Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er den tidligere prostituerte som skrev lenger oppe i tråden, tillater meg å svare litt her :) Tro det eller ei, men grensene mellom ONS/løse seksuelle forbindelser og sexkjøp er mye mer utflytende enn vi ofte tror. Å sjekke opp ei attraktiv dame på byen innebærer ofte mye godsnakking, gjerne spandering av drikke, gjerne indirekte løfter om middag hvis hun er litt fin på det.. Drar man til utlandet hvor datekulturen er enda mer preget av materiell kurtise (USA f.eks.) er grensene mellom det å få ei dame på byen interessert og å kjøpe sex enda mer uklare. Mannen må ofte "kjøpe" seg et ligg, om så ikke gjennom kontanter. For ikke å snakke om at det er langt fra alle jenter som virkelig tenner på fyrene de har ONS med! Mange av oss har vel erfart de såkalte ølbrillene.. Min erfaring er dessuten at man som prostituert i Norge (altså ikke gatehore, men oppegående hore som averterer over nett) får så mange henvendelser at man fint kan velge ut de som man faktisk synes virker attraktive. Jeg syntes ofte det var tennende og valgte bort de jeg ikke kunne rørt i en "vanlig" setting :) Noen ganger handler det jo bare om å få utløp for et fysisk behov. Kanskje prøve noe i senga som de er flau over til vanlig, eller bare få utløsning om de er single og ikke så gira på sjekking. Da spiller det ikke så stor rolle hva dama egentlig tenker om dem innerst inne. De fleste vil jo at hun skal gjøre det frivillig, men om motivasjonen er penger er ikke så nøye. Hehe, jeg har hatt mange vanlige arbeidsgivere, og de færreste har vel hatt noen genuin interesse av min eller min mors velbefinnende. Så lenge jeg yter det de ønsker på jobben og bidrar til at de selv klatrer oppover og tjener mer penger, så er de fornøyd. ;)Anonymous poster hash: 9bb6a...c93

Dette var et ganske dårlig forsøk. Stivt, tilgjort, liksom-reflektert, og særdeles lite troverdig som "bekjennelse". Du må jobbe atskillig mer med stilen, hvis du vil at andre enn undermåls personer skal bite på<ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'>

Anonymous poster hash: e2510...3b8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var et ganske dårlig forsøk. Stivt, tilgjort, liksom-reflektert, og særdeles lite troverdig som "bekjennelse". Du må jobbe atskillig mer med stilen, hvis du vil at andre enn undermåls personer skal bite på:)

Ja, det er jo helt utenkelig at en eks-prostituert kan være noe annet enn en ureflektert sinnatagg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes hun er ganske tragisk.

Anonymous poster hash: 41866...9a5
Gjest Lincoln
Skrevet

Mitt spørsmål til Tanja Rahm er: Hvorfor holdt du på med dette i flere år hvis det var så forferdelig og du hatet vært eneste sekund? Hvorfor begynte du ikke å jobbe i kassen på nærmeste dagligvarebutikk?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er jo helt utenkelig at en eks-prostituert kan være noe annet enn en ureflektert sinnatagg.

Herregud, du skjønte mye av innlegget .... Ønskepublikum for en bedrager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt spørsmål til Tanja Rahm er: Hvorfor holdt du på med dette i flere år hvis det var så forferdelig og du hatet vært eneste sekund? Hvorfor begynte du ikke å jobbe i kassen på nærmeste dagligvarebutikk?

Fordi dama var lat og ville ha kjappe penger, samt hadde en forkjælighet for dyre luksussaker og snorting som en jobb i kassa på Rimi ikke ville finansiert dette.

Hun "sluttet" flere ganger, men gikk alltid tilbake fordi hun savnet pengene.

Sexkjøpsloven er latterlig og burde avvikles! For meg er det like umoralsk (evt moralsk) å selge sex som å kjøpe sex.

Folk som blir tvunget inn i det? Det er uansett en helt annen debatt. Og alltid vært forbudt.

Får håpe Tanja får sjelefred og slutter å hate så veldig. Jada verden er full av scums, men ikke alle. Omgå deg med de og det som gjør DEG godt og slutt å syt.

Anonymous poster hash: b1647...d65

Skrevet

Kan noen være så vennlige å fortelle meg kvinners behov for å ha den fullstendige forakt, manipulere naive og godtroende menn, bedra menn som mener det godt, og ha den totale hat mot menn som gir henne penger i bytter mot sex?

Var hun avhengig av penger og sex?

Er det normalt for kvinner å være så dårlig menneske? Tenk om en mann hadde hatet deg kun fordi du var underkastet ham?

Hvorfor dette behovet kvinner, - dette behovet over å få penger av mennesker du selv forakter? Kan du kureres?

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Fordi horeyrket valgte henne, og ikke omvendt - i følge henne selv :vetikke:

Gjest Lincoln
Skrevet (endret)

Fordi horeyrket valgte henne, og ikke omvendt - i følge henne selv :vetikke:

Jeg har lest litt på bloggen hennes for moro skyld, og makan til offermentalitet og ansvarsfraskrivelse har jeg sjelden sett. Alt dumt som har skjedd i livet hennes har vært helt og holdent andres feil. Alle feil og dårlige valg hun har gjort skyldes at hun har blitt lurt og utnyttet, også de situasjoner hun selv har oppsøkt og tatt initiativ til.

Hun har rasjonalisert bort alt ansvar for eget liv.

Endret av Lincoln
  • Liker 1
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Kan noen være så vennlige å fortelle meg kvinners behov for å ha den fullstendige forakt, manipulere naive og godtroende menn, bedra menn som mener det godt, og ha den totale hat mot menn som gir henne penger i bytter mot sex?

Var hun avhengig av penger og sex?

Er det normalt for kvinner å være så dårlig menneske? Tenk om en mann hadde hatet deg kun fordi du var underkastet ham?

Hvorfor dette behovet kvinner, - dette behovet over å få penger av mennesker du selv forakter? Kan du kureres?

I dagens samfunn så forventes ikke ansvar for ens eget liv. Vi fødes inn i en verden hvor vi ikke trenger ta ansvar for noe. Du beskyttes av foreldrene dine. De tar ansvar for deg. Du kommer inn under skolens ansvar, utdanningsvesenet sitt ansvar og så statens ansvar. Hvorfor tror du folk flest sitter med 100% gjeld på bolig? Fordi de ikke en har giddet ta seg tid til å forstå at markeder og økonomien svinger. Både ens egen, og landets. Hvorfor havner folk i luksusfellen? Hvorfor er folk overvektige? Hvorfor tar folk feil utdannelse? Hvorfor oppløses ekteskap og samboerskap? Hvorfor spise folk mat de VET er sprøytet og fulle av kjemikalier?

Fordi vi ikke klarer ta ansvar for oss selv. Dette lider Tanja Rham under også. Hun er ikke villig til å se sitt eget ansvar oppi det hele. Ja, livet kan være urettferdig og fælt, og man kan hate og rette fingere mot andre. Men du kommer aldri unna det faktum at det er kun du som må leve med deg selv. Du er derfor ansvarlig, ovenfor deg selv, å ta gode valg som du kan leve med. Vi kan søke hjelp og råd fra andre og samfunnet, men det nytter liksom ikke sitte der med ødelagt liv å si at ingen hjalp. Neivell..trist. Hvem lider? Du, ikke sant?

"I den moderne verden er det alltid noen andre som må ta ansvaret. I naturen må du ta ansvaret umiddelbart"

- Bruno Manser

• Liker 1
Skrevet

Klart det. Men hvorfor rakke ned på mennene som har benyttet seg av tilbudet hennes?

kanskje fordi det kan få noen av disse til å se seg selv i et annet perspektiv? Eller til å se de menneskene de kjøper seksuelle tjenester av, i et annet perspektiv.

Tidligere har de kanskje ikke reflektert over at de utnytter og nedverdiger et menneske som i mange tilfeller er et offer. Noen vil kanskje syntes det ikke spiller noen rolle uansett, siden de prostituerte "velger" det selv, men andre vil kanskje nettopp stille seg selv spørsmålet om hvem det egentlig er som "velger" noe sånt og om de selv ønsker å bidra til at andre mennesker utnyttes og nedverdiges.

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Jeg har lest litt på bloggen hennes for moro skyld, og makan til offermentalitet og ansvarsfraskrivelse har jeg sjelden sett. Alt dumt som har skjedd i livet hennes har vært helt og holdent andres feil. Alle feil og dårlige valg hun har gjort skyldes at hun har blitt lurt og utnyttet, også de situasjoner hun selv har oppsøkt og tatt initiativ til.

Hun har rasjonalisert bort alt ansvar for eget liv.

Ja. Og selv om det da er slik - at alt som har skjedd i hennes liv har vært andres feil. Så har hun likevel ansvar for egen lykke. Selv om jeg har blitt misbrukt, selv om alt jeg har gjort tidligere i livet var feil, så er det likevel mitt eget ansvar, ovenfor meg selv, at jeg hele tiden bestreber å bli så lykkelig og tilfreds i livet som jeg kan bli.

Jeg synes vi alltid kan trekke relevans til alt som har med eget ansvar å gjøre. Vi vet at det finnes jævlige mennesker på gata. De kommer ALLTID til å finnes. Så om du tar på deg miniskjørtet og raver drita full hjem halv fire på natta gjennom Oslo, så utsetter du deg for en viss risiko på eget ansvar. Vi kan peke fingeren mot det ekstreme mindretall menn som er så syke at de voldtar, men de finnes! Og de vil alltid finnes. Ergo er din sikkerhet lavere når du utsetter deg selv for risikoen. Akuratt som at mennesker i bil idiellt skal stoppe for fotgjengere - det skjer ikke alltid.

Vi har alle ansvar for eget velbefinnende. Men samfunnets struktur fjerner oss i større grad fra det ansvaret, til den grad at når vi møter motstand så spiller vi offerkortet og ser vekk fra den delen som er vårt eget ansvar.

Jeg valgte f.eks feil utdanning. Ja, så falt jeg vel for "samfunnets" og utdanningsinstitusjonens propaganda og møl om at det er en nyttig utdannelse. Så viser det seg at det er feil. Jeg var bitter på disse instansene..men måtte akseptere at det tross alt var min egen feil som ikke skjønte. Så tar man støyten, aksepterer den meningsløse nedbetalingen av studielån og kommer seg videre i livet.

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

kanskje fordi det kan få noen av disse til å se seg selv i et annet perspektiv? Eller til å se de menneskene de kjøper seksuelle tjenester av, i et annet perspektiv.

Tidligere har de kanskje ikke reflektert over at de utnytter og nedverdiger et menneske som i mange tilfeller er et offer. Noen vil kanskje syntes det ikke spiller noen rolle uansett, siden de prostituerte "velger" det selv, men andre vil kanskje nettopp stille seg selv spørsmålet om hvem det egentlig er som "velger" noe sånt og om de selv ønsker å bidra til at andre mennesker utnyttes og nedverdiges.

Jo, men det er en annen diskusjon egentlig. Jeg snakker om hennes ansvar for sitt eget liv og velbefinnende. Hvem andre, om ikke henne selv, har ansvar for det?

Det vil alltid være mennesker som voldtar, kjører for fort, mishandler barn, kjøper sex, er mordere eller kriminelle. Utopien om et samfunn uten er imprintet i oss fra barnesanger og en visjon fra politikere om et nettop det. Faktum er at lover og regler i liten grad hindrer oss i fra å gjøre feil ting.

Og det vil alltid være kvinner som ønsker å selge sex fordi de liker det, eller liker pengene de tjener. Det har jo stått på trykk flere innlegg av kvinner som sier nettop det. De kjenner seg ikke igjen i Rhams fortelling, altså må vi anta at det er henne subjektive fortelling, og ikke fra prostituerte generelt.

Ønsker vi flere lykkelige prostituerte så må vi legge til rette for det. Og det mener jeg er gjennom å gjøre det lovlig, og ved å regulere det. Vi trenger bordeller som er drevet av seriøse aktører og som betaler skatt, tilbyr vakthold og helsetjenestetilbud til de prostituerte. Slik kan de få en mer verdig hverdag, og hvilken mann vil da oppsøke gateprostituerte menneskehandeloffre når de kan gå og få sykdomsfrie kvinner lovlig på et bordell?

Skrevet

Som hun skriver, kunden kunne være nr. 8 den dagen. La oss si at hun tok en 500-lapp pr ligg, det blir 4000kr skattefritt den dagen, sannsynligvis langt mer. Hun kunne kanskje nøyd seg med 2 kunder og gjort unna en grei dagslønn på et par timer og brukt mer tid på å skaffe seg bedre kunder? Ble hun tvunget, enten av bakmenn eller av rusfinansiering? Jeg leser bare avsnitt etter avsnitt om hvor jævlig hun hadde det og hvor jævlige kundene hennes var.

Jeg ser helt klart problemene hennes, men jeg sitter igjen med et stort 'hvorfor' etter å ha lest artikkelen?

Hun tar nok MYE mer en 500 kr per kunde. Selv nigerianske gateprostituerte pleier jo å ta minimum 1500 kr for et ligg (mindre for en blowjob dog)

Anonymous poster hash: 6cd96...c56

Skrevet

Min kjæreste har kjøpt sex ved et par anledninger for mange år siden. Han er kjekk å se på, oppadgående og har absolutt ikke hatt problemer med å sjekke opp "vanlige" damer heller.

Han var noen-og-tyve, gjorde det for spenningens skyld, og med luksusprostituerte.

Synes ikke man bør dra alle horekunder over en kam.

Anonymous poster hash: 954ae...3c2
Skrevet

Min kjæreste har kjøpt sex ved et par anledninger for mange år siden. Han er kjekk å se på, oppadgående og har absolutt ikke hatt problemer med å sjekke opp "vanlige" damer heller.

Han var noen-og-tyve, gjorde det for spenningens skyld, og med luksusprostituerte.

Synes ikke man bør dra alle horekunder over en kam.

Anonymous poster hash: 954ae...3c2

SERIØST?

Fordi du anser din kjæreste som kjekk og smart så er han ikke en vanlig horekunde??

Hva er han da...? Veldedig? Tror du de prostituerte nøt det mer med ham enn andre?

Skrevet

Hvorfor ikke skaffe seg en pulevenn isteden da? Jeg skjønner ikke hvorfor det er så interessant å ha sex med noen som ikke vil ha sex med dem, men ser på dem som en pengemaskin man vil bli fort ferdig med.

Ehh tror du ikke de hadde gjort det hvis de hadde muligheten, istedenfor å punge ut mange tusen for hver gang.

Skrevet

Hun tar nok MYE mer en 500 kr per kunde. Selv nigerianske gateprostituerte pleier jo å ta minimum 1500 kr for et ligg (mindre for en blowjob dog)

Ja, selvsagt, men desto større blir poenget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...