Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Jeg har også veid meg denne uken. Jeg har ikke sånne fine tabeller som dere har

Men jeg har nå slanket meg i 9 uker og har gått ned 14 kilo.

Jeg tror og håper jeg klarer å gå ned 16 innen påske :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er heller ikke lavkarber. Men for mye karbohydrater gjør meg sulten. Og det er jo ikke sånn at du må erstatte karbo med protein. Det er fint å holde seg der du ligger på protein og likevel redusere kravene.

Nå vet jeg ikke hva du spiser, men kanskje du spiser for mange raske karbo? Mat som ikke er mettende, men har mye karbo likevel? Sånne helsekostbarer har jo som regel mye karbo og metter lite.

Anonymous poster hash: e09ba...bb3

Jeg spiser aldri raske karbohydrater.

Jeg satte meg inn i GI-teoriene da knapt nok noen hadde hørt om dem her til lands, og spiser konsekvent grove, produkter og uforedlede varer. Det raskeste jeg kan tenke meg at jeg spiser av karbo, er fiberknekkebrød, helgrove brødskiver, og søtpotet, - og jeg spiser heller ikke mye av det.

I det siste har jeg moret meg med å prøve å koke kornsorter som bokhvete, amarant, bygg, quinoa osv. som variasjon til havrekli og havregryn til frokost, men nå har jeg kjøpt god edamerost så nå har det blitt litt mer fiberknekkebrød. Edamer-ost er vanligvis for fett for meg, men hadde lyst til å prøve. Jeg var overrasket over å se at edamer er magrere enn vanlig gulost, men savner mine nye kornvaner.

Spiser gjerne kokte korn med skummet kulturmelk og oppskåret rødbete, uten søtningsmiddel. Anbefaler å teste ut slike kornsorter!

SS

Anonymous poster hash: 50a6e...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, dere!

Jeg beklager at jeg ikke har fått oppdatert oversikten tidligere denne uken - skal ta igjen det tapte nå. Tok mesteparten på søndag, så er kun de som har lagt inn tall for uke 10 etter søndag som mangler.

Formen er bedre og jeg er hjemme igjen "fulltid" nå, så det er jeg glad for... Tror ikke det blir mye diett på meg de neste ukene, så skal prøve å ikke gå altfor mye opp i vekt som delmål for de neste 14 dagene.

Jeg ser nå etterhvert at all rosen du får i denne tråden er velfortjent. Du gjør en kjempeinnsats!

:blomst:

SS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk dessverre ikke noe ut av proteintallene dine, men jeg vil påstå at helskostsnop også er snop. Selv om det er mye protein, er det ikke mat. Man blir stort sett mettere av mat, jo mindre bearbeidet jo bedre. Ikke stress med "å få spist det opp".

Du peker på noe som er essensielt for min del også her - balansegangen mellom kontroll og naturlig. Jeg vil gjerne også være i stand til å kjenne etter når jeg er sulten og bare spise så mye som jeg behøver. Men etter lengre tid med overstyring av disse signalene, klarer ikke hjernen min helt å oppfatte hva kroppen mener. Vi omgir oss med så masse billig, superstimulerende, lettfordøyelig og kaloririk mat, at vi er nødt til å bruke mentale krefter for å fortelle oss selv hva og hvor mye vi bør spise. Men etter hvert blir en del av disse beskjedene automatisert. Jeg spiser feks ikke lenger kjeks bare fordi det blir servert. Og jeg spiser ikke opp middagen på restaurant når jeg kjenner at jeg er forsynt, selv om jeg vet at jeg kan få plass til resten også.

Jeg er enig i at helsekostsnop også er snop (også såkalte måltidserstattere og proteinbarer), men så er jeg også fornøyd med å kunne spise én, uten å ende i en utskeielsesorgi takket være MFP :). Og i går da jeg spiste dem, hadde jeg trent hardt.

Proteinbarer syns jeg ikke metter i det hele tatt, men det er ikke det jeg normalt spiser.

Jeg har nok mistet magemål jeg også, men etter mange år med oversunn, "korrekt" og kalorifattig spising, med en dag innimellom med overspising. Jeg har f.eks. aldri spist "vanlig" usunn mat, iallefall ikke på mange, mange år.

Men nå kjenner jeg at til tross for enda høyere proteinandel i dag (og ingen barer) er det sannsynlig at jeg kommer til å bli sulten snart, igjen. :(

SS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Oversikten er oppdatert til og med dette innlegget -

Hei... Jeg fikk tips om denne tråden da jeg nettopp lagde en tråd om at jeg var for svak...
Håper jeg kan være med... Skal jeg vente til fredag med å oppgi vekt?

Det jeg sliter med aller mest er å snu på vanene mine... Det er ekstremt ubehagelig å engang prøve å komme meg ut av komfortsonen, spise riktig... Jeg har ikke nok tro på meg selv. Tenker at jeg sprekker en gang uansett, fordi det er det jeg har gjort i mange år... Nå er jeg dessverre overvektig.
Kroppen min er vant til altfor mye mat! Noen som har noen råd?

Klem fra Wilhelmine :sjenert:

Velkommen! :blomst: Er ikke så lett når selvfølelsen er på bunn... Eneste jeg kan si er at det å tenke "opp med haken, smil og kjemp videre!" faktisk kan være en god begynnelse. :jepp: Jeg tror at det å få til nye ting, bli bedre på trening, nå delmål ift. vekt og lignende definitivt kan hjelpe på selvfølelsen, særlig fordi det er noe du kan få til! Ingen kan gjøre det for deg, så enten du får hjelp eller støtte i prosessen, er det uansett du som har klart å nå et (del)mål. Det kan virke rart i begynnelsen, men jeg tror det er verdt et forsøk. Kast deg ut i noe nytt og se om du finner noe med livsstilsendringen som kan gi deg glede og som gjør deg stolt, og ikke minst; våg å være stolt av deg selv når du oppnår noe! :tommelopp:

Håper du kvikner til Elanore.

God bedring Elanore!

God bedring Elanore.

Tusen takk! :smilyblomst:

Jeg har også nådd et lite mål i dag! Så endelig 8-tallet igjen :danse: Neste mål er under 85.

Gratulerer! :trene:

Selv er jeg i ferd med å bli syk. Vondt i brystet og tette bihuler. Surt, for da våger jeg ikke å trene. Jeg hadde planlagt å trene dobbelt denne uken, for å kompensere for en helg med to familieselskap.

Huff, god bedring! :klem: Er kjedelig når hodet vil mens kroppen må si nei...

(...)

Får ikke veid med i morgen, så måtte veie meg i dag, håper det går bra? :)

HURRA! Da har jeg nådd delmålet mitt eller målet til påske som var 55,3 kg :bolledeig:

Kan man bytte mål? Hovedmålet er 52kg. Og vil si tusen takk til Elanore som holder så bra oversikt :D Du er fantastisk!

Alt i orden - gratulerer! :bolledeig:

Takk for hyggelige ord! :blomst:

Jeg har ikke funnet noen tall på deg i tråden... :klo: Har jeg gått glipp av noe her?

Jeg ser nå etterhvert at all rosen du får i denne tråden er velfortjent. Du gjør en kjempeinnsats!

:blomst:

SS

Takk, takk! :blomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg slenge meg på her eller? Vil ned ca 5 kg, uten hast. Er veganer i tillegg, så blir en liten utfordning det her. Når jeg trener får jeg muskler med en gang, uten å spise nesten noe proteiner, skjønner ingen ting..Irriterer meg når jeg ikke ønsker muskuløse bein!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg slenge meg på her eller? Vil ned ca 5 kg, uten hast. Er veganer i tillegg, så blir en liten utfordning det her. Når jeg trener får jeg muskler med en gang, uten å spise nesten noe proteiner, skjønner ingen ting..Irriterer meg når jeg ikke ønsker muskuløse bein!

Det må du bare gjøre! :danse: Velkommen! :blomst: Er da en fordel når man trener baken, i det minste... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 155 cm

Startvekt for denne tråden: 66,3 kg

Mål til påske: 60 kg (Mål mot sommeren er nok 55 kg)

Januar 2014

03. januar, uke 1: 66,3 kg

10. januar, uke 2: 66,2 kg

17. januar, uke 3: 65,8 kg

24. januar, uke 4: 66 kg

31. januar, uke 5: 66 kg

Februar 2014

07. februar, uke 6: 65,2 kg

14. februar, uke 7: 65,1 kg

21. februar, uke 8: 65,7 kg

28. februar, uke 9: 65,9 kg

Mars 2014

07. mars, uke 10: 65,4 kg
14. mars, uke 11: 65,1 kg
21. mars, uke 12: --
28. mars, uke 13: --

Det har blitt litt kakespising og ikke like mye trening som var planlagt. Nå er jeg veldig nærme 64 kg og jeg vil gjerne se det tallet.

Jeg skal reise bort i helgen og bo på hotell. Jeg skal prøve å ikke spise altfor mye usunn mat. Kanskje gå noen turer i løpet av helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Forstår ikke dette her, jeg. 63 kg i dag.

Selv om jeg spiser 900-1200 kcal daglig. Vel, vel. Nå er det 4 uker til reisen, så nå må jeg ta meg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista

Startvekt fra tidligere: 92,9 kg
Høyde (valgfritt): 174 cm

Startvekt for denne tråden: 91,4 kg *
Mål til påske: 86 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: *
10. januar, uke 2: *
17. januar, uke 3: *
24. januar, uke 4: *
31. januar, uke 5: *

Februar 2014
07. februar, uke 6: *
14. februar, uke 7: *
21. februar, uke 8: *
28. februar, uke 9: *

Mars 2014
07. mars, uke 10: 91,4 kg
14. mars, uke 11: 89,2 kg (- 2,2)

* brukeren ble med i uke 10

Her går det nedover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 160 cm

Startvekt for denne tråden: 66.1 kg

Mål til påske: 59 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 66.1 kg

10. januar, uke 2: 64.3 kg ( - 1.8 kg)

17. januar, uke 3: 63.9 kg ( - 0.4 kg)

24. januar, uke 4: 63.8 kg ( - 0.1 kg)

31. januar, uke 5: 62.8 kg ( - 1.0 kg)

Februar 2014

07. februar, uke 6: 62.7 kg ( - 0.1 kg)

14. februar, uke 7: 62.0 kg ( - 0.7 kg)

21. februar, uke 8: 61.6 kg ( - 0.4 kg)

28. februar, uke 9: 61.1 kg ( - 0.5 kg)

Mars 2014

07. mars, uke 10: 60.8 kg ( - 0.3 kg)

14. mars, uke 11: 60.4 kg ( - 0.4 kg)

April 2014

04. april, uke 14: --

11. april, uke 15: --

Totalt - 5.7 kg (av planlagt 7.1 kg)

Dette har vært en rar uke, vektmessig. Helgens familieselskaper førte til at mandag viste vekten oppgang på 0,8 kg. Så jeg trente som en helt mandag og tirsdag. Så ble jeg syk på onsdag og har holdt meg under dyna til nå. Så vektnedgangen skyldes nok like mye at jeg omtrent ikke har fått i meg noe de siste dagene, som ekstratreningen mandag og tirsdag.

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 70,5 kg
Høyde (valgfritt): 174 cm

Startvekt for denne tråden: 68,8 kg
Mål til påske: ≤63 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 68,8 kg
10. januar, uke 2: 68,5 kg (-0,3 kg)
17. januar, uke 3: 67,7 kg (-0,8 kg)
24. januar, uke 4: 67,5 kg (-0,2 kg)
31. januar, uke 5: 67,5 kg

Februar 2014
07. februar, uke 6: 67,4 kg (-0,1 kg)
14. februar, uke 7: 68,1 kg (+0,7 kg)
21. februar, uke 8: 67,4 kg (-0,7 kg)
28. februar, uke 9: 67,2 kg (-0,2 kg)

Mars 2014
07. mars, uke 10:67 kg(-0.2)
14. mars, uke 11: 66.3 kg (-0.7)

Jippi! Da var det i alle fall offisielt at jeg er på 66-tallet. Har vippet ned mot 66 en stund men aldri på veiedagen. I tillegg hadde jeg en svært fetende helg og var over 68 kilo på mandag... men det var visst ikke noe reell vektoppgang tydeligvis. Prøver å variere mer med kosten og det funker tydeligvis. Slik utsiktene er nå så håper jeg å komme ned i 65 kilo til påske, selv om drømmen selvsagt er 64 eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 4 uker til reisen, så nå må jeg ta meg sammen.

Samme her. Må klare å gå ned litt til før man skal reise bort på badeferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

AnonymBruker (signerer: Allima)

Startvekt fra tidligere: --

Høyde (valgfritt): 163 cm

Startvekt for denne tråden: 55 kg *

Mål til påske: 50 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 55 kg *

10. januar, uke 2: --

17. januar, uke 3: 54,1 kg **

24. januar, uke 4: 53,4 kg

31. januar, uke 5: 54 kg

Februar 2014

07. februar, uke 6: 53,9 kg

14. februar, uke 7: 52,6 kg

21. februar, uke 8: 53,1 kg

28. februar, uke 9: 53,5 kg

Mars 2014

07. mars, uke 10: 53,5

14. mars, uke 11: 52,4

Hæ? :klo: hvorfor har jeg gått ned så mye nå? Jeg har jo spist masse godteri i forrigårs, masse vin i helgen, ikke trent... Merkelig. Sikkert forbigående. Men er jo blid og fornøyd da!

Anonymous poster hash: e09ba...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Startvekt fra tidligere: 95,0 kg (5. august 2013)
Høyde (valgfritt): 171 cm
Startvekt for denne tråden: 84,3 kg
Mål til påske: 80 kg

Januar 2014 - se oversikt

Februar 2014 - se oversikt

Mars 2014
07. mars, uke 10: 82,9 kg
14. mars, uke 11:
82,7 kg

Her går det nedover. Sakte, men sikkert! Jeg har funnet ut at jeg faktisk må spise mer for å få fart på saker og ting. Men jeg lurer på om jeg skal begynne med veiedag på torsdager altså, i går lå jeg nemlig på 82,4 :fnise: Nåja, det viktigste er at det går nedover. Jeg er skeptisk til om jeg greier å nå målet til påske, det går såpass sakte at jeg ikke tør å håpe. Men jeg er rimelig fornøyd hvis jeg ser 81-tallet innen påsketider :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så flink......!!!!! :hakeslepp: Hvordan klarer du det så fort, sliter med at det går så seint ned, og dermed mister jeg motivasjonen. Hadde det gått så fort, trur jeg at jeg hadde klart å beholde den....! Hva gjør du...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

AnonymBruker (signerer: SS)

Startvekt fra tidligere: --
Høyde (valgfritt): 173 cm

Startvekt for denne tråden: *
Mål til påske: 57 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: --
10. januar, uke 2: --
17. januar, uke 3: --
24. januar, uke 4: --
31. januar, uke 5: --

Februar 2014
07. februar, uke 6: --
14. februar, uke 7: 63,5 kg *
21. februar, uke 8: 62 kg *
28. februar, uke 9: 63,5 kg *

Mars 2014
07. mars, uke 10: 61,5 kg
14. mars, uke 11: 61,0 kg

* ble aktiv deltaker i uke 9, men har vekt fra veiedagen cirka uke 7

Jeg er egentlig ikke sikker på om jeg har gått ned i det hele tatt, for siden sist fredag har vekten fluktuert fra dag til dag med hhv 1,5 - 1,3 - 1,3 - 1,2 - 1,3 og 1,4 i går. :grine: Og jeg sover stadig dårlig med tommere mage enn vanlig.

Men jeg syns jeg har spist bra og har ingen synder å angre på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Samme her. Må klare å gå ned litt til før man skal reise bort på badeferie.

Jeg skal også til Syden. Har faktisk tenkt å bruke denne tråden som tilleggsmotivasjon for vektnedgangen. Selve reisen er selvfølgelig den beste motivasjonen. Jeg vet jeg spiser lite. Trener styrke 1-2 ganger i uka. Så jeg forstår ikke helt mangelen på resultatene.

Vet kjæresten din at du passer på vekta? Det vet nemlig ikke min. Vi er jo sammen i helgene, så det kan hende at de 3 dagene ødeleger, men da spiser jeg helt normalt og veier ikke noe mer på mandag. Problemmet er at jeg ikke veier noe mindre heller.

Samtidig så forstår jeg at jeg er normalvektig, så egentlig trenger jeg ikke å gå ned. For 2 år siden hadde jeg ett år hvor jeg veide 57 kg og trivdes med det. Så jeg håper å få tilbake den kroppen. Ellers er jeg nesten på min laveste siden ungdomsskole, så skal ikke klage.

Endret av Wei Wei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt for denne tråden: 60,3 kg
Mål til påske: 53 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 60,3 kg
10. januar, uke 2: 58,9 kg (-1,4 kg)
17. januar, uke 3: 57,1 kg (-1,8 kg)
24. januar, uke 4: 57,1 kg
31. januar, uke 5: ---

Februar 2014
07. februar, uke 6: 57,6 kg (+0,5 kg)
14. februar, uke 7: 56,8 kg (-0,8 kg)
21. februar, uke 8: 57,1 kg (+0,3 kg)
28. februar, uke 9: *

Mars 2014
07. mars, uke 10: 58,2 kg (+1,1 kg)
14. mars, uke 11: 57,5 kg (-0,7 kg)

Endelig er jeg på vei nedover igjen! :) Veide 57,4 både på onsdag og i går, så hadde håpet at jeg skulle gå ned litt mer, men 57,5 er da ikke så ille det heller. Skal prøve å være flink med maten i helga, så kanskje jeg ikke går opp så altfor mye, slik at det blir mer nedgang til neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 167 cm

Startvekt for denne tråden: 71,8 kg

Mål til påske: 65 kg

Februar 2014

28. februar, uke 9: 71,8 kg

Mars 2014

07. mars, uke 10: 70,8 kg (-1,0 kg)

14. mars, uke 11: 69.4 kg (-1,4 kg)

Hm, synes det er rart at jeg klarer å gå ned så mye.. Men jeg er selvfølgelig superhappy da! Har normalvektig BMI igjen :danse: Har jo begynt å jogge igjen denne uka, så mulig det har noe med det å gjøre. Og så har jeg ganske god kontroll på kostholdet nå. Men det er også mulig at startvekten min var kunstig høy slik at det er lettere å få den ned igjen, fordi jeg var nede på 69-tallet for omtrent en måned siden også, før jeg begynte "slankinga". Kanskje jeg har hatt veldig mye vann i kroppen? Men - selv om jeg er på samme vekt som for en måned siden nå, så lever jeg mye sunnere! Og jeg tror jeg skal klare å holde det slik. Har klart å snu om innstillingen min og livsstilen, og det er ikke like tungt å stå opp om morgenen heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...