Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2014

Gjest Oubliette

Anbefalte innlegg

Og takk dere andre som har svart også :hoppe:

Blir spennende å se etterhvert hvor mange vi får av hver i denne skravlegruppa hihi!

Var herlig å se en liten *baby*, ikke bare "noe".. Åh jeg gleder meg sånn!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bah, sitter her og lurer på om jeg kjenner spark eller egen puls! Det har liksom vært på samme stedet hver gang jeg har kjent det, rett nedenfor navlen og 9-10 cm til høyre. Men selv om jeg sitter i samme stilling, kommer og går det noen dunk fra og til. Er 17+5. Ideer? ._.

(Dette burde kanskje vært en egen spørsmålstråd, men siden de fleste her er omtrent like langt som meg tenkte jeg at jeg skulle bruke skravletråden for det den er verdt) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sikkert er det at alt kommer til å gå bra, når man har sett et levende foster 10+0? Fikk litt rosa blod på papiret når jeg tørket meg nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Hvilken vogn kjøpte dere?? :D

Godt å høre! :)

Trille Viper 4s :) tror det blir mer virkelig når ting begynner å komme i hus :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Gratulerer med gutt i magen Ninakanin :strix:

Bah, sitter her og lurer på om jeg kjenner spark eller egen puls! Det har liksom vært på samme stedet hver gang jeg har kjent det, rett nedenfor navlen og 9-10 cm til høyre. Men selv om jeg sitter i samme stilling, kommer og går det noen dunk fra og til. Er 17+5. Ideer? ._.

(Dette burde kanskje vært en egen spørsmålstråd, men siden de fleste her er omtrent like langt som meg tenkte jeg at jeg skulle bruke skravletråden for det den er verdt) :fnise:

I begynnelsen var det ofte på samme plass, nå flytter det litt på seg. Kjennes ut som små dult som oftest og noen ganger er det som om noe stryker meg på innsiden :fnise:

Hvor sikkert er det at alt kommer til å gå bra, når man har sett et levende foster 10+0? Fikk litt rosa blod på papiret når jeg tørket meg nå :(

Sansynligheten for at det går bra etter å ha sett liv etter uke 9 er veldig høy, ring legen i morgen, er bedre å ringe og kanskje bli litt beroliget enn at du skal måtte gå rundt å beskymre deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min fikk rosa blod da hun var pp dagen tolv uker på vei! Gikk veldig bra med dem, han er en liten sjarmør på 7 mnd nå :-)

Ring legen for din egen sjelefreds skyld!

Og takk for beskrivelsene fra dere som kjenner bevegelser! Klart det hører med her inne! :D

Her skal det være rom for alt, føler jeg, ihvertfall. ... :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Oubliette

Venninnen min fikk rosa blod da hun var pp dagen tolv uker på vei! Gikk veldig bra med dem, han er en liten sjarmør på 7 mnd nå :-)

Ring legen for din egen sjelefreds skyld!

Og takk for beskrivelsene fra dere som kjenner bevegelser! Klart det hører med her inne! :D

Her skal det være rom for alt, føler jeg, ihvertfall. ... :)

Helt enig! Vi er jo her inne for å skravle med andre i samme situasjon. Så her er det rom for alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Huff, her har jeg vært litt fraværende i det siste, jeg har vært ekstremt dårlig og delvis sykmeldt (hyppig oppkast og generell utmattelse) de siste par ukene, så KG har blitt temmelig nedprioritert. Men nå bikker jeg 12 uker i neste uke, så da blir det vel forhåpentligvis bedring :)

Gratulerer så mye til dere som har fått vite kjønn, jeg husker fra forrigemann at jeg på en måte syntes det ble enda mer virkelig etter at vi hadde fått vite at det var en liten gutt som bodde i magen :) Da ble han enda mer som en liten baby liksom, og ikke bare et foster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har fått vite kjønn :D Skal på OUL på torsdag. Håper vi vite det da :) På UL i uke 12/13 så det ut som gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk. Er fullstendig utslått. Bekkenløsning, bekkenlåsning og isjas. Ikke moro når man bare er 14 uker på vei :( Får nesten ikke sove om natta fordi jeg ikke finner en behagelig stilling, og å gå på jobb (selv bare 50%) er døden… Synes pittelitt synd på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere med bekkenløsning:

Jeg var hos legen i dag med mitt vonde bekken, men han mente det var for tidlig med bekkenløsning :S

Kan det være det likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe erfaring med "ordentlig" bekkenløsning...

Bortsett fra en merkelig episode der jeg hadde to-tre uker der jeg var knapt i stand til å gå i svangerskap nummer fire, men det ga seg helt av seg selv. Ellers er jeg bare slarkete og blir sliten av å stå/gå lenge, men har vært spart for ordentlig bekkenløsning, heldigvis. Håper det går bedre med dere som sliter!

Og gratulerer til dere som har fått vite kjønn og vært og sett at alt står bra til!

Vi har bare en kjønnsløs "Smitt" i noen dager til, men på mandag er det OUL så kanskje vi får vite mer. Hvis Smitt er samarbeidsvillig da, storesøster nektet jo å vise seg frem :lol:

Har dere tenkt noe på hvordan dere skal få opp permisjonskabalen, siden vi får barn på "feil" tid av året som så mange sier.... :P
Vi ønsker at jeg skal være hjemme 1 år, må ta noe ulønnet, så har begynt å spare, derretter begynner far å ta et par dager permisjon i uka fra oktober neste år, og jeg jobbe deltid frem til august 2016 når barnet får barnehageplass..
Vanskelig det med permisjonskabalen synes jeg.

Dette har jeg tenkt på siden positiv test :ler:

Vi har landet på at vi rett og slett sjanser på å få plass, vi. Selv om vi ikke har lovfestet rett er det jo alltids noen som får plass allikevel, så vi kommer til å søke på alle barnehager som finnes i mils omkrets, sånn mer eller mindre. Dessuten har vi gode kontakter i barnehagen vi bruker nå, så vi håååper at de kan være behjelpelige med å plukke ut Smitt hvis det er flere søkere i samme kategori.

Så vi tar 100% permisjon og bruker ferien. Da kommer vi fram til hovedopptaket 2015, og da er jo Smitt nesten et år. Så gambler vi på at det er plass til henne/ham.

Denne gangen hadde vi maibarn, så da passet det fint med 80% fram til hovedopptaket. Men å ta 80% med Smitt gjør vel egentlig ikke saken så mye bedre, det er vel minst like vanskelig å få plass i november/desember som i hovedopptaket, så det er ikke så mye å tjene på det. Ulønnet eller hjemmeværende er ikke et alternativ her, med de utgiftene vi har hver måned, og dessuten har jeg vært hjemme i over et år allerede og skal bare innom jobben i fire måneder før jeg går ut i permisjon på nytt, så jeg ønsker ikke å dra det ut enda mer... synes liksom jeg har laget nok krøll for arbeidsplassen min allerede :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt var bra, og gøy å høre at du venter en gutt, Ninakanin! Og gratulerer til dere andre som har fått vite kjønn. :) Jeg har vært syk noen dager, så har ikke vært her på en stund.

Her er det ny ultralyd om to uker, da er jeg 15 uker på vei, så håper vi får vite kjønn da.

Førstemann var også født ugunstig i forhold til barnehageplass, og vi hadde ikke sjans til å få plass. Vi hadde derfor dagmamma til han i stedet, og det fungerte kjempebra. Hvis vi ikke får plass denne gangen heller prøver vi nok å få dagmamma igjen (dessverre bor dagmammaen vi hadde sist gang veldig ugunstig til fra der vi bor nå, ellers ville vi prøvd å spørre henne). Hvis det ikke går må jeg vel bare være hjemme, mannen tjener dobbelt så mye som meg så det er ingen annen løsning i hvert fall.

Jeg kjente murring i bekkenet veldig tidlig begge gangene jeg mistet, men har faktisk ikke kjent noe nå. Hvis du har vondt bekken allerede, så er det vel ikke noe annet det kan være? Det er jo hormonene som gjør at det kommer, og de er jo fullt tilstede ved 14 uker, skjønner ikke hvorfor det skulle være for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Oubliette

Ferdig på OUL. Ble flyttet 2 dager tilbake, det er så lite så jeg lar bare tickeren være :) H*n var veldig sjenert og hadde lagt seg med navlestrengen mellom bena, så nå må vi vente 2 mnd på neste ultralyd hvor vi forhåpentligvis får vite kjønn :)

Alt var normalt og h*n hadde det supert i magen og var veldig aktiv. Så nå har jeg fått bekreftet at det er bevegelser jeg kjenner :hoppe:

På lørdag skal vi på ikea å kjøpe stellebord og diverse. Kanskje litt tidlig enda, men vi bor noen timer unna og jeg fikk beskjed om å ikke vente for lenge siden jeg kanskje blir sykemeldt etterhvert pga blodtrykket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig på OUL. Ble flyttet 2 dager tilbake, det er så lite så jeg lar bare tickeren være :) H*n var veldig sjenert og hadde lagt seg med navlestrengen mellom bena, så nå må vi vente 2 mnd på neste ultralyd hvor vi forhåpentligvis får vite kjønn :)

Alt var normalt og h*n hadde det supert i magen og var veldig aktiv. Så nå har jeg fått bekreftet at det er bevegelser jeg kjenner :hoppe:

På lørdag skal vi på ikea å kjøpe stellebord og diverse. Kanskje litt tidlig enda, men vi bor noen timer unna og jeg fikk beskjed om å ikke vente for lenge siden jeg kanskje blir sykemeldt etterhvert pga blodtrykket :)

Så bra at alt var fint med den lille! Litt kjipt at navlestrengen kom i veien da.

Jeg skal i morgen, håper at går greit da også!

Vi har allerede kjøpt seng og stellebord, kjøpte det rett etter uke 12 tror jeg :fnise: Er ihvertfall veldig morro å gå på shopping, så blir det så mye mer virkelig :) Men nå har du jo sett den lille :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte de første tingene i dag! Herregud, er ikke mer enn 11 uker i morgen - men de kommende besteforeldrene kjøpte en bamsedress, og jeg ville ikke at det første til babyen skulle være fra dem, så da dro jeg ut å kjøpte en grå, langarmet body :) også fikk jeg helt ny seng med madrass til 400 hvis jeg gjorde det i dag, så kjøpte det og.

Litt skummelt hvis ting ikke går som skal, men virker jo som om det skal gå fint. 2 tørk med rosa blod er det eneste negative, men har skjønt at det er ganske vanlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen min sa til meg at bekkenløsning kunne oppstå når som helst i svangerskapet, og at det for noen få faktisk er det første symptomet på at de er gravide. Nå visste jeg at jeg var litt ekstra utsatt siden jeg har hypermobile ledd, men dette var en skikkelig nedtur. Greier nesten ikke å bevege meg smertefritt lenger.

Gratulerer til alle dere som har vært på ul og har sett vidunderne deres. Gleder meg til det blir min tur :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

I dag kom vogna :hoppe: gleder meg til å hente den!

Bevegelsene blir tydeligere og tydeligere for hver dag som går. Og i dag kjente jeg for første gang på utsiden :strix:

Hvordan gikk det i dag Sack0? :popcorn:

Endret av Amilie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempefint! Frisk sprellende sak, som gjorde det vanskelig for jordmor å måle :P Men alt var som det skulle, eneste er at de tror jeg er ca 1,5 uke kortere på vei enn jeg trodde. Så skal tilbake om et par uker for å få termindato :) Nå skal jeg bake kake med krem inni, så samboer får vite om det blir sønn eller datter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært litt fraværende her siden jeg "meldte meg inn", sykdom, bekkenløsning etc. Jeg kan skrive under på at tidlig bekkenløsning ikke er uvanlog og fullt og helt mulig.

Jeg måtte begynne med akuttbehandling i uke 13, etter 2-3 uker med murring og litt vondt i ryggen. Går til behandling hver uke nå og heldigvis blitt noe bedre.

OUL rett etter påske, veldig spent!! Nesten sikker på at det må være en jente her inne nå, for første gang ble det en gutt og da gikk alt smertefritt. Hele graviditeten og han nesten spratt ut. Nå har alt vært pes med smerter, sykdom og sykemeldinger, og bare i uke 18 nå. Håper det holder seg stabilt med behandling og at det blir litt mer virkelig etter OUL og håper veldig vi kan få se kjønn.

Ikke begynt noe shopping her enda, har jo det meste fra før, men skal nok bytte vogn og kjøpe litt småting som jeg ikke tror eksisterte med forrige barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...