AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Hei! Vi er et par som vil ta en weekend i paris i vår. Vi har aldri vært der før og er veldig usikker på hva vi MÅ se, hvor vi må bo, beste hotell osv... Vi er på lavbudsjett, så noe luksushotell er ikke prioritert. Det viktigste er at vi er sentralt og ved gåavstand til severdigheter og shopping. Vi ønsker også å ta toget til Brussel en av dagene å tilbringe en dag i byen der, og ønsker derfor å bo nerme en togstatsjon som fører oss dit. Noen som har info`? Anonymous poster hash: bcda5...f2a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Hei! Vi er et par som vil ta en weekend i paris i vår. Vi har aldri vært der før og er veldig usikker på hva vi MÅ se, hvor vi må bo, beste hotell osv... Vi er på lavbudsjett, så noe luksushotell er ikke prioritert. Det viktigste er at vi er sentralt og ved gåavstand til severdigheter og shopping. Vi ønsker også å ta toget til Brussel en av dagene å tilbringe en dag i byen der, og ønsker derfor å bo nerme en togstatsjon som fører oss dit. Noen som har info`? Anonymous poster hash: bcda5...f2a Mye av det man "må se" som førstegangsbesøkende ligger i nærheten av Seinen, så et tips er å bo ikke så langt fra elven så man kan se mye til fots. Jeg synes også Montmartre er obligatorisk. Og jeg ville ikke tatt noen tur til Brussel, det er mange finere steder å ta dagsturer til hvis man først skal ut av byen. Personlig hadde jeg heller brukt dagen i Disneyland enn i Brussel. Vil du til Belgia hadde jeg prioritert Brügge. Anonymous poster hash: 1fd4f...338 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Mye av det man "må se" som førstegangsbesøkende ligger i nærheten av Seinen, så et tips er å bo ikke så langt fra elven så man kan se mye til fots. Jeg synes også Montmartre er obligatorisk. Og jeg ville ikke tatt noen tur til Brussel, det er mange finere steder å ta dagsturer til hvis man først skal ut av byen. Personlig hadde jeg heller brukt dagen i Disneyland enn i Brussel. Vil du til Belgia hadde jeg prioritert Brügge. Anonymous poster hash: 1fd4f...338 Kan legge til at hvis dere bare har en weekend så er det mer enn nok å se i Paris. Hadde prioritert dagsturer hvis jeg hadde en uke. Anonymous poster hash: 1fd4f...338 1
Gjest Anastasia Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Elsker Paris, flott by! Eiffel-tårnet, Notre Dame, Marais og Sacre Coeur er noe som anbefales å oppleve mens dere er der. Jeg er ikke enig i at Brüssel er kjedelig, det er veldig fint der og! Her er et hotell som ligger sentralt ved togstasjonenen Gare du l'Est og Gare du Nord: http://www.booking.com/hotel/fr/esthotelparis.no.html?sid=fed85f36e8959f245a469db9a8201099;dcid=1;checkin=2014-04-24;checkout=2014-04-27;srfid=2cf426823dd000a952252543f28e72251d329cd5X13 Det er veldig billig og enkelt å ta metro rundt i Paris. Anbefaler bydelen Marais hvis dere er på budsjett,, masse billige spisesteder der, litt som Grønland i Oslo med ulike typer restauranter, f.eks arabisk, italiensk etc.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Bodde i bydelen Passy i Paris- i nærheten av Eifeltårnet. Neste gang blir valget på champselysee eller noe som går i nærheten av Rer toget til Disney land... Båt tur og hop on and of bus er ikke dyrt og en får sett mye.. Montmatre er fint, men neste gang skal vi prioritere Notre dame..... Paris har flere store togstasjoner, Gare de nord er en.. Google det og se om det går tog - deretter planlegge bo sted i nærheten/ ved metroAnonymous poster hash: 19a7f...7c9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Elsker Paris, flott by! Eiffel-tårnet, Notre Dame, Marais og Sacre Coeur er noe som anbefales å oppleve mens dere er der. Jeg er ikke enig i at Brüssel er kjedelig, det er veldig fint der og! Her er et hotell som ligger sentralt ved togstasjonenen Gare du l'Est og Gare du Nord: http://www.booking.com/hotel/fr/esthotelparis.no.html?sid=fed85f36e8959f245a469db9a8201099;dcid=1;checkin=2014-04-24;checkout=2014-04-27;srfid=2cf426823dd000a952252543f28e72251d329cd5X13 Det er veldig billig og enkelt å ta metro rundt i Paris. Anbefaler bydelen Marais hvis dere er på budsjett,, masse billige spisesteder der, litt som Grønland i Oslo med ulike typer restauranter, f.eks arabisk, italiensk etc. Er denne togstasjonen den som kan ta oss til Brussel? Og er dette hotellet i nærheten av sentrum? Anonymous poster hash: bcda5...f2a
Gjest Anastasia Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Er denne togstasjonen den som kan ta oss til Brussel? Og er dette hotellet i nærheten av sentrum? Anonymous poster hash: bcda5...f2a Hotellet ligger sentralt mellom Garde du Nord og Gare du l'Est, og ikke langt fra f.eks Champs Elysées, Louvre etc. Det er metro rett ved som ikke tar lang tid og ikke koster mye. Tog til Brussel går fra Gare du Nord ser det ut til på denne linken: https://www.thalys.com/be/en/train-timetables/Paris/Brussels
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #8 Skrevet 4. januar 2014 Hvis dere har lavt budsjett, begriper jeg ikke hva dere skal på dagstur til Brussel å gjøre. Togbillett til Brussel er jo svindyrt! Jeg vil anbefale å bo i nærheten av Latinerkvarteret på venstre bredd av Seinen. Det finnes enkelte billige hoteller der, sjekk Tripadvisor. Da kan dere gå omtrent overalt hvis dere har gode ben, og det er den fineste måten å se Paris på. Dere er da i nærheten av Luxemburghaven, Notre Dame og den utrolig sjarmerende Ile St. Louis, Marais med drøssevis av shoppingmuligheter, flotte gater og plasser er på andre siden av Seinen og fører dere mot Les Halles, igjen et shoppingparadis. Invalidedomen er heller ikke langt unna (på deres side av Seinen), og det er ikke altfor langt til Champs-Elysses. Vi pleier selv å gå til fots også til Eiffeltårnet fra Latinerkvarteret. Går dere gjennom sidegatene vil dere oppdage billige restauranter med like fantastisk mat som andre steder hvor det er flere turister. Det er mye å spare på mat og drikke. Dere bør få tatt metroen opp rmot Sacre Coeur med utsikt over hele byen og tusle gjennom Montmartre og forbi Moulin Rouge før dere setter kursen mot sentrum. Anonymous poster hash: 0ed37...4ce 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #9 Skrevet 4. januar 2014 Hotellet ligger sentralt mellom Garde du Nord og Gare du l'Est, og ikke langt fra f.eks Champs Elysées, Louvre etc. Det er metro rett ved som ikke tar lang tid og ikke koster mye. Tog til Brussel går fra Gare du Nord ser det ut til på denne linken: https://www.thalys.com/be/en/train-timetables/Paris/Brussels Skjønner ikke dette helt jeg..Ser på hoteller nær garde du nord i.o.m tog til brussel går derfra, men ser ikke at champs elysees eller louvre ligger i nærheten? Er gare du Nord langt unna sentrum? Anonymous poster hash: bcda5...f2a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #10 Skrevet 4. januar 2014 Hvis dere har lavt budsjett, begriper jeg ikke hva dere skal på dagstur til Brussel å gjøre. Togbillett til Brussel er jo svindyrt! Anonymous poster hash: 0ed37...4ce Vi er veldig glade i Brussel begge to, derfor vi skal dit. Er vel opp til oss det om vi ønsker å dra dit. Det er allerede tatt med i beregningen av lavbudsjettet! Anonymous poster hash: bcda5...f2a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #11 Skrevet 4. januar 2014 Champselysee er ikke langt fra Gare du nord - alt dette ligger sentralt i Paris/ se google map Anonymous poster hash: 19a7f...7c9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #13 Skrevet 4. januar 2014 Champselysee er ikke langt fra Gare du nord - alt dette ligger sentralt i Paris/ se google mapAnonymous poster hash: 19a7f...7c9 Ok. Så gare du nord er plassen vi burde finne hotell da? Anonymous poster hash: bcda5...f2a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #14 Skrevet 4. januar 2014 Tusen takk for alle svar forresten Anonymous poster hash: bcda5...f2a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #15 Skrevet 4. januar 2014 Huff for et virrvarr av hotell og anmeldelser. Vi kjenner så lite til paris, så dette kartet sier oss omtrent ingenting. Enkelt og greit, et hotell som ligger helt ved togstationen som tar oss til brussen og en som tar oss til severdighetene evt. gåavstand? Noen som kan finne et slikt hotel? Vil ha et som er rated veldig bra. Men det er sååå mange å velge imellom og klarer ikke finne ut om den togstationen ligger ved de hotellene jeg ser på.. Anonymous poster hash: bcda5...f2a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #16 Skrevet 4. januar 2014 Vi har forresten funnet ut at det vi vil først og fremst se og prioritere er eiffel tårnet (skal opp i det) Champselyseel, moulin rouge, og båttur på seinen. Jeg søkte opp show på moulin rouge, og ser det finnes alternativ med champagne og middag til showet. Noen som vet hva pris det ligger på og hvilken kleskode det evt. er? Vi vil prøve å pakke minst mulig, og vil nødig slippe å ha med dress Min man er overhode ikke interessert i historie, bygninger, katedraler o.l, så vi kommer ikke til å besøke notre dame, sacrecur etc.. Hvilket hotel er å anbefale da for oss? Dere som er eksperter Anonymous poster hash: bcda5...f2a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #17 Skrevet 4. januar 2014 Hva tenker dere om denne arrangerte turen? http://www.parisbilletter.no/middag-og-kabaret/middagscruise-eiffeltarnet-og-moulin-rouge/ Stive priser? Kan vel gjøre dette billigere selv eller? Anonymous poster hash: bcda5...f2a
Lea2 Skrevet 4. januar 2014 #18 Skrevet 4. januar 2014 Prøv å se etter hoteller på http://www.tripadvisor.co.uk/ for eksempel. Det er linker videre til kart og nettsider som regel. Men dere trenger en hel weekend I Paris tror jeg. Selv en helg er knapt med tid i en slik by. 1
Miss Lucky Skrevet 4. januar 2014 #19 Skrevet 4. januar 2014 (endret) Jeg søkte opp show på moulin rouge, og ser det finnes alternativ med champagne og middag til showet. Noen som vet hva pris det ligger på og hvilken kleskode det evt. er? Vi vil prøve å pakke minst mulig, og vil nødig slippe å ha med dress Anonymous poster hash: bcda5...f2a Vi betalte rundt 2000kr per person for et show som heter Lido. Mener å huske at moulin rouge kostet ca det samme (men var utsolgt). Det var da med 3 retters middag og en flaske champagne. De fleste var kledd veldig pent, men absolutt ikke alle. Anbefales absolutt Et lite blogginnlegg om showet vi var på.http://beentherdonethat.blogg.no/1357569815_shake_your_boobs_lido.html Endret 4. januar 2014 av Miss Lucky
Gjest Anastasia Skrevet 4. januar 2014 #20 Skrevet 4. januar 2014 (endret) Sjekk booking.com, der kan du søke opp områder i Paris der du ønsker å bo Jeg booker alltid der,du trenger heller ikke betale noe før du sjekker inn. Så vil du bo i området ved Gare du Nord eller St Germain (mitt favorittområde, her har du gåavstand til mye, f.eks båttur på Seinen, sightseeingbusser etc) er det bare å klikke på det, så får du opp alternativer. Sist jeg var i Paris bodde jeg her: http://www.booking.com/hotel/fr/trianon-rive-gauche.no.html?aid=311099;label=hotel-57861-fr-dgeqHjs6gOgHWqcytU%2AYWgS37594170673%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Aneg;sid=fed85f36e8959f245a469db9a8201099;dcid=1;srfid=c9732d9dd6f6c7a06a7745690f485f399e462e05X1 Veldig bra hotell, men vet ikke om det blir for dyrt for dere. Ligger rett ved handlegaten Rue St Michel i St Germain, her er det metro og sentralt til andre attraksjoner/plasser i Paris. Edit: ville ikke dratt på Moulin Rouge om dere ikke er veldig fan av can-can show. Har hørt maten er elendig, dyrt er det og! Koster vel en tusenlapp pr person. I norske kroner. Endret 4. januar 2014 av Charmain
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå