Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

AnonymBruker (signerer: Allima)

Startvekt for denne tråden: 55 kg *
Mål til påske: 50 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 55 kg *
10. januar, uke 2: --
17. januar, uke 3: 54,1 kg **
24. januar, uke 4: 53,4 kg
31. januar, uke 5: 54 kg

Februar 2014
07. februar, uke 6:
53,9
14. februar, uke 7: --
21. februar, uke 8: --
28. februar, uke 9: --

100 gram :P Jaja, det var da hvertfall noe. Og denne uken har jeg vært veldig mye ute å spist, så det har blitt dårlig med kosthold de dagene. Men jeg var flink de andre dagene. Prøver å være bevisst når jeg spiser også, spise til jeg er mett, trenger ikke å presse i meg alt på tallerken.

Anonymous poster hash: e09ba...bb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er klart man vil mer! Men vil du mer akkurat nå, eller vil du mer over tid? Kanskje spesielt for deg, som tross alt er prøver (ikke at jeg snikleser dagboka di eller noe, altså :plystre: ), så er det viktig å ta det rolig og balansert - iallefall i samråd med lege.

Jeg vil vel mer over tid... Men vil også nå målet mitt :jepp: Legen mente at det absolutt ikke gjorde noe at jeg gikk ned i vekt, og jeg tror jo selv at det kanskje har med vekta å gjøre at jeg ikke blir gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere:
Høyde (valgfritt): 180 cm

Startvekt for denne tråden: 87,4 kg
Mål til påske: 80 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 87,4 kg
10. januar, uke 2: 86,5 kg
17. januar, uke 3: 86,5 kg
24. januar, uke 4: 86 kg
31. januar, uke 5: 86,1 kg

Februar 2014
07. februar, uke 6: 85,4 kg

Glemte å veie meg i går, men i dag viste den i alle fall 0,7 kg ned. :) Har tenkt å forsøke meg på 5:2, men bare hatt en fastedag foreløpig, så ble veldig positivt overrasket!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Syns dere alle er kjempeflinke :)

Og Missdior: det er ikke bra å gå ned for mye for fort, da er det lett for at man ender opp som jojo-slanker.

Jeg begynte på lavkarbo, og ble så glad over å gå ned i vekt at jeg lot det bare rase ned. Når julen kom, og jeg spiste mye hos andre så gikk jeg opp noen kilo igjen, og det var mye tyngre å foetsette vektnedgangen igjen.

Jeg klarte heldigvis å snu det i tide, og har bestemt meg for å bremse vektnedgangen litt ved å ta det litt mer med ro. Tror jeg vil ha mye bedre effekt over tid ved å ikke ha så hastverk.

Jeg er sikker på at du vil klare det om du vil, men tenk langsiktig. Ikke tenk at du skal "våkne opp tynn i morgen" typ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: --
Høyde (valgfritt): 169 cm

Startvekt for denne tråden: 92,4 kg
Mål til påske: 85 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 92,4 kg
10. januar, uke 2: 90,5 kg
17. januar, uke 3: 90,4 kg
24. januar, uke 4: 89 kg
31. januar, uke 5: 88,2 kg

Februar 2014
07. februar, uke 6: 89,9 kg (lørsdagsveiing)

Ikke veldig fornøyd nei, men samtidig forventet! Har vært tre dager på kurs, med altfor mye god mat... Har holdt meg unna søtsaker stort sett, men som sagt, mye mat. I går var jeg i bursdag, så da ble det et par øl + igjen, god mat, og kaker.

Kjører på litt strengere til uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker (signerer: B85)

Startvekt fra tidligere: ca. 75 kg (sommeren 2013)
Høyde (valgfritt): 163 cm

Startvekt for denne tråden: 69,9 kg
Mål til påske: 65 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 69,9 kg
10. januar, uke 2: 69 kg
17. januar, uke 3: 68,4 kg
24. januar, uke 4: 68,2 kg
31. januar, uke 5: 68,1 kg

Februar 2014
07. februar, uke 6: 68,2, kg

Æsj! Det går treigt, og nå altså også littegranne opp!

Jeg sliter litt med motivasjonen når det kommer til trening for tiden. Jeg får ikke lov til å jogge på grunn av vond rygg, og er henvist til ellipsemaskinen istedet. Jeg elsker å jogge, og føler meg rett og slett "lett og lykkelig" etter en god joggeøkt. Det er en fantastisk måte for meg å bli kvitt stress og irritasjon på. Ellipsemaskinen syns jeg derimot er ulidelig kjedelig, og merker null til "lett og lykkelig" etterpå.

Joggingens effekt på psyken gjør meg også mer motivert til et bra kosthold, og jeg føler mer eller mindre at kroppen går etter det som er bra for den på egen hånd i perioder der jeg er flink til å jogge jevnlig. Nå sklir også kostholdet mer ut enn det burde.

Men jeg skal huske på frustrasjonen som kommer til uttrykk i dette innlegget, og prøve å ta meg sammen neste uke.

Ellers må jeg si godt jobba til alle dere som ser vektnåla peke nedover!! Og: ikke gi opp!, til de som er i samme situasjon som meg selv :)

B85

Anonymous poster hash: bda44...5e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker (signerer: B85)

Startvekt fra tidligere: ca. 75 kg (sommeren 2013)

Startvekt for denne tråden: 69,9 kg

Mål til påske: 65 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 69,9 kg

10. januar, uke 2: 69 kg

17. januar, uke 3: 68,4 kg

24. januar, uke 4: 68,2 kg

31. januar, uke 5: 68,1 kg

Februar 2014

07. februar, uke 6: 68,2, kg

Æsj! Det går treigt, og nå altså også littegranne opp!

Jeg sliter litt med motivasjonen når det kommer til trening for tiden. Jeg får ikke lov til å jogge på grunn av vond rygg, og er henvist til ellipsemaskinen istedet. Jeg elsker å jogge, og føler meg rett og slett "lett og lykkelig" etter en god joggeøkt. Det er en fantastisk måte for meg å bli kvitt stress og irritasjon på. Ellipsemaskinen syns jeg derimot er ulidelig kjedelig, og merker null til "lett og lykkelig" etterpå.

Joggingens effekt på psyken gjør meg også mer motivert til et bra kosthold, og jeg føler mer eller mindre at kroppen går etter det som er bra for den på egen hånd i perioder der jeg er flink til å jogge jevnlig. Nå sklir også kostholdet mer ut enn det burde.

Men jeg skal huske på frustrasjonen som kommer til uttrykk i dette innlegget, og prøve å ta meg sammen neste uke.

Ellers må jeg si godt jobba til alle dere som ser vektnåla peke nedover!! Og: ikke gi opp!, til de som er i samme situasjon som meg selv :)

B85

Anonymous poster hash: bda44...5e4

Jeg vet akkurat hvordan du føler det. Hadde endelig blitt glad i å løpe, klarte å ta meg ut på trening og kjente formen ble bedre fra gang til gang, meldte meg på Sentrumsløpet og trodde å klare det på under 60 min var innen rekkevidde med bra trening fremover - og pang, beinhinnebetennelse. To uker uten løping hjalp ikke i det hele tatt, så nå står jeg nå fremdeles og tråkker på den ellipsen. :( Noen treninger syns jeg det er helt ok, men jeg får ikke tatt meg skikkelig ut eller samme treningseffekten som når jeg løper...

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 83kg (august 2012)

Høyde: 167 cm

Startvekt for denne tråden: 61,9kg

Mål til påske: 58kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 61,9kg

10. januar, uke 2: 60,9kg (-1kg)

17. januar, uke 3: 61,4kg (+0,5kg)

24. januar, uke 4: 61,3kg (-0,1kg)

31. januar, uke 5: 60,6kg (-0,7kg)

Februar 2014

07. februar, uke 6: 60,7kg (+0,1kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Belle Gunnes

Startvekt fra tidligere: --

Startvekt for denne tråden: 59,5 kg
Mål til påske: 57 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 59,5 kg
10. januar, uke 2: 59 kg (-0,5 kg)
17. januar, uke 3: 58,3 kg (-0,7 kg)
24. januar, uke 4: 58,3 kg
31. januar, uke 5: 58,3 kg

Februar 2014
07. februar, uke 6: 58.4 kg (+0.1 kg)

Har trent mye styrke de siste to ukene, og da er det ikke lett å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du klart å gå ned så mye på en drøy måned da? Hva spiser du hver dag og hvor mye trener du? Jeg synes nemlig jeg er ekstremt flink selv, holder meg til 1200 kcal per dag, men likevel går det så smått synes jeg. har jo gått ned men ikke 4 kg!!

Anonymous poster hash: 12f5f...75a

Tok bare en random dag, men den kan se slik ut:

Frokost: 35 gram havregryn med vann, blåbær, kaffe og te + ett glass melk

Lunsj: 3 ryvita med kalkunfilet og litt mozarella

Middag: 100 gram kyllingfillet, mozarella, løk, cherrytomater, squash og 1 ss olje til steking

Mellommåltid: 1 glass smoothie

Kvelds: 2 ryvita med 1 egg

Ellers har jeg en spisedag i uken der jeg spiser sunt fra morgen til middag og etter middag slår jeg meg litt løs. Trener 3-4 ganger i uken. Alt ettersom.

Lykke til :)

Endret av Sailor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! Oi det var lite!! Jeg ligger som nevnt på 1200 men jeg spiser 60 gr havregryn til frokost, og føler det er en liten havregrøtporsjon. Middag også spiser jeg nok 150 gram fisk el kjøtt, mye grønnsaker men også noe potet, pasta el ris.. vel, noe å strekke seg mot da. Og redusere enda mer ;)

Anonymous poster hash: 12f5f...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj jg har hatt en fæl dag. Sjokolade pg godteri proppene i meg. Fikk kjempe dårlig samvittighet og ble bare kvalm og følte At jg måtte kaste opp. Jeg vil ikke leve sånn her mer. Vil at datteren min skal vokse opp med en mor med sunne kostholdsvaner. Dagens gode er vel at jg nådde mine skritt og kalorier forbrent på fitbiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Æsj jg har hatt en fæl dag. Sjokolade pg godteri proppene i meg. Fikk kjempe dårlig samvittighet og ble bare kvalm og følte At jg måtte kaste opp. Jeg vil ikke leve sånn her mer. Vil at datteren min skal vokse opp med en mor med sunne kostholdsvaner. Dagens gode er vel at jg nådde mine skritt og kalorier forbrent på fitbiten.

Så lenge du ikke fråtser i usunn mat hver dag, så tar ikke ungen din skade av det akkurat.

Har selv fråtset i dag. Med god samvittighet. Ser frem mot helgen hver uke, for da har jeg lovet meg selv at jeg skal få unne meg 1 ting som jeg bare elsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk bare på neste dag - virkelig. :klem: Du har en ny dag i morgen, og den sjokoladen er brukt som energi innen du har våknet i morgen uansett. :blomst: Hva om du kan lære deg å lage sunne desserter eller noe i stedet? Det kan være du synes det er lettere å leve med å skeie ut litt på den måten, og så kan du lære datteren din noe nyttig i samme slengen. Man kan bake mange sunnere desserter ved å bare bytte ut sukker med sukrin+ for eksempel. Hva med halvgrove vafler med sukkererstatning? Det er kjempegodt sammen med syltetøy uten tilsatt sukker. Tror det var Nora som hadde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh tusen takk folkens for oppmuntrende ord. Det har så mye å si høre slike ting. Skal jobbe hardt pg trutt frem mot veiedag på fredag. Ikke noe snop og dritt imorgen. Bare sunne og rutiner i måltidene mine :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei! :D jeg vil gjerne melde meg inn her!

Jeg har ikke veid meg på mange år, fordi jeg er livredd for å se vekta mi. Jeg er ikke overvektig, men litt lubben.

Nå har jeg kjøpt en sånn motivasjonsvekt på et enklere liv sånn at jeg bare ser hvor mye jeg har gått opp eller ned ikke hva jeg veier. :D

Jeg er ute etter en skikkelig livsstilending! sliter med hyppig migrene og 0 energi i hverdagen. Har de siste 4 årene levd på enormt usunn mat, altså frossen pizza gjerne 4 dager i uken, kebab, burger osv.... lagde veldig sjeldent middag fra bunn, kanskje annen hver mnd. Spiste enorme mengder godis og potetgull med dipp.

Den 6 januar startet jeg mitt nye liv. Jeg har kuttet ut brus og godis. Jeg spiser store posjoner med hjemmelaget sunn mat, med masse grønnsaker og urter.

Jeg trener ikke, jeg merker at jeg ikke må bite over for mye med engang.... selvdisiplinen min er veldig begrenset så jeg må ta litt om gangen. Selv om jeg ikke trener så går jeg tur i skog og mark med hundene 1.5-2 timer hver eneste dag. Så jeg får jo bevegelse selv om jeg ikke pumper jern ;)

På mandag er det 5 uker siden jeg startet og jeg har ikke spist noe godteri eller ferdimat! jeg er veldig stolt av meg selv

På 5 uker har jeg gått ned 7.5 kg :) Ganske fornøyd med det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Funky Punk

Sjekker min BMI nå, bare for moro skyld

I februar/mars i fjor hadde jeg en BMI på 38.87 (fedme kl 2)

I dag har jeg en BMI på 28,73 (overvektig)

Har altså gått ned 2 "klasser" på BMI skalaen :danse:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chia har selv kjøpt vekten. Ikke kommet helt i rutine med den enda. Hvilken farge har du? :)

Hei Missi89 :) Min vekt er sort :)

Jeg synes vekten er genial, er veldig motiverende å se nedgangen fra uke til uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker min BMI nå, bare for moro skyld

I februar/mars i fjor hadde jeg en BMI på 38.87 (fedme kl 2)

I dag har jeg en BMI på 28,73 (overvektig)

Har altså gått ned 2 "klasser" på BMI skalaen :danse:

Veldig imponerende! Det vises på utseendet. Men mye viktigere, det har enorm betydning helsemessig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...