Gjest Oubliette Skrevet 27. juli 2014 #481 Del Skrevet 27. juli 2014 10. september her! Jordmorkontroll på fredag. Gud som jeg gleder meg. Får hele tiden kommentarer at magen min er såååå liten. Gleder meg til målingen og et par beroligende ord Flere med liten mage ? Jeg er midt på den røde streken, men får høre av andre at magen min er liten. Synes også det er mange som ser mye mer gravid ut en meg.. Har ikke særlig tutmage, jeg ser bare tykk ut bærer veldig langt inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninakanin Skrevet 29. juli 2014 #482 Del Skrevet 29. juli 2014 http://www.babycenter.com/pregnancy-bellies-gallery?scid=pregall_20140729%3A2 magebilder uke for uke, maaange ulike typer mager her! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sack0 Skrevet 30. juli 2014 #483 Del Skrevet 30. juli 2014 Da er babygymmen tatt ned fra loftet! Aner ikke hvor mange søsken den har vært igjennom, men tror ihvertfall jeg og lillebror har hatt den, kanskje noen av de eldre brødrene mine også... Pent behandla er den ihvertfall, fortsatt hel og fin i fargene! Må bare kjøpe litt mer dingeldangel som speil og andre morsomme saker småen kan kikke opp på Vært på kontroll idag, og alt var som det skulle! Hun var ikke så fornøyd med det lave blodtrykket mitt da, men jeg har nok ikke drukket så mye som jeg skulle disse varme dagene. Er 31+5, så fra nå av blir det litt hyppigere besøk, jordmor om 3 uker igjen. Ble satt på 100% svangerskapspenger, så no more work for me. Selv om jeg ikke tror hun skjønte helt at jeg sliter ganske mye med bekkenet for tiden, hun skrev bare "lett begynnende bekkenløsning" på helsekortet... Men men, så lenge jeg slipper den tunge jobben min er jeg fornøyd. Er jo et prosjekt bare å komme seg ut av senga hver morgen, og ikke minst fly opp og ned den trappa for å gå på do hele tiden...! Er litt øm øverst på magen, akkurat som om det er et stort, vondt blåmerke når jeg tar på det. Har kjent det av og til, ikke hver dag. Kommer det kanskje bare av at småen sparker samme plassen ofte, og gjør det litt ømt? Noen ideer? Er ganske øm nederst også, kjente jeg når legen kjente på magen idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninakanin Skrevet 30. juli 2014 #484 Del Skrevet 30. juli 2014 http://www.boredpanda.com/husband-maternity-photos-funny-photography/ hahaha eller disse bildene, de var jo helt fantastiske! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninakanin Skrevet 30. juli 2014 #485 Del Skrevet 30. juli 2014 Sack0: Det er bare en gjetning,så det er jo best du følger med og tar det opp med legen om det forverrer seg, men.. ..kan det tenkes at ømheten kommer av magemusklene som er i ferd med å gli fra hverandre? Jeg er iallfall øm like under ribbeiba på midten fremme på magen og har tenkt at det er derfor Er 30+5 eller hva jeg er...så det matcher jo litt? Føler med deg med bekkenet, jeg har Vært sykemeldt en god stund nå pga låst OG løst bekken. Greit, "alle" får bekkenløsning, men det er joikke mindre vondt fordiom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sack0 Skrevet 31. juli 2014 #486 Del Skrevet 31. juli 2014 Sack0: Det er bare en gjetning,så det er jo best du følger med og tar det opp med legen om det forverrer seg, men.. ..kan det tenkes at ømheten kommer av magemusklene som er i ferd med å gli fra hverandre? Jeg er iallfall øm like under ribbeiba på midten fremme på magen og har tenkt at det er derfor Er 30+5 eller hva jeg er...så det matcher jo litt? Føler med deg med bekkenet, jeg har Vært sykemeldt en god stund nå pga låst OG løst bekken. Greit, "alle" får bekkenløsning, men det er joikke mindre vondt fordiom! Kanskje det! Det er ikke noe jeg bekymrer meg for egentlig, jeg kjenner jo ikke noe til det med mindre jeg kjenner ordentlig etter ved trykking på magen Bekkenløsning er ganske vondt ja! Får kjempetrøbbel bare ved å snu meg i senga, vurderer nesten å kjøpe sånn søsterhjelp eller hva det kalles, håndtak til å henge på senga som sykesenga har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sack0 Skrevet 1. august 2014 #487 Del Skrevet 1. august 2014 Blææ, alle disse skjemaene... Nå har jeg fått enda et skjema jeg skal fylle ut som jeg ikke visste om, "Melding om foreldrepermisjon". Skjønner ingenting med ferieavvikling, hvor mange uker jeg og pappan skal ha og når de starter... Jeg skal ha hele fellesperioden (har 100% dekning), men aner ikke hvordan det blir med ferie osv. Har jeg regnet riktig (at jeg skal ha 35 uker permisjon fra 3 uker før termin, og pappan 12 uker rett etter det) er permisjonstiden vår over 27.juli. Siden jeg er lærling ville jeg helst begynt i august, siden jeg skal rett på ny læreplass etter permisjon... Og det blir jo veldig dumt i forhold til barnehageplass også, siden han blir født "for sent". At det skal være så komplisert Flere som sliter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solan123 Skrevet 3. august 2014 #488 Del Skrevet 3. august 2014 Blææ, alle disse skjemaene... Nå har jeg fått enda et skjema jeg skal fylle ut som jeg ikke visste om, "Melding om foreldrepermisjon". Skjønner ingenting med ferieavvikling, hvor mange uker jeg og pappan skal ha og når de starter... Jeg skal ha hele fellesperioden (har 100% dekning), men aner ikke hvordan det blir med ferie osv. Har jeg regnet riktig (at jeg skal ha 35 uker permisjon fra 3 uker før termin, og pappan 12 uker rett etter det) er permisjonstiden vår over 27.juli. Siden jeg er lærling ville jeg helst begynt i august, siden jeg skal rett på ny læreplass etter permisjon... Og det blir jo veldig dumt i forhold til barnehageplass også, siden han blir født "for sent". At det skal være så komplisert Flere som sliter? Far har bare 10 uker obligatorisk, men han kan ta mer hvis han vil det. Hvis du skal ta ut ferie, må du søke om utsettelse av foreldrepermisjonen på eget skjema. Det beste er å ta ut ferie når permisjonen er over hvis du får til det. Da slipper du å søke om utsettelse. Er ikke så lenge siden jeg søkte om foreldrepermisjon første gangen så jeg er så nogenlunde inni det bare å spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 3. august 2014 #489 Del Skrevet 3. august 2014 Far har bare 10 uker obligatorisk, men han kan ta mer hvis han vil det. Hvis du skal ta ut ferie, må du søke om utsettelse av foreldrepermisjonen på eget skjema. Det beste er å ta ut ferie når permisjonen er over hvis du får til det. Da slipper du å søke om utsettelse. Er ikke så lenge siden jeg søkte om foreldrepermisjon første gangen så jeg er så nogenlunde inni det bare å spørre. Hmm, jeg trodde at permisjonene måtte gå butt-i-butt? At det ikke var lov med avbrekk mellom mors og fars kvote? Men du skal ikke se bort fra at jeg har gått glipp av noe, det er kanskje ganske så sannsynlig Regner uansett med at jeg kjører samme opplegget som sist: baker inn noen ukers ferie både i år og til neste år, og så går vi rett over i fars permisjon. Eneste forskjellen er at jeg vil spare to ukers ferie til sommeren. Å gjøre som i år, hvor vi overhodet ikke hadde noen felles ferie, blir for kjedelig to år på rad (men vi "måtte" jo det i år, med maibarn og barnehagestart). Ellers er formen sånn passe elendig. Bare 13 arbeidsdager igjen, og godt er det, for jeg er jo helt svingstang. Egentlig gleder jeg meg bare voldsomt til å få ut denne karen og bli noenlunde normal igjen. Joda, jeg forventer meg nattevåk og styr, men det er noe med det å ikke være så råtten i formen rent fysisk. Det er på en måte greiere å ha "problemene" (stakkars ungen min, for en ting å si!) utenfor kroppen, tross alt. Og så er jeg jo fryktelig spent på å se ham...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solan123 Skrevet 3. august 2014 #490 Del Skrevet 3. august 2014 Hmm, jeg trodde at permisjonene måtte gå butt-i-butt? At det ikke var lov med avbrekk mellom mors og fars kvote? Men du skal ikke se bort fra at jeg har gått glipp av noe, det er kanskje ganske så sannsynlig Regner uansett med at jeg kjører samme opplegget som sist: baker inn noen ukers ferie både i år og til neste år, og så går vi rett over i fars permisjon. Eneste forskjellen er at jeg vil spare to ukers ferie til sommeren. Å gjøre som i år, hvor vi overhodet ikke hadde noen felles ferie, blir for kjedelig to år på rad (men vi "måtte" jo det i år, med maibarn og barnehagestart). Ellers er formen sånn passe elendig. Bare 13 arbeidsdager igjen, og godt er det, for jeg er jo helt svingstang. Egentlig gleder jeg meg bare voldsomt til å få ut denne karen og bli noenlunde normal igjen. Joda, jeg forventer meg nattevåk og styr, men det er noe med det å ikke være så råtten i formen rent fysisk. Det er på en måte greiere å ha "problemene" (stakkars ungen min, for en ting å si!) utenfor kroppen, tross alt. Og så er jeg jo fryktelig spent på å se ham...! Er litt usikker på om jeg skjønner hva du mener, men så lenge man søker om utsettelse av mor eller fars permisjon og at permisjonen er fullført innen tre år er det meste lov. Tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 3. august 2014 #491 Del Skrevet 3. august 2014 (endret) Jeg har en Simo kombi etter storesøsteren, men har nå begynt å sikle på ny vogn har falt litt for Tfk joggster-twist,jeg som ikke har likt trehjulinger. Greit med to vogner vel simoen er gull å sove i, men tung å dra med seg rundt og tung å trille. Og målet er nå å trille mye mer enn med storesøsteren. Kg må av!! Skal uansett kjøpe ny når han begynner i bhg om over et år... men vil ha ny nå. Erfaringer med Tfk? Hva slags vogner har dere andre? Endret 4. august 2014 av HopsiDeisi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 3. august 2014 #492 Del Skrevet 3. august 2014 Ellers er formen sånn passe elendig. Bare 13 arbeidsdager igjen, og godt er det, for jeg er jo helt svingstang. Egentlig gleder jeg meg bare voldsomt til å få ut denne karen og bli noenlunde normal igjen. Joda, jeg forventer meg nattevåk og styr, men det er noe med det å ikke være så råtten i formen rent fysisk. Det er på en måte greiere å ha "problemene" (stakkars ungen min, for en ting å si!) utenfor kroppen, tross alt. Og så er jeg jo fryktelig spent på å se ham...! Du har ikke vurdert en tur til legen? Ingen som er tjent med at du sliter deg helt ut før fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sack0 Skrevet 4. august 2014 #493 Del Skrevet 4. august 2014 Far har bare 10 uker obligatorisk, men han kan ta mer hvis han vil det. Hvis du skal ta ut ferie, må du søke om utsettelse av foreldrepermisjonen på eget skjema. Det beste er å ta ut ferie når permisjonen er over hvis du får til det. Da slipper du å søke om utsettelse. Er ikke så lenge siden jeg søkte om foreldrepermisjon første gangen så jeg er så nogenlunde inni det bare å spørre. Jeg har tatt fire uker nå i sommerferien, kan jeg overføre en ferieuke rett etter min permisjon da? I tillegg til kanskje 2 uker fra neste års feriekvote? Jeg er jo som sagt lærling, så jeg aner ikke hvem det er som har styr på hvor mye ferie jeg har tatt osv... Har vært på første av 3 læresteder nå, og jeg føler ikke hun faglederen der tar så mye stilling til hva folk gjør... Må jeg høre med noen om det er greit at jeg tar ferie etter permisjonen, eller kan jeg bare skrive det på så ordner det seg? Skal på helt nytt lærested etter permisjon, så ingen der vet hvem jeg er eller hva jeg driver med. Og hun på opplæringskontoret har glemt hvem jeg er for hver gang jeg ringer... Føler seg ganske alene i den store verden da ja! Haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solan123 Skrevet 4. august 2014 #494 Del Skrevet 4. august 2014 Jeg har tatt fire uker nå i sommerferien, kan jeg overføre en ferieuke rett etter min permisjon da? I tillegg til kanskje 2 uker fra neste års feriekvote? Jeg er jo som sagt lærling, så jeg aner ikke hvem det er som har styr på hvor mye ferie jeg har tatt osv... Har vært på første av 3 læresteder nå, og jeg føler ikke hun faglederen der tar så mye stilling til hva folk gjør... Må jeg høre med noen om det er greit at jeg tar ferie etter permisjonen, eller kan jeg bare skrive det på så ordner det seg? Skal på helt nytt lærested etter permisjon, så ingen der vet hvem jeg er eller hva jeg driver med. Og hun på opplæringskontoret har glemt hvem jeg er for hver gang jeg ringer... Føler seg ganske alene i den store verden da ja! Haha Skjønner problemet. Når det gjelder ferie og permisjon så avtaler man med arbeidsgiver. Hvis permisjonen er over når du skal ha ferie, trenger du ikke melde til nav, men arbeidsgiver må selvsagt godkjenne at du tar ferie på det tidspunktet. Når det gjelder overføring av ferie til neste år så pleier det å gå greit, men det må du sikkert søke om hos arbeidsgiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sack0 Skrevet 4. august 2014 #495 Del Skrevet 4. august 2014 Skjønner problemet. Når det gjelder ferie og permisjon så avtaler man med arbeidsgiver. Hvis permisjonen er over når du skal ha ferie, trenger du ikke melde til nav, men arbeidsgiver må selvsagt godkjenne at du tar ferie på det tidspunktet. Når det gjelder overføring av ferie til neste år så pleier det å gå greit, men det må du sikkert søke om hos arbeidsgiver. Takk for svar Nå har jeg skrevet ned litt som jeg sender til lønningskontoret i morra... Så håper jeg at jeg slipper å tenke på avanserte skjemaer på en stund! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solan123 Skrevet 5. august 2014 #496 Del Skrevet 5. august 2014 Takk for svar Nå har jeg skrevet ned litt som jeg sender til lønningskontoret i morra... Så håper jeg at jeg slipper å tenke på avanserte skjemaer på en stund! Bra! Mye styr med det her, men det pleier å ordne seg til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 5. august 2014 #497 Del Skrevet 5. august 2014 Helt ærlig så begynner jeg å få litt angst med tanke på at det snart er KS. Gruer meg fælt. Redd for at det skal starte før sånn at det blir haste snitt nå og. Men er redd for det planlagte snittet også. Gleder meg bare til han er ute og vi er hjemme igjen. Flere som har litt panikk om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sack0 Skrevet 5. august 2014 #498 Del Skrevet 5. august 2014 Helt ærlig så begynner jeg å få litt angst med tanke på at det snart er KS. Gruer meg fælt. Redd for at det skal starte før sånn at det blir haste snitt nå og. Men er redd for det planlagte snittet også. Gleder meg bare til han er ute og vi er hjemme igjen. Flere som har litt panikk om dagen? Det går sikkert kjempefint! Prøv å ikke bekymre deg så mye, så får du en lettere hverdag frem til dagen Jeg har litt panikk sånn innimellom, for jeg går rundt og tenker at det kan skje noe når som helst! Selv om det i utgangspunktet skal være ca 8 uker igjen... Nå er det litt sånn som da jeg venta på tegn til å være gravid; Nå ser jeg etter tegn på at fødsel er igang, og selvfølgelig har jeg litt av alt som står på nettet! Haha. Men satser på at det enda er en liten stund til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spavalica Skrevet 6. august 2014 #499 Del Skrevet 6. august 2014 4,5 uker igjen ! Gutten er super aktiv, hopper,presser, danser :D Fødsel-panikk dukker opp om kveldene når jeg legger meg, men satser på at alt går fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninakanin Skrevet 7. august 2014 #500 Del Skrevet 7. august 2014 8 uker igjen og bittelitt panikk for at jeg ikke har fått ting på plass enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå