Gå til innhold

Gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet det sikkert er laget mange slike tråder, men er ny her og vet ikke hvor jeg skal lete :klaske: Hadde eggløsning fra 19-24 desember, og skulle egentlig hatt mensen ca på fredag men den har ikke kommet. Pleier å merke veldig at den er på vei noen dager i forveien, men har ikke vært tegn til den i det hele tatt bortsett fra veldig ømme bryster. Men man kan vell ikke merke det så tidlig? Har på en måte følt meg veldig "rar" i kroppen i det siste også, men mulig det er helt tilfeldig.

For et par dager siden har det liksom stukket litt i magen, men det gikk over.

Vet jeg burde ta en test, men er så redd for å bli skuffet hvis den er negativ, eller om det er litt tidlig at den slår ut. Burde jeg vente noen dager og se om mensen kommer? Flere med samme erfaringer? :)



Anonymous poster hash: cee39...885
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg vært deg ville jeg ventet et par dager. Noen ganger blir punktlige tanter også forsinka. Tegnene du sier høres veldig ut som gravid symptomer. Men som prøver selv, må jeg si at du ikke må få for høye forhåpninger. Mange ganger spiller kroppen oss et puss fordi vi så gjerne vil ha symtpmene.
Var selv helt sikker på at jeg var gravid for 4 måneder siden. Men tanta dukket opp noen dager forsinket :)
Masse lykke til :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg ville jeg ventet et par dager. Noen ganger blir punktlige tanter også forsinka. Tegnene du sier høres veldig ut som gravid symptomer. Men som prøver selv, må jeg si at du ikke må få for høye forhåpninger. Mange ganger spiller kroppen oss et puss fordi vi så gjerne vil ha symtpmene.

Var selv helt sikker på at jeg var gravid for 4 måneder siden. Men tanta dukket opp noen dager forsinket :)

Masse lykke til :blomst:

Takk for svar! :)

Tror nok jeg venter et par dager til ja for å se om den dukker opp, så får jeg heller bli positivt overraska hvis den ikke kommer. Det er det som er så skummelt, om man virkelig ønsker det, så kan plutselig symptomer dukke opp. Men håper på det beste :)

Masse lykke til du også! :hug:

Anonymous poster hash: cee39...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ha eggløsning i fem dager. Egget lever kun i ett døgn.

Uttrykte meg litt feil der. Går ut ifra eggløsnings-kalkulator, så mellom 19-24 var det størst sjangs for å bli gravid :-)

Anonymous poster hash: cee39...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kalkulator kan heller ikke vite når du har EL. ;)

Men du har rett i at den fruktbare perioden er omtrentlig 5 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kalkulator kan heller ikke vite når du har EL. ;)

Men du har rett i at den fruktbare perioden er omtrentlig 5 dager.

Jo? Finnes tusenvis av apper og lignende som kalkulerer når man har eggløsning utifra tidligere menstruasjoner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan IKKE vite, ut fra mens, når man har eggløsning. Simpelthen ikke mulig. Man kan ANTA et SNITT, men folk ligger både før og etter slike snitt, ergo er det klin komplett umulig å bruke en pokkers online kalkulator for å si noe som helst om personers eggløsning.

For å vite NÅR du har EL, må du ha sjekket for dette og vite din lutealfase. Kun da, og KUN da, vil en kalkulator kunne bidra til å si noe som helst om en persons EL.

Ferdig arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en person med stabil syklus fungerer kalkulator kjempe bra. Og seffølgelig kan man aldri være 100% sikker fordi eggløsning kan påvirkes og endres.
Men kalkulatorene kan gi et pekepinn om når du kan være mest fruktbar.Mange merker også selv ved å se på utfloden at de har eggløsning.. Så man trenger ikke alltid bruke masse penger på tester av EL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei og atter nei. Skjønner du ingenting? En stabil syklus sier INGENTING om hvor lang lutealfase man har!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en person med stabil syklus fungerer kalkulator kjempe bra. Og seffølgelig kan man aldri være 100% sikker fordi eggløsning kan påvirkes og endres.

Men kalkulatorene kan gi et pekepinn om når du kan være mest fruktbar.Mange merker også selv ved å se på utfloden at de har eggløsning.. Så man trenger ikke alltid bruke masse penger på tester av EL...

Den kan gi en pekepinn, ja. Men den VET ikke. Personer med 28 dagers syklus har i gjennomsnitt 14 dagers lutealfase. Men alt mellom 10 og 16 dager er normalt, og noen har også enda lengre og kortere. Selv om mensen kommer på klokka hver 28. dag. Og det kan ikke kalkulatoren vite noe som helst om. De fleste har dog regelmessig lengde på lutealfasen, så om man bruker et par-tre sykluser på å sjekke dette, så vet man det bedre.

Anonymous poster hash: 9261e...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere gnåler og flisespikker over eggløsningskalkulator! Selvfølgelig kan den ikke si med 100% sikkerhet når du har eggløsning. Men den kan, utifra all tilgjengelig lære om den kvinnelige mensturasjonssyklusen, gi en god indikasjon på når eggløsning vil finne sted. Jeg skjønner ikke at det kan være noe å krangle om engang! Hva er det dere vil frem til egentlig?

Lykke til TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tålmodighet til å vente lenger, tok en test ikveld, negativ :( men har ikke mista helt håpet enda, ingen tegn til tanta og har hørt om de som ikke har fått positiv test før mange dager etter ventet mens. får se om den dukker opp, hvis ikke får jeg teste på nytt :wink:



Anonymous poster hash: cee39...885
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...