Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)


Elanore

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er med

Startvekt: 44-45

Målvekt (før mars): 42

Anonymous poster hash: dc261...e27

Min normalvektige 12-åring veier 42 kilo… Er du sikker på at du bør gå ned i vekt?

Anonymous poster hash: 212c3...d37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at jeg må ut og kjøpe batteri til vekta mi i dag gitt.

Ifølge badevakta til mine foreldre veide jeg 67.5 kg i går *grøss :vekt: *. En smule for mye siden jeg er omtrent 161 cm høy. Det skal legges til at jeg har gått gjennom en del sykdom som har ført til at jeg har vært stillesittende, og det preger meg fortsatt en del, men jeg skal ihvertfall prøve å komme meg ned 10 kg.

Jeg velger å veie meg på nytt i morgen, og prøve å kun bruke min vekt når jeg skal veie meg.

Endret av Hjarte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også gjerne med! :danse:

Tyvstarter litt for å komme i gang, håper det går greit. Jeg trener styrke 3-4 ganger i uken men skal skjerpe meg på kostholdet og legge inn en eller to kondisjonsøkter i uken. Og NULL godis frem til påske. Håper det gjør susen!

Startvekt for denne tråden: 70,2 (173 høy)

Mål til påske: 63

Lykke til alle sammen! :trene::pisk:

Endret av Wonderbitch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, denne tråden kjenner jeg at ropte litt på meg, så jeg slenger meg veldig gjerne med her inne altså.
Jeg begynte på 105 kg i januar i fjor og er på 85 kg nå, men har liksom stått standby der de tre siste mnd`ene og kommer meg ikke mer ned. Motivasjonen har egentlig falt veldig også, og jeg har begynt å spise snop igjen nå i jula, noe som kommer til å ta drepen på meg om jeg fortsetter. Så om jeg har noen å "rapportere" sammen med, så kanskje jeg klarer det lettere. Skal ned 10 kg til, og så blir det kun å holde vekta stabilt. Vil gjerne ligge mellom 74 og 77 kg permanent. Nå har jeg kjørt sunnhet og mye vann den siste uken, så jeg håper at jeg klarer å fortsette med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert :)

Ja, kommer til å la vekta stå der, men samtidig skrive tydelig i tabellen hva som er grunnen til at jeg i starten går opp :)

Jeg går til trening/behandling hos fysioterapeut tre ganger i uka på grunn av bekkenplager, og noe utenom det er ikke kroppen min klar for slik som det er akkurat nå =\

Jeg er i følge manuell- og fysioterapeut i grenseland mellom Bekkenløsning med gangvansker og Invalidiserende bekkenløsning om dagen, så jeg holder meg til treningsprogrammet de har på senteret jeg hører til :)

Vekt kommer på lørdag, da er jeg hjemme igjen etter juleferie hos mor ;)

Huff, det hørtes fryktelig vondt ut! :sjokkert: Har aldri hatt bekkenløsning selv, så aner ikke hvordan det er, men å ha smerter når man går - dét kjenner jeg til... Kjedelig å ha det sånn, regner jeg med, men nå er det vel ikke så lenge igjen, så da blir det vel bedre? :danse:

Jeg vil også gjerne være med!

Veide 63kg før julen begynte, og håper jeg ikke har gått opp siden det, men det gjenstår å se den 3.Januar, har blitt litt vel mye kosemat i ferien :fnise:

Målet mitt er å komme ned på 55kg til påske, noe jeg tror blir hardt, men jeg synes alltid det er lettere å holde motivasjonen oppe når ting er utfordrende. Jeg tror ikke det er helt urealistisk iallefall!

Planen er å stramme inn på kostholdet, kanskje telle kalorier i begynnelsen så jeg vet hvor jeg ligger, og fortsette med de gode treningsvanene jeg hadde før eksamensperioden begynte. Ser treningssenteret mitt setter i gang en "fatburn bootcamp"nå i januar, kanskje jeg melder meg på der! :)

Ambisiøst er bra! Er hyggelig å se at flere sikter på store tall... Jeg må presse meg mye mer denne runden skal det bli noe tempo på det her. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det hørtes fryktelig vondt ut! :sjokkert: Har aldri hatt bekkenløsning selv, så aner ikke hvordan det er, men å ha smerter når man går - dét kjenner jeg til... Kjedelig å ha det sånn, regner jeg med, men nå er det vel ikke så lenge igjen, så da blir det vel bedre? :danse:

Det er noe herk, rett og slett, men det eneste som nytter er å ta hensyn til kroppen og å forsøke å styrke muskulaturen så man ikke ødelegger for mye til etterpå :)

Det er kjedelig, særlig siden det kom tidlig denne gangen (svangerskap nr to), så det kjennes som en evighet siden det har vært normalt :fnise: Men, 39 dager til termin og forhåpentligvis bedre dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 77,7 (8 mnd gravid, startvekt før svangerskap var ca 69 kg), kommer nok til å gå opp i vekt jevnt de neste fem ukene siden terminen min er 10/2, så vektnedgang begynner jeg først på når minien er ute ;)

Høyde (valgfritt): 164 cm

Startvekt for denne tråden: 77,7

Mål til påske: 65

Januar 2014

03. januar, uke 1: 77,7

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen!

Da har jeg veid meg, og slik ser målene mine ut;

Høyde: 164 cm

Startvekt for denne tråden: 67,7

Mål til påske: 55

Januar 2014

03. januar, uke 1: 67,7

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Endret av Winterfresh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Da er jeg i gang igjen, har heldigvis klart å holde vekten i jula! :danse:I tidligere tråder har jeg ikke nevnt vekta - men skitt au, gjør det nå :fnise: Har klart å gå ned 10 kg siden august, og målet på sikt er å gå ned til 70 kg. Til påske setter jeg meg et forsiktig mål - 80,0 kg, altså minus 4,3 kg - men jeg går gjerne ned mer også :nigo:

Startvekt fra tidligere: 95,0 kg (5.8.2013)

Høyde: 171 cm

Startvekt for denne tråden: 84,3 kg

Mål til påske: 80 kg (gjerne se 70-tallet)

Januar 2014

03. januar, uke 1: 84,3

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

3/1:

Vekt forrige uke (ja, jeg tjuvstartet): 65 kg.

Vekt i dag: 64,6 kg.

Endring fra forrige uke: -0,4 kg.

Endring totalt: -0,4 kg.

Hehe. Ikke akkurat store endringen, med tanke på hvor lite jeg skal ned er jeg forberedt på store svingninger da jeg trener endel og drikker mye vann bl.a. Men det ga en "go´følese" med minus på vekta iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiloene sitter veldig godt, jeg har hatt store problem med å gå ned i vekt tidligere. Så jeg er spent på om jeg vil klare målet. Jeg håper det vil gi meg ekstra motivasjon å måtte oppgi vekten her hver fredag.

Høyde (valgfritt): 160 cm

Startvekt for denne tråden: STARTVEKT 66.1 kg

Mål til påske: 59 kg -

Januar 2014

03. januar, uke 1: 66.1

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Startvekt fra august: 64,1

Høyde: 170 cm

Startvekt for denne tråden: 62,2

Mål til påske: -- 56

Januar 2014

03. januar, uke 1: 62,2

Noen ganger lurer jeg på om jeg skal sette meg et mer hårete mål på f.eks. 56 kg?

Fra august til jul hadde jeg 5 kg som mål, men gikk ned bare halvparten. Var ganske avslappet til hele greia selv om jeg hadde noen veldig resultative uker. Denne gangen har jeg en god grunn til å gå ned til påskeferien, så jeg håper den motiverer meg. Får tenke angående målvekten litt.

Endret av Wei Wei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wei Wei

Da er jeg i gang igjen, har heldigvis klart å holde vekten i jula! :danse:I tidligere tråder har jeg ikke nevnt vekta - men skitt au, gjør det nå :fnise: Har klart å gå ned 10 kg siden august, og målet på sikt er å gå ned til 70 kg. Til påske setter jeg meg et forsiktig mål - 80,0 kg, altså minus 4,3 kg - men jeg går gjerne ned mer også :nigo:

Startvekt fra tidligere: 95,0 kg (5.8.2013)

Høyde: 171 cm

Startvekt for denne tråden: 84,3 kg

Mål til påske: 80 kg (gjerne se 70-tallet)

Januar 2014

03. januar, uke 1: 84,3

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Så flink som du har vært så klarer du dette måler og mer til, skal du se. Uten problemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på, jeg også, hvis det er greit? Jeg var tidligere en 'lurker' i den '5kg før jul' tråden, og synes det var så gøy og motiverende å lese om andres vektnedgang, tips etc, så nå velger jeg å komme ut av skyggene, for å være med selv! :trene:

Startvekt fra September: 75,9 kg

Høyde: 169 cm

Startvekt for denne tråden: 68,5 kg

Mål til påske: -- 60 KG (?)

Januar 2014

03. januar, uke 1: 68,5 kg

Dette blir gøy!

Endret av VioletWeston
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også i gang! Gruet meg skikkelig til å veie meg i dag tidlig, har ikke veid meg i hele høst og visste at jeg hadde lagt på meg. Tallet jeg så var altfor høyt, men hadde fryktet det var enda en kilo eller to høyere. :sjenert:

Har et mål om å klare å løpe Sentrumsløpet helga etter påske på 60 min (10 km), og satser på at det målet vil bli lettere å nå med noen kilo mindre på kroppen. :)

Høyde: 180 cm

Startvekt for denne tråden: 87,4 kg

Mål til påske: 80 kg (Langsiktig mål 75 kg)

Januar 2014

03. januar, uke 1: 87,4

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ferie frem til mandag og på bordet ligger det fortsatt en del julekaker og sjokolade :(

Men jeg er med på å veie meg i dag:

Høyde: 155 cm

Startvekt for denne tråden: 66,3 kg

Mål til påske: 60 kg (Mål mot sommeren er nok 55 kg)

Januar 2014

03. januar, uke 1: 66,3 kg

10. januar, uke 2:

17. januar, uke 3:

24. januar, uke 4:

31. januar, uke 5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 167 cm

Startvekt tråden: 69,1 kg

Mål til påske: 62 kg (1. juni: 59 kg)

Januar 2014

03. januar, uke 1: 69, 1

10. januar, uke 2: 67, 5 (-1.6)

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Uke 0:
Aldri veid så mye før, bortsett fra under og etter svangerskap. De to-tre "øverste" kiloene var litt overraskende(?), men jeg prøver å skylde på kombinasjonen syklus/julefeiring, og satser dermed på at jeg i løpet av den aller første uka skal kunne vise til et visst resultat… Litt bekymret over at jeg ikke har en klar plan nå når jeg starter, men skal prøve å i løpet av helga legge en mer konkret strategi. Jeg ønsker meg lykke til!
Uke 1:
- To første dager: Kjempeflink, spiste riktig & sunt & passe mengder.
- To neste dager: Gjorde kål på 200 g sjokolade på en halvtime, drakk en flaske rødvin og stjal ungenes potetgull.
- Tre neste dager: Tynget av dårlig samvittighet spiste jeg altfor lite og la meg sulten hver kveld.
- Trening: Nada x 7.
Jadda, jeg gjør alt riktig! :fnise: Men øvelse gjør mester, og jeg er i hvertfall motivert av minus én komma seks! Kanskje jeg til og med skal begynne med styrketrening på golvet hjemme, nemlig. Og ta i bruk rockeringen. Jepp, det skal jeg. Ny uke, nye muligheter! :danse:
Endret av Mimalaya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 175 cm

Startvekt for denne tråden: 116,3 kg

Mål til påske: 100 kg (Langsiktig mål 75 kg)

Januar 2014

03. januar, uke 1: 116,3

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Da var vi igang. Jeg har visst gått opp en halv kilo i julen, men satser på at den forsvinner fort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 167 cm
Startvekt totalt: 105 kg

Startvekt tråden: 85.0 kg

Mål til påske: 78 kg
(Mål til sommeren: 73-75 kg)

Januar 2014

03. januar, uke 1: 85.0

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Uke 1:
Ja, så prøver man seg på en "fellestråd" med tanke på sunnere livsstil og mer aktiv hverdag i kampen mot de siste kiloene. Kanskje vil det være dyttet jeg trenger i riktig retning.
Denne uken har vært preget av minsteungen sin sykdom, pluss at julen har blitt ryddet vekk. Det har vært spist litt rester av julesnop, men i går gikk alt som var igjen i søpla. (Foruten om en stk 86% sjokolade).
Har ikke fått hverken trimmet eller trent noe som helst, annet enn en halvtimes tur ut med hund og barn i går. Planen er å prøve å være flink til å få i meg noe næring minst hver 3`dje time, og komme ut av den dumme vanen jeg har med å spise to gang om dagen (aller helst når jeg er så sulten at jeg spiser tre ganger så masse som jeg burde gjort..), pluss bli enda flinkere med vanndrikkingen. :)
Vil prøve å ha i alle fall to dager med noe ekstra aktivitet pr uke, om så det bare er 20 min med rockeringen, eller en halvtime med styrke. Masse masse lykke til, til alle dere andre også. Gleder meg til å følge dere langs veien, og se på hvordan dere går frem for å oppnå målene deres.
:blomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...