Fruen92 Skrevet 28. april 2014 #321 Del Skrevet 28. april 2014 Alt var fint med den lille etter den lille blødningen. Den var veldig aktiv og alt var som det skulle. Rart å kunne se skjelettet og alle fingrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 29. april 2014 #322 Del Skrevet 29. april 2014 Så hyggelig å høre, Fruen 92! Her står det dårlig til på innkjøpsfronten, gitt Stakkars lillebror kommer ikke til å få mye nytt. Jeg kjøpte et babynest, for å teste ut, og så skal han jo få litt guttetøy så det ikke bare blir rosa bodyer og blonder. Men det aller meste har vi fra før og kjører en ny runde på. Vogn, bilstol, seng, basisklær, sengetøy, badekar... vi har i grunnen alt. At noe av det går i rosa og rødt får guttungen bare leve med, jeg har en stor sønn som skulle vært jente i følge UL, og det har gått helt fint med ham selv om han levde sine første måneder utkledd som jente! (ok, ikke helt da, men nesten!) Barn blir bare dyrere og dyrere etter hvert som de vokser, så jeg bruker ikke mer enn jeg må. *gjerrig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninakanin Skrevet 29. april 2014 #323 Del Skrevet 29. april 2014 Har dere gått til legen med bekkenløsningen deres? Eller låsing... Har dere fått hjelp, eller vagger dere bare tappert rundt? Usikker på hva jeg skal gjøre, vil jobbe så lenge som mulig men har oftere og oftere skikkelig vondt :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almarea Skrevet 29. april 2014 #324 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Jeg er delvis sykemeldt pga bekkenløsning, har vært det i et par uker nå tenker jeg. Har også fått henvisning til fysioterapi. Jeg har ikke nubbesjans til å jobbe mer enn 50%, men nå har jeg en veldig fysisk krevende jobb også. Jeg er veldig glad i jobben min, og strekker meg langt når jeg er på jobb 50% føler jeg, hadde ikke fiksa å være 100% sykemeldt. Både jeg og fastlegen er enige om at dette er den beste løsningen. Håper du går til legen og at du blir tatt på alvor, Ninakanin Endret 29. april 2014 av Almarea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninakanin Skrevet 29. april 2014 #325 Del Skrevet 29. april 2014 Jeg nevnte det for legen i uke 14/15, men da lo han bare avvæpendene og sa at det var for tidlig å ha bekkenløsning. Men han konstaterte at jeg har en delvis avrevet muskel bak i korsryggen/bekkenet/baken etter et stygt fall for noen år siden (snø under glatte joggesko på flislagt betongtrapp anbefales ikke ). Pluss jeg hsr svake hofter fra da jeg var liten.. Føler meg teit hvis jeg går tilbake, liksom? :/ Og ja jeg står og går mye på jobb, prøver åuunngå løftene men de er der likevel med jevne mellomrom.. men jobber jo bare deltid så det er ikke vits å sykemelde meg heller. Aaaargh vanskelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninakanin Skrevet 29. april 2014 #326 Del Skrevet 29. april 2014 Derfor jeg tenkte på behandling, at kanskje det var lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almarea Skrevet 29. april 2014 #327 Del Skrevet 29. april 2014 Synes ikke du er teit hvis du går tilbake, men var du hos fastlegen din? Kan du gå til en annen lege? Å bli avskrevet med at det er for tidlig for å ha bekkenløsning er bullshit. Samtlige leger jeg har spurt sier at man kan få bekkenløsning når som helst i svangerskapet, selv om det er vanligst å få det i slutten av svangerskapet. Jeg fikk det påvist i uke 13. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sack0 Skrevet 30. april 2014 #328 Del Skrevet 30. april 2014 Det var langt tilbake! Men som du sier, han kommer når han kommer Men siden det er et så stort sprik mellom gammel og ny termin blir du sikkert ikke å noe særlig over termin. Om jeg har forstått det rett... Er det ikke sånn at de ikke venter for lenge med å sette i gang om det er et stort sprik? Jeg vet ikke hvordan det er, på lappen jeg fikk etter ultralyd står det at jeg er på overtid om jeg ikke har fått innen 10.oktober (mener jeg det var), så... Men håper han kommer innen september! Da jeg var på første legebesøk trodde jeg at jeg kanskje bare var sånn 7+ uker, etter kalkulatorer på nettet, men hun sa jeg var 9+. Så vi får bare se hva som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 30. april 2014 #329 Del Skrevet 30. april 2014 Da har jm fra sykehuset ringt og de har funnet papirene fra bekkenmålingene og de i seg selv var plutselig ikke grunn til ks. Hjelpes. Skal inn til samtaler før det blir avgjort. .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Governorswife Skrevet 1. mai 2014 #330 Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) Vært på UL her og nå, en liten gutt til. Da blir det meg og gutta da :-) Jeg fikk konstatert bekkenløsning i uke 10 allerede, du må be om henvisning asap, kan ta ukesvis å komme inn til behandling med henvisning, er lang ventetid. Med mindre legen skriver at du har gangvansker, da kan de prioritere deg før køen. Jeg går til behandling en gang i uken, det vedlikeholder det sånn at jeg klarer å jobbe 70%. Forresten, noen andre som sliter med allergi nå? Jeg har vanligvis lett pollenallergi, men nå er det jo helt insane. Aldri opplevd det så ille, i en uke har jeg gått og følt meg helt syk og slått ut. Alle pusteveier er tette, det renner både her og der og holder hele huset våkne om natten med snyting og hostekuler pga kløing i halsen. Skal ikke være greit å være gravid på våren, slimhinnene er jo tettere når man er gravid så dette pollenmarerittet gjøre et jo hundre ganger verre!!! Endret 1. mai 2014 av Governorswife Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sack0 Skrevet 5. mai 2014 #331 Del Skrevet 5. mai 2014 Grr, nå er jeg lei denne jordmora i byen (har bare èn her). Dette er 2.gang på rad jeg blir ringt av helsestasjonen samme dag som jeg har time, og blir fortalt at jordmora er syk. Også blir det 3. gangen jeg må gå til legen istedet. Tror ikke jeg gidder å bestille flere timer hos denne jordmora, noe som er dumt, for hadde håpt å gå annenhver gang. Legen har jo ikke tid til samtaler som en kan hos jordmor. Flere som har valgt bort jordmor som førstegangs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oubliette Skrevet 5. mai 2014 #332 Del Skrevet 5. mai 2014 Så kjedelig! Jeg går hovedsakelig til jordmor, og innimellom til lege. 22. Uker i dag! kjenner masse liv hver eneste dag og har begynt på ny nedtelling til UL 4. Juni, håper vi får vite kjønnet den gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 5. mai 2014 #333 Del Skrevet 5. mai 2014 Vært på ordinær ul idag. Og det viser seg at jeg venter en gutt Ny termin er nå 1. Oktober 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninakanin Skrevet 6. mai 2014 #334 Del Skrevet 6. mai 2014 Alt ok på OUL i dag Termin er satt til 5 oktober, og jeg skal inn på ny kontroll i uke 24 pga blodproppfaren. Og i uke 28 begynner jeg på blodfortynnende! Godt å endelig få skikkelige svar og vite at alt er under kontroll <3 Virker ikke helt som legen min er helt up to date :S Men uansett: Fyttigrisen så godt det var å se den lille gutten min igjen inni der <3 Veldig søt som stadig gjemmer ansiktet sitt bak en bitteliten hånd... <3 Ååååh som jeg gleder meg til å få holde i den hånden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oubliette Skrevet 8. mai 2014 #335 Del Skrevet 8. mai 2014 Ser ut til at det er flest gutter her inne Så koselig! Er så spent på kjønnet Bare rett over 3 uker igjen til ny UL. Før det skal jeg både til jordmor og lege på kontroll. Skal også ta glukosebelastningstest fordet om legen mente det egentlig ikke var nødvendig for det er ingenting som tilsier at jeg har svangerskapsdiabetes. Men han ville sjekke for sikkerhetsskyld Er det flere som har lite/ingen mage? Jeg nærmer meg 6 mnd på vei og jeg har ikke antydning til mage... Hadde det ikke vært for at jeg kjenner masse liv hadde jeg vært usikker på om jeg faktisk var gravid Livmoren vokser i følge helsekortet, litt under den røde streken, men følger sin egen kurve. Det er bare ikke synlig Nå hadde jeg litt mage fra før da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 8. mai 2014 #336 Del Skrevet 8. mai 2014 Er det flere som har lite/ingen mage? Jeg nærmer meg 6 mnd på vei og jeg har ikke antydning til mage... Hadde det ikke vært for at jeg kjenner masse liv hadde jeg vært usikker på om jeg faktisk var gravid Livmoren vokser i følge helsekortet, litt under den røde streken, men følger sin egen kurve. Det er bare ikke synlig Nå hadde jeg litt mage fra før da.. Sniker fra juli/august klubben! Jeg fikk ikke mage før 23-24 uker på vei, er førstegangs! Hvis du ser på denne tabellen er du forøvrig bare 5 fullgåtte mnd på vei Lykke til videre 1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager 2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager 3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager 4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager 5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager 6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager 7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager 8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager9 fullgåtte måneder: 40 uker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oubliette Skrevet 8. mai 2014 #337 Del Skrevet 8. mai 2014 Sniker fra juli/august klubben! Jeg fikk ikke mage før 23-24 uker på vei, er førstegangs! Hvis du ser på denne tabellen er du forøvrig bare 5 fullgåtte mnd på vei Lykke til videre 1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager 2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager 3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager 4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager 5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager 6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager 7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager 8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager9 fullgåtte måneder: 40 uker Jeg skrev at jeg nærmer meg 6mnd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almarea Skrevet 9. mai 2014 #338 Del Skrevet 9. mai 2014 Melder om en gutt her også, og ny termin 08.10 Har forøvrig nesten ikke mage jeg heller, men den magen som er der er steinhard. Så det er definintivt noe(n) der inne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 12. mai 2014 #339 Del Skrevet 12. mai 2014 Har forresten noen av dere prøvd å strikke det mye omtalte Mor Signe babyteppet? Eller et annet slags teppe? Isåfall, tok det lang tid? Og hvilket garn brukte dere? Er litt opptatt av at babyteppet ikke skal loe eller klø. Hvordan går det med teppet? skal ærlig innrømme at mitt ble liggende en god stund. Men nå er det fremme igjen, og jeg har kommet godt på vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 13. mai 2014 #340 Del Skrevet 13. mai 2014 Alt OK på OUL i går her også, og vi venter en ! Ny termin 14. oktober! Jeg har mage, har til og med fått spørsmål om jeg er gravid fra uinnvidde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå