Gå til innhold

Kvittering fra verksted trenger hjelp med fagspråket.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har ikke mye peiling på bil og håper noen med erfaring kan hjelpe meg hva disse delene de henviser til er for noe og evt. hvor mye kostnader det kan utgjøre.

Bilen det gjelder er en Polo 2006 modell. Den mistet trekkraften og en varsellampe begynte å lyse. Ved feilsøkingen fant de feil på tenning av sylinder 2 og 3, de tok kompresjonstest og det var avvik på sylinder 2. Det ligger også feil inne på aktiv kullfilter og ventil. Aktivt kullfilter mistet en del småbiter som har tettet seg til rundt om i systemet.

Videre skriver de at alt nå skulle være i orden men om feilen oppstår på nytt må de bytte kullfilter og eventuellt demontere topp for utskiftning og kontroll.

Hva er ett aktivt kullfilter? Henger dette problemet sammen med sylinder 2 og 3 eller er dette et "eget problem"? I så fall hva gjør sylinder 2 og 3? Hvor mye koster det å skifte et kullfilter? Hva menes med å demontere topp for utskiftning og kontroll? Er dette dyrt?

På forhånd tusen takk for svar :-)


Anonymous poster hash: d3e2c...316



Anonymous poster hash: d3e2c...316
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kullfilteret samler opp bensindamp fra bensintanken og dytter det inn i motoren, sånn at ikke dampen slippes ut i friluft.

Polo ble levert med 3 og 4 sylindra motorer. Se her for å lære mer om motorer: http://auto.howstuffworks.com/engine1.htm Topp heter "head" på engelsk.

Og ja, demontering av topplokk og register er dyrt.

Endret av Audiot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-) Er det registerreima du mener må skiftes også? Bilen har gått 90 000km, er det vanlig at slike problemer oppstår da?



Anonymous poster hash: d3e2c...316
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vanlig" at man får trøbbel med Volkswagen, ja. Men en 8 år gammel bil som kun har gått 90k km skal vel ikke slite med slike problemer...

Har du tatt jevnlig service på bilen?

Er bilen kun kjørt på korte strekninger?

Anonymous poster hash: f3dad...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bytt regreima før du skal.. På min Polo røyk den 20 000 før den skulle skiftes.



Anonymous poster hash: 2c2d0...c6f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...