Gjest Oubliette Skrevet 27. august 2014 #541 Del Skrevet 27. august 2014 Disse kiloene, ja... Jeg håper jeg ikke er en av de som legger på seg av ammingen. Heldigvis ikke så lenge igjen nå, så veldig mange kilo flere kan det ikke bli her. *håper* var fullstendig lukket og låst med en livmorhals på 3cm på mandag, da... Så tror ikke ønsket om august går i oppfyllelse. Med vår flaks kommer han 1. September bare for å erte oss 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninakanin Skrevet 27. august 2014 #542 Del Skrevet 27. august 2014 Hahaha fått den inn/få den ut Krysser fingrene for deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almarea Skrevet 27. august 2014 #543 Del Skrevet 27. august 2014 Var hos jordmor i dag, hun kjente at hodet var godt nede i bekkenet og at det hadde festet seg. Sykepleieren som tok blodprøve av meg sa at hennes erfaring var at man ofte fødte rundt 3 uker etter at hodet hadde festet seg… Noen flere som har hørt dette? Eventuelt vet om tilfeller der dette har slått til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Fips Skrevet 27. august 2014 #544 Del Skrevet 27. august 2014 Disse kiloene ja... Jeg var slank og stram før graviditeten, men fra 5. Mnd har jeg såvidt beveget meg, sliter med rygg, bekken og kynnere når jeg er fysisk aktiv. Dette i en kombinasjon med ekstrem matlyst har ført til 20 kg vektøkning, fra 60kg til 80kg og fortsatt er det 7 uker igjen.. Håper de kommer av når jeg klarer å ut å trille 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninakanin Skrevet 28. august 2014 #545 Del Skrevet 28. august 2014 Jeg veier 93 kilo!!! :D Holy crap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solan123 Skrevet 28. august 2014 #546 Del Skrevet 28. august 2014 Var hos jordmor i dag, hun kjente at hodet var godt nede i bekkenet og at det hadde festet seg. Sykepleieren som tok blodprøve av meg sa at hennes erfaring var at man ofte fødte rundt 3 uker etter at hodet hadde festet seg Noen flere som har hørt dette? Eventuelt vet om tilfeller der dette har slått til? Har ikke hørt om dette, men med førstemann festet aldri hodet seg og jeg gikk heller aldri i fødsel av meg selv. Kan hende det er en sammenheng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oubliette Skrevet 28. august 2014 #547 Del Skrevet 28. august 2014 Var hos jordmor i dag, hun kjente at hodet var godt nede i bekkenet og at det hadde festet seg. Sykepleieren som tok blodprøve av meg sa at hennes erfaring var at man ofte fødte rundt 3 uker etter at hodet hadde festet seg… Noen flere som har hørt dette? Eventuelt vet om tilfeller der dette har slått til? Jordmor sa det samme til meg, men etter som jeg har funnet ut er det visst bare en myte... Dessverre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 29. august 2014 #548 Del Skrevet 29. august 2014 Med fare for å være party pooper, så er jeg også innmari skeptisk til alle slike "nå kommer du til å føde innen så-og-så lenge"-uttalelser. Tror det er mye synsing ute og går (og på slutten av en graviditet så er det jo rimelig sikkert at babyen kommer etter hvert, uansett...). Husker godt da en jordmor, sikkert i beste mening, fortalte meg at jeg hadde fått "fødeansikt" to uker før termin, og mente at jeg sikkert ikke kom til å trenge neste kontroll. Vel, jenta kom en uke etter termin, og guri så lang den uka etter termindatoen var! Jeg tenker at det var skikkelig unødvendig gjort å fyre opp under forventningene mine på den måten... Hun jeg har gått til nå er mer av "babyen kommer når den kommer, og når det er vet ingen"-typen, og det synes jeg egentlig er mer realt. Så jeg tenker at ingenting er sikkert, før vannet går eller riene kommer. Da skal jeg tørre og tro at det snart er tid for fødsel! (foreløpig er det mye maserier og nedpress her, men ingen ordentlig action i det hele tatt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninakanin Skrevet 29. august 2014 #549 Del Skrevet 29. august 2014 Helt enig mafalda! Jeg bare flirer av de som maser og spør om jeg gruer meg til fødselen feks. "Nei hva skal jeg det for? Han må ut og det kommer til å gjøre vondt, og ingen vet når eller hvor mye. Så nei hvorfor grue seg...?" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solan123 Skrevet 29. august 2014 #550 Del Skrevet 29. august 2014 Var hos jordmor i dag og fikk målt magen. Hun syns det så fint ut, men når jeg plottet det inn i appen på mobilen min ser jeg at kurven flater av helt. Har kun vokst 2 cm på en mnd. Er det normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sack0 Skrevet 29. august 2014 #551 Del Skrevet 29. august 2014 Jeg får også stadig spørsmål om jeg gruer meg, og "tør du virkelig se på disse fødeprogrammene?" Jeg har den innstillingen at min fødsel blir som den blir, uavhengig av hva andre sier om sine fødsler og hva jeg ser på tv. LITT seint å snu nå, så får bare ta imot det som møter meg Etter midnatt er jeg 36+2! Jeg kommer ikke over hvor redusert jeg blir for hver uke. Frem til ca uke 28 var jeg frisk og rask og gikk på jobb, mens nå klarer jeg såvidt å gå. Og unnskyld uttrykket, men det føles som at hele vaginaen holder på å falle ut! De siste døgna har jeg følt at jeg må på do stadig vekk, men er jo såvidt det kommer noe med mindre jeg akkurst har drukket noe. Omtrent som ved uvi, bare at det ikke svir. Av og til lurer jeg på om jeg lekker fostervann siden det plutselig kan komme en liten våt flekk i trusa... men satser på at det ikke er noe galt. Nærmer deg litt for mye nå! Men sksl jo bli godt å være ferdig med å være gravid for denne gang, må innrømme det... Gruer meg litt for i morgen, da er det shopping med venninner på agendaen. Labbe rundt på et svært senter. Skal kjøpe småting som er nødvendig for meg og baby, som ammebh og gaskluter bl.a. Men det blir nok siste runda på meg på en stund. Nå håper jeg på en god natts søvn Ønsker dere alle en god natt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninakanin Skrevet 30. august 2014 #552 Del Skrevet 30. august 2014 Oh lord for en treg mage... Noen med magiske tips? Og hvordan står det til med dere og Kegel-øvelser...? Hehe jeg glemmer dem *hele* tiden..!! Sukk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 30. august 2014 #553 Del Skrevet 30. august 2014 (endret) Hjernen min har tatt fri om dagen, husker ingen og bare surrer Er det noen som har fått babyen sin her enda? Hva er kegel øvelser? Endret 30. august 2014 av HopsiDeisi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninakanin Skrevet 30. august 2014 #554 Del Skrevet 30. august 2014 Det er sånne knipeøvelser man skal gjøre for å trene opp bekkenmusklaturen for å raskere stramme opp etter fødsel, ha styrke under fødsel, og motvirke/hele rifter og hemeorider og urin/avføringslekasjer etterpå... Så med andre ord: Sykt lurt!! Bare drit kjedelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninakanin Skrevet 30. august 2014 #555 Del Skrevet 30. august 2014 Og hjerne hva er det..? Jeg er helt i koma denne uken! Nesten ikke lyst på mat.. Sover sykt dårlig. Oppblåst og forstoppelse. Kynnere. Aua hofter og bekken, trenger hjelp til å kle av og på meg.. Halsbrann... Shit dette blir 5 lange uker!!! Og ja er det noen som har fått en liten luring..?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninakanin Skrevet 30. august 2014 #556 Del Skrevet 30. august 2014 What are Kegels? Kegels are exercises you can do to strengthen your pelvic floor muscles the muscles that support your urethra, bladder, uterus, and rectum. The exercises are named after Arnold Kegel, a gynecologist who recommended them back in the 1940s to help women with urinary incontinence, or diminished bladder control, which can happen after childbirth. If you're not already doing Kegel exercises, start them now. Strengthening your pelvic floor muscles may help prevent or treat urinary stress incontinence, a problem that affects up to 70 percent of women during or after pregnancy. Kegel exercises may also help reduce the risk of anal incontinence. Because Kegels improve circulation to your rectal and vaginal area, they may help keep hemorrhoids at bay and possibly speed healing after an episiotomy or tear during childbirth. Finally, continuing to do Kegel exercises regularly after giving birth not only helps you maintain bladder control, it also improves the muscle tone of your vagina, making sex more enjoyable. How do I do them? Start with an empty bladder. Imagine that you're trying to stop yourself from passing gas and trying to stop the flow of urine midstream at the same time. The feeling is one of "squeeze and lift" a closing and drawing up of the front and back passages. If you're not sure you've got it, one way to check is by inserting a clean finger into your vagina before doing a Kegel. If you feel pressure around your finger, you're on the right track. Or try a Kegel during lovemaking and ask your partner if he can feel it. If you're doing it correctly, he'll be able to feel you "hug" his penis. Make sure that you're squeezing and lifting without pulling in your tummy, squeezing your legs together, tightening your buttocks, or holding your breath. In other words, only your pelvic floor muscles should be working. Though you may have trouble isolating these muscles at first, it gets easier with practice. It might help to place a hand on your belly while you're doing your Kegels to make sure that it stays relaxed. If you haven't been doing Kegels, start by holding each contraction for a few seconds before releasing, and relax for a few seconds after each one. As your muscles get stronger, you'll want to work up to holding each Kegel for ten seconds, then relaxing for ten seconds after each one. If you're suffering from urinary incontinence, try to hold a Kegel while you sneeze, cough, or lift something. You may find that it helps keep you from leaking. How often should I do them? Start doing Kegels a few at a time throughout the day. As your muscles start to feel stronger, gradually increase both the number of contractions you do each day and the length of time you hold each contraction, up to ten seconds. Do them in sets of ten and try to work up to three or four sets about three times a day. Make Kegels part of your daily routine: For example, you could do a series when you wake up in the morning, another while you're watching TV, and then again before you go to bed. But it really doesn't matter when or where you do them as long as you do them regularly. Be patient and keep at it. It may take three to six weeks of regular Kegels before you notice an improvement in bladder control. How long should I continue doing Kegels? Don't stop doing Kegels! You have to continue the exercise to maintain your strength and ward off incontinence as you age. So make doing Kegels a lifelong habit. Working to keep your pelvic floor muscles strong may also help guard against pelvic organ prolapse, a common condition among older women. In pelvic organ prolapse, relaxation of the pelvic muscles and ligaments allows the uterus, bladder, and rectal tissue to sag and protrude into the vagina. This may cause incontinence, as well as other symptoms including a sense of pelvic heaviness, low back pain, and discomfort during sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 30. august 2014 #557 Del Skrevet 30. august 2014 Oki, ikke så viktig for meg som skal ta ks da. Graviditet er ikke bare stas altså. Glad jeg er ferdig om en uke Vondt overalt, tisser 5 ganger om natta, kynnere av alt, sover sinnssykt dårlig, , energiløs. Jammen godt det kommer noe godt ut dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 30. august 2014 #558 Del Skrevet 30. august 2014 Forresten, er det noen her som har dagbok her? Er alltid på mobil, så ser ikke signaturer, men hadde vært koselig å følge med i dagbøker og 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sack0 Skrevet 30. august 2014 #559 Del Skrevet 30. august 2014 Haha, de kegel-øvelsene ja... Har prøvd meg et par ganger, men etter litt finner jeg ut hvor kjedelig og overraskende slitsomt det er i lengda, så da slutter jeg! Men vi skal visst på barseltrim på sykehuset etter fødsel, en av de første dagene, hvor vi skal lære hvordan vi lettere kan stramme opp osv... weee! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Fips Skrevet 31. august 2014 #560 Del Skrevet 31. august 2014 Vel, jeg har gått opp en god del kg. Over 19 kg viste det seg nå og fortsatt 7 uker igjen. "Hurra" Jeg var ganske slank før, så det synes jo at jeg har lagt på meg (ganske jevnt fordelt) Men det er ikke få kommentarer jeg har fått på vekta mi/utseende! F.eks: "jøss, så diger du har blitt, du må da ligge langt over gjennomsnittet på symfysemålingene?" "Skal si du har blitt rund i ansiktet" "Skal du seriøst ikke føde før om 2 mnd? Det ser jo ut som du skal sprekke når som helst" osv. Er det normalt å kommentere slikt? Alle de kommentarene er fra ulike bekjente og venner, Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå