Gå til innhold

Bloggere som retusjerer bildene sine, veldig annerledes i det virkelige liv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg en ivrig bloggleser, men har nå lest et par blogger og titter inneom to-tre blogger maks to ganger i måneden, og må si jeg blir like overrasket hver gang jeg møter en eller annen blogger i virkeligheten... De ser jo ganske annerledes ut i virkeligheten, så ingen tvil om at de er ganske ivrige med å retusjere bildene sine. Det verste er at de ofte reklamerer hudprodukter og sminke på bloggen og de fleste unge leserne kjøper produktene ettersom de tror bloggerne har såå fin hud. Jeg forstår ikke at folk ikke blir flau av å retusjere bildene sine, noe så overfladisk, vitner også om usikkerhet.



Anonymous poster hash: 9c5dd...5c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bingo. Ja vi lever i en illustrert glanset verden. Vi tror på et bilde, en tekst. Men det er like fake som alle reklamer er.



Anonymous poster hash: b6fa4...087
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo. Ja vi lever i en illustrert glanset verden. Vi tror på et bilde, en tekst. Men det er like fake som alle reklamer er.

Anonymous poster hash: b6fa4...087

Jeg hadde følt meg rimelig teit om jeg skulle sittet og retusjert bilder av meg selv hver dag, for å fremstille meg selv som noe jeg ikke er. Er det ikke nok å ta på seg sminke? Alle bloggerne jeg har sett ser ikke ut som på bildene, gjennomsnittlige mennesker, noe er til og med under gjennomsnittet, men det er ikke noe galt i det, det er fint å ikke være "pefekt."

Anonymous poster hash: 9c5dd...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frykter for hva slags samfunn mine kommende barn kommer til å vokse opp i. Jeg blir provosert over at de skal tro at det er slik normale, oppegående mennesker ser ut, spesielt mennesker som er forbilder for så mange unge. Jeg blir skremt. Hvorfor er dette greit? Hvorfor har ikke disse bloggerne familie og venner rundt seg som kan fortelle dem hva denne enorme fikseringen kan føre til hos mange? De har tydeligvis ikke vett til å reflektere over dette selv. Enten det, ellers så har store deler av blogg-Norge vrangforestillinger og andre psykiske symptomer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Jeg hadde følt meg rimelig teit om jeg skulle sittet og retusjert bilder av meg selv hver dag, for å fremstille meg selv som noe jeg ikke er. Er det ikke nok å ta på seg sminke? Alle bloggerne jeg har sett ser ikke ut som på bildene, gjennomsnittlige mennesker, noe er til og med under gjennomsnittet, men det er ikke noe galt i det, det er fint å ikke være "pefekt."

Anonymous poster hash: 9c5dd...5c1

Tar du på deg sminke, iallefall om det er tykke lag, blir du jo også helt annerledes. Men er enige i at å retusjere bildene gir et feilaktiv inntrykk. Men ser jo folk på FB retusjere seg så kraftige at de ikke ligner seg selv. Alle streber etter skjønnhet, når skjønnheten egentlig ligger i å være seg selv.. synd det skal være slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du på deg sminke, iallefall om det er tykke lag, blir du jo også helt annerledes. Men er enige i at å retusjere bildene gir et feilaktiv inntrykk. Men ser jo folk på FB retusjere seg så kraftige at de ikke ligner seg selv. Alle streber etter skjønnhet, når skjønnheten egentlig ligger i å være seg selv.. synd det skal være slik

Må si du har vært jævlig heldig med sminkingen på profilbildet ditt her på KG..;)

Anonymous poster hash: 91375...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...