Gjest Violetta Skrevet 13. januar 2014 #1 Del Skrevet 13. januar 2014 Er ikke det samme. Ordene er ikke synonyme og kan ikke brukes om hverandre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #2 Del Skrevet 13. januar 2014 Hva er forskjellen? Anonymous poster hash: dc118...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 14. januar 2014 #3 Del Skrevet 14. januar 2014 http://no.m.wikipedia.org/wiki/Misunnelse http://no.m.wikipedia.org/wiki/Sjalusi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilac Skrevet 14. januar 2014 #4 Del Skrevet 14. januar 2014 Takk for kunnskapen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #5 Del Skrevet 15. januar 2014 Dette er jeg faktisk klar over, men jeg lurer på hvilket ord man skal bruke i stedet for "misunnelse". Si at noen har kjøpt noe du selv har veldig lyst på, eller skal reise et sted du alltid har lyst til å reise, men samtidig unner du vedkommende det nye innkjøpet/reisen. Hva skal man si? Anonymous poster hash: 47012...dd0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #6 Del Skrevet 15. januar 2014 Dette er jeg faktisk klar over, men jeg lurer på hvilket ord man skal bruke i stedet for "misunnelse". Si at noen har kjøpt noe du selv har veldig lyst på, eller skal reise et sted du alltid har lyst til å reise, men samtidig unner du vedkommende det nye innkjøpet/reisen. Hva skal man si? Anonymous poster hash: 47012...dd0 Da sier du "jeg unner ham/henne den ferien, men jeg er litt misunnelig", eller "jeg har vil også" Anonymous poster hash: 2e3e9...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #7 Del Skrevet 15. januar 2014 Da sier du "jeg unner ham/henne den ferien, men jeg er litt misunnelig", eller "jeg har vil også" Anonymous poster hash: 2e3e9...745 Blir ikke det du skriver helt feil? Å misunne betyr vel å ikke ville unne en annen person noe. Altså, man kan ikke både si at man unner en venn en ferie samtidig som om man sier at man er misunnelig. Blir det ikke mer rett om man sier at man unner en venn en ferie, samtidig som man er sjalu (oversatt: jeg unner deg ferien, men jeg vil også ha!). Anonymous poster hash: 9406a...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boletta Skrevet 15. januar 2014 #8 Del Skrevet 15. januar 2014 I følge de to artiklene kan man vel ikke bruke noen av de dersom man unner vedkommende det? Så hva kan man da bruke? "Å, det skulle jeg gjerne hatt også"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå