Gå til innhold

Dine reiseplaner i 2014


The Kitten

Anbefalte innlegg

Spania, London, USA og Sverige står på planen nå.

Har syyykt lyst å dra til Tokyo, men det får bli et annet år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Citronella

Mars: London

Påske: Dubai

Mai: Stockholm

Sommerferie: Thailand

Oktober: Barcelona

Desember: Gran Canaria (et eller annet sted - må ha litt varme før jul)

Og masse på hytta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt meg cruise til Island og Grønland i sommer. Har ingen å dra med med, så blir en alenetur, men trives godt i eget selskap og blir sikkert kjent med mange der uansett + fylle opp iPaden og laptopen med nok stoff, så skal jeg nok overleve.



Anonymous poster hash: f6fd0...24f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig en tur til Kiel i februar, Finland i juni, så tror jeg det blir Polen i juli.

Blir nok en eller to turer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier ikke å planlegge, men ta ting litt på sparket. bestiller som regel turen like før jeg reiser. jeg har lyst til å dra til Tyrkia på våren eller høsten. i sommerferien vil jeg til Kypros, Kroatia eller Hellas. så vil jeg på storbytur til London, Barcelona eller Paris. som fattig student har jeg nok ikke mulighet til å dra på flere enn tre små utenlandsturer, men håper at neste år som jeg jobber har jeg råd til litt mer eksotiske reiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I februar/mars skal jeg på hyttetur til Trysil med jobben.

I august/september blir det to ukers ferie til Tyrkia.

I september blir det antagelig to uker i Japan/Kina.

Mvh Yvonne :heiajente:

Ingen London-tur i år? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i vinter: "syden", London og sånn Kielbåt-tur, i sommer blir det norge/sverige/danmark og spania, neste høst thailand og sikkert en langhelg til en eller annen by (paris, roma, Barcelona eller lignende) samt langhelg i københavn.

I 2015 vil jeg kjøre Route 66!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gdansk med mamma en helg i mars, bestilt og betalt! Er også midt i praksisperioden min (som jeg gruer meg til), så godt å ha noe å glede seg til midt i.

I sommer blir det tur med samboer, men regner ikke med at vi bestiller noe. Satser på en hoppepå-tur, eventuelt feriere i Norge, eller kanskje det blir en tur med familien også. :)



Anonymous poster hash: 47ff1...313
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen London-tur i år? :)

Nope. Det blir dessverre ingen Japan-tur heller. Jeg må prioritere oppussing av leiligheten. Men får ta det igjen til neste år. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor var jeg en uke i Tyrkia i mars, 4 dager i London i April, 14 dager på cruise i juli og da var vi innom Stockholm, København, Helsinki, St. petersburg, Tallin og norskekysten opp til Geiranger.

I september hadde vi en uke på Kreta og i Desember var vi en uke på Madeira.

Så hadde vi også 2 helger, en på våren og en på høsten med Color Fantasy til Kiel.

Dette året startet vi med 14 dager på Aruba. I februar drar vi en uke på cruise fra Las Palmas.

Da skal vi innom Lanzarote, Tenerife og Marocco. Jeg har aldri vært i Marocco og skal besøke Rabat, Marracesh og Agadir. Det blir spennende.

Videre har jeg ikke noe fast enda men om jeg får realisert det jeg kunne tenke meg dette året så vil det bli:

En uke til Jordan i April. Har utrolig lyst til å oppleve historien og kulturen i det landet. Og så kan man og bli med på tur til Betlehem og Jerusalem i samme slengen.

Så kunne jeg tenkte meg en uke på Kypros i mai. Vil gjerne besøke Famagusta og Nicosia pluss endel andre utflukter. Sist vi var der så var det for varmt for utflukter så jeg har ikke opplevd og sett mye av det jeg ønsker på Kypros.

I juli går det et 12 dagers cruise med Costa fra Hamburg og opp til Nordkapp. Det skal også innom Lofoten og jeg bor på sørlandet og har ikke vært så langt nord. Synes vi har en flott natur som jeg har lyst til å oppleve.

I september så kunne jeg gjerne reist til en gresk øy igjen. Ikke Rhodos eller Kreta for der har jeg vært.

Blir en som er på salg og som jeg ikke har vært på.

November/ desember: vet at star tour skal ha Bali på vinterprogrammet fra høsten. Skal kikke på det.

Også ving sine turer til Cuba frister. Ellers så er Thailand alltid aktuellt.

Hva det blir til enda vet jeg ikke. Dette er bare en ønskeplan for året og hva det blir kommer ann på hvordan det passer inn og priser.

Vi reiser mye på ukens kupp og happy hour priser. På den måten får vi mange billige turer. Vi har voksne barn som har egne familier og har jobber som gjør at vi har endel fri innimellom.

Endret av caroprins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser mye på ukens kupp og happy hour priser. På den måten får vi mange billige turer. Vi har voksne barn som har egne familier og har jobber som gjør at vi har endel fri innimellom.

Med så ekstensive reiseplaner, hvor regner du å bruke på reiser i år?

Og til dere andre, det hadde vært interessant å vite sånn ca reisebudsjett for turene...

(Da tenker jeg kun på reise og opphold, ikke "lommepenger", shopping mat og underholdning.)

Anonymous poster hash: 800f1...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med så ekstensive reiseplaner, hvor regner du å bruke på reiser i år?

Og til dere andre, det hadde vært interessant å vite sånn ca reisebudsjett for turene...

(Da tenker jeg kun på reise og opphold, ikke "lommepenger", shopping mat og underholdning.)

Anonymous poster hash: 800f1...ed3

Reisen til Tyrkia koster 21000 kr for to stykker i to uker på femstjernes all inclusive-hotell. Setter av 30000 kr på fly og hotell når jeg reiser bort 2-3 uker i sommerferiene.

På storbyreiser i Europa bruker jeg ca 2-4000 kr for hotell og 500-1500 kr til flyreise. Er som regel borte mellom 2-5 netter.

På reiser til f.eks USA eller lignende setter jeg var rundt 5000 kr til flybillett og 5-7000 kr på hotell. Er da borte minst 7 netter.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet 2014 i Israel og Palestina, og har akkurat bestemt meg for å reise til Tanzania i juli - gå på Kilimanjaro, dra på safari og avslutte på Zanzibar.

Ellers ingen konkrete planer, men håper på å få til en helg i Roma i februar/mars, og en helgetur eller to til høsten. Afrika-turen spiser mye av reisebudsjettet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre uker til Australia i februar.

Alpetur i påska.

Langhelg til Roma i mai.

En uke i Japan i mai.

USA (Florida og cruise) to uker i juli/august.

Langhelg i Reykjavik i september.

Langhelg til Malaga i september.

Uke i Kroatia i september.

Uke til varmt sted i november.

Førjulsshopping et par helger i nov/des, i alle fall London.

Cirka budsjett: 250 000 for to.

Anonymous poster hash: 7d2b2...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er hva turene kostet i 2013. En uke til Tyrkia. Reiste med club Royal busstur og besøkte bla. Antalyia, Konya og Kappadokia. Kostet 6000 for 2 inklusive all mat, fly tur/ retur, hotel og alle utflukter , buss med guide hele uken. Man blir dratt med til teppe og smykkebutikker men dette visste jeg og var forberedt på det.

Turen til London. 4 dager med hotel og fly 10.000. Det syntes jeg var dyrt da men dette var i forbindelse med en familiebursdag.

14 dager på cruise all inklusive til og med drikkepakke. Skip : Costa Luminosa. Denne turen var til halv pris julen 2012 når jeg fant den og kostet 14000 totalt for 2 personer. Båten gikk fra oslo og med toget til 199 og hotel på Scandic byporten som jeg fikk til 500 kroner da de også hadde salg så ble det tilsammen en utgift på

15300 for hele greia.

En uke til Kreta i september: happy hour med ving. 5 stjernes hotel til 3000 pr pers.

Madeira har de nesten kastet etter folk i fjor og vi bodde på flott hotell og den turen kom på 2400 pr pers.

Så er vi også color club medlemmer og har reist på weekend til Kiel for under 500 kroner pr. Pers. For en helg.

Så totalt i fjor: Tyrkia 6000- London 10000- cruise 14 dager med tog og hotel 15300- Kreta 6000- Madeira 4800 og 2 turer til Kiel 2000. Tilsammen ble vel det 44100 kroner.

I år 14 dager på Aruba. Igjen happy hour og vi fikk denne turen for 14000. Det er billig til Aruba. Vi bodde på The Mill som var et kjempegreit leilighetshotell og jeg vil anbefale Aruba for alle.

Så reiser vi på Cruise. En uke fly tur/ retur las palmas med en ukes cruise på msc armonia med all inklusive kom på 4300 kroner pr pers. Det er restplass og siden vi kunne ta oss fri en av de datoene så fikk vi booket en tur.

Jeg kikker på jordan og ser at jeg kan få en uke med all inklusive for 12000 kroner for 2 personer

Og en tur til Kypros ligger på 7000.

Et cruise i norge 12 dager ligger for øyeblikket på 24000 totalt.

Om jeg skulle reise på en gresk øy i september så ville det være innenfor en prisklasse på 6000 totalt

Og Thailand , der reiser jeg når jeg får priser som 7000 pr pers for 2 uker. Det har jeg fått før.

Men dette er bare ønsker om jeg kunne realisere alt jeg hadde lyst til. Det blir nok ikke alt dette i år men kanskje noe av det og så flytter jeg noe over til neste år.

Vi prioriterer reiser i livet vårt. Bor rimelig, lever billig, røyker ikke , drikker ikke alkohol, lager all mat fra bunnen av og sparer hver måned til reisekasse. Dessuten er vi litt oppi årene dvs vi har passert 50 og er besteforeldregenerasjonen. Har det meste av ting og tang og trenger ikke bruke penger på dette lenger.

Er kommet dit i livet der man begynner å se at alderdommen nærmer seg og vi føler at vi må reise så mye som vi har mulighet til mens vi enda har helsa til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter juli med (3 siste ukene) tusenfryd, badeland i Bø, Hunderfossen, hytta, stranda, lisseberg og i august er det to uker i alcudia. I oktober/ november håper vi å få til en tur til NY, og en thailandtur som går fra romjul til januar 2015 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter juli med (3 siste ukene) tusenfryd, badeland i Bø, Hunderfossen, hytta, stranda, lisseberg og i august er det to uker i alcudia. I oktober/ november håper vi å få til en tur til NY, og en thailandtur som går fra romjul til januar 2015 :-)

Også to turer til Kiel før påske. Og hyttetur i påsken :>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Det blir dessverre ingen Japan-tur heller. Jeg må prioritere oppussing av leiligheten. Men får ta det igjen til neste år. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Beklager hvis jeg tråkker i salaten nå. Er ikke fu gift? Når fu skriver føler jeg som regel at det handler om deg og ikke dere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...