Gå til innhold

Mammon (med spoilere)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den slutten var bare helt grusom!

Anonymous poster hash: b74b5...cfe

Ææ, hva skjedde? Kan noen "spoile" slutten? :)

Anonymous poster hash: 3593f...7f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønte ingenting av slutten! Jeg har holdt ut alle episodene i håp om at siste episode skulle gi en genial og spektakulær forklaring.

Hva var greia med gutteklubven? Hvordan kom danskene og briten inn i bildet? Hvorfor kalte briten segselv for nordmann?

Hvorfor brukte Peter telefonkiosk når han tydelig hadde mobil i lommen på vei inn i restauranten, og hvorfor var den ikke der da han gikk ut av restauranten?

Hvorfor i all verden stolte Peter på Storhøi og trønderen?! Er det virkelig mulig å være en "journalist" og være så innihampen naiv?!

Hvorfor stolte egentlig Lena Kristin Ellingsen på sjefen sin? Det var jo ganske opplagt at det var noe muffens med henne.

Hva gjorde Økokrimsjefen mot de to Kripos-ansatte?

Hvordan klarte Peter å komme seg inn igjen på sykehuset (etter å ha gi fra seg beviset) uten å kunne koden? Det gir ikke mening å ha et kodepanel ved siden av døren, med mindre det er i bruk.

Hvorfor stilte ikke politiet utenfor Ullevål sykehus spørsmål ved at Økokrim-sjefen var der?

Hvem var egentlig professoren?

Jeg har hundrevis flere spørsmål, men jeg frykter at ingen andre enn han som fant opp serien kan svare (kanskje ikke engang ham).

Anonymous poster hash: a28b8...c4b

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan Peter (som ikke akkurat er rask i topplokket) klarte å forstå at det var Økokrim-sjefen som var skurken! Jeg tenkte først at Lena Kristin fant det ut like før hun døde, men da ville hun vel nevnt det når hun ringer Peter og Svigerinnen. Og hvis det alikevel skulle være hun som fant det ut så lå vel infoen på hennes data og den gikk vel politiet gjennom, og da ville vel Økokrim-sjefen krevd å få gå igjennom den selv for å slette spor. Jeg er så forvirret at jeg begynner å mistenke at det er konen til Ole Oftebro som egentlig er den store skurken....

• Liker 2
Skrevet

Ble denne historien laget ved at folk på en fest fikk et stykke papir og skulle skrive en setning hver? Det føles ihvertfall sånn... Bare noe rot, og som jeg skrev litt tidligere i tråden:

Jeg skjønner INGENTING av den...

Vær så snill Norge, ikke eksporter denne til utlandet.

Lær heller av BBC hvordan de lager en spenningsserie. For ikke å snakke om den Israelske "Hjemkomsten" som var GENIAL.

Anonymous poster hash: df7f5...d29
  • Liker 2
Skrevet

Jeg skjønte ingenting av slutten! Jeg har holdt ut alle episodene i håp om at siste episode skulle gi en genial og spektakulær forklaring.

Hva var greia med gutteklubven? Hvordan kom danskene og briten inn i bildet? Hvorfor kalte briten segselv for nordmann?

Hvorfor brukte Peter telefonkiosk når han tydelig hadde mobil i lommen på vei inn i restauranten, og hvorfor var den ikke der da han gikk ut av restauranten?

Hvorfor i all verden stolte Peter på Storhøi og trønderen?! Er det virkelig mulig å være en "journalist" og være så innihampen naiv?!

Hvorfor stolte egentlig Lena Kristin Ellingsen på sjefen sin? Det var jo ganske opplagt at det var noe muffens med henne.

Hva gjorde Økokrimsjefen mot de to Kripos-ansatte?

Hvordan klarte Peter å komme seg inn igjen på sykehuset (etter å ha gi fra seg beviset) uten å kunne koden? Det gir ikke mening å ha et kodepanel ved siden av døren, med mindre det er i bruk.

Hvorfor stilte ikke politiet utenfor Ullevål sykehus spørsmål ved at Økokrim-sjefen var der?

Hvem var egentlig professoren?

Jeg har hundrevis flere spørsmål, men jeg frykter at ingen andre enn han som fant opp serien kan svare (kanskje ikke engang ham). Anonymous poster hash: a28b8...c4b

Gutteklubben drev med innsidehandel med store penger, Laget Abrahamspakten med reglene om at de som ville trekke seg ut/avsløre dem fikk sine egne barn drept, eller måtte ta sitt eget liv.

Briten og danskene var leid inn, kjøpt og betalt for å drepe.

Peter hadde all grunn til å stole på Tom Lied - han gjorde da ikke noe galt?

• Liker 2
Skrevet

Gutteklubben drev med innsidehandel med store penger, Laget Abrahamspakten med reglene om at de som ville trekke seg ut/avsløre dem fikk sine egne barn drept, eller måtte ta sitt eget liv.

Ja, men hvorfor?

Briten og danskene var leid inn, kjøpt og betalt for å drepe.

Hvorfor kunne ikke gutteklubben gjordt det selv? De har jo drept før.

Peter hadde all grunn til å stole på Tom Lied - han gjorde da ikke noe galt?

Det skjønner jeg bare ikke. Hvorfor stole på en mann som har gått på samme skole og som er kompis og jobber med alle andre i guttklubben?

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor hva da? Drive med innsidehandel? Fordi det er milliarder å tjene på det. Hvorfor lage en pakt for å unngå at noen trekker seg? Redselen for å havne i fengsel tipper jeg.

Risikabelt å drepe selv når man har folk hakk i hjel da. Og enkelt når man har masse penger, og folk rundt deg begynner å dø i hytt og pine :P

Tom Lied gav jo informasjon til Mathiesen, og beviste at det han hadde og gjøre med Åge Haugen var noen falske underskrifter.

Likte forsåvidt rollen til Dennis Storhøi veldig godt. Trist at han døde :(

• Liker 1
Skrevet

Syns ikke slutten var så gal, jeg. Skjønte det meste og syns det var en artig tvist at det var ho fra Økokrim som sto bak alt. Det hadde jeg en mistanke om tidlig i serien, men slo det fra meg da.
Skjønner ikke at det er så mange som ikke forsto serien, men folk er kanskje litt for vant til hollywoodserier der plottet er avslørt i første episode og resten av serien bare bygger opp rundt det.

Jeg synes i alle fall det er spennende med en serie som utfordrer meg litt, der jeg må følge med og bruke hodet.
Gleder meg til neste sesong!

• Liker 1
Skrevet

Jo, jeg skal også se videre, men den tar jo ikke akkurat av sånn direkte...

Gjest Passing by
Skrevet

Tja, hva skal man si.. ble vel ikke overrasket over at trønderen var en av de slemme. Syntes hun økokrimdama var litt merkelig men tenkte ikke på at hun stjal pengene fra gutteklubben Abraham, godt jobba i grunnen. Var en del løse tråder på slutten syns jeg... Ja ja, sett er sett..

Skrevet

Hm, datt visst av midtveis. Men fikk med meg siste episode. Kanskje jeg får med meg hele serien ved et senere tidspunkt. Kan jo bli interessant med ny serie...

Skrevet

Jeg skjønte ikke Mammon jeg. Er blond nemlig.. Hva var greia? Hvorfor lage en serie som er så vanskelig å forstå?

Anonymous poster hash: 82f93...d90
Skrevet

Syntes hun økokrimdama var litt merkelig men tenkte ikke på at hun stjal pengene fra gutteklubben Abraham, godt jobba i grunnen.

Jeg sliter også litt med å forstå enkelte ting. Men stjal hun altså fra gutteklubben? Var hun ikke "en av dem", og den personen som hjalp dem med å usynliggjøre all profitten? Den øverste lederen, stammen i treet, som han professoren i Bergen tegnet?

Den engelskmannen virket for viktig til å bare være innleid, som noen mente her over. På slutten virket det så veldig tilfeldig hvem som var gode og hvem som var onde. Var det på noen måte forutsigbart at Lied var god (og var han det?) og trøndern var bad guy?

Og engelskmannen (mener jeg å huske) ringte jo opp Peter på den telefonen han hadde fått av Lied. Hvordan kunne de vite hvilket nummer han kunne nås på? Det gikk så veldig fort etterhvert, og så mange detaljer som kom i full fart, og førte til at jeg datt litt av lasset når jeg ikke helt kjøpte alle tingene som skjedde.

Nei, nå må jeg finne meg en engelsk krim å se på, tror jeg... :)

Anonymous poster hash: 15094...246

• Liker 1
Skrevet

Dette er sikkert et kjempedumt spørsmål, men hvofor het serien mammon?

Anonymous poster hash: 85435...631

Gjest Violetta
Skrevet

Dette er sikkert et kjempedumt spørsmål, men hvofor het serien mammon?

Anonymous poster hash: 85435...631

Fordi det handler om penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...