AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #21 Skrevet 4. januar 2014 Har sett på hoteller på tripadvisor, men blir ikke klok. Har ikke retningssans og skjønner ikke hvor jeg må lete etter hoteller..ehhe.. Tror vi velger denne turen enkelt og greit http://www.viatorcom.no/no/7382/showDetail.jspa?code=2050PE&id=1010&productId=1016&productType=SIC&itemKey=55766412&action=update&day=18&month=4&year=2014 Noen som vet om bedre tutopperatører evt? Får sett en del da Anonymous poster hash: bcda5...f2a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #22 Skrevet 4. januar 2014 Sjekk booking.com, der kan du søke opp områder i Paris der du ønsker å bo Jeg booker alltid der,du trenger heller ikke betale noe før du sjekker inn. Så vil du bo i området ved Gare du Nord eller St Germain (mitt favorittområde, her har du gåavstand til mye, f.eks båttur på Seinen, sightseeingbusser etc) er det bare å klikke på det, så får du opp alternativer. Sist jeg var i Paris bodde jeg her: http://www.booking.com/hotel/fr/trianon-rive-gauche.no.html?aid=311099;label=hotel-57861-fr-dgeqHjs6gOgHWqcytU%2AYWgS37594170673%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Aneg;sid=fed85f36e8959f245a469db9a8201099;dcid=1;srfid=c9732d9dd6f6c7a06a7745690f485f399e462e05X1 Veldig bra hotell, men vet ikke om det blir for dyrt for dere. Ligger rett ved handlegaten Rue St Michel i St Germain, her er det metro og sentralt til andre attraksjoner/plasser i Paris. Edit: ville ikke dratt på Moulin Rouge om dere ikke er veldig fan av can-can show. Har hørt maten er elendig, dyrt er det og! Koster vel en tusenlapp pr person. I norske kroner. Tusen takk for svar Hva tror du om dette hotellet? http://www.booking.com/hotel/fr/libertel-suede-gare-du-nord.no.html?aid=311099;label=hotel-57861-fr-dgeqHjs6gOgHWqcytU%2AYWgS37594170673%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Aneg;sid=7970052ec61cb59bdd53819023801f2d;dcid=1;checkin=2014-04-17;checkout=2014-04-18;pr=420,840;pr_cur_code=NOK;srfid=497615de7a09bd215a187d47a8710a1b56c7f6e1X6;hptv=do Ligger like sentralt som ditt og ved togstationen til brussel? Sorry mange spørsmål, men ikke helt dreven på dette. Anonymous poster hash: bcda5...f2a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #23 Skrevet 4. januar 2014 Vi kommer til å dra i slutten av mai, hvordan er tempen da forresten? Anonymous poster hash: bcda5...f2a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #24 Skrevet 5. januar 2014 Huff for et virrvarr av hotell og anmeldelser. Vi kjenner så lite til paris, så dette kartet sier oss omtrent ingenting. Enkelt og greit, et hotell som ligger helt ved togstationen som tar oss til brussen og en som tar oss til severdighetene evt. gåavstand? Noen som kan finne et slikt hotel? Vil ha et som er rated veldig bra. Men det er sååå mange å velge imellom og klarer ikke finne ut om den togstationen ligger ved de hotellene jeg ser på.. Anonymous poster hash: bcda5...f2a Du har et virrvarr av ønsker her. Vil du ha to hotell, ett som er i nærheten av Gare du Nord og ett som er i gangavstand til severdighetene? Togstasjonen deres er nemlig ikke i nærheten av noen severdigheter. På kartet vil dere finne de fleste severdighetene rundt den største øya midt i Seinen, selv om Triumfbuen/Champs-Elysees og Eiffeltårnet ligger en god del lenger til venstre på kartet. Du kan ikke vente så veldig høy rating hvis du vil ha et billig hotell. Anonymous poster hash: 0ed37...4ce 3
mie23 Skrevet 5. januar 2014 #25 Skrevet 5. januar 2014 Notre dame må man jo ha sett om man har vært i Paris. Er som å dra uten å se eifeltårnet, det. 2
mie23 Skrevet 5. januar 2014 #26 Skrevet 5. januar 2014 Ellers er det jo sykt romantisk å se på bruene som er fulle av hengelåser Der kan dere jo henge opp en sammen også. Anbefaler eifeeltårnet i mørket. Syykt fint og resturanter med utsikt til tåret Er det ikke langt til Brussel? kan ikke rekke mye av paris da på en helg da "/ 2
Gjest Anastasia Skrevet 5. januar 2014 #27 Skrevet 5. januar 2014 Tusen takk for svar Hva tror du om dette hotellet? http://www.booking.com/hotel/fr/libertel-suede-gare-du-nord.no.html?aid=311099;label=hotel-57861-fr-dgeqHjs6gOgHWqcytU%2AYWgS37594170673%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Aneg;sid=7970052ec61cb59bdd53819023801f2d;dcid=1;checkin=2014-04-17;checkout=2014-04-18;pr=420,840;pr_cur_code=NOK;srfid=497615de7a09bd215a187d47a8710a1b56c7f6e1X6;hptv=do Ligger like sentralt som ditt og ved togstationen til brussel? Sorry mange spørsmål, men ikke helt dreven på dette. Anonymous poster hash: bcda5...f2a Det står jo at hotellene i den linken ligger rett ved Gare du Nord, så det er sikkert helt ok! Standarden er nok så som så når det er så billig. Har bodd i det området selv en gang til en billig penge og det var helt ok, ikke mer enn det.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #28 Skrevet 5. januar 2014 Enkelt og greit, et hotell som ligger helt ved togstationen som tar oss til brussen og en som tar oss til severdighetene evt. gåavstand? Anonymous poster hash: bcda5...f2a ? Du må velge..... Det er flere som har sagt det allerede: Togstasjonen ligger IKKE ved serverdighetene. Anonymous poster hash: 2be33...325 1
Gjest Anastasia Skrevet 5. januar 2014 #29 Skrevet 5. januar 2014 ? Du må velge..... Det er flere som har sagt det allerede: Togstasjonen ligger IKKE ved serverdighetene. Anonymous poster hash: 2be33...325 Nei nettopp derfor jeg skrev at det er metro i nærheten, så man lett kan ta seg rundt til Eiffel-tårnet etc.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #30 Skrevet 5. januar 2014 Ikke for å være frekk, men hvis ts er så dårlig på å lese kart og skjønne hva som er nord-sør-øst-vest og dessuten ikke har retningssans, synes jeg det er skummelt å sende henne ut på metroen i Paris. Paris er en veldig, veldig, veldig stor by. Anonymous poster hash: 2be33...325 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #31 Skrevet 5. januar 2014 Husker selv hvordan det var første gang jeg skulle til Paris- forvirrende;) Brukte litt tid på og forstå Metro systemet, men når du først gjør det er jo hele Paris sentral Anonymous poster hash: 19a7f...7c9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #32 Skrevet 5. januar 2014 Ikke for å være frekk, men hvis ts er så dårlig på å lese kart og skjønne hva som er nord-sør-øst-vest og dessuten ikke har retningssans, synes jeg det er skummelt å sende henne ut på metroen i Paris. Paris er en veldig, veldig, veldig stor by. Anonymous poster hash: 2be33...325 Haha! Må si det er svært mange frekke kommetarer her nå. Er dette fordi at jeg spør? Jeg har bodd i en storby i flere år jeg så jeg kan utmerket komme meg hvor jeg vil uten problem, MEN jeg har ikke vært i paris, og ja - jeg har som mange andre kvinner dårlig retningssans. Burde jeg ikke gå i en storby da eller? Jeg laget denne tråden så jeg skulle få litt mer info om denne byen samt hva som er enklest i forhold til severdigheter og togstasjoner. Når jeg sier et hotell ved togstasjonen og en ved severdighetene, mente jeg selvsagt ikke TO hotell (herregud), men to togstasjoner. Altså at hotellet ligger ved metroen som tar oss til severdighetene, og ved togstasjonen som tar oss til Brussel. Jeg hater virkelig kart, men skjønner at jeg må benytte meg av det når jeg kommer til Paris, men jeg spurte ikke om hjelp til å skjønne et kart, men hjelp til å fortelle meg om byen og ulike steder og hoteller. Skjønner dere virkelig ikke at det er enklere å gjøre det på denne måten FØRST? Kvinneguiden er ypperlig til reisespørsmål. Men spør man ikke på riktig måte, blir man stemplet som "dum". Joda, jeg er nok dum når det gjelder Paris, men så er det jo nettopp derfor jeg legger ut mine dumme spørsmål her da. For å bli litt klokere Takk til dere som har svart konstruktivt. Gleder meg til tur! Anonymous poster hash: bcda5...f2a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #33 Skrevet 5. januar 2014 Ellers er det jo sykt romantisk å se på bruene som er fulle av hengelåser Der kan dere jo henge opp en sammen også. Anbefaler eifeeltårnet i mørket. Syykt fint og resturanter med utsikt til tåret Er det ikke langt til Brussel? kan ikke rekke mye av paris da på en helg da "/ Hvor ligger disse broene? 1,5 time inn til brussel. Vi har 4 dager Ts. Anonymous poster hash: bcda5...f2a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #34 Skrevet 5. januar 2014 Notre dame må man jo ha sett om man har vært i Paris. Er som å dra uten å se eifeltårnet, det. Min man har ikke interesse av å se notre dame. Jeg kunne godt sett det, men har ingen brennende lyst, så vi dropper nok det og prioriterer andre ting som begge ønsker å se. Vi har vært i veldig mange byer sammen, og jeg har dratt han med på den ene severdigheten etter den andre - Må gi og ta litt også Anonymous poster hash: bcda5...f2a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #35 Skrevet 5. januar 2014 Min man har ikke interesse av å se notre dame. Jeg kunne godt sett det, men har ingen brennende lyst, så vi dropper nok det og prioriterer andre ting som begge ønsker å se. Vi har vært i veldig mange byer sammen, og jeg har dratt han med på den ene severdigheten etter den andre - Må gi og ta litt også Anonymous poster hash: bcda5...f2a *mann Anonymous poster hash: bcda5...f2a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #36 Skrevet 5. januar 2014 Haha! Må si det er svært mange frekke kommetarer her nå. Er dette fordi at jeg spør? Jeg har bodd i en storby i flere år jeg så jeg kan utmerket komme meg hvor jeg vil uten problem, MEN jeg har ikke vært i paris, og ja - jeg har som mange andre kvinner dårlig retningssans. Burde jeg ikke gå i en storby da eller? Jeg laget denne tråden så jeg skulle få litt mer info om denne byen samt hva som er enklest i forhold til severdigheter og togstasjoner. Når jeg sier et hotell ved togstasjonen og en ved severdighetene, mente jeg selvsagt ikke TO hotell (herregud), men to togstasjoner. Altså at hotellet ligger ved metroen som tar oss til severdighetene, og ved togstasjonen som tar oss til Brussel. Jeg hater virkelig kart, men skjønner at jeg må benytte meg av det når jeg kommer til Paris, men jeg spurte ikke om hjelp til å skjønne et kart, men hjelp til å fortelle meg om byen og ulike steder og hoteller. Skjønner dere virkelig ikke at det er enklere å gjøre det på denne måten FØRST? Kvinneguiden er ypperlig til reisespørsmål. Men spør man ikke på riktig måte, blir man stemplet som "dum". Joda, jeg er nok dum når det gjelder Paris, men så er det jo nettopp derfor jeg legger ut mine dumme spørsmål her da. For å bli litt klokere Takk til dere som har svart konstruktivt. Gleder meg til tur! Anonymous poster hash: bcda5...f2a Eh, du sa i åpningsinnlegget ditt at det viktigste var gåavstand til shopping og severdigheter. Det er først nå du sier at du vil ha nærhet til togstasjonen og til metroen så dere kan ta metro til shopping og severdigheter. Bruene ligger naturlig nok nede ved Seinen, mellom Ile St. Louis og Ile de la Cite. Anonymous poster hash: 0ed37...4ce 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #37 Skrevet 5. januar 2014 Eh, du sa i åpningsinnlegget ditt at det viktigste var gåavstand til shopping og severdigheter. Det er først nå du sier at du vil ha nærhet til togstasjonen og til metroen så dere kan ta metro til shopping og severdigheter. Bruene ligger naturlig nok nede ved Seinen, mellom Ile St. Louis og Ile de la Cite. Anonymous poster hash: 0ed37...4ce Jeg hadde jo håpet at en togstasjon var nær sverdighetene? Hva er galt med det. Du kan spare deg for spydighetene dine og la vær å svare. Anonymous poster hash: bcda5...f2a
Dolce Skrevet 5. januar 2014 #38 Skrevet 5. januar 2014 http://www.ratp.fr/informer/pdf/orienter/f_plan.php Her er kart over metroen. Tok meg 0,5 minutt å finne det på Google. Her ser du Gare du Nord-stasjonen. Og så kan du finne metrolinjer som krysser der. Deretter finner du hotell langs "ruta". Og du trenger ikke bli ekkel mot de som kanskje etterhvert svarer deg litt spydig. Du har gitt utrolig merkelig, selvmotsigende og mangelfull info i tråden her, så du har ikke akkurat gjort det lett for dem som prøver å hjelpe..... 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #39 Skrevet 5. januar 2014 Jeg hadde jo håpet at en togstasjon var nær sverdighetene? Hva er galt med det. Du kan spare deg for spydighetene dine og la vær å svare. Anonymous poster hash: bcda5...f2a Men det var jo togstasjonen til togene til Brussel du mente, og vi sa tidlig at den ikke er i nærheten av severdighetene. Jeg har ikke vært spydig, tvert imot har jeg forsøkt å hjelpe ut fra informasjonen du har gitt her. Felles for alle severdigheter (med unntak av Montmartre/Sacre Coeur-høyden) er at de ligger nokså nærme Seinen, så uansett hva dere måtte finne på av severdigheter/shopping, blir dere nødt til å ta metroen fra hotellet ved togstasjonen. Velger dere et hotell nærmere Seinen, kan dere gå til nesten alt (som sagt utenom Montmartre) og ta metro den ene dagen dere skal til Brussel. Men men, det er deres valg. Anonymous poster hash: 0ed37...4ce 3
Lea2 Skrevet 5. januar 2014 #40 Skrevet 5. januar 2014 Om jeg var deg ville jeg bare "glemt" dette med nærhet til der toget går til Brussel. Om jeg skulle dratt til Paris (eller en annen storby av samme kaliber) i bare 4 dager, og i tillegg bruke en hel dag på å dra til Brussel, så ville jeg valgt å bo så sentralt og nær severdighetene som overhodet mulig. Glem også stjernene hotellet evt har, for i veldig mange europeiske storbyer som dette får man en stjerne bare for å ha restaurant på hotellet. I Paris ville jeg bare gått ut og spist alle måltider, i alle fall med så liten tid til rådighet. Det finnes neppe noe ultramoderne og nybygget hotell så sentralt. Det som er der har stått i mange, mange år og er eldre bygg (sjel og sjarm). Les anbefalinger på sider som TripAdvisor før du bestiller. Finn noe som ligger i ok gåavstand til de tingene dere ønsker å se eller nær metroen. Kjøp et sånt weekendkort på metroen, slik at dere kan hive dere på banen når som helst hele helgen. Selv om mannen din ikke er interessert i bygg og kirker og sånt, så er det ofte rundt disse stedene det er folkeliv og restauranter.. og hvor man virkelig er i Paris. Man trenger ikke å gå INN i kirkene, men man kan gå forbi, ta et bilde og ha vært der. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå