Gå til innhold

Hvor mye skal du spare i 2014?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • 11 måneder senere...

Fortsetter under...

Hvordan har det gått med alle sparerene her? :) Selv tok jeg målet mitt på 50.000 og enda litt til, og endte opp på totalt rett over 60.000. Meget godt fornøyd med det, som en tidligere kronisk sløser! Det gjorde godt for den økonomiske delen av meg å kunne makse årets BSU en time over midnatt, siden pengene allerede var klare. Nå gjelder det å fylle opp høyrentekontoen igjen, i første omgang med de 25.000 jeg tok til BSU. Har troen på at dette året også blir et bra spareår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i 2014 blir det ikke særlig mye fordi jeg har kjøpt nye leilighet og skal pusse opp hele leiligheten (unntaket er badet), og jeg må kjøpe alt av møbler (da jeg ikke har noen fra før). Men rent konkret blir det fast sparing på 500 kr hver måned, dvs 6000 kr i året, samt rundt 20000 kr til en feriereise.

I følge spareplanen min vil jeg i 2015 spare rundt 80000 kr. Det vil være primært til nytt bad, samt ferie- og buffersparing.

Mvh Yvonne :heiajente:

Hvordan gikk det? :)

Anonymous poster hash: a9af8...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle spare 100 000 og klarte 54 000 :P men på'n igjen med friskt mot i 2015 :)



Anonymous poster hash: ae8ff...b3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle spare 100 000 og klarte 54 000 :P men på'n igjen med friskt mot i 2015 :)Anonymous poster hash: ae8ff...b3f

Skulle spare 100 000 jeg også. Står 7000 på sparekto i dag...

Anonymous poster hash: e7445...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, datt tilfeldigvis i er tråden..er mer "hvor mye skal dere bruke i 2015".

Ønsker å spare men ønsker ikke å leve kjipt av den grunn. Kjøper en del kaffe latte og liker minst 2 ferier i året og innenlandsreiser/besøke venner. Frisør og klær samt uteliv koster jo også.

Hvor mye burde jeg klare å spare?

Inntekt: 570.000,-

Totalt, lån, pr.måned: 17.000,-

Fellesutgifter husleie: 4.000,-

Anonymous poster hash: 8436e...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I 2014 hadde jeg mål om å bli kvitt det meste av gjelden vår, den beste sparingen slik vi gikk inn i 2014. Kvitt all gjeld bortsett fra studielån, fellesgjeld og noen få tusen igjen på et annet lån. Så jobben er gjort bra når jeg ser tilbake, 450 000 mindre i lån!

For 2015 skal vi spare ca 140000 og betale resten av gjelden.

Anonymous poster hash: 92395...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2014 hadde jeg mål om å bli kvitt det meste av gjelden vår, den beste sparingen slik vi gikk inn i 2014. Kvitt all gjeld bortsett fra studielån, fellesgjeld og noen få tusen igjen på et annet lån. Så jobben er gjort bra når jeg ser tilbake, 450 000 mindre i lån!

For 2015 skal vi spare ca 140000 og betale resten av gjelden. Anonymous poster hash: 92395...86c

Oi... hvor mye tjener dere?

Anonymous poster hash: ab759...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... hvor mye tjener dere?

Anonymous poster hash: ab759...848

Vi har ganske vanlig inntekt begge to på rundt 500000 hver. Men i fjor fikk jeg også inn litt ekstra grunnet erstatning, som gikk rett til gjelden. Men vi har absolutt god nok inntekt til å betale og spare det vi skal i år, bruker 3/4 av inntekten på annet enn sparing.

Anonymous poster hash: 92395...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 100.000 som mål i 2013, dette klarte vi :) i 2014 håper vi på å spare 150.000 :)

Nesten i mål, ble 140.000. Håper på mellom 150.000 og 200.000 i 2015.

Satser på å gå opp en del i lønn fra august, da jeg er ferdig med videreutdanning til våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt mål er 60000,5000 i mnd er overkommelig å spare.men skal prøve å spare mer.har boliglånet på 15 år,så blir noen tusen i sparing der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det? :)

Anonymous poster hash: a9af8...450

Det gikk bra, men endret målene mine. Jeg fikk økonomi nok til å pusse opp badet rett etter at jeg pusset opp kjøkkenet, så da ble det prioritert framfor andre sparemål. Innen februar var omme hadde jeg både pusset opp badet og kjøkkenet. Siden det kostet omkring 200.000 kr til sammen er jeg meget fornøyd med det. :)

Det ble med andre ord ikke sparing på 6000 kr, men feriereisen fikk jeg betalt altså. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Om jeg regner med hvor mye boliglånet blir redusert samt vanlig sparing så kanskje 170000. Ca 215000 om jeg regner med gjeldsrenter." Endte opp med at boliglånet ble redusert med 175000 samt at det står ca 40000 mer på sparekonto nå. I år er planen å redusere lånet med 132000 og kanskje øke sparekontoen med 40000 på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Om jeg regner med hvor mye boliglånet blir redusert samt vanlig sparing så kanskje 170000. Ca 215000 om jeg regner med gjeldsrenter." Endte opp med at boliglånet ble redusert med 175000 samt at det står ca 40000 mer på sparekonto nå. I år er planen å redusere lånet med 132000 og kanskje øke sparekontoen med 40000 på nytt.

Konto? Trodde du sverget til bingen. :laugh:

Anonymous poster hash: ae8ff...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student. Har som mål å gå i null eller i pluss i "vanlige måneder", altså de månedene med vanlig utbetaling av studielån. Jeg har en fin buffer i tillegg til vanlige sparepenger, og jeg har ikke noe mål om å øke beholdningen noe særlig mer nå, det å spare noen hundrelapper i måneden nå hadde kostet meg i form av færre morsomme ting på fritiden enn jeg synes det er verdt.



Anonymous poster hash: da38d...08a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne ble nok dratt opp igjen så folk kunne kommentere hvordan det gikk med fjorårets mål. Ser dog at noen misforstår.

Anonymous poster hash: ae8ff...b3f

Ja, jeg misforsto. Egentlig ganske godt gjort av meg, det var jo åpenbart ut fra både overskrift og de fleste innleggene at det ikke var en tråd om hva jeg tenkte å spare nå i 2015, jeg bare antok litt på autopilot at det handlet om året som begynte nå. Beklager den :)

Anonymous poster hash: da38d...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ble nok dratt opp igjen så folk kunne kommentere hvordan det gikk med fjorårets mål. Ser dog at noen misforstår.

Anonymous poster hash: ae8ff...b3f

Å skrive hvordan det gikk i 2014 er jo innafor, jeg mente å sende de som misforstod over i riktig tråd, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...