Gå til innhold

prøverør nå eller senere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips og råd... Jeg vet at det bare er vi som kan bestemme dette, men hva ville du gjort?

Min mann mister snart samværet og foreldreretten til sin sønn. Vi blir derfor helt for oss selv hele tiden for første gang i vårt forhold. Dette er selvfølgelig tungt for oss begge, og vi er ikke helt sikker på hvordan vi skal leve uten han. Vi må starte helt på nytt...

Om grunnen er viktig så er det fordi det viser seg at min mann ikke er biologisk far, og biologisk far har tatt kontakt og vil overta farskapet...

Vi har prøvd å få barn i 3 år, og har vært gjennom utredning. Vi kan ikke få barn selv.

Nå sitter vi og lurer på hvilke av disse alternativene vi skal velge.

Alternativ 1: Reise jorden rundt i ca 6 mnd. Dette krever at vi sparer ca 200,000 kr. Dette skal vi ha klart å spare til desember 2014. Vi vil da være ferdig med reisen juni 2015. Så blir det barn etter det, forhåpentligvis.

Alternativ 2: Prøverør innen 3-4 mnd.



Anonymous poster hash: 309a3...0ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør ferdig sorgen over det mistede barnet før dere begynner med prøverør. Og dersom "jordomseiling" er en drøm, så må dere gjennomføre den før barn. Veldig mye vanskeligere å gjennomføre med barn.

Anonymous poster hash: 73579...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på alderen deres synes jeg.

Hva er alderen deres?

Vi er 22 og 26 år.

TS

Anonymous poster hash: 309a3...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ferdig sorgen over det mistede barnet før dere begynner med prøverør. Og dersom "jordomseiling" er en drøm, så må dere gjennomføre den før barn. Veldig mye vanskeligere å gjennomføre med barn.

Anonymous poster hash: 73579...c65

Jordomseiling har egentlig aldri vært en drøm. Bare en ide som dukket opp nå når vi mister gutten....

TS

Anonymous poster hash: 309a3...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reis og kos dere :hug: Det er viktig å bearbeide sorgen, prøverør vil alltid være en mulighet når dere er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordomseiling har egentlig aldri vært en drøm. Bare en ide som dukket opp nå når vi mister gutten.... TS Anonymous poster hash: 309a3...0ca

Men du bør jo i grunnen spørre deg om hvorvidt du egentlig vil ha barn med en mann som mister foreldreretten og samværet med sønnen sin... Det er jo åpenbart noe med han, relasjonen, bosituasjon, økonomi eller annet, som gjør at det ikke anses skikket for et barn. Da ville i hvert fall jeg ha vært varsom med å sette enda et barn til verden!

Anonymous poster hash: a6acd...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere er såpass unge synes jeg godt dere kan prioriter reising først.

Anonymous poster hash: bf643...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer også for reising, tror det kan være lurt å få tapet av gutten litt på avstand før dere får barn selv. Ta godt vare på hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du bør jo i grunnen spørre deg om hvorvidt du egentlig vil ha barn med en mann som mister foreldreretten og samværet med sønnen sin... Det er jo åpenbart noe med han, relasjonen, bosituasjon, økonomi eller annet, som gjør at det ikke anses skikket for et barn. Da ville i hvert fall jeg ha vært varsom med å sette enda et barn til verden!Anonymous poster hash: a6acd...791

Leste du ikke delen om at mannen ikke var biologisk far???

Anonymous poster hash: 3203a...c46

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forferdelig trist :( Føler med dere. Og vil kanskje legge en stemme på å reise. Både fordi dere er unge og det er greit å gjøre før barn, og for å få tapet av barnet noe mer på avstand før dere begynner med prøverør som kanskje kan være litt tøft i seg selv (uten at jeg egentlig veit hva jeg snakker om).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...