Trollmor89 Skrevet 4. januar 2014 #161 Del Skrevet 4. januar 2014 Noen som har tips mtp sultfølelse? Jeg er av natur sulten 24/7, men har blitt enda verre nå etter jul, av uviss grunn. Jeg drikker mye vann, og det hjelper til dels, men. Ha f.e cherry tomater, sukker urter og små gullroter som snacks? Her hjelper det mye fordi fler meg sulten nesten dagen langt ( og om natten noen ganger) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Offensive Pie Skrevet 4. januar 2014 #162 Del Skrevet 4. januar 2014 Noen som har tips mtp sultfølelse? Jeg er av natur sulten 24/7, men har blitt enda verre nå etter jul, av uviss grunn. Jeg drikker mye vann, og det hjelper til dels, men. Noe individuelt, selvsagt, men jeg får stor metthetsfølelse per kalori av epler. Det kan også hjelpe meg å drikke te eller vann med fruktbiter, siden jeg har for meg at alt som smaker noe, må gjøre meg mettere. Om du ikke reagerer på/ønsker å unngå aspartam og xylitol, er lettbrus og tyggis helt ok. Verdt å teste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 4. januar 2014 #163 Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) Noen som har tips mtp sultfølelse? Jeg er av natur sulten 24/7, men har blitt enda verre nå etter jul, av uviss grunn. Jeg drikker mye vann, og det hjelper til dels, men. Ikke så rart om du er sultnere etter jul, hvis du har spist mer eller annerledes enn vanlig. Magesekken kan ha utvidet seg og du kan også ha vent deg mentalt til mer og annerledes mat. Det som holder meg mett, er å få i meg nok kalorier (tilsvarende BMR) hver dag, spise jevnt og variert gjennom dagen, ha faste måltider, og spise minst to forskjellige ting til hvert måltid (også mellommåltidene). Ja, også være i aktivitet, både fysisk og mentalt. Jeg blir mer sulten når jeg kjeder meg og når jeg sitter mye stille. Holdt på å glemme sultskalaen - jeg har slitt med ukontrollert sult og hyppig overspising, men det går an å lære seg noen teknikker, og her var det svært utfyllende: http://intuitive-eating.blogspot.no/2007/02/different-hunger-scales.html Endret 4. januar 2014 av Pringle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 4. januar 2014 #164 Del Skrevet 4. januar 2014 Prøv deg litt fram angående mat som metter lenge, da dette varierer fra person til person. For meg er for eksempel egg (og proteiner generelt) det som holder meg mett lengst. Frukt blir jeg ikke mett av, men for andre fungerer det veldig fint, så du må bare prøve deg litt fram egentlig Kaffe har vært en stor redning for meg, både mot søtsug (kaffe med litt sukker og melk er ca 50 kalorier) og for mettehetsfølelse. I en periode måtte jeg ta meg selv i nakken fordi jeg drakk så mye kaffe at jeg ble mett og glemte å spise - og det er jo ikke bra Ellers har det mye med vaner og mentalitet å gjøre. For meg personlig fungerer det ikke å spise hver tredje time. Jo oftere jeg spiser, jo mer sulten blir jeg. Det er en myte at man må spise ofte og lite for å "holde forbrenningen oppe". Gjør det som fungerer for deg. På en gjennomsnittlig dag spiser jeg to måltider (tre hvis jeg trener). Jeg er mett og har energi hele dagen. Her er en artikkel om periodisk faste for dere som er interesserte: http://fitnessbloggen.no/3-myter-om-mange-sma-maltid/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Æli Skrevet 4. januar 2014 #165 Del Skrevet 4. januar 2014 Startvekt fra tidligere: -- Høyde (valgfritt): 162 cm Startvekt for denne tråden: 60.4 Mål til påske: 54 Januar 2014 03. januar, uke 1: 60.4 10. januar, uke 2: -- 17. januar, uke 3: -- 24. januar, uke 4: -- 31. januar, uke 5: -- Jeg har begynt å telle kalorier på Shape Up app fra idag og veide meg idag tidlig. Skal prøve å trene 5-6 ganger i uken, men trenger litt motivasjon for å komme igang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bustyvel Skrevet 4. januar 2014 #166 Del Skrevet 4. januar 2014 Takker for metthetstips!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 4. januar 2014 #167 Del Skrevet 4. januar 2014 Hiver meg på dette initiativet jeg også! Skal ned 10 kg. Startvekt fra tidligere: 76,4 Høyde (valgfritt): 168 cm Startvekt for denne tråden: 78,4 (noen julekilo her ja...) Mål til påske: 72 kg. Januar 2014 03. januar, uke 1: 78,4 kg. 10. januar, uke 2: -- 17. januar, uke 3: -- 24. januar, uke 4: -- 31. januar, uke 5: -- Februar 2014 07. februar, uke 6: -- 14. februar, uke 7: -- 21. februar, uke 8: -- 28. februar, uke 9: -- Mars 2014 07. mars, uke 10: -- 14. mars, uke 11: -- 21. mars, uke 12: -- 28. mars, uke 13: -- April 2014 04. april, uke 14: -- 11. april, uke 15: -- 18. april, uke 16: -- Jeg begynner i morgen, det har blitt julekos helt til i kveld. Kom over denne tråden istad, og fant ut at dette vil jeg gjerne være med på. Planen min er at jeg kutter ut alt sukker fra i morgen. Jeg er dessverre avhengig av cola/cola zero, får en vanvittig hodepine hver gang jeg prøver å slutte med det. Men jeg har bestemt meg for at jeg slutter med brus fra og med mandag, da begynner ungene i barnehagen igjen og jeg har fri et par dager, så da passer det å ikke være helt i form. Dette skal gå, jeg nekter å være avhengig av den dritten mer! Ellers har jeg tenkt å begynne å gå tur på kveldene, og svømme to dager i uka. Spise generelt sunnere. Jeg er medlem av Grete Roedes vektklubb, og hver gang jeg er flink der så klarer jeg å miste et par kilo. Men interessen min varer som regel ikke så mye mer enn en uke, før det sklir ut igjen. Jeg håper at denne tråden kan gi meg motivasjon til å klare målene mine, og at jeg kan være med på å motivere andre! Gleder meg til å følge med på dere alle sammen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zeroholic Skrevet 4. januar 2014 #168 Del Skrevet 4. januar 2014 Kan du ikke være med, men velge 1 fredag pr mnd du oppgir vekt da? Det kan jeg så klart, men skal ikke veie meg på fredager. Skal ikke veie meg før 15. februar, og etter det vet jeg ikke når jeg skal veie meg. Så blir litt rot og det passer ikke inn i en så organisert tråd syns jeg.... Blir liksom ikke å følge den planen som følges her! Beklager avsporing men måtte bare "gjøre det klart". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 5. januar 2014 #169 Del Skrevet 5. januar 2014 Noen som har tips mtp sultfølelse? Jeg er av natur sulten 24/7, men har blitt enda verre nå etter jul, av uviss grunn. Jeg drikker mye vann, og det hjelper til dels, men. For meg så hjalp det veldig å gå over på lavkarbo. Har aldri noe behov for å småspise lengre, og føler meg tilfredsstilt etter et måltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 5. januar 2014 Forfatter #170 Del Skrevet 5. januar 2014 Det kan jeg så klart, men skal ikke veie meg på fredager. Skal ikke veie meg før 15. februar, og etter det vet jeg ikke når jeg skal veie meg. Så blir litt rot og det passer ikke inn i en så organisert tråd syns jeg.... Blir liksom ikke å følge den planen som følges her! Beklager avsporing men måtte bare "gjøre det klart". Det går fint, du kan bare legge det til den datoen eller uken som er nærmest din veiedag. Jeg skriver bare under hvordan du gjør ting. Tråden er organisert, men det er et fellesprosjekt, det her. Noen vil bare bruke mål, andre er anonyme, noen vil oppgi minst mulig info og flere følger spesielle dietter som varierer mellom ulike brukere. Du er like velkommen selv om du følger din egen greie, vi tilpasser bare din lille oversikt så den passer deg. Det som inspirerte meg med tråden vi hadde før jul, var at den var så tilgjengelig for alle, uansett hvordan folk ville gjøre det, og uansett når de eventuelt slang seg på i den tråden. Sånn tenker jeg at vi kan holde det, for det er en fin egenskap å ha med her. Oversikten er litt voldsom, men det er bare så folk har noe å forholde seg til dersom de ikke allerede har snekret sine helt egne greier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 5. januar 2014 #171 Del Skrevet 5. januar 2014 Du gjør en fantastisk jobb, Elanore, stor respekt - og takk! Det er både inspirerende og motiverende å bli "fulgt opp" sånn som vi faktisk blir her! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 5. januar 2014 Forfatter #172 Del Skrevet 5. januar 2014 -Hovedinnleggene er oppdatert til og med dette innlegget- Noen som har tips mtp sultfølelse? Jeg er av natur sulten 24/7, men har blitt enda verre nå etter jul, av uviss grunn. Jeg drikker mye vann, og det hjelper til dels, men. Har hørt at lavkarbo er bra for de som trenger langvarig apetittregulering. Jeg går ikke på lavkarbo, men velger måltider med mye protein og mer fett enn karbohydrater dersom jeg sliter med søtsug og lignende en dag, og det hjelper for meg. "Periodisk lavkarbo"? Ellers finnes det utrolig mange råd der ute, men kan oppsummere de som hjelper meg mye i hverdagen: - unngå ting du vet gir deg søtsug; det blir bare verre - drikk et glass vann før måltider - kjenn forskjellen på sulten og tørst... - ikke spis fordi du kjeder deg - bruk tiden på noe som holder tankene okkupert - ikke gå sulten på butikken, for da drar du høyst sannsynlig med deg usunn drittmat hjem igjen - ha sunn og mettende mat lett tilgjengelig (fett+protein) - ha mat som er lav på kalorier i kjøleskapet (kylling, f.eks.) - velg brun ris og grovt mel foran vanlig ris og hvitt mel - samme gjelder når du spiser brød - unngå kunstig søtning og se om det hjelper - sulten? Prøv trening der og da, det kan hjelpe - trenger bare å være fem minutter med styrke - spis mye fiber (grovt brød, f.eks.) - prøv ulike spisemønstre, enten det er periodisk faste, mange små måltider, ferre store måltider etc. - se til å få i deg nok av alle næringsstoffer - kosttilskudd er lurt ved kalorirestriksjon under 1100 kcal Du gjør en fantastisk jobb, Elanore, stor respekt - og takk! Det er både inspirerende og motiverende å bli "fulgt opp" sånn som vi faktisk blir her! Tusen takk! Jeg elsker motiverende tråder hvor man får tips og råd på veien, for det gir så mye motivasjon til å gjøre noe! Vi er forresten 60 brukere som er i gang med dette nå! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iwanttotravel Skrevet 5. januar 2014 #173 Del Skrevet 5. januar 2014 Hei, Jeg vil gjerne bli med:) Høyde (valgfritt): 172 cm Startvekt for denne tråden: 75 kg Mål til påske: 69 kg Januar 2014 03. januar, uke 1: 75 kg 10. januar, uke 2: -- 17. januar, uke 3: -- 24. januar, uke 4: -- 31. januar, uke 5: -- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 5. januar 2014 Forfatter #174 Del Skrevet 5. januar 2014 -Hovedinnleggene er oppdatert til og med dette innlegget- Velkommen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mformarte Skrevet 5. januar 2014 #175 Del Skrevet 5. januar 2014 (endret) . Endret 1. februar 2014 av mformarte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe87 Skrevet 5. januar 2014 #176 Del Skrevet 5. januar 2014 Hei! Har lagt på meg og veier 62 kg igjen, er det mulig, jaja. Så det er altså startvekt! Skal veie meg om 2 uker, skal være skikkelig flink, så sett bare 62 kg på veiingeme før det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snow Skrevet 5. januar 2014 #177 Del Skrevet 5. januar 2014 (endret) Jeg vil være med Har lagt på meg så mye det siste året at nesten ingen bukser og kjoler jeg har passer lengre. Hadde vært så bra å bli litt slankere til påske Startvekt for denne tråden: 60,7 kgMål til påske: 55 kg Januar 2014 03. januar, uke 1: 60,7 kg 10. januar, uke 2: -- 17. januar, uke 3: -- 24. januar, uke 4: -- 31. januar, uke 5: -- Endret 6. januar 2014 av Snow. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #178 Del Skrevet 6. januar 2014 - Hovedinnleggene er oppdatert til og med dette innlegget - Hei! Har lagt på meg og veier 62 kg igjen, er det mulig, jaja. Så det er altså startvekt! Skal veie meg om 2 uker, skal være skikkelig flink, så sett bare 62 kg på veiingeme før det. Flotte greier, førte det opp som estimert vekt, så får du heller si ifra om du veier deg likevel. Har du et spesifikt mål (eller et tall du vil under) til påske? Ellers er vi 62 folk i tråden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 6. januar 2014 #179 Del Skrevet 6. januar 2014 Elanore, jeg er så imponert over jobben du gjør i denne tråden. Fantastisk at du orker å ta jobben med å lage oversikt over oss. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myst Skrevet 6. januar 2014 #180 Del Skrevet 6. januar 2014 Elanore, jeg er så imponert over jobben du gjør i denne tråden. Fantastisk at du orker å ta jobben med å lage oversikt over oss. Jeg henger meg gjerne med på denne og vil takke deg, Elanore, for den strålende jobben du gjør i denne tråden. Ha en super uke!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå