Gå til innhold

Smarte sunne ideer istedenfor godteri?


ol93

Anbefalte innlegg

Poenget er at mange av dere erstatter sukker med sukker. Det demper søtsuget der og da, men det er med på å opprettholde søtsuget på lang sikt. Søte kløe, sure svie. I stedet bør man ta en sukkeravrusning. Anonymous poster hash: c2e01...46d

Hvilket poeng er det? Det svir slettes ikke å spise søte ting.. Man spiser begrenset av slikkerier, men man unner seg ting man synes er godt og om man i tillegg finner alternativer som smaker godt, men som inneholder mindre/sunnere typer sukker og fett, er det jo bare fint. Dessverre har mange blitt helt besatt av dietter og slanking. Det har blitt nesten som en religion for mange.

Men nå var det vel sunnere godteri som var tema her.. Og ikke sure oppstøt.

Ikke glem å kose deg litt også da :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Hvilket poeng er det? Det svir slettes ikke å spise søte ting.. Man spiser begrenset av slikkerier, men man unner seg ting man synes er godt og om man i tillegg finner alternativer som smaker godt, men som inneholder mindre/sunnere typer sukker og fett, er det jo bare fint. Dessverre har mange blitt helt besatt av dietter og slanking. Det har blitt nesten som en religion for mange.

Men nå var det vel sunnere godteri som var tema her.. Og ikke sure oppstøt.

Ikke glem å kose deg litt også da :)

Jeg og syns det tar av. Før spiste jeg hva jeg ville for jeg legger ikke på meg, nå har jeg og dårlig samvittighet om jeg eter sjokolade

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granateple er nesten like godt som surt smågodt!

Og vitaminbjørner :P men kanskje ikke så smart å spise i store mengder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granateple er nesten like godt som surt smågodt!

Og vitaminbjørner :P men kanskje ikke så smart å spise i store mengder

Hvordan spiser man granateple egentlig...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan spiser man granateple egentlig...? :sjenert:

Jeg pleier å skjære den i to, så tar jeg den ene halvdelen og plukker ut "frøene" og river av litt og litt av skallet og spiser meg inn på en måte :) det er som snop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en blanding av sulten og søtsugen i stad, og da tok jeg meg en skål med iiskald melk, havregryn og en skje med jordbærsyltetøy oppi. Mmmmmmmmmnam!

Endret av Lykke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan spiser man granateple egentlig...? :sjenert:

Hvilket poeng er det? Det svir slettes ikke å spise søte ting.. Man spiser begrenset av slikkerier, men man unner seg ting man synes er godt og om man i tillegg finner alternativer som smaker godt, men som inneholder mindre/sunnere typer sukker og fett, er det jo bare fint. Dessverre har mange blitt helt besatt av dietter og slanking. Det har blitt nesten som en religion for mange.

Men nå var det vel sunnere godteri som var tema her.. Og ikke sure oppstøt.

Ikke glem å kose deg litt også da :)

Jeg er litt oppgitt til tider, men det var velmenende tips fra min side. Ikke sure oppstøt. Jeg koser meg med mat, ikke med godterier flere ganger i uka.

Og sure svie var ment som at man bare blir mer sugen på søtt jo mer søtt man spiser. Søtt avler søthunger. Beste måten å bli kvitt søthungeren på er å kutte ut søtt, ikke å spise søtt. Derfor allegorien "søte kløe, sure svie". Akkurat der og da hjelper det å klø / spise søtt. Men man gjør seg selv en bjørnetjeneste, selv om det kan være vanskelig å la være.

Søtt en sjelden gang (type bursdag og lignende) er ikke det jeg reagerer på, men jeg reagerer på de som må spise søtt hver uke eller kanskje til og med hver dag. Og velger marginalt sunnere alternativer uten å skjønne at de erstatter sukker med sukker.

Anonymous poster hash: c2e01...46d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan spiser man granateple egentlig...? :sjenert:

Samboeren min preller utav all innmaten og har den i en skål, så spiser jeg store munnfuller med skje :D Endret av Miss Lucky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg pleier å skjære den i to, så tar jeg den ene halvdelen og plukker ut "frøene" og river av litt og litt av skallet og spiser meg inn på en måte :) det er som snop!

kan man ikke grave ut og spise innholdet med skje?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min preller utav all innmaten og har den i en skål, så spiser jeg store munnfuller med skje :D

kan man ikke grave ut og spise innholdet med skje?

Skjønner ikke hvordan dere klarer å bruke skje på disse skjøre "bærene". Jeg må være veldig forsiktig, ellers blir det bare klin (det spruter utover, og saften setter skikkelige flekker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Kaffe, te med litt melk i (og sukkerpiller), gulrøtter dyppet i dipp (kan lage selv av lettrømme, valgfri krydder, kanskje litt paprika eller løk i). Det er det jeg spiser når søtsuget kommer. Eller mørk sjokolade! :-) mm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man ikke grave ut og spise innholdet med skje?

Det Pringle sa :) det er lett for at de sprekker og så får man knallrosa saft overalt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager mine egne müslibarer. Bare rører sammen ristede, hakkede nøtter og mandler, rosiner og evt tørket frukt. Like mye havregryn som nøtter og rører inn flytende honning (skal ikke mye til) til det henger litt sammen.

Press ned i en panne eller form med folie i. La stå kaldt en stund og del i biter. Søtt, mekting og godt, uten rent sukker. Masse fiber og du blir mett av dem også.

Ellers er eple med kanel en slager her. Gjerne etter en tur i microen og servert med yoghurt.

Jeg lager lignende, men har også i rå kakaopulver, noen ganger mandelsmør, peanøttsmør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren min preller utav all innmaten og har den i en skål, så spiser jeg store munnfuller med skje :D

kan man ikke grave ut og spise innholdet med skje?

Skjønner ikke hvordan dere klarer å bruke skje på disse skjøre "bærene". Jeg må være veldig forsiktig, ellers blir det bare klin (det spruter utover, og saften setter skikkelige flekker).

Det Pringle sa :) det er lett for at de sprekker og så får man knallrosa saft overalt

Eeeh, her gir jeg dere tips om den beste metoden og så diskuterer dere likevel huleboer-metoder? Prøv "min" metode (se video) og så kan dere heller gå tilbake til å lage fargeflekker over hele dere og kjøkkenbenken etterpå hvis dere foretrekker det.

Anonymous poster hash: c2e01...46d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeh, her gir jeg dere tips om den beste metoden og så diskuterer dere likevel huleboer-metoder? Prøv "min" metode (se video) og så kan dere heller gå tilbake til å lage fargeflekker over hele dere og kjøkkenbenken etterpå hvis dere foretrekker det.

Anonymous poster hash: c2e01...46d

Er akkurat samme metode han bruker, så ikke noe huleboerfakter her i alle fall

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan dere klarer å bruke skje på disse skjøre "bærene". Jeg må være veldig forsiktig, ellers blir det bare klin (det spruter utover, og saften setter skikkelige flekker).

Bruker skje ETTER at bærene er ute av frukten, og oppi en skål. Da skal det godt gjøres å knuse bærene så det spruter utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eeeh, her gir jeg dere tips om den beste metoden og så diskuterer dere likevel huleboer-metoder? Prøv "min" metode (se video) og så kan dere heller gå tilbake til å lage fargeflekker over hele dere og kjøkkenbenken etterpå hvis dere foretrekker det.

Anonymous poster hash: c2e01...46d

Takk for videoen - jeg skal prøve det neste gang! Kjøpte et granateple i dag, så det blir nok i morgen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker skje ETTER at bærene er ute av frukten, og oppi en skål. Da skal det godt gjøres å knuse bærene så det spruter utover.

OK, skjønte det, da, men jeg tør bare å helle dem fra skåla og opp i hånda - og så i kjeften :fnise:

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, skjønte det, da, men jeg tør bare å helle dem fra skåla og opp i hånda - og så i kjeften :fnise:

Saften og alt "griseriet" er jo inni bærene da, så med mindre du moser de med skjeen oppi skålen så blir det ikke noe mer gris enn med annen mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...