Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...

Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Og her ble det tur litt her og litt der. Litt asfalt og litt sandstrand og litt stier. Ikke så veldig langt, kun drøyt 4 km, men til gjengjeld "stedvis tungt føre". Tør ikke presse leggen mer så jeg gav meg da den begynte å ymte om at nok kanskje var nok.Dermed krysses det fingre for at den kan tåle en lengre tur i helga. 

*pokker, jeg kan ikke være riktig frisk :klaske: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har løpt ute i finværet i dag! I de nye altraskoene mine! Det var gøy, men gud så tungt det var!

Det var i grunn løpeturen kort oppsummert. Jeg løp 4,75 km, og kjente vel i grunn at det var langt nok i de nye skoene. Tror nok leggene kommer til å bli rimelig støle, men det var jeg jo også forberedt på. Gjennomsnittsfarten var på under 7 min/km, så det er jeg rimelig fornøyd med. Alt i alt, en god opplevelse. Eneste var at jeg må knyte skoene litt bedre neste gang, I dag var de litt løse, noe som gjorde at jeg gled litt fremover i nedoverbakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har vært på salg. 1 ny løpejakke og 1 "mellomlagsjakke" som blir super nå når fleecegenseren snart er for varm men det fremdeles er kaldt om morgenen når jeg sykler til jobb. Sistnevnte var noget snau rundt omkretsen, men passet fint over skuldrene så den får duge. Skal tross alt ha annen jakke over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salg er alltid bra, spesielt når det er treningsklær (innser at jeg har blitt syk i hodet det siste året :P)

Jeg kom meg gjennom stølheten etter løpeturen onsdag, men fant ut at jeg skulle prøve å unngå bakker og asfalt i dag :laugh:
Dermed ble det ut på gåtur for å finne en løype med grusvei, så litt over 4 km gåing og nesten 7 km løping ble resultatet. På løpedelen klarte jeg nok en gang å holde gjennomsnittsfarta på 9 km/t, rimelig fornøyd med det, men jeg må nok gi disse zombiene en del av skylda :fnise:

Satser på at jeg ikke blir like støl denne gangen. Har muligens tenkt meg på en o-løpstrening i begynnelsen av neste uke, for å få variasjon i underlaget, så det passer dårlig å bli alfor støl. Har også kjørt noen enkle styrke- og tøyeøvelser etter turen i dag, i håp om at fysio skal friskmelde meg helt når jeg skal dit igjen om litt under 2 uker :P Selv kan jeg ikke si jeg synes ryggen er så verst nå, men det er jo sikkert fordi jeg sammenligner med da den var ordentlig vond. Stiv er i grunn det meste av kroppen, men tøying er så innmari kjedelig :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten på 82 km samlet gåing og løping i følge Endomondo. Kanskje jeg faktisk har mulighet til å komme over 100 km i april, da :fnise:

For bare løping er det litt verre, den er bare på 40 km, så jeg klarer nok ikke over 100 km løping i april :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen løping i dag for i morgen har jeg ambisjoner! :opplyser: 

Men jeg har trent styrke og dagens opptur var da jeg overtok magetreningsdings (sånn der man vender fra side til side for å trene skrå magemuskler og litt rygg) og oppdaget at jeg måtte legge på en vekt for å komme til mitt normale nivå. Rett før meg hadde nemlig en stor, sterk(?) kar brukt den. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ambisjoner oppfylt. Jogget 12 km - lever enda, men droppet zombiene. Tror kanskje ikke "Zzzzzzzoooombies" ville vært det rette i motbakken etter 9 km. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg løpt 17 km! Eller, jeg har løpt alle de stedene der det ikke var bratt oppoverbakke, de gikk jeg, men ellers har jeg løpt. Østmarka egner seg liksom så dårlig for en stakkar som får syre i beina bare hun ser en oppoverbakke :P På den positive siden, gjennomsnittsfarten min på runden var omtrent 7,7 km/t, og det er jeg rimelig godt fornøyd med. Selv om jeg nå begynner å kjenne at det for det meste kommer til å gjøre vondt i kveld og i morgen, og mest sannsynlig lørdag også :sukk:

Men jeg fullførte runden jeg hadde sett meg ut, og det er jo strengt tatt det viktigste! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Wolfmoon skrev:

:laugh: Ikke sikkert jeg føler meg så kjepphøy i morgen!

Hvordan er ståa? Stavrer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, støl er jeg, men ikke så ille som jeg trodde jeg kom til å bli ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmpf ;) 

Men får vel bite tennene sammen og hale innpå igjen, men det får vente en uke. Denne helga blir det noe kortere tur med zombiene tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort tur ble i grunnen lovlig kort - bare 4,6 km. :kjefte: Sånn går det når man velge rute på måfå. Får legge på noen km i morgen også før jeg drar på treningssenteret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her utgår løping med høye kneløft, jeg løper ikke i 20-30 cm tung nysnø altså, der går grensa :P

Men endte opp med å vasse en runde på 4 km med hunden da, tror egentlig begge vi er utslitt nå. Var tungt for de stakkars bena mine som allerede var tunge. Men med dagens tur endte jeg på 111 km gåing eller løping i april, er rimelig fornøyd med det, i grunn (Dessuten kom jeg foran hun som var rett før meg på treningschallengen for april :laugh: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Wolfmoon skrev:

(Dessuten kom jeg foran hun som var rett før meg på treningschallengen for april :laugh: )

Shit, jeg hærpet alle sjanser i challengene mine forrige uke siden jeg var bortreist tre dager i strekk og satt i møter hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Cata skrev:

Shit, jeg hærpet alle sjanser i challengene mine forrige uke siden jeg var bortreist tre dager i strekk og satt i møter hele tiden. 

Eneste grunnen til at det gikk såpass bra for meg, var den 17 km lange turen min. Og den svir enda :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å komme meg ut på en liten joggetur i dag også (når ble egentlig 6 km en liten tur :klo: ), med zombier, så jeg fikk nok opp farten litt underveis. Uten at jeg døde helt, har jeg forbedret tiden min på runden med omtrent 4 min på en måned. Det føler jeg at ikke er så verst :laugh: Men nå skal det sies at jeg ikke helt husker hvor tung eller lett runden var den gangen, da. I dag var det helt jævlig. De nye skoene og oppoverbakker i kombinasjon gjør leggene mine til mush. Det må jo egentlig være bra, det tyder jo på at de blir trent, men jeg skulle gjerne ønske at de var ferdigtrente nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wolfmoon skrev:

Klarte å komme meg ut på en liten joggetur i dag også (når ble egentlig 6 km en liten tur :klo: ), med zombier, så jeg fikk nok opp farten litt underveis.

:ler: Du er også offer for  begrepet relativ lengde ser jeg. Jeg lurte i går på når en liten runde på 5 km rundt vannet gikk over til å bli "oppvarming før styrketrening". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...