Gå til innhold

Hvor mye skal du spare i 2014?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville spare 100 000 i 2013, det ble 83 000. Prøver på 100 000 igjen neste år.



Anonymous poster hash: ae8ff...b3f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsket å spare 250,000 i 2013, klarte 247,000.

I 2014 prøver jeg på 370,000.



Anonymous poster hash: 96451...d97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hva jobber dere med siden dere klarer å spare så mye? Selv håper jeg å spare 20.000 :fnise:

Jeg var den som sa 370,000 i år. Dette er forøvrig ikke alene, men sammen med min mann.

Vi har begge helt ordinære jobber og tjener rundt 450,000 i året begge to, men bor billig og lever trangt.

Anonymous poster hash: 96451...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var den som sa 370,000 i år. Dette er forøvrig ikke alene, men sammen med min mann. Vi har begge helt ordinære jobber og tjener rundt 450,000 i året begge to, men bor billig og lever trangt. Anonymous poster hash: 96451...d97

Oki, dere er kjempeflinke hvertfall! :) Lykke til med sparingen i 2014! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, hva jobber dere med siden dere klarer å spare så mye? Selv håper jeg å spare 20.000 :fnise:

Helt fint mål det, da jeg begynte å jobbe sparte jeg også noe deromkring. :)

Anonymous poster hash: ae8ff...b3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener bare 340000kr i året, så med minus skatt, så hadde jeg gått med underskudd hvis jeg skulle spart 300000kr!! Men all ære til dere som greier å spare så mye på et år!!

Jeg skal ha konfirmant, så her går det jeg kunne ha spart til konfirmasjon og bunad. Så 2015 kan jeg prøve å sette meg et mål om å spare en hviss sum det året ;)



Anonymous poster hash: 0d5ef...219
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal spare minimum 50000. Håper virkelig jeg klarer mer.
Tror jeg skal sette av 1500 til mat, og spare resten av lønna. Da ender jeg på ca 160000 isteden.

Utfordringen blir å holde det. Det er altfor lett å sløse bort det som ikke trekkes automatisk til sparekontoene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i 2014 blir det ikke særlig mye fordi jeg har kjøpt nye leilighet og skal pusse opp hele leiligheten (unntaket er badet), og jeg må kjøpe alt av møbler (da jeg ikke har noen fra før). Men rent konkret blir det fast sparing på 500 kr hver måned, dvs 6000 kr i året, samt rundt 20000 kr til en feriereise.

I følge spareplanen min vil jeg i 2015 spare rundt 80000 kr. Det vil være primært til nytt bad, samt ferie- og buffersparing.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter målet på 120.000 som i år. Dette av 470.000 i brutto inntekt. Ender nok på litt mer, men har tenkt å øke Matposten til 4000 i mnd og også bruke 3000 i mnd på ferier, så legger lista der.

Anonymous poster hash: b1d7f...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student med en liten deltidsjobb, og håper jeg klarer å spare 40 000. (25 000 på BSU og 15 000 på bufferkonto).

Fikk store uforutsette utgifter i 2012, og har prioritert BSU og flytteutgifter fremfor å sette opp ny bufferkonto i år. Men jeg savner bufferkontoen min, og håper jeg klarer å starte på en ny en i 2014.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparte 130 000 i 2013, men 100 000 forsvinner nå snart. Håper å spare 150 000 i 2014



Anonymous poster hash: 81c70...274
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tuppesjura

Har som mål å spare 5000kr mnd, men noe av det kommer til å gå til ferie når den tid kommer. Begynte i ny jobb i høst, og har derfor ikke opparbeidet meg noe særlig med feriepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer rundt 100 000,- i året, men det meste går til ferier. Ellers bruker vi pengene som går i + til å nedbetale huslån. Har stort sett ikke noe buffer, da vi tar fra flexilånet om vi skulle trenge penger til noe ekstra.

Dere som sparer så veldig mye. Leier dere og sparer opp til egen bolig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som sparer så veldig mye. Leier dere og sparer opp til egen bolig?

Eier, og sparer til pensjon.

Anonymous poster hash: ae8ff...b3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer rundt 100 000,- i året, men det meste går til ferier. Ellers bruker vi pengene som går i + til å nedbetale huslån. Har stort sett ikke noe buffer, da vi tar fra flexilånet om vi skulle trenge penger til noe ekstra.

Er det dette de fleste tenker på som sparing? Med sparing mener jeg de pengene man har økt formuen med fra et år til det neste. Hvis man hvert år bruker pengene på ferie el. har man etter mitt syn utsatt forbruket så kort tid at det ikke teller som sparing. Nedbetaling av lån er derimot sparing.

Anonymous poster hash: 53c85...a00

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sparing er ekstranedbetaling på lånet. Vi har fleksilån så det er veldig kjekt å ha tilgang til "sparepengene" hvis man trenger de likevel. Vi betaler ned ca 100.000 mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 300 000. Hvis mannen min er i prosjekt hele året klarer vi det fint. Ellers blir det vel ca 100 000 tenker jeg. Betaler ned ekstra på boliglånet hver måned.

Usikker på hvor mye vi sparte i 2013. Men gjetter ca 150-200 000.

Anonymous poster hash: bfa38...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...