Gå til innhold

Negativ test, men så positiv? Falsk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dere som har testet negativt. Fortsatt fire dager til mensen, men kjøpte en test som kan teste så tidelig, selv om jeg vet det ofte kan føre til falsk negative tester. Testet meg, den var blankt negativ. Så på den ca en time senere, og da var det dukket opp en ekstra strek!

Dere som har testet negativt, forblir testen negativ, eller har der dukket opp en strek nr. to uten at dere har vært gravid?

Anonymous poster hash: e3d54...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MammatilTiana

De fleste gangene jeg har testet negativt, så har testen forblitt negativt hele tiden. Uansett hvor mange timer det har gått siden jeg har tatt den.. Men nå sist dukket plutselig strek nr.to opp etter noen timer, tenkte ikke noe særlig over det siden man ikke skal lese av testen etter tidsfristen. Men tok en ny test noen dager etter og da ble den positiv, så jeg var gravid!

Men husk streken må være i farger og ikke gråaktig for at det skal tolkes som strek nr.to, for hvis den er gråaktig er det bare en skyggestrek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nettopp derfor skal man lese av innen et visst antall minutter. Jeg har opplevd flere ganger at det kommer en skyggestrek en stund etter utløpt tid. Men da er det altså en skyggestrek - uten noe farge, kun grå. (men om de er lyse kan det være vanskelig å se forskjell)



Anonymous poster hash: 5b283...caf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne streken er tydelig og rosa, men svak. Får vell bare vente og se om noen dager om mensen kommer eller ikke:)

Anonymous poster hash: e3d54...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid med min sønn testet jeg noen dager før. Den var negativ, men etter en stund dukket te opp en strek nr.2. Jeg testet igjen etter at TR hadde uteblitt, da fikk jeg negativ. Ventet så noen dager for å teste på nytt, var fortsatt negativ. Tilslutt kjøpte jeg en digital test, da blinket det "gravid" i vinduet.. :-)

Så mitt beste råd er å teste med digital test, da slipper du å tyde tester. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...