaen og jenta er mye mer sammen og at pappaen er med på leggingen på kveldene, i den hensikt å etter hvert kunne få legge alene. Anonymous poster hash: 01e78...b1f
Irja Skrevet 18. januar 2014 #47 Skrevet 18. januar 2014 (endret) Du sier du ikke er intr i innspill fra andre. Hva i all verden vil du med innlegget ditt da? Endret 18. januar 2014 av Irja
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #48 Skrevet 18. januar 2014 Du sier du ikke er intr i innspill fra andre. Hva i all verden vil du med innlegget ditt da? Det kommer vel egentlig ganske tydelig frem at jeg lurer på å høre fra andre som har det likt og har løst det likt! Om jeg ikke tar helt feil så er det én som har svart som er i samme situasjon. Jeg har vel heller ikke sagt jeg ikke vil ha innspill. Men jeg er ikke særlig begeistret for å høre i nesten hvert innlegg at vi gjør feil og må endre hva vi gjør. I mitt hode er ikke det innspill, men kritisering. Jeg tror heller ikke startinnlegget er lest så godt, for det er opplysninger der som folk rett og slett ikke har fått med seg. Anonymous poster hash: f3883...a72 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #49 Skrevet 18. januar 2014 Jeg visste ikke at dette kun var en fase, jeg forsto det som om du alltid hadde vært hjemme og lagt henne. Men ja, erfaring med venninner og deres barn viser at avhengighetsforhold er gjensidige. Om mor har behov for å være sammen med og legge barnet sitt hver kveld, så er barnet også avhengig av det. Jeg har to hjemmeværende venninner hvis barn blir forvirret og usikre bare mammaen går på do når de er her på besøk. Men nå virker ikke du hysterisk slik som disse mødrene er da Du skriver jo selv at det bare er en fase hun er inne i nå, om det går over lengre tid så får dere heller gjøre noe med det da. Viktigste er at pappaen og jenta er mye mer sammen og at pappaen er med på leggingen på kveldene, i den hensikt å etter hvert kunne få legge alene.Anonymous poster hash: 01e78...b1f Jeg beklager om jeg virker sint og bitter! Det er bare så frustrerende å høre hvordan alle mener vi bør gjøre det. Det har bare vart noen mnd ja. Før kunne hun legges av hvem som helst og det var ingen problem at jeg ikke var hjemme ved legginga. Anonymous poster hash: f3883...a72
Mohair Skrevet 18. januar 2014 #50 Skrevet 18. januar 2014 Jeg tror det er best for dere alle tre at pappan lærer seg legge henne. Det vil skape mindre konflikter og problemer i familielivet deres. Jeg skal ikke påstå at hun ikke er utrygg, men jeg ville nok tenkt at det heller var viljestyrke hun viste. Hun vil ha mamman sin fordi hun liker det best og hun vet at når hun hyler så gir pappa opp og mamma kommer inn og overtar.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #51 Skrevet 18. januar 2014 Jeg tror det er best for dere alle tre at pappan lærer seg legge henne. Det vil skape mindre konflikter og problemer i familielivet deres. Jeg skal ikke påstå at hun ikke er utrygg, men jeg ville nok tenkt at det heller var viljestyrke hun viste. Hun vil ha mamman sin fordi hun liker det best og hun vet at når hun hyler så gir pappa opp og mamma kommer inn og overtar. Hvis det er viljestyrke, hvorfor er det et helt annet hyl enn ved "vanlig" trass? Og jeg har kanskje ikke skrevet det før, men stelling går fint at pappaen gjør. Det er selve legginga. Han har ikke gitt seg etter første hyl, men holdt ut i 15-20 min uten bedring. Hun er ikke i nærheten av å oppføre seg når hun trasser.Anonymous poster hash: f3883...a72
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #52 Skrevet 18. januar 2014 Dette er garantert en trassfrase! Hun vil ha det på hennes måte. Vår var slik en periode. Men vi valgte å gjøre noe med det. Går ikke an å ha det slik! Og ikke rart at hun ikke blir trygg på andre hvis hun ikke får sjans til å bli det - ved å sove borte en gang i blant. Har hun ikke besteforeldre som gjerne ville hatt henne på overnatting? Kjenner INGEN som ikke har latt barna sove hos bestemor og bestefar innen de er 2 år! Lykke til og gleder meg til en oppdatering om 2 uker om dette har gitt seg eller ei:)Anonymous poster hash: 7eb75...515
Harlekin Skrevet 18. januar 2014 #53 Skrevet 18. januar 2014 (endret) Her har det vært slik at jeg omtrent alltid la datteren vår frem til hun var litt over 2,5 år. Det første året var det fordi jeg ammet om kvelden, og da ble hun selvsagt vant til det. Deretter prøvde vi et par kvelder å la faren legge henne, men da skrek og bar hun seg verre, og fordi far ikke er/var frisk, hadde han liten tålmodighet, og jeg ble plaget av dårlig samvittighet av at jeg "tvang" pappaen til å legge og barnet gråt og gråt. Så da lot vi det bero en stund til. Datteren vår overnattet hos besteforeldrene noen ganger i denne perioden, og det gikk nok ikke helt smertefritt, men relativt greit gikk det. Hun var aldri redd for å bli forlatt etter det. Men det er sant at jeg ble veldig bundet disse årene, men for oss var det egentlig ingen annen løsning enn å holde ut og vente på bedre tider. Etter at barnet ble tre + år, begynte det å løsne. Plutselig var det greit at pappaen la henne, men bare når jeg ikke var hjemme. Derfor sørget jeg for å være vekke under leggingen. Etter at hun ble fire, er det helt greit at pappa legger selv om jeg er hjemme. Det er fortsatt jeg som gjør det mest, men det er null problem at pappa gjør det. Endret 18. januar 2014 av Harlekin
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #54 Skrevet 18. januar 2014 Dette er garantert en trassfrase! Hun vil ha det på hennes måte. Vår var slik en periode. Men vi valgte å gjøre noe med det. Går ikke an å ha det slik! Og ikke rart at hun ikke blir trygg på andre hvis hun ikke får sjans til å bli det - ved å sove borte en gang i blant. Har hun ikke besteforeldre som gjerne ville hatt henne på overnatting? Kjenner INGEN som ikke har latt barna sove hos bestemor og bestefar innen de er 2 år! Lykke til og gleder meg til en oppdatering om 2 uker om dette har gitt seg eller ei:)Anonymous poster hash: 7eb75...515 Jøye meg. Folk gir seg ikke gitt. Jeg har skrevet at hun har ligget borte en gang. Det endte med at hun var livredd for at vi skulle reise fra henne de neste gangen vi kom dit. Mener du virkelig at ungen min ikke kan bli trygg på besteforeldre og andre hvis hun ikke ligger der? Hun er trygg på de, på dagtid. Jeg presser ikke på overnattingsbesøk fordi andre mener det er riktig. Anonymous poster hash: f3883...a72
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #55 Skrevet 18. januar 2014 Her har det vært slik at jeg omtrent alltid la datteren vår frem til hun var litt over 2,5 år. Det første året var det fordi jeg ammet om kvelden, og da ble hun selvsagt vant til det. Deretter prøvde vi et par kvelder å la faren legge henne, men da skrek og bar hun seg verre, og fordi far ikke er/var frisk, hadde han liten tålmodighet, og jeg ble plaget av dårlig samvittighet av at jeg "tvang" pappaen til å legge og barnet gråt og gråt. Så da lot vi det bero en stund til. Datteren vår overnattet hos besteforeldrene noen ganger i denne perioden, og det gikk nok ikke helt smertefritt, men relativt greit gikk det. Hun var aldri redd for å bli forlatt etter det. Men det er sant at jeg ble veldig bundet disse årene, men for oss var det egentlig ingen annen løsning enn å holde ut og vente på bedre tider. Etter at barnet ble tre + år, begynte det å løsne. Plutselig var det greit at pappaen la henne, men bare når jeg ikke var hjemme. Derfor sørget jeg for å være vekke under leggingen. Etter at hun ble fire, er det helt greit at pappa legger selv om jeg er hjemme. Det er fortsatt jeg som gjør det mest, men det er null problem at pappa gjør det. Takk for svar! Da er det håp for oss også Litt deilig å oppdage andre som har gjort det likt.Anonymous poster hash: f3883...a72
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå