Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)


Elanore

Anbefalte innlegg

Legger inn cm må også jeg, da jeg synes det nesten er viktigere enn vekta, hvert fall for meg som vil ha litt muskler, og da er det ikke siktert vekta går sååå mye ned, selv om kanskje CM gjør det. anbefaler alle å følge med på cm :)

Helt enig, å ta mål er fin måte å følge med på.

Og ta bilder, alle sammen! Jeg vet hvor lite det frister å ta bilder før vektnedgangen, men det hjelper virkelig å ha et bilde av utgangspunktet ditt for å kunne se tilbake og sammenligne. Det er så lett å glemme hvor man startet og så lett å ikke legge merke til framgangen man gjør. Gode bilder er faktisk gull verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Offensive Pie

Så morsomt, jeg har Jawbone UP ;) Hva synes du om FitBit-en?

Jeg har vært veldig fornøyd med UP-en, men nå tok den kvelden, heldigvis får jeg ny tilsendt gratis. Men hvis den fortsetter sånn, må jeg kanskje vurdere å bytte.

Jeg synes den er god til å registrere aktivitet. Matvarene er amerikanske, så det krever en del innlegging av egne varer, men etter det er det forholdsvis enkelt å legge inn mat også. Kanskje du skulle tatt en titt på FitBit Flex? Den har samme festemetode som UP-en. Forutsatt at du ikke har epleallergi, altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er god til å registrere aktivitet. Matvarene er amerikanske, så det krever en del innlegging av egne varer, men etter det er det forholdsvis enkelt å legge inn mat også. Kanskje du skulle tatt en titt på FitBit Flex? Den har samme festemetode som UP-en. Forutsatt at du ikke har epleallergi, altså :ler:

Får teste når jeg får den nye og se hvor lenge den holder, men hvis den også får problemer (som jeg ser mange andre har slitt med), så kommer jeg nok til å bytte. Fordelen er jo at jeg kan synke direkte med Myfitnesspal, som jeg synes er god på å regulere mat.

Men uansett synes jeg det er kjempebra å holde oversikt over aktivitet, og ikke minst inaktivitet, jeg har fått meg noen overraskelser siden jeg begynte med den :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Får teste når jeg får den nye og se hvor lenge den holder, men hvis den også får problemer (som jeg ser mange andre har slitt med), så kommer jeg nok til å bytte. Fordelen er jo at jeg kan synke direkte med Myfitnesspal, som jeg synes er god på å regulere mat.

Men uansett synes jeg det er kjempebra å holde oversikt over aktivitet, og ikke minst inaktivitet, jeg har fått meg noen overraskelser siden jeg begynte med den :laugh:

De kurvene over når man er aktiv kan være litt skremmende til tider, ja :icon_lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: --

Høyde (valgfritt): 169 cm

Startvekt for denne tråden: 60,8 kg

Mål til påske: 56 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 60,8 kg

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det GAME ON! USA tur er STOR motivasjon, samt å lese om dere andre sin fremgang...

Startvekt fra tidligere: --

Høyde (valgfritt): ---

Startvekt for denne tråden: STARTVEKT: 88

Mål til påske: -- 70-75 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 88 kg

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Februar 2014

07. februar, uke 6: --

14. februar, uke 7: --

21. februar, uke 8: --

28. februar, uke 9: --

Mars 2014

07. mars, uke 10: --

14. mars, uke 11: --

21. mars, uke 12: --

28. mars, uke 13: --

April 2014

04. april, uke 14: --

11. april, uke 15: --

18. april, uke 16: --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Godt nyttår alle sammen. For et flott initiativ - jeg blir gjerne med!! :wink:

Startvekt fra tidligere: --

Høyde (valgfritt): 162 cm

Startvekt for denne tråden: 60,3 kg

Mål til påske: 56 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 60,3 kg

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Blir spennende!! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 165 cm

Startvekt for denne tråden: 63.1

Mål til påske: 55

Januar 2014

03. januar, uke 1: 63.1

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Kan vel ikke egentlig klage på å ha gått opp 100g i jula, det var mye mindre enn forventet! I dag hadde jeg eksamen og unnet meg derfor både cola og sjokolade, men det blir absolutt siste dag med godteri frem til påske for min del :) Lykke til alle sammen, dette klarer vi!

Endret av Shekina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble heldigvis ikke slått ut av vektoppgang i julen. Men nå er jeg skikkelig forkjølet, hvis ikke smittet av influensa. Det ødelegger treningen!

Høyde: 170 cm

Startvekt for denne tråden: 66,5

Mål til påske: 60

Januar 2014

03. januar, uke 1: 66,5

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Jeg melder meg på :)

Har ingen voldsomme mål, men trenger å passe på vekten i det minste :)

Startvekt fra tidligere: 115 kilo (fra våren 2013)

Startvekt for denne tråden: 89 kilo

Mål - vil ikke sette meg noen mål, men hadde ikke gjort meg noe om vekten viste 85 kilo :)

Litt vanskelig med copy/paste osv på telefonen, så siterte bare mitt første innlegg.

Litt sjokkert over vekten i dag. Veide 86,5 kilo

Men når jeg tenker meg om så har jeg egentlig ikke spist så mye i romjula selvom jeg har spist mye fy-fy mat. Ble så fort kvalm og mistet matlysten helt, så det er nok den ene grunnen til at jeg har gått ned. I tillegg er jeg nettopp ferdig men menstruasjonen, og jeg går alltid opp et par kilo den uka

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Prikk likt!

Yey! Kult! :danse:

En slik "konkurranse" kan jeg like! ;)

Men… Kanskje jeg slår deg i alder? Jeg har tippa førr…

Uansett, det er ekstra morsomt å følge de man har kliss likt utgangspunkt med. :) Lykke til til oss! (Til alle! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! :)Ingen spesiell diett her i gården. Bare trening (mest på ellipsemaskina mi) og et sunt kosthold.

Høyde: 173 cm

Startvekt for denne tråden: 84

Mål til påske: Vil egentlig ikke sette noe bestemt mål, men vil hvertfall komme under 80.

Januar 2014

03. januar, uke 1: 84

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, det er ekstra morsomt å følge de man har kliss likt utgangspunkt med. :) Lykke til til oss! (Til alle! :) )

Jeg har visst også en sånn! Bortsett fra at Wolfmoon er seks cm høyere enn meg, da. Humpf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har visst også en sånn! Bortsett fra at Wolfmoon er seks cm høyere enn meg, da. Humpf.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey! Kult! :danse:

En slik "konkurranse" kan jeg like! ;)

Men… Kanskje jeg slår deg i alder? Jeg har tippa førr…

Uansett, det er ekstra morsomt å følge de man har kliss likt utgangspunkt med. :) Lykke til til oss! (Til alle! :) )

Du slår meg med nesten det dobbelte på alder. ;)

Blir ekstra gøy å følge med nå ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått kommet meg hjem...

Dagens tall (yikes!)

Startvekt fra tidligere: --

Høyde (valgfritt): 169 cm

Startvekt for denne tråden: 92,4

Mål til påske: 85

Januar 2014

03. januar, uke 1: 92,4

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Startvekt fra tidligere: 64-65

Startvekt for denne tråden: 60,3

Mål til påske: 53

Januar 2014

03. januar, uke 1: 60,3

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nokså like mål, bare at jeg er noen cm lavere enn deg :) Jeg er 167 cm høy.

Aner ikke hvor mye jeg veier, jeg måler meg bare.

I dag (03.01.14):

Midje: 72 cm

Hofter: 88,5 cm

Rumpe: 97 cm

Lår: 59 cm

Arm: 29 cm

Bryst: 88 cm

Jeg føler meg litt dritt etter dette.

Dette er første gang på lenge jeg har målt meg, og jeg er spesielt misfornøyd på lårene (var 55 cm i mars) og armene (hadde større biceps, 33 cm i mars).

Midjen har jeg ikke sååå mye å gå på sånn centimeter-messig (dog litt!), men har tatt referansebilde i speilet og vil se etter en mer markert mage :)

Installerte My fitness pal til iPhone, men synes den er vanskelig å bruke siden jeg ikke er så opptatt av tallene på vekta. Den ville at jeg skulle spise 1250 kalorier om dagen for å gå ned 0,5 kg i uka og det synes jeg er veldig lite! Tok utgangspunkt i at jeg veier 63 kg og vil ned til 58, selv om dette eeegentlig ikke er så viktig for meg.

Tenker dessuten å prøve å innføre fastedager, og da blir ikke My Fitness Pal så riktig å bruke. Noen som bruker en kaloritelle-app der man ikke trenger å sette vektmål, men bare fører kalorier?

Jeg bruker Calories 3 for Apple sine operativsystemer på datamaskin, så om du har muligheten, kan kanskje dette være noe? Jeg ELSKER det programmet, for det er så brukervennlig. Cal2Go er iPhone-versjonen, men den må jeg få testet skikkelig.

Ah :D trodde TS hadde en liste hun oppdaterte :D

Det spiller ingen rolle! :) Det er bare å oppdatere under om det så er fire uker etter vi begynte - jeg tilpasser meg.

Ellers vil jeg bare nevne at de som har startet før 3. januar får den vekten satt som opprinnelig startvekt for at alle får et felles utgangspunkt som er i dag. Om en har en annen opprinnelig startvekt, så er det bare å gi beskjed, men vekten fra i dag av er vekten som gjelder for vekttapet i denne tråden uansett. Om jeg kunne fly på vekttapet jeg har fra i fjor, ville det vært mer demotiverende enn noe annet, da dette handler om en nytt mål jeg har - som er essensen i disse trådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 70.5

Høyde (valgfritt): 174

Startvekt for denne tråden: 68.8

Mål til påske:60-63

Januar 2014

03. januar, uke 1: 68.8 kg

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slår meg med nesten det dobbelte på alder. ;)

Blir ekstra gøy å følge med nå ja! :)

Hehe, jeg sa ikke noe om hvor mye over førti jeg er… Forundrer meg ikke om jeg slår deg med det dobbelte, ja. ;)

Men altså - hver uke du slår meg, kommer jeg til å argumentere med lavere forbrenning grunnet alder, altså!! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...