Gå til innhold

Hvor mye skal du spare i 2014?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi håper på å kunne betale ned topplånet helt i 2014, den er på 344 000. Får se om det går. :)



Anonymous poster hash: 7506d...df1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker å betale ned så mye som overhodet mulig av topplånet mitt i 2014. Det er per nå på ca 270 000, så vet at det er urealistisk å få til hele. Men hvis jeg klarer å få hele bort ila 2015 er jeg svært fornøyd. Sparer i tillegg 2000 kr i mnd i faste aksjekjøp og full BSU i løpet av året. Og i 2014 får vi endelig lov til å spare 25 000 folkens! :) I tillegg blir jo maksgrensen på BSU 200 000 og maks skattelette 5000. Virkelig en liten gave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lærling med ca 150 000 kr i årsinntekt, før skatt. Håper å kunne spare minst 10 000 på BSU, betale ned minst 40 000 på billånet (som nå er på ca 100 000), og så mye som mulig på bufferkonto :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg spart fullt i BSU, samtidig som jeg har opparbeidet meg en buffer og nedbetalt et privat lån etter kjøp av bolig. Nå er det gjort, så nesteår blir det igjen full sparing i BSU + forhåpentligvis ca. 100-150 000 ekstra nedbetaling på huslånet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste år håper jeg å klare 50 000. Har dessverre aldri vært flink til å spare før, selv med full (riktignok dårlig betalt ) jobb og relativt lave utgifter. I januar ble jeg student igjen, og har uten studielån klart å spare over 40 000. Neste år skal jeg ha studielån, så da håper jeg at jeg vil klare å spare minst like mye. Jeg kommer ikke til å jobbe like mye til neste år, da, så inntektene vil ikke bli så veldig mye høyere totalt enn i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4000/mnd sparing med tanke på ulønnet permisjon (jeg er gravid), evt omdisponere til egenkapital hvis drømmehuset dukker opp, 5000/mnd avdrag nåværende boliglån. Tilsvarende for mannen. Det blir faktisk 108000 i året på hver av oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt mål er å spare nesten like mye som i år, og det er ca. 80 000 kroner. Siden jeg er student, som bor på hybel og med en liten deltidsjobb så er det vanskelig å spare så mye mer.

Anonymous poster hash: c58d4...21d



Anonymous poster hash: c58d4...21d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er å spare 4000 i mnd, hvis jeg klarer dette har jeg 48000 på slutten av året. Skal prøve å spare feriepenger å skattepenger også. Så kanskje jeg ender opp på 88k hvis jeg er heldig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper å få spart opp 20.000 til BSUen, kanskje 20.000 i tillegg.
Er student, med 80 % jobb (blir nok mindre prosent etter hvert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nok på bufferkontoen, så den trenger vi ikke sette noe av på nå i år slik det ser ut nå.

Sparer fast 11200 kroner fordelt til ferie, ungene, pensjon og annen sparing.

Håper å få betalt ned 200 000 ekstra på boliglånet, som jo også er sparing. Om vi klarer det er vi gjeldfrie, bortsett fra fellesgjelden, innen utgangen av 2015.

Sparer så mye som mulig nå siden min inntekt vil halveres om fem år.



Anonymous poster hash: 92395...86c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg regner med hvor mye boliglånet blir redusert samt vanlig sparing så kanskje 170000. Ca 215000 om jeg regner med gjeldsrenter.

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg er ikke helt sikker enda på hvor mye, men det blir mer enn i fjor da vi nå endelig har kvitta oss med kredittkortgjelden! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier ikke egen bolig ennå, og vet ikke om jeg kommer til å kjøpe i 2014 heller. Om jeg ikke kjøper bolig er det realistisk å få spart 120 000. Kanskje inntil 150 000 om jeg er streng.

Kjøper jeg bolig blir sparingen å betale ned på lånet.



Anonymous poster hash: 7fc50...03e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt mål er å få meg bufferkonto på tilsvarende 2-3 lønninger

Når jeg kommer så langt + litt til er det mest sannsynlig at jeg casher ut topplånet som har en rest på 80 000. Så må jeg begynne å spare til bufferkonto igjen :)



Anonymous poster hash: 8db19...041
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke ambisjoner om å spare noen verdens ting, men ser at det står 300 000,- mer på kontoen nå enn for et år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er student og har hatt hatt en del uforutsette utgifter i 2013 så er målet og opparbeide meg en ny bufferkonto samt fylle BSU-kontoen min. I år skal jeg bli flinkere å sette opp budsjett og spare.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal spare til ferie og neseoperasjon samtidig som jeg skal nedbetale en del gjeld. Så får dessverre ikke råd til å spare så mye mer utover det. Ikke så greit når man bare tjener kr 20.000 pr mnd.



Anonymous poster hash: fcb20...15d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi setter inn 10% av lønningen til min samboer i aksjefond, og setter inn ganske mye ekstra på huslånet så og si hver måned.

BSUen blir også fylt opp.

Endret av Miss Lucky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissWinter

I 2013 tjente jeg rundt 240.000 kr, og sparte 40.000 av dem.

I 2014 skal jeg begynne å studere igjen så jeg har tenkt å spare 50 000, samt betale ned på nåværende studielån.

Endret av MissWinter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...