AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Del Skrevet 11. januar 2014 Hei, jeg har ikke mye peiling på bil og håper noen med erfaring kan hjelpe meg hva disse delene de henviser til er for noe og evt. hvor mye kostnader det kan utgjøre. Bilen det gjelder er en Polo 2006 modell. Den mistet trekkraften og en varsellampe begynte å lyse. Ved feilsøkingen fant de feil på tenning av sylinder 2 og 3, de tok kompresjonstest og det var avvik på sylinder 2. Det ligger også feil inne på aktiv kullfilter og ventil. Aktivt kullfilter mistet en del småbiter som har tettet seg til rundt om i systemet. Videre skriver de at alt nå skulle være i orden men om feilen oppstår på nytt må de bytte kullfilter og eventuellt demontere topp for utskiftning og kontroll. Hva er ett aktivt kullfilter? Henger dette problemet sammen med sylinder 2 og 3 eller er dette et "eget problem"? I så fall hva gjør sylinder 2 og 3? Hvor mye koster det å skifte et kullfilter? Hva menes med å demontere topp for utskiftning og kontroll? Er dette dyrt? På forhånd tusen takk for svar :-) Anonymous poster hash: d3e2c...316 Anonymous poster hash: d3e2c...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 11. januar 2014 #2 Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) Kullfilteret samler opp bensindamp fra bensintanken og dytter det inn i motoren, sånn at ikke dampen slippes ut i friluft. Polo ble levert med 3 og 4 sylindra motorer. Se her for å lære mer om motorer: http://auto.howstuffworks.com/engine1.htm Topp heter "head" på engelsk. Og ja, demontering av topplokk og register er dyrt. Endret 11. januar 2014 av Audiot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #3 Del Skrevet 11. januar 2014 Takk for svar :-) Er det registerreima du mener må skiftes også? Bilen har gått 90 000km, er det vanlig at slike problemer oppstår da? Anonymous poster hash: d3e2c...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #4 Del Skrevet 12. januar 2014 "Vanlig" at man får trøbbel med Volkswagen, ja. Men en 8 år gammel bil som kun har gått 90k km skal vel ikke slite med slike problemer... Har du tatt jevnlig service på bilen? Er bilen kun kjørt på korte strekninger?Anonymous poster hash: f3dad...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #5 Del Skrevet 21. januar 2014 Bytt regreima før du skal.. På min Polo røyk den 20 000 før den skulle skiftes. Anonymous poster hash: 2c2d0...c6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alayne Skrevet 21. januar 2014 #6 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Haha feil tråd! Endret 21. januar 2014 av Alayne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå