Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Anonymous poster hash: bcda5...f2a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ligger disse broene? 1,5 time inn til brussel. Vi har 4 dager :)

Ts.

Ligger en rett ved Notre dame. Vet at det finnes fler, men vet ikke hvor

Skrevet

Du spør etter severdigheter, men hver gang en severdighet blir nevnt sier du bare at "manen" din ikke er interessert i historie. De beste severdighetene og det vakreste med Paris er å se er jo faktisk de historiske monumentene selv om man ikke ønsker å gå inn i kirker og museer, Paris hadde ikke vært noe uten dem. Monumentene/kirkene ligger gjerne veldig flott til, med koselige områder rundt og om man ikke ønsker å gå inn i kirkene, bør man jo kunne sette pris på imponerende arkitektur - det er jo arkitektur som definerer en by etter min mening.

En annen ting er det du spør etter anbefaling av hotell, det skal ligge i nærheten av togstasjonen og samtidig spør du hvor nært det er "sentrum", Paris er digert, hvilket sentrum er du ute etter? Det er mange bydeler i Paris med ulike attraksjoner og miljø, og folk velger seg gjerne et område som har et godt utvalg av det de er ute etter å se. Du har jo valgt en lokasjon, og det er i nærheten av gare du nord, så er det jo bare å finne ut hvordan komme seg til det du vil se derfra. Har bodd ofte i Paris på lavbudsjettshoteller, og lavbudsjett for meg i Paris er stort sett ganske dårlig standard, men har syntes det var greit da jeg ikke har brydd meg så mye om det på daværende tidspunkt. Tips er, om du ikke skal bruke penger på overnatting, bør du heller ikke forvente høy standard.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har selv bodd ved gare de nord en gang, og det er ikke noe særlig område å bo. Det er veldig lite interessant i området, så det ble mye metro når vi skulle se ting og ut å spise og slikt. Ganske slitent og stusselig område egentlig. Jeg ville absolutt valgt å bo et annet sted, og heller tatt metroen opp til gare de nord den dagen dere skal til Brussel.

Overnatting er ganske dyrt i Paris, så man kan ikke forvente all verden av standard hvis man ikke betaler mye. Jeg liker å bo i områdene St Germain eller Le Marais, men Latinerkvarteret er også veldig populært og da er det kort vei til alt av severdigheter.

Hvis mannen din vil oppleve noen annet så er jo kanskje fotballkamp et alternativ?

S

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv bodd ved gare de nord en gang, og det er ikke noe særlig område å bo. Det er veldig lite interessant i området, så det ble mye metro når vi skulle se ting og ut å spise og slikt. Ganske slitent og stusselig område egentlig. Jeg ville absolutt valgt å bo et annet sted, og heller tatt metroen opp til gare de nord den dagen dere skal til Brussel.

Overnatting er ganske dyrt i Paris, så man kan ikke forvente all verden av standard hvis man ikke betaler mye. Jeg liker å bo i områdene St Germain eller Le Marais, men Latinerkvarteret er også veldig populært og da er det kort vei til alt av severdigheter.

Hvis mannen din vil oppleve noen annet så er jo kanskje fotballkamp et alternativ?

S

Jeg tenker det blir ved eiffel tårnet. Da er vi ikke så fryktelig langt unna Champ elysse og kan ta metroen til de andre ting vi vil se. Seinen er vel heller ikke så langt unna! Takk igjen til dere som svarer konstruktivt. Det blir forøvrig siste gang jeg spør om noe her inne, da flere av dere henger dere veldig oppi detaljer, er nebbete og spydig.

Takk for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det blir ved eiffel tårnet. Da er vi ikke så fryktelig langt unna Champ elysse og kan ta metroen til de andre ting vi vil se. Seinen er vel heller ikke så langt unna! Takk igjen til dere som svarer konstruktivt. Det blir forøvrig siste gang jeg spør om noe her inne, da flere av dere henger dere veldig oppi detaljer, er nebbete og spydig.

Takk for meg.

Les igjennom dine egne innlegg på de 2 første sidene. Forstår du virkelig ikke at endel av oss ble ganske oppgitte over opplysningene du ga/ikke ga? Du formulerte deg mildt sagt uklart, og ble sur da vi ikke forsto hva du mente.

Velkommen tilbake en annen gang. Men lær deg gjerne litt om å stille forståelige, logiske spørsmål. Det er så mye enklere å svare når vi vet hva spørsmålet er.

Anonymous poster hash: 2be33...325

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har rett i en ting, TS, og det er at Paris er litt forvirrende å sette seg inn i når man ikke har vært der før. Når det er sagt, så synes jeg det er du som har vært frekk i denne tråden, når alt folk foreslår av gode råd når sablet ned og man gir misledende informasjon og man blir sur når dette blir påpekt.

Paris er stort, veldig stort. Det er er håpløst å snakke om sentrum, det er ikke Oslo. Jeg var i Paris for første gang i sommer og elsket det. Vi bodde på dette hotellet (http://www.astorsainthonore.com/localisation/ ) og var veldig fornøyd med både hotellet og beliggenheten, men det er litt utenfor din prisklasse. Vi hadde fire dager i Paris og det var alt for lite, så å dra på noen langtur er rett og slett bare tull. Metroen er som nevnt er ypperlig måte å komme seg frem på, raskt og billig. Vi kom med toget fra London og det var lett å få informasjon om metroen da vi kom frem.

Bakdelen med metroen er at man ser jo ingenting av Paris når man drar fra A til B, så to dager kjøpte vi billett med turistbuss (hop on, hop off). Vi valgte L òpen tour fordi det har fire forskjellige ruter man kan hoppe mellom. På den måten fikk vi sett mye av Paris, selv om det var mange ting vi ikke fikk tid til. Mitt favorittsted må ha vært Montmatre, der var det helt fantastisk. Vi hoppet av bussen og gikk opp til Sacre Cour. Utsikten der alene er verdt turen. Så ligger Montmatre praktisk talt ved siden av.

Vi var innom Eiffeltårnet, men gikk ikke opp, fordi vi hadde på forhånd hørt at det var oppskrytt og at det tar alt for lang tid, dvs du må regne med halve dagen. Da er det mye bedre å besøke toppen av triumfbuen, som ligger øverst på Champs elysees, fantastisk utsikt! Og billigere enn Eiffeltårnet!

Jeg leste The Paris wife rett ether jeg var der, skulle ønske jeg hadde lest den før jeg dro… Da hadde jeg prioritert å gått igjennom Jardin du Luxembourg, ikke bare en veldig liten del. Ellers var Latinerkvarteret, Notre Dame, Jødekvarteret, Hotel de Ville, broen med hengelåsene, joggeturer ved Lovre og parkene i nærheten samt langs Seinen, shopping i Champs Elysees og St.germain.

Anonymous poster hash: fa4b9...672
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...