Gå til innhold

Mammon (med spoilere)

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Den nye serien på NRK som gikk i dag; hva synes dere?

Synes både Oftebro og Øigarden gjorde det bra. Noen svake biroller, men sånn er det gjerne i norske serier. Litt trå start, men kommer nok til å følge med videre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det var bra!

Gleder meg til neste episode.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spoilere? Hvem skal spoile? Skuespillerne?

Anonymous poster hash: a28b8...c4b

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Hvorfor spoilere? Hvem skal spoile? Skuespillerne?

At det i tråden er lov å skrive om handlingen, sånn at de som ikke følger NRKs sendetidskjema kan unngå å lese hva som har skjedd. :)

AnonymBruker
Skrevet

At det i tråden er lov å skrive om handlingen, sånn at de som ikke følger NRKs sendetidskjema kan unngå å lese hva som har skjedd. :)

Jeg trodde spoiler-advarselen kun gjaldt for episoder som ikke var vist i Norge.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den nye serien på NRK som gikk i dag; hva synes dere?

Synes både Oftebro og Øigarden gjorde det bra. Noen svake biroller, men sånn er det gjerne i norske serier. Litt trå start, men kommer nok til å følge med videre.

Klarte ikke å la være å tenke på Thomas Giertsen og Helt Perfekt, men ellers likte jeg serien. Hvilke av karakterene mener du var svake?

Anonymous poster hash: 21b3c...352

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hang meg opp i en del usannsynlige detaljer. Jeg husker ikke alle nå, men ett eksempel er hvis man jogger og tror man blir forfulgt, er ikke det første du ville gjøre å ta av deg hodetelefonene?

Anonymous poster hash: 36f76...5c8
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hang meg oerksom p

pp i en del usannsynlige detaljer. Jeg husker ikke alle nå, ett eksempel er hvis man jogger og tror man blir forfulgt, er ikke det første du ville gjøre å ta av deg hodetelefonene?

Akkurat det tror jeg var for å ikke avsløre at hun var opmerksom på at det var noen som fulgte etter henne og at hun var redd.

Men han meg opp i at han brukte samme jakke 5 år etter :fnise: Ingenting i veien for å bruke klær lenge altså, men det var bare så iøyenfallende.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det tror jeg var for å ikke avsløre at hun var opmerksom på at det var noen som fulgte etter henne og at hun var redd.

Men han meg opp i at han brukte samme jakke 5 år etter :fnise: Ingenting i veien for å bruke klær lenge altså, men det var bare så iøyenfallende.

Det var helt klart at det var hensikt at seerne skulle forstå hun var redd. Hun snudde seg flere ganger og , gikk først, så løp, og løp ut av stien til bilen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var helt klart at det var hensikt at seerne skulle forstå hun var redd. Hun snudde seg flere ganger og , gikk først, så løp, og løp ut av stien til bilen.

Selvsagt. Jeg snakker om at hun ikke ville vise mannen bak seg at hun var oppmerksom på han og redd.

• Liker 1
Skrevet

Jeg reagerte på at mannen var kanskje 15 meter unna bilen, på en ellers tom og stille parkeringsplass.

Vips var dama kommet langt inni skogen igjen - helt ubemerket.

Mannen på plassen må altså ha vært døv og blind.

Ellers var det spennende...

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg for min del synes man må slutte å overanalysere og heller se på serien som underholdning. Eller la være.

Liker serien så langt, er spent på hvordan det går.

• Liker 3
Skrevet

Synes serien var grei, men siste scenen ble såpass "sær" at jeg datt ut litt der. Litt av problemet med norske serier er at de har en tendens til å bli litt vel karikerte og pompøse. Også er det litt vel gjennomsiktig ut i fra teaserne at de "hermer" litt mye etter andre mysterie/krimserier. Av en eller annen grunn, uten å ha lest bøkene eller sett filmen dog, tenkte jeg på Dan Brown. Savner litt mer troverdige og naturlige karakterer slik de har i de britiske og danske seriene. Norske karakterer inkludert i denne synes jeg kan bli litt for intense. :vetikke:

Men det kan jo ta seg opp enda. :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

tenkte jeg på Dan Brown.

Det ga ikke mening.

• Liker 1
Skrevet

Det ga ikke mening.

Hva da? Hvorfor ikke?

Skrevet

Hvorfor ble hun som jogget forfulgt? Hvem var det?

Skrevet

Han var keen på henne og det burde hun, i følge sin skikkelig troverdige sjef, være takknemlig for siden hun liker folk som jogger :opplyser:

Beklager... Skjønte heller ikke den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi vet ikke hvem det var. Og vi vet ikke om han faktisk forfulgte henne eller om han bare var en tilfeldig jogger.

Poenget er vel at vi skal forstå at hun mest sannsynlig har en grunn til å være redd/paranoid (hun mente jo også at pcn hennes hadde blit hacket), og mest sannsynlig kommer det til å oppstå en ny lignende situasjon der hun har lyst å ringe etter forsterkninger, men lar være å gjøre det fordi hun fikk beskjed av sjefen om at hun ikke får lov å ringe flere ganger. Og selvsagt så er hun faktisk i fare den neste gangen (når hun ikke ringer).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes anmeldelsen til Brita er mer underholdende:

http://www.dagbladet.no/2014/01/02/kultur/filter/mammon/nrk/tv/31091016/

Anonymous poster hash: a6bd5...22e

Etter å lese den, er det nesten så man kan rive i stykker hele episoden av usannsynligheter. Det var også mange lite troverdige karakterer der (broren, sønnen, m.fl.), unaturlige reaksjoner, osv, -men ja, Britas anmeldelse ga mersmak, både til å se videre episoder og også hennes og andre seeres kommentarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...