AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #61 Skrevet 6. januar 2014 Som jeg har prøvd å si; dere får gjøre som dere vil. Spørsmålet var hva vi syns om jakt og JEG er i mot det. JEG hadde aldri klart å ta livet av et dyr og JEG vil ikke delta i massedrapene ved å spise de. Hver sin mening. Hva ville du gjort om det ble veldig mange av én dyreart i skogen din og disse drepte så mange andre dyr at de andre artene nærmst var helt utdødde? Ville du som skogeier la naturen gå sin gang, eller ville du regulert bestanden av den ene dyrearten? Anonymous poster hash: 02a52...ea3 2
Gjest avocadoen Skrevet 6. januar 2014 #62 Skrevet 6. januar 2014 (endret) Jeg refererer til de tilfellene det har skjedd at vedkommende er en "habil jeger" og også har drept et menneske. Har hørt om det flere ganger ref drapssaker med norske gjerningsmenn. Skal se om jeg finner linker. Når det er sagt er det vel nærliggende å tro at en som dreper en hjort uten å mukke, har enklere for å drepe et menneske kontra en som ikke klarer å drepe en flue? Det gjelder selvsagt ikke alle, men det er enkelte som aldri skulle drevet med jakt - på lik linje med at flere aldri burde hatt sertifikat!Anonymous poster hash: b0825...2b1 Jeg dreper ikke fluer selv om jeg kan drepe en hjort. Hadde jeg spist fluer så hadde jeg kunne drept de og Endret 6. januar 2014 av avocadoen 1
Vasilisa Skrevet 6. januar 2014 #63 Skrevet 6. januar 2014 Hva ville du gjort om det ble veldig mange av én dyreart i skogen din og disse drepte så mange andre dyr at de andre artene nærmst var helt utdødde? Ville du som skogeier la naturen gå sin gang, eller ville du regulert bestanden av den ene dyrearten?Anonymous poster hash: 02a52...ea3 Aner ikke. Tar det som det kommer. Men akkurat nå trenger ikke jeg ta del i jakta som dere driver med.
Gjest avocadoen Skrevet 6. januar 2014 #64 Skrevet 6. januar 2014 Jeg har for lengst gitt opp å diskutere med kjøttetere. Kommer ingen vei der uansett. Om du ikke vil diskutere dette emnet så er det kanskje like så greit og ikke poste noe om det da? Er det noe jeg ikke vil diskutere så skriver jeg selvsagt ikke min mening om det 1
Vasilisa Skrevet 6. januar 2014 #65 Skrevet 6. januar 2014 Om du ikke vil diskutere dette emnet så er det kanskje like så greit og ikke poste noe om det da? Er det noe jeg ikke vil diskutere så skriver jeg selvsagt ikke min mening om det Spørsmålet var hva jeg syns om det, jeg sa ingenting om at jeg ville diskutere videre på det.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #66 Skrevet 6. januar 2014 Jeg dreper ikke fluer selv om jeg kan drepe en hjort. Hadde jeg spist fluer så hadde jeg kunne drept de og Du skjønte virkelig ikke poenget mitt. Nytt eksempel: min eks har i flere år drevet et kampsportstudio. Dit kommer det folk av ymse slag. Enkelte blir utestengt fra klubben fordi treningen kun har én hensikt: slossing på gaten. Jeg tror noen jegere nødvendigvis ikke har noe å gjøre med verken kniv eller gevær i hånd. Har en annen eks jeg kan bruke som eksempel... Bonde og jeger for øvrig. Hadde katt han ikke likte rundt huset. Løsning: man skyter den. Sperrer forsvinner hos enkelte. Anonymous poster hash: b0825...2b1
Gjest avocadoen Skrevet 6. januar 2014 #67 Skrevet 6. januar 2014 Spørsmålet var hva jeg syns om det, jeg sa ingenting om at jeg ville diskutere videre på det. Poster du noe må du tåle at folk diskuterer det.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #68 Skrevet 6. januar 2014 Svarer jo fortsatt ikke på spørsmålet mitt: hvordan kan noen med hjerte og samvittighet skyte søte, vakre, uskyldige dyr? Fordi vi vet at det er NØDVENDIG for å holde bestandene nede. Hvorfor vil du heller at det skal skje naturlig? Det er seigpining av dyra, og mange dyre- og plantearter blir utryddet og økosystemet blir skakkkjørt en god stund, til det balanserer seg. Vi mennesker har kunnskap og muligheter til å fikse dette, uten å utrrydde og pine dyr og planter, så hvorfor skal vi ikke gripe inn, når det er til det BESTE for alle? Ikke vær så naiv. Anonymous poster hash: 3ba77...0fd 4
Vasilisa Skrevet 6. januar 2014 #69 Skrevet 6. januar 2014 Poster du noe må du tåle at folk diskuterer det. Jeg gjør det, men nå gidder jeg ikke mer
Gjest avocadoen Skrevet 6. januar 2014 #70 Skrevet 6. januar 2014 Du skjønte virkelig ikke poenget mitt. Nytt eksempel: min eks har i flere år drevet et kampsportstudio. Dit kommer det folk av ymse slag. Enkelte blir utestengt fra klubben fordi treningen kun har én hensikt: slossing på gaten. Jeg tror noen jegere nødvendigvis ikke har noe å gjøre med verken kniv eller gevær i hånd. Har en annen eks jeg kan bruke som eksempel... Bonde og jeger for øvrig. Hadde katt han ikke likte rundt huset. Løsning: man skyter den. Sperrer forsvinner hos enkelte.Anonymous poster hash: b0825...2b1 Jo, men man er ikke en psykopat selv om man er i stand til å drepe et dyr for å spise det. Jeg skjønner at du ikke mener dette da, men jeg tror nok ikke det har noen sammenheng at en jeger lettere dreper familien sin enn en som ikke er en jeger altså. Det kan muligens være at noen tar jegerprøven fordi de er psykopater og vil drepe familien sin osv, men folk som meg som har vokst opp med at man kun dreper for maten sin skyld vil veldig lite sannsynlig ha det lettere for å drepe for moro skyld osv. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #71 Skrevet 6. januar 2014 Jeg refererer til de tilfellene det har skjedd at vedkommende er en "habil jeger" og også har drept et menneske. Har hørt om det flere ganger ref drapssaker med norske gjerningsmenn. Skal se om jeg finner linker. Når det er sagt er det vel nærliggende å tro at en som dreper en hjort uten å mukke, har enklere for å drepe et menneske kontra en som ikke klarer å drepe en flue? Det gjelder selvsagt ikke alle, men det er enkelte som aldri skulle drevet med jakt - på lik linje med at flere aldri burde hatt sertifikat!Anonymous poster hash: b0825...2b1 Jeg tror heller sammenhengen har med våpenet å gjøre, ikke at man kan drepe hjort. Anonymous poster hash: 5829b...e90
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #72 Skrevet 6. januar 2014 Jeg har for lengst gitt opp å diskutere med kjøttetere. Kommer ingen vei der uansett. Fordi tankegangen din ikke er rasjonell. Da tenker jeg på dette med at du mener det er bedre å handle kjøtt fra disken. Trodde vegetarianere ofte hadde dyrevelferd i tankene? Anonymous poster hash: 5829b...e90 1
magicpie Skrevet 6. januar 2014 #73 Skrevet 6. januar 2014 Jeg er for jakt, for menneskene har da drevet med det siden tidenes morgen, og mange dyr jakter også. Vel og merke hvis kjøttet, skinnet osv. blir brukt til noe fornuftig og ikke kastet bort. 1
Sapientia Skrevet 6. januar 2014 #75 Skrevet 6. januar 2014 For jakt på generelt grunnlag, mot noen jaktformer. Noen av de jeg er imot er heldigvis ikke lovelige i Norge, som fangst med bjørnefeller. Er imot hvalfangst da det ikke finnes noen gode metoder til og raskt og effektivt ta livet av en hval på. Dvs ikke raskt nok. Men har ikke noe problem med jakt på hjortedyr, småvillt og fugler. Er imot jakt på sårbare bestander, men for på bestander som må/bør reguleres for sitt eget beste.
Lutetium 71 Skrevet 7. januar 2014 #76 Skrevet 7. januar 2014 Spørsmålet mitt er hvordan folk har samvittighet nok til å se inn i de vakre, uforstående øynene til et rådyr for så å blafre det ned så blodet renner. Dette klarer ikke jeg å forstå. Da går man heller til butikken og kjøper ferdig slakta dyr så man slipper å se det. Så om jeg forstår deg rett her; om du noengang skulle tvinge deg selv til å spise kjøtt, så ville det vært bankers med en Remapakket biff skåret ut av en stygg og arrete krokodille?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #77 Skrevet 7. januar 2014 Mange er jegere, og har jakt som en av interessene sine. Men, en god del er også mot denne aktiviteten. Er du for eller mot jakt, og hvis du eventuelt er mot, hva er begrunnelsen? For, men det må være slik at om vi skyter et dyr så spiser vi det også. Ren sportsjakt feks jakttur til Canada for å skyte et pinnsvin er jeg negativ til. Mens elgejakt, skarv osv er bare naturlig. Anonymous poster hash: bdb5b...cc5
Minnie Mus Skrevet 7. januar 2014 #78 Skrevet 7. januar 2014 Elsker alle dyr, men har skjønt at jakt er nødvendig for å holde bestanden nede for å unngå at dyrene lider av sykdom og sult. Så lenge det blir gjort på en human måte og at jegerne ikke skyter uten å være sikker på å treffe godt så skadeskyting unngås, så er jeg for jakt. Viltkjøtt er nesten det eneste kjøttet jeg greier å spise, fordi jeg mener disse dyrene har et mye bedre liv ute i det fri enn de stakkars dyrene på gårder.
MajorasMaske Skrevet 7. januar 2014 #79 Skrevet 7. januar 2014 Jeg er for jakt, men jeg synes det er ille at folk dreper for andre grunner enn for sin egen overlevelse.
Gjest Gaea Skrevet 7. januar 2014 #80 Skrevet 7. januar 2014 Er for jakt, men kunne aldri noen gang gjort det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå