AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #1 Del Skrevet 14. januar 2014 Noen som kan hjelpe? Ved fortid bøyer man vel verbet haber? Som "Hoy yo he desayunado tarde. ved framtid bøyer man verbet "ir"? Eller er det feil? Anonymous poster hash: 15fa1...df5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 14. januar 2014 #2 Del Skrevet 14. januar 2014 For det første må du ikke ha med "yo", det ligger i verbet. Hoy he desayunado tarde. Greia er at du bruker liksom ikke "jeg har gjort.." i fremtid. Du kan bruke habré (habrás, habrá, habremos, habréis, habrán) men det kommer litt an på setningen. Du får jo ikke sagt "I morgen har jeg spist sent" sant? Men om du f.eks. skal si "På denne tiden i morgen vil jeg allerede ha spist frokost" = A esta hora mañana ya habré desayudado. Er du med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #3 Del Skrevet 14. januar 2014 Den første fremtidsformen man lærer i spansk i Norge, er ved hjelpeverbet ir + a + infinitiv av hovedverbet. Voy a hablar con mi hermana. Vas a hablar con el jefe? (får ikke til spm på hodet på denne maskina) ovs. Anonymous poster hash: 8e09d...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå