Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Gjest Funky Punk

Startvekt fra tidligere: -- 115 kg

Høyde (valgfritt): --- cm 173 cm

Startvekt for denne tråden: STARTVEKT 89 kg (når tråden ble opprettet)

Mål til påske: -- ingen spesielle mål

Januar 2014

03. januar, uke 1: STARTVEKT 86 kg

10. januar, uke 2: -- 88,5 kg

17. januar, uke 3: -- 87,2 kg

24. januar, uke 4: -- 87,4 kg

31. januar, uke 5: -- 86,7kg

Februar 2014

07. februar,uke 6:-- 86,5 kg

14. februar, uke 7: -- 86,7 kg --------------------

Fant endelig igjen forrige innlegg, så har oppdatert det nå. Så får jeg bookmarke dette innlegget så det blir lettere å finne det igjen neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Startvekt fra tidligere: -- 115 kgHøyde (valgfritt): --- cm 173 cm

Startvekt for denne tråden: STARTVEKT 89 kg (når tråden ble opprettet)

Mål til påske: -- ingen spesielle mål

Januar 2014

03. januar, uke 1: STARTVEKT 86 kg

10. januar, uke 2: -- 88,5 kg

17. januar, uke 3: -- 87,2 kg

24. januar, uke 4: -- 87,4 kg

31. januar, uke 5: -- 86,7kg Februar 2014

07. februar,uke 6:-- 86,5 kg

14. februar, uke 7: -- 86,7 kg --------------------

Fant endelig igjen forrige innlegg, så har oppdatert det nå. Så får jeg bookmarke dette innlegget så det blir lettere å finne det igjen neste uke :)

Hvorfor ikke bare hente det fra sammendraget til Elanore? Det er jo derfor hun tar kjempejobben, så vi skal slippe å lete gjennom tråden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mia pia

Startvekt fra tidligere: --
Høyde (valgfritt): 167 cm

Startvekt for denne tråden: 61,5 kg *
Mål til påske: 57 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: *
10. januar, uke 2: *
17. januar, uke 3: *
24. januar, uke 4: *

31. januar, uke 5: 61,5 kg

Februar 2014
07. februar, uke 6: 60,7 kg (-0,8 kg)
14. februar, uke 7: 60,8 kg (+0,1 kg)
21. februar, uke 8: --
28. februar, uke 9: --

* brukeren ble med i uke 5

-------------------------------------------------

Jaja, er litt som forventet. Gikk ned såppas mye den første uken. Ble alt for mye kakespising og lignende i forbindelse med både morsdag og bursdag den uken som gikk. Får håpe på bedre resultat ved neste veiing! :)

Endret av mia pia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Hvorfor ikke bare hente det fra sammendraget til Elanore? Det er jo derfor hun tar kjempejobben, så vi skal slippe å lete gjennom tråden.

Var så kronglete å finne frem på telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hadde jeg min kosedag men isteden for å ta den helt ut slik jeg gjorde forrige helg så holdt det med et lite kakestykke og et glass vin. Jeg har endelig blitt kvitt søtsuget og tenker ikke engang over sjokolade skapet mitt. JEg skal ikke kaste det, men det skal ligge der og være min viljestyrke som skal rå. Den skal jeg ikke røre. Imorgen har jeg meldt meg på to gruppe timer på elxia. Idag har jeg nådd alle fitbit målene mine og tatt en halvtime på mølle hjemme. Jeg begynner nesten å se litt forskjell i midjen og det er så godt å se resultater. Jeg har sluttet å hate meg selv så mye som jeg gjorde før og det tror jeg har stor innvirking på depresjonen min. Jeg har mer overskudd i hverdagen til å skrive oppgave samt være aktiv med min datter.

Neste uke gruer jeg meg litt til. Skal ha første møte med DPS og er redd for at det skal knuse meg totalt. Vi får nå se hvordan dette går. Alt til sin tid.

Ellers vil jeg bare si at du gjør en kjempe jobb Elanore og jeg kondolerer så mye :klem1:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Startvekt: 62 kg.

Vekt forrige uke: 60.

Vekt idag: 60 (mensen)

Gått ned totalt: 2 kg. Gjenstår: 6 kg.

Hvor ofte spiser dere godteri eller drikker alkohol under slanking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wei Wei

Startvekt: 62 kg.

Vekt forrige uke: 60.

Vekt idag: 60 (mensen)

Gått ned totalt: 2 kg. Gjenstår: 6 kg.

Jeg drikker ikke alkohol. Den eneste dagen var vel på nytt årsaften.

Nåd det gjelder godteri, så kan jeg spise det 3-4 dager i uka. Da regner jeg søt bakverk som godteri også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Spiser ikke særlig godis og drikker aldri alkohol.

Uansett om jeg slanker meg eller ikke.

Hender ofte at jeg lager meg noe godt da (typ panna cotta, brownies, vafler, diverse konfekt etc ), men da lager jeg det selv og bruker ikke sukker, mel osv. Kun lavkarboprodukter (sukrin, kokosmel osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser vel så og si aldri godterier og drikker for tiden ei heller alkohol. Det blir liksom veldig unødvendig i forhold til målsetningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Vi følger hverandre nesten til punkt og prikke, vi! Med klin likt utgangspunkt og klin likt mål… (Bare at jeg er dobbelt så gammel som deg, da. Nesten. :ler:

Hehe frem til nå ihvertfall. :P

Høyde (valgfritt): 167 cm

Startvekt for denne tråden: 69,1 kg

Mål til påske: 62 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 69,1 kg

10. januar, uke 2: 68,6 kg (-0,5 kg)

17. januar, uke 3: 67,5 kg (-1,0 kg)

24. januar, uke 4: 68,1 kg (+0,6 kg)

31. januar, uke 5: 66,6 kg (-1,5 kg)

Februar 2014

07. februar, uke 6: 65,7 kg (-0,9 kg)

14. februar, uke 7: 66,2 kg (+0,5 kg)

Totalt: -2,9 kg (av totalt 7,1kg)

Har gått litt opp igjen nå, men hatt ekstremt mye vann i kroppen denne uken, og har vært helt oppe i 69 kg! Var så ille at jeg kunne lage smilehull i føttene ved å dytte inn fingeren. Antar at det har med antidepressivaene å gjøre, ser ut til å bedre seg litt nå ihvertfall. Så lenge det er vann og ikke fett, går det greit, vannet er enklere å bli kvitt. Så blir spennnde å se hvordan dette går videre. Føler ihvertfall jeg har vært relativt flink med kostholdet denne uken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag jogga jeg for første gang på to uker. Jeg presterte ikke så veldig bra, men jeg er hvertfall ett skritt nærmere å få tilbake de gode treningsrutinene mine.

Jeg har hatt noen ordentlig drittuker nå. Ingen trening, mye usunn mat og godteri. Jeg har vært konstant sulten og samtidig tom for energi uansett hva jeg spiser. Dette har naturlig nok gått utover humøret. Har vært gretten i to uker nå.

Så selv om jeg "bare" har gått opp en kilo, så merker jeg det virkelig på formen at jeg har skeiet ut noe sinnsykt i det siste. Må få gode rutiner igjen. Det hjelper på både kropp og sjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg trent cardio og styrke på Elixia. Nå er jeg sugen på noe godt så har bakt. Skal ta en av de med en kopp te. Har fortsatt mange kalorier å gå på idag. Har ikke nådd fitbit målene mine enda, men er ikke langt unna. Så dette går bra =).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er fitbit mål?

-Allima

Anonymous poster hash: e09ba...bb3

Fitbit er en aktivitetsmåler, en av flere som har kommet på markedet den siste tiden. Der kan man sette mål for daglig aktivitet. Veldig effektivt, jeg har en UP som er mer eller mindre samme greia.

http://www.fitbit.com/uk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, OK. Som en avansert skritteller :)

Har vært i selskap i dag. Spiste bare 1 lite stykke kake :) *klappe seg selv på skuldern* Jeg pleier jo å måtte smake på alle 5 kakene når jeg er i selskap.

Har slitt litt med en sjokoladeplate i helgen da :sjenert:

-Allima

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke oversikt over alle vektpunkt, og tyvstartet litt allerede 27. desember, men ..

STARTVEKT, 27. desember: 73,6 kg

Februar 2014

14. februar, uke 7: 65,2 (8 kg ned)

28. februar, uke 9: 62,8 (nesten 11 kg ned)

Mars 2014

07. mars, uke 10: 61,9

14. mars, uke 11: 60,8

21. mars, uke 12: 60,4 (begynner å gå litt saktere nå.. )

28. mars, uke 13: --

April 2014

04. april, uke 14: --

11. april, uke 15: --

18. april, uke 16: --

Har som mål å komme ned til 62-63 før påske, og under 61 innen slutten av mai (skal til syden da) ..

Trener cardio og litt styrke. Spise lavkalori

Endret av Mirage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Belle Gunnes

Jeg kan godt spise litt godteri hver dag. Men jeg er en sånn irriterendes person, som kan ha en Krokanrull i over en uke :fnise: Det er værre når det gjelder potetgull. Det har vært min store last her i livet.

Drikker alkohol ca en til to gang i uka - fort gjort med konserter og fester gitt. Jeg slanker meg ikke for et mål nå, men jeg prøver å endre kostholdet mitt for resten av mitt liv. Jeg trenger ikke spise fire poser potetgull i uka. Ei heller proppe i meg gjærbakst. Det var en stund jeg spiste muffins til frokost hver dag, og ca fire poser potetgull i uke. Det går ikke. Jeg har aldri vært overvektig, men jeg begynte å bli litt vel chubby rundt magen og en test av fettprosentetn min, ga meg et realt slag midt i tryne. Så da ble det en del endringer i livet mitt. Trener fire ganger i uka, og har begynt å spise renere og sunnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker alkohol ca en til to gang i uka - fort gjort med konserter og fester gitt. Jeg slanker meg ikke for et mål nå, men jeg prøver å endre kostholdet mitt for resten av mitt liv. Jeg trenger ikke spise fire poser potetgull i uka. Ei heller proppe i meg gjærbakst. Det var en stund jeg spiste muffins til frokost hver dag, og ca fire poser potetgull i uke. Det går ikke. Jeg har aldri vært overvektig, men jeg begynte å bli litt vel chubby rundt magen og en test av fettprosentetn min, ga meg et realt slag midt i tryne. Så da ble det en del endringer i livet mitt. Trener fire ganger i uka, og har begynt å spise renere og sunnere.

Det er litt der jeg er og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dropper alt av godteri under slanking. Jeg dropper også øl, men kan ta meg ett (og bare ett) glass vin 1-2 ganger i uka. Jeg innbiller meg at det er mye mer kalorier i øl enn i vin. Noen som kan bekrefte eller avkrefte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar 2014

03. januar, uke 1: 91,6 kg

10. januar, uke 2: 90,7 kg (-0,9 kg)

17. januar, uke 3: 89,8 kg (-0,9 kg)

24. januar, uke 4: 89 kg (-0,8 kg)

31. januar, uke 5: 89,9 kg (+0,9 kg)

Februar 2014

07. februar, uke 6: 87,9 kg (-2 kg

14. februar, uke 7: 88,6 kg (+ 0,7 kg)

Alltid surt når vekten går opp noen hundre gram... Håper det snur frem til fredag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...