ShiningStar Skrevet 24. januar 2014 #541 Del Skrevet 24. januar 2014 Ny pers i benkpress idag :D Så happy.. Trener vanligvis med 20 kg altså bare stangen, men idag klarte jeg jaggu meg 3x3 reps med 40 kg... Dagens gledeshyl 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 24. januar 2014 #542 Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Vekta i dag (24. januar) - 58.3 Søndag til onsdag veide jeg 57.8, men med mens og nytt treningsopplegg (og mye trening) så gikk vekta litt opp idag. Men alt er i rute. Endret 24. januar 2014 av Belle Gunnes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iwanttotravel Skrevet 24. januar 2014 #543 Del Skrevet 24. januar 2014 Startvekt fra tidligere: --Høyde (valgfritt): 172 cmStartvekt for denne tråden: 75 kgMål til påske: 69 kgJanuar 2014 03. januar, uke 1: 75 kg 10. januar, uke 2: 75,2 kg 17. januar, uke 3: 74,8 kg 24. januar, uke 4: 74,5 kg 31. januar, uke 5: -- Går veldig saktig, men kanskje det er bra. Jeg gikk ned til 68 kg i fjor, men fikk kg tilbake i løpet av et par måneder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VioletWeston Skrevet 24. januar 2014 #544 Del Skrevet 24. januar 2014 får ikke veid meg på x antall uker ettersom jeg bor hos broren min for en liten periode, og her har han ikke badevekt.. Med mindre jeg får mamma til å komme med den de har hjemme da Denne uka har ikke vært til det optimale; heller tvert imot.. gaflet i meg MASSE godteri både igår og på onsdag nuvel, man må jo bare ta konsekvensene av de valgene man selv tar (selv om jeg enda ikke vet hvor stort utfall det resulterte i..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 24. januar 2014 #545 Del Skrevet 24. januar 2014 Startvekt fra tidligere: 110 kg (januar 2012)Høyde (valgfritt): 176 cmStartvekt for denne tråden: 91,5 kgMål til påske: 79 kgJanuar 2014 03. januar, uke 1: 91,5 kg 10. januar, uke 2: 90,1 kg (-1,4 kg) 17. januar, uke 3: 89 kg (-1,1 kg) 24. januar, uke 4: 88,2 kg (-0,8 kg) 31. januar, uke 5: -- Wow, jeg hadde ikke ventet noe nedgang denne uken. Har vært borte, og ikke spist så veldig bra. Mer godteri enn jeg bruker, og en del mat som jeg ikke tåler, slik at jeg bare føler meg fæl og oppblåst. Trening har det også vært dårlig med, ihvertfall på slutten av uken. I tillegg fikk jeg ikke veid meg idag før et stykke ut på dagen, og da hadde jeg rukket og både spist og drukket en del. Så jeg er absolutt fornøyd med nedgangen denne uka, og har tydeligvis vært flinkere enn jeg tror :D Jeg hadde faktisk forventet å gå opp, så det var en hyggelig overaskelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kath H. Skrevet 24. januar 2014 #546 Del Skrevet 24. januar 2014 Veiedag Startvekt for denne tråden: STARTVEKT 81.1Mål til påske: 72 Mål til sommeren 65!Januar 201403. januar, uke 1: -- 10. januar, uke 2: 81.1 17. januar, uke 3: 80.8 24. januar, uke 4: 79.9 (- 0,9) 31. januar, uke 5: -- Hurra !! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 24. januar 2014 #547 Del Skrevet 24. januar 2014 Startvekt fra tidligere: 78,6 kgHøyde (valgfritt): 161 cm Startvekt for denne tråden: 71,4 kgMål til påske: 64,8 kg Edit: Har lyst til å legge til "endelig?" mål til sommeren: 60 kg. (Passe 5-kilos delmål der...) Januar 2014 03. januar, uke 1: 71,4 kg 10. januar, uke 2: 70,9 kg 17. januar, uke 3: 70,0 kg 24. januar, uke 4: 69,1 kg 31. januar, uke 5: -- 0,9 denne gangen også? Jeg er fornøyd med det, selvfølgelig! Uansett vidunderlig å se sekstallet først! Har ligget litt under i kalorier denne uka, i gjennomsnitt 1364. "Treningen" er fremdeles gåturer, men nå klarer jeg å løpe 148 meter! Woho! Dette går unna! Ja, jeg har bestilt legetime Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 24. januar 2014 #548 Del Skrevet 24. januar 2014 Startvekt fra tidligere: --Høyde (valgfritt): 164 cmStartvekt for denne tråden: 78,8 kgMål til påske: 70 kg Januar 201403. januar, uke 1: 78,810. januar, uke 2: 78,017. januar, uke 3: 77,3 kg24. januar, uke 4: 76,9 kg31. januar, uke 5: -- Går bare saktere og saktere det her. Kostholdet har ikke vært tipp-topp denne uka, men heller ikke så veldig ille. Tror jeg skal begynne med trening snart slik at jeg får bevegd meg litt også I dag prøvde jeg en kjole som jeg hadde tenkt til å gå med på julaften hvor jeg så helt stappet ut i, men i dag satt den ikke SÅ aller verst. Tok et bilde av meg selv, skal prøve igjen om to uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lisske Skrevet 24. januar 2014 #549 Del Skrevet 24. januar 2014 Startvekt fra tidligere: 97 kg Høyde (valgfritt): 174 cm Startvekt for denne tråden: 94 kg Mål til påske: 80 kg Januar 2014 03. januar, uke 1: 94 kg 10. januar, uke 2: 92,9 kg 17. januar, uke 3: 92,3 kg 24. januar, uke 4: 91,2 kg 31. januar, uke 5: -- Da var det fredag igjen og det er faktisk kjempegøy å se at det virker :D Jeg spiser oftere og prøver å tenke litt på hva det er jeg putter i meg. Av trening har jeg hatt motbakkeintervall på onsdag og kjenner det svært godt i rumpe og lår. På mandag var jeg på treningstudio og hadde noe kondisjonstrening. I helga skal jeg jobbe og regner med jeg vil gå ganske mange mil. Synes alle her inne fortjener å høre at jeg synes dere er veldig flinke! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 24. januar 2014 #550 Del Skrevet 24. januar 2014 Så flinke dere er Jeg er så langt fornøyd! Startvekt fra tidligere: --Høyde (valgfritt): 170 cm Startvekt for denne tråden: 66,5 kgMål til påske: 60 kg Januar 201403. januar, uke 1: 66,5 kg10. januar, uke 2: 65,4 kg17. januar, uke 3: 64,9 kg24. januar, uke 4: 64,00 kg31. januar, uke 5: -- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk94 Skrevet 24. januar 2014 #551 Del Skrevet 24. januar 2014 Startvekt fra tidligere: -- Høyde (valgfritt): 169 cm Startvekt for denne tråden: 60,8 kg Mål til påske: 56 kg Januar 2014 03. januar, uke 1: 60,8 kg 10. januar, uke 2: 61 kg 17. januar, uke 3: 61, 4 kg 24. januar, uke 4: 60,9kg 31. januar, uke 5: -- Da var jeg så å si tilbake på startvekta, så nå håper jeg det går nedover og ikke oppover igjen... Har ikke hatt tid til trening denne uka i og med at jeg har vært på jobb hver dag og i tillegg går et fulltidsstudium. Så har altså klart å stressa av meg noen gram, hurra! Neste uke har jeg heldigvis litt bedre tid til å prioritere trening, så da får vi se om det virker med på at vekten går i riktig retning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk94 Skrevet 24. januar 2014 #552 Del Skrevet 24. januar 2014 Så flinke dere er Jeg er så langt fornøyd! Startvekt fra tidligere: --Høyde (valgfritt): 170 cm Startvekt for denne tråden: 66,5 kgMål til påske: 60 kg Januar 201403. januar, uke 1: 66,5 kg10. januar, uke 2: 65,4 kg17. januar, uke 3: 64,9 kg24. januar, uke 4: 64,00 kg31. januar, uke 5: -- Imponerende! Visste ikke at man kunne få så fort resultater, jeg må virkelig komme i gang med treningen. Trener du ofte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimalaya Skrevet 24. januar 2014 #553 Del Skrevet 24. januar 2014 Høyde: 167 cm Startvekt tråden: 69,1 kg Mål til påske: 62 kg (1. juni: 59 kg) Januar 2014 03. januar, uke 1: 69, 1 10. januar, uke 2: 67.5 (-1.6) 17. januar, uke 3: 67.00 (-0,5) 24. januar, uke 4: 67.00 (-0) 31. januar, uke 5: -- Uke 0: Starer med min toppvekt noensinne… Ingen klar plan, kommer ikke til å trene stort, men jeg SKAL, SKAL SKAL… Uke 1: - Ujevn spising, ingen trening. Men motivert av minus én komma seks! Skal jeg slå til med styrketrening og rockering? Kanskje. Uke 2 Utfordrende buffet i helga. Ingen trening. Litt vin, ellers ikke mange utskeielser. Fornøyd med 0.5 minus. Uke 3 (Ok, uke 4 i følge "opplegget", men det er jo strengt tatt snakk om TRE tilbakelagte uker) Litt skuffet over null ned. Vekta lå og vaket på 66 komma ett eller annet, men stabiliserte seg på 67. Gang på gang på gang. Det hjalp jaggu ikke å veie seg mange ganger! Heller ikke å flytte vekta. Usikker på om jeg skal være forundret, jeg synes forsåvidt jeg har vært flink, men samtidig har det vært et par kvelder med ost & vin, sånt kan fort få konsekvenser. Dessuten litt kinogodis på lørdag. Kommende uke skal jeg kompensere, da blir det minst 0.7 nedgang!! Fem kilo til påske. Jeg tror det går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimalaya Skrevet 24. januar 2014 #554 Del Skrevet 24. januar 2014 Opp denne uken, ikke så overraskende. Vært en dårlig uke på mange måter. Skal forhåpentligvis få nye antidepressiva senere i dag, gruer meg, i og med at det er så mange som går opp i vekt av enkelte typer. Det som er så rart, er at vektøkning i utgangspunktet ikke er en bivirkning av de aller fleste (alle?) antidepressiva. Jeg opplevde selv å gå opp 6 kilo i løpet av 6-7 måneder da jeg gikk på Cipralex, var overbevist om at det handlet om selve pillene. Men fikk etterhvert forståelse for at det rett og slett handlet om at tilstanden min ble normalisert pga. pillene, de ga meg rett og slett normal matlyst tilbake! Jeg hadde spist veldig dårlig over lang tid og hadde gått ned en del i vekt (var litt tynnere enn det jeg egentlig selv likte), da jeg begynte med pillene begynte vekten å peke oppover. Jeg ble litt bekymret først, men ting stabiliserte seg. Også fastlegen min påpekte at mange opplevde at apetitten ble normalisert ved bruk av antidepressiva, men mistolket dette til å handle om at pillene var fysiologis skyld i vektøkning. Jeg er absolutt ingen proff på dette, altså! Så jeg skal ikke påstå noe som helst - kanskje finnes det antidepressiva som man faktisk legger på seg av, selv om man ikke spiser mer. Men jeg synes min fastleges forklaring på min vektøkning var logisk, og jeg tror nok det stemte i mitt tilfelle. Uansett - lykke til! Du skal se det går helt fint å endre medisin! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #555 Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) - Hovedinnleggene er oppdatert(e) til og med dette innlegget - Startvekt fra tidligere: 76-78 kg (august 2013)Høyde (valgfritt): 178 cmStartvekt for denne tråden: 68 kgMål til påske: 60 kgJanuar 2014 03. januar, uke 1: 68 kg 10. januar, uke 2: 67 kg (-1 kg) 17. januar, uke 3: 66,9 kg (-0,1 kg) 24. januar, uke 4: 65,6 kg (-1,3 kg) 31. januar, uke 5: -- Endret 24. januar 2014 av Elanore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimalaya Skrevet 24. januar 2014 #556 Del Skrevet 24. januar 2014 Enda et innlegg fra meg, langt uti de små timer. Snart i bunnen av det tredje vinglasset… Jeg skal prøve en uke med trening, har jeg tenkt. Jeg liker rett og slett ikke å trene - sånn har det blitt. Fra å være aktiv turner for ca. 1000 år siden, via god, gammeldags aerobic og til spinning, svømming og dans, har jeg landet på ingenting. Livet har vært litt vel utfordrende de siste årene, og jeg har ikke funnet overskudd, lyst eller motivasjon til å trene. Jeg har prøvd, mange ganger, men blir bare stresset av det. Null utbytte. Så jeg tenker at kanskje måtte det bare være slik i denne perioden. For det er ikke sånn at jeg er sofadyr - har veldig aktive unger som jeg følger i så mangt. Er altså temmelig aktiv, men trening er det blitt lite av de siste årene. Denne uka blir det én joggetur (får holde med intervalltrening jogging/gange - la oss si 40 min totalt?), daglige styrketreninger i stua og daglige økter med rockeringen. Kanskje ikke mer enn 15 minutter med styrketrening, men dét er mye mer enn ingenting… Så nå skal yogamatta fram! Og - glåmerker rundt midtrabatten - velkommen! Jeg ønsker meg selv lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #557 Del Skrevet 25. januar 2014 Er du fortsatt på sykehuset? Lavkalori er nok ikke så lurt så lenge du har infeksjon, nei. Du må tenke på helsa di, Elanore! Sett slankingen litt på vent. Den kan du ta opp igjen. Er infeksjonene dine kroniske? Ta og drikk minst en halv liter med væske nå. Noe med salt og søtt i, eller få noe intravenøst. Den halve kiloen trekker du fra på vekta. Det er litt til og fra men den biten, og hva lavkalori angår, så blir det ufrivillig opprettholdt når jeg er dårlig. Infeksjonene er mer en bivirkning av andre medisiner jeg må ta over lengre tid, så det er utrolig irriterende. Er rart hvor vanskelig de har for å innse at noen trenger væske IV idet de begynner å svime av - uavhengig av hva blodprøvene sier. Særlig når blodprøvene er 14 timer gamle... Woho! Det ser nesten ut som kroppen min kjører intervaller på to uker på nedgangene her Hehe. Min gjør ofte det samme! Og jeg går oppover ;p 78,3 i dag, og 17 dager til termin og er opp nesten 10 kg nå i svangerskapet, så alt er vel ved det normale sånn egentlig:) Hvordan form for trening og kosthold bruker dere? Jeg har falt av vogna flere ganger.. vekt på 68,7kg og målet er 56 kg det er mest lår og mage området som har ''svulmet'' opp Jeg har startet på spinning 1 gang i uken i tillegg til svømming 1 gang i uken, da svømmer jeg i ca 40 min. Jeg prøver og spise sunt, kuttet ut middag til lunsj, spiser helst 2 brødskiver med magert pålegg til frokost og 5 knekkebrød til lunsj, nøtter og frukt til mellommåltid. Men vekta rykker ikke på seg. Burde jeg begynne og løpe også ? tenkte å løpe i helgene , har en rute på sånn 3 km som kan være grei. Hei! Finner deg ikke i oversikten - har du lyst til å bli med fra nå av, eller? Mitt kosthold er det ikke stort å si om nå da jeg trolig er den minst sunne i denne tråden for tiden... Har du forsøkt å telle kcal en periode så du får se litt mer helhetlig på det? Du trenger ikke å rope. Å bruke caplock er uhøflig. Er du ikke med på slankingen, kan du holde deg unna denne tråden. Til info er det mange som ønsker en reell vektnedgang, ikke bare mindre fett. Det gjelder blant andre meg, som må ned i vekt pga dårlige knær. Så kom ikke her med pisspreik. Synes det er litt naivt å tro at "skikkelig" vektnedgang ikke går an, faktisk på grensen til hysterisk, med all den ironi det innebærer. Jeg har faktisk også fått bedre knær av det her! Mistet 8 cm fra midjen i fjor, men hey, det er sikkert bare vann det også. Er fornøyd med denne uken ned ca 0,6-7.. Er glad jeg har en jobb som innebærer mye sykling og fysisk arbeid... Har vært så som så med matfronten, men istedet for å ete 8 sjokoladebiter ble det bare en igår, skal si den var GOD :D Har ennå ikke fått kjøpt meg ny vekt men den jeg har nå får duge en liten stund til, den funker og har lært meg å lese den litt bedre.... Uansett nå står husvask på planen, så blir det en liten styrkeøkt etter det. Gleder meg for da er det HELG, vertfall frem til søndag da er det spinning... Neste uke treningsopplegg for meg skal se slik ut Søndag: Spinning 50 min + litt styrke etterpå Mandag: Styrke Tirsdag: Spinning 45 min + 30 min med intensiv sirkeltrening. Onsdag: Styrke Torsdag: Svømming Har kuttet ned svømmingen til en gang i uken fremover.. Er så mye bra timer på treningssenteret på tirsdagene fremover... Uansett SÅ flinke dere alle sammen er.... Tenk hvor flotte vi blir til påske... :D NO PAIN NO GAIN Januar 2014 03. januar, uke 1: 88 kg 10. januar, uke 2: 87 kg 17. januar, uke 3: 86, 7 kg 24. januar, uke 4: --86.0 ca 31. januar, uke 5: Har du endret vekten fra forrige uke? Ser den forrige er oppført annerledes. Uansett fint om jeg får beskjed om eventuelle endringer. Januar 2014 03. januar, uke 1: 78,4 kg 10. januar, uke 2: 77,6 kg (-0,8 kg) 17. januar, uke 3: 76,4 kg (-1,2 kg) 24. januar, uke 4: 77,00 31. januar, uke 5: Opp 0,7 kg denne uken! Det var forventet, da det har vært tre (!) selskaper, og kakerester. Men, ny uke nye muligheter Jeg kan glede deg med at du nå har gått ned 100 gram, i såfall - du gikk bare opp 0,6! Startvekt fra tidligere: 97 kg Høyde (valgfritt): 174 cm Startvekt for denne tråden: 94 kg Mål til påske: 80 kg Januar 2014 03. januar, uke 1: 94 kg 10. januar, uke 2: 92,9 kg 17. januar, uke 3: 92,3 kg 24. januar, uke 4: 91,2 kg 31. januar, uke 5: -- Da var det fredag igjen og det er faktisk kjempegøy å se at det virker :D Jeg spiser oftere og prøver å tenke litt på hva det er jeg putter i meg. Av trening har jeg hatt motbakkeintervall på onsdag og kjenner det svært godt i rumpe og lår. På mandag var jeg på treningstudio og hadde noe kondisjonstrening. I helga skal jeg jobbe og regner med jeg vil gå ganske mange mil. Synes alle her inne fortjener å høre at jeg synes dere er veldig flinke! Har du vært borte tidligere? Ble plutselig litt forvirret da jeg ikke hadde noe mer enn startvekt stående på deg fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 25. januar 2014 #558 Del Skrevet 25. januar 2014 Du er jo nesten halvveis til målet ditt allerede. Bra jobba! Takk :D Jeg tror kanskje jeg har satt meg et ganske lavt mål, og egentlig ønsker jeg å gå ned mye mer før påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 25. januar 2014 #559 Del Skrevet 25. januar 2014 Godt jobbet, Pringle! Du er inne i en god stim. Fortsetter det sånn, har du snart målet inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alayne Skrevet 25. januar 2014 #560 Del Skrevet 25. januar 2014 Det som er så rart, er at vektøkning i utgangspunktet ikke er en bivirkning av de aller fleste (alle?) antidepressiva. Jeg opplevde selv å gå opp 6 kilo i løpet av 6-7 måneder da jeg gikk på Cipralex, var overbevist om at det handlet om selve pillene. Men fikk etterhvert forståelse for at det rett og slett handlet om at tilstanden min ble normalisert pga. pillene, de ga meg rett og slett normal matlyst tilbake! Jeg hadde spist veldig dårlig over lang tid og hadde gått ned en del i vekt (var litt tynnere enn det jeg egentlig selv likte), da jeg begynte med pillene begynte vekten å peke oppover. Jeg ble litt bekymret først, men ting stabiliserte seg. Også fastlegen min påpekte at mange opplevde at apetitten ble normalisert ved bruk av antidepressiva, men mistolket dette til å handle om at pillene var fysiologis skyld i vektøkning. Jeg er absolutt ingen proff på dette, altså! Så jeg skal ikke påstå noe som helst - kanskje finnes det antidepressiva som man faktisk legger på seg av, selv om man ikke spiser mer. Men jeg synes min fastleges forklaring på min vektøkning var logisk, og jeg tror nok det stemte i mitt tilfelle. Uansett - lykke til! Du skal se det går helt fint å endre medisin! Ja, jeg har hørt at det er som regel apetitten som endres. Jeg har en fæl trang til å trøstespise og selv om jeg ikke nødvendigvis er sulten, fyser jeg på ett eller annet hele tiden. Så hvis plutselig apetitten min øker kan vektnedgangen bli litt av en utfordring tenker jeg. Men men, heller noen kg for mye enn nede i et sort hull som jeg er for tiden. Kan jo hende det blir motsatt, at jeg ikke får et konstant behov for å trøstespise av de nye pillene også! Tusen takk for støttende ord. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå