Gå til innhold

Er du for eller mot jakt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet mitt er hvordan folk har samvittighet nok til å se inn i de vakre, uforstående øynene til et rådyr for så å blafre det ned så blodet renner. Dette klarer ikke jeg å forstå. Da går man heller til butikken og kjøper ferdig slakta dyr så man slipper å se det.

I helsike leste jeg nå nettopp? Er man kjøtteter skal man være mann nok til å skyte det. At du som veganer synes det er bedre at man tar gilde i kjøttdisken kontra skyte dem i friluft er jo helt forblåst. Man sitter ikke å ser inn i de vakre øynene når man skyter dem.

Anonymous poster hash: 5829b...e90

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vegetarianer* Beklager.

AnonymBruker
Skrevet

Glad du ikke er politiker. Jakt er bra for dyrevelferd, miljø og helsa til de som jakter. Det er jo tross alt god trening.

Eh. Hva mener du? Jeg skrev da at jeg ikke ville gått inn for et forbud av jakt? Jeg skrev bare at jeg vil slippe å høre om det, og se jegernes patetiske skrytebilder.

Anonymous poster hash: e8e71...50f

Skrevet

I helsike leste jeg nå nettopp? Er man kjøtteter skal man være mann nok til å skyte det. At du som veganer synes det er bedre at man tar gilde i kjøttdisken kontra skyte dem i friluft er jo helt forblåst. Man sitter ikke å ser inn i de vakre øynene når man skyter dem.

Man tar fortsatt livet av dem med egne hender, noe som er helt sykt. At noen klarer det, fatter jeg ikke.

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg har vært vegetarianer i 6 år, så snakk for deg selv

Jeg snakker ikke for deg. Jeg snakker for vi som spiser kjøtt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svarer jo fortsatt ikke på spørsmålet mitt: hvordan kan noen med hjerte og samvittighet skyte søte, vakre, uskyldige dyr?

Vet ikke om du er seriøs :laugh: Men du vil altså spise kjøtt, men nekte å innse hvor kjøttet kommer fra?

Anonymous poster hash: 63652...e16

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man tar fortsatt livet av dem med egne hender, noe som er helt sykt. At noen klarer det, fatter jeg ikke.

Første gangen er som regel aldri enkel.

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt over her så har jeg slakta et par sauer selv, og jeg har så mye empati at man ikke skulle tro det var mulig. Man er ikke psykopat fordi man skjønner hvor kjøttet kommer fra som sagt og at man er oppvokst med jakting.

Så ja, du er ganske idiot om du mener at jeg som kan drepe et dyr for at det enten skal slippe og lide eller at jeg må ha meg mat kunne knivstukket kjæresten min :P Haha, herregud..

Du har rett, det er mye bedre å kalle folk idioter. :rolleyes:

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om du er seriøs :laugh: Men du vil altså spise kjøtt, men nekte å innse hvor kjøttet kommer fra?

Anonymous poster hash: 63652...e16

Som jeg sa så har jeg vært vegetarianer i 6 år.

Skrevet

Kommer jo helt an på hva som er grunnen for jakta det.
For å skaffe seg mat så er jeg for. Det er jo en naturlig del av økosystemet.
Men dersom det er "fordi ulven er jo svensk!!" så er jeg HELT I MOT! Det samme med jakt på gaupe av slike tulleårsaker som at de har jo aldri blitt sett i det aktuelle områrdet før.... :roll:

Med andre ord så er jeg for matproduksjon hvor dyret faktisk blir utnyttet på en nødvendig måte.
Men jeg er mot all type drap av dyr kun fordi det ikke passer mennesker å ha de der, eller for noe så overflatisk å latterlig unødvendig som pelsproduksjon.

• Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet

Men en hjort har da hatt det mye bedre enn den kyllingfileten du finner på kjøla i butikken.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er FOR jakt! Hver jaktsesong (f.eks elgjakt) blir en gruppe jegere "tildelt" et antall elger de kan skyte, som også spesifiserer kjønn. Dette er bla. for å regulere antall elger slik at bestanden skal holde seg frisk og stabil. Jeg er for jakt på denne måten på grunn av nettopp det, blir det for mye elg blir det for lite mat til alle elgene og de vil sulte, i tillegg vil det bli større forekomst av sykdommer! Dessuten vil eventuell matmangel på grunn av for mye elg føre til at elgene trekker ut av skogene og ut i veiene og mot bebyggelse, og det vil gi flere trafikkulykker fordi flere elg løper ut i veiene. Selvfølgelig forventer jeg at dyrene blir drept på en human måte og det er en stor fordel av dyrene blir spist og utnyttet på en slik måte at man bruker mest mulig av dyret - slik menneskene har gjort i tusenvis av år. Det er leit om man jakter kun for moro skyld.

• Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet

Du har rett, det er mye bedre å kalle folk idioter. :rolleyes:

Ja, man kan ikke akkurat være helt oppegående når man mener at en person som jakter for å få seg mat på bordet også kunne drept familien sin.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet mitt er hvordan folk har samvittighet nok til å se inn i de vakre, uforstående øynene til et rådyr for så å blafre det ned så blodet renner. Dette klarer ikke jeg å forstå. Da går man heller til butikken og kjøper ferdig slakta dyr så man slipper å se det.

Haha

Jeg er selvfølgelig for. Det er idioti å være mot så lenge man spiser kjøtt.

Anonymous poster hash: 02a52...ea3

• Liker 1
Skrevet

Men en hjort har da hatt det mye bedre enn den kyllingfileten du finner på kjøla i butikken.

Som jeg har prøvd å si; dere får gjøre som dere vil. Spørsmålet var hva vi syns om jakt og JEG er i mot det. JEG hadde aldri klart å ta livet av et dyr og JEG vil ikke delta i massedrapene ved å spise de. Hver sin mening.

• Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Som jeg har prøvd å si; dere får gjøre som dere vil. Spørsmålet var hva vi syns om jakt og JEG er i mot det. JEG hadde aldri klart å ta livet av et dyr og JEG vil ikke delta i massedrapene ved å spise de. Hver sin mening.

Dette er et diskusjonsforum til info.. Man kan altså diskutere andres meninger. Det er det som er meningen med hele kvinneguiden.

• Liker 1
Skrevet

Haha

Jeg er selvfølgelig for. Det er idioti å være mot så lenge man spiser kjøtt.

Anonymous poster hash: 02a52...ea3

JEG HAR VÆRT VEGETARIANER I 6 ÅR, ER DET VANSKELIG Å FORSTÅ?! Herregud, les litt før du kommenterer.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, man kan ikke akkurat være helt oppegående når man mener at en person som jakter for å få seg mat på bordet også kunne drept familien sin.

Det var da virkelig ikke det vedkommende skrev, nå får du skjerpe deg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg refererer til de tilfellene det har skjedd at vedkommende er en "habil jeger" og også har drept et menneske. Har hørt om det flere ganger ref drapssaker med norske gjerningsmenn. Skal se om jeg finner linker.

Når det er sagt er det vel nærliggende å tro at en som dreper en hjort uten å mukke, har enklere for å drepe et menneske kontra en som ikke klarer å drepe en flue?

Det gjelder selvsagt ikke alle, men det er enkelte som aldri skulle drevet med jakt - på lik linje med at flere aldri burde hatt sertifikat!

Anonymous poster hash: b0825...2b1

Skrevet

Dette er et diskusjonsforum til info.. Man kan altså diskutere andres meninger. Det er det som er meningen med hele kvinneguiden.

Jeg har for lengst gitt opp å diskutere med kjøttetere. Kommer ingen vei der uansett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...