Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 69,1 kg

10. januar, uke 2: 68,6 kg

17. januar, uke 3: 67,5 kg

24. januar, uke 4: 68,1 kg

31. januar, uke 5: --

Opp denne uken, ikke så overraskende. Vært en dårlig uke på mange måter. Skal forhåpentligvis få nye antidepressiva senere i dag, gruer meg, i og med at det er så mange som går opp i vekt av enkelte typer. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Offensive Pie

Startvekt for denne tråden: 77,5 kg
Mål til påske: 69,9 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 77,5 kg
10. januar, uke 2: 76,1 kg (-1.4)
17. januar, uke 3: 75,5 kg (-0.6)
24. januar, uke 4: 75,6 kg (+0.1)

Totalt: -1.9 kg

Med tanke på den uka jeg har hatt, må jeg nesten være fornøyd med å ikke ha gått opp mer - 100 g er ingenting i den store sammenhengen, og jeg er helt i rute med planlagt vekttap (ca 0.5 kg pr uke). Jeg får ta meg sammen denne uka, og se om jeg ikke klarer å fortsette den tidligere trenden.

Samtidig er jeg litt redd for de kommende ukene. Sist slankerunde stagnerte jeg totalt på omtrent denne vekten, og klarte ikke komme meg videre nedover.Jeg har heller ikke vært mindre enn dette tidligere i mitt voksne liv - kanskje ikke siden jeg var 15. Det å komme lavere på vekta vil derfor bety mye for meg, men jeg er redd for at jeg ikke klarer det.

Så, for å bekjempe redselen - trening, trening og atter trening, stålkontroll på tellingen, og mer sparing i klesfondet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Startvekt fra tidligere: -- 115 kgHøyde (valgfritt): --- cm 173 cm

Startvekt for denne tråden: STARTVEKT 89 kg (når tråden ble opprettet) Mål til påske: -- ingen spesielle mål

Januar 2014

03. januar, uke 1: STARTVEKT 86 kg

10. januar, uke 2: -- 88,5 kg

17. januar, uke 3: -- 87,2 kg

24. januar, uke 4: -- 87,4 kg

Er fornøyd egentlig, med tanke på at jeg var oppe på 90 kilo i løpet av denne uken

Snar ferdig med mensen, så håper at vekten går enda mer ned i løpet av uken som kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: --

Høyde (valgfritt): 164 cm

Startvekt for denne tråden: 67,7 kg

Mål til påske: 55 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 67,7 kg

10. januar, uke 2: 67 kg (-0,7 kg) *

17. januar, uke 3: 66,1 kg (-0,9 kg)

24. januar, uke 4: 66,0 (-0,1 kg)

Ikke gått ned mye denne uken til tross for 2-3 timers langrennstrening søndag, mandag og onsdag. I går og i dag har/er jeg syk med matforgiftning, og magen er helt oppblåst. Bare vært syk i to dager nå, men er lei av dårlig mage! Går på wc 3/4 ganger i timen :( noen som har noen råd til meg så jeg kan bli fortere frisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med denne uken ned ca 0,6-7..

Er glad jeg har en jobb som innebærer mye sykling og fysisk arbeid... Har vært så som så med matfronten, men istedet for å ete 8 sjokoladebiter ble det bare en igår, skal si den var GOD :D

Har ennå ikke fått kjøpt meg ny vekt men den jeg har nå får duge en liten stund til, den funker og har lært meg å lese den litt bedre....

Uansett nå står husvask på planen, så blir det en liten styrkeøkt etter det. Gleder meg for da er det HELG, vertfall frem til søndag da er det spinning... Neste uke treningsopplegg for meg skal se slik ut

Søndag: Spinning 50 min + litt styrke etterpå

Mandag: Styrke

Tirsdag: Spinning 45 min + 30 min med intensiv sirkeltrening.

Onsdag: Styrke

Torsdag: Svømming

Har kuttet ned svømmingen til en gang i uken fremover.. Er så mye bra timer på treningssenteret på tirsdagene fremover...

Uansett SÅ flinke dere alle sammen er.... Tenk hvor flotte vi blir til påske... :D

NO PAIN NO GAIN :danse:

Januar 2014

03. januar, uke 1: 88 kg

10. januar, uke 2: 87 kg

17. januar, uke 3: 86, 7 kg

24. januar, uke 4: --86.0 ca

31. januar, uke 5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje sett at der er jeg også. Det er nesten litt godt å se at vi er flere. For jeg var ikke forberedt på å oppleve stillstand/oppgang alt nå. Tidligere har det truffet meg i uke 6-7 av slankingen.

En ting er sikkert, gir vi etter nå, så går vi i hvert fall ikke lenger ned. Så vi får bare holde ut, og satse på at det går bedre neste uke.

Huff, er ikke noe gøy! Men neste uke blir forhåpentligvis mye bedre! :)

I know the feeling, men ikke gi opp!! Det vil gå rette veien igjen snart :)

Ja, la oss håpe det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Januar 2014
03. januar, uke 1: 78,4 kg
10. januar, uke 2: 77,6 kg (-0,8 kg)
17. januar, uke 3: 76,4 kg (-1,2 kg)
24. januar, uke 4:
77,00

31. januar, uke 5:

Opp 0,7 kg denne uken! Det var forventet, da det har vært tre (!) selskaper, og kakerester. Men, ny uke nye muligheter :)

Beklager at jeg ikke er så aktiv i denne tråden enda, ukene er litt hektiske her. Men jeg leser det dere skriver selv om jeg ikke rekker å kommentere noe. Og jeg syns dere er flinke alle sammen, som prøver, og som deler både motgang og medgang. Ønsker dere alle en god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 64-65 kg
Høyde (valgfritt): --- cm

Startvekt for denne tråden: 60,3 kg
Mål til påske: 53 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 60,3 kg
10. januar, uke 2: 58,9 kg (-1,4 kg)
17. januar, uke 3: 57,1 kg (-1,8 kg)
24. januar, uke 4: 57,1 kg (-0 kg)

Vekta har vist omtrent det samme hele uka og det begynner å bli ganske demotiverende. Prøver likevel å være like flink som de tidligere uke hvor alt har gått bra. Er ikke så gøy å ikke en gang gå ned 100 g på en uke, men for å se positivt på det, så har jeg heller ikke gått opp! Satser på at neste uke blir bra igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 78,6 kg
Høyde (valgfritt): 161 cm

Startvekt for denne tråden: 71,4 kg
Mål til påske: 64,8 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 71,4 kg
10. januar, uke 2: 70,9 kg
17. januar, uke 3: 70,0 kg
24. januar, uke 4: 69,1 kg

0,9 denne gangen også? Jeg er fornøyd med det, selvfølgelig! Uansett vidunderlig å se sekstallet først! Har ligget litt under i kalorier denne uka, i gjennomsnitt 1364. "Treningen" er fremdeles gåturer, men nå klarer jeg å løpe 148 meter! Woho! Dette går unna! Ja, jeg har bestilt legetime :fnise:

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens håpløse vekt, ga meg LITT motivasjon. Så ÅRETS første treningsøkt er unnagjort. La oss håpe det fortsetter slik! :trene:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt for denne tråden: 92,4

Mål til påske: 85

Januar 2014

03. januar, uke 1: 92,4

10. januar, uke 2: 90,5

17. januar, uke 3: 90,4

24. januar, uke 4: 89

Du er jo nesten halvveis til målet ditt allerede. Bra jobba! :jepp:

Samtidig er jeg litt redd for de kommende ukene. Sist slankerunde stagnerte jeg totalt på omtrent denne vekten, og klarte ikke komme meg videre nedover.Jeg har heller ikke vært mindre enn dette tidligere i mitt voksne liv - kanskje ikke siden jeg var 15. Det å komme lavere på vekta vil derfor bety mye for meg, men jeg er redd for at jeg ikke klarer det.

Så, for å bekjempe redselen - trening, trening og atter trening, stålkontroll på tellingen, og mer sparing i klesfondet :jepp:

Klart du klarer det :) Tar du mål? Det kan hjelpe dersom vekta stagnerer igjen. Dersom målene heller ikke viser noen framgang ville jeg tatt meg et par uker fri fra vekt og mål og fokusert på trening. Gjør framgang der, bevis for deg selv at du kan klare det, at du er sterk og flink og i stand til å endre kroppen din.

Jeg er forresten i samme båt som deg - siden jeg var 15/16 gikk vekta bare oppover. Nå er jeg nesten like slank som jeg var som tenåring (jeg er nesten ferdig med vektnedgangen min). Det er kjempemoro å se den personen som har gjemt seg under fettet i mange år - fjeset mitt er så annerledes! Ta masse bilder og aldri gi opp. Og hold på den positive holdningen din, den vil være gull verdt i ukene og månedene som kommer.

Har vært så som så med matfronten, men istedet for å ete 8 sjokoladebiter ble det bare en igår, skal si den var GOD :D

Det er en av fordelene med slanking, man nyter mat (og spesielt godteri og annet "ulovlig") såå mye mer enn det man vanligvis ville ha gjort. Jeg pleide å komme med unnskyldninger som "jeg kan ikke gå ned i vekt fordi jeg elsker mat for mye", men jeg tror at slankeprosessen faktisk har fått meg til å sette mer pris på mat. Jeg nyter maten mye mer nå enn jeg gjorde da jeg spiste hva jeg ville til alle døgnets tider.

Startvekt fra tidligere: 64-65 kg

Mål til påske: 53 kg

Januar 2014

10. januar, uke 2: 58,9 kg (-1,4 kg)

17. januar, uke 3: 57,1 kg (-1,8 kg)

24. januar, uke 4: 57,1 kg (-0 kg)

Vekta har vist omtrent det samme hele uka og det begynner å bli ganske demotiverende. Prøver likevel å være like flink som de tidligere uke hvor alt har gått bra. Er ikke så gøy å ikke en gang gå ned 100 g på en uke, men for å se positivt på det, så har jeg heller ikke gått opp! Satser på at neste uke blir bra igjen :)

Hvis du tar din høyde og vekt i betraktning er det ikke rart at det går litt sakte - alle kropper er forskjellige, men du høres ganske slank ut som det er, og da er det vanskeligere å gå ned i vekt. Jeg er overrasket at du klarte å gå ned så mye de forrige ukene, for de siste kiloene pleier som regel å sitte ganske godt fast :P Så når du føler deg demotivert ville jeg ha tenkt på hvor mye du har oppnådd fram til nå. Og ikke forvent for mye av deg selv - det er ikke uvanlig at ting tar tid på det stadiet du er på.

----------------

Startvekt fra tidligere: 80 kg (oktober 2012)

Høyde (valgfritt): 162 cm

Startvekt for denne tråden: 60 kg

Mål til påske: 57 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 60 kg *

10. januar, uke 2: 59 kg *

17. januar, uke 3: 59 kg

24. januar, uke 4: 59 kg

Vekta står stille her også, selv om jeg har vært flink denne uka. Men det er egentlig helt greit. Jeg har ikke sååå hastverk med å miste de siste 2 kiloene. Dessuten er det vanskelig å lese av nøyaktig med min analoge vekt, så jeg kommer ikke til å føre opp nedgang med mindre jeg ser en klar endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde (valgfritt): 172 cm

Startvekt for denne tråden: 78,3 kg
Mål til påske: 68 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 78,3 kg
10. januar, uke 2: 76,6 kg (-1,7 kg)
17. januar, uke 3: 76,4 kg (-0,2 kg)
24. januar, uke 4: 76,5 kg (+0,1 kg)

Dårlig uke, vært syk så har bare fått trent 1 gang. Satser på at formen kommer seg og at jeg er i gang igjen på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk er så dumme her.... TENKER BARE VEKT ! JEG SKAL GÅ NED I VEKT, FRA 80KG TIL 73KG.DET SOM SKJER DA ER AT DU MISTER CIRKA 50% VANN - 20% MUSKLER, OG BARE 30% FETT OG ÅRET ETTER VEIER DU 90 KG.....

TA OG MÅL DERE ISTEDET, IKKE TENK VEKT, TRENER DU VIL DU FÅ MER MUSKELMASSE OG DA GÅ OPP LITT I VEKT...

Anonymous poster hash: 067ef...544

Nei slutt å prat skit. Om en person er slank og fin og vekten viser 105kg så må den personen ned i vekt!! Tallet er kjempeviktig! Jeg liker ikke at det står 60kg selv om jeg er kjempe fit! Jeg vil at det skal stå 54kg!!! Så nå må jeg spise som et ekorn i 3 måneder!!

:fnise:

Anonymous poster hash: 2a1c7...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startvekt fra tidligere: 64-65 kgHøyde (valgfritt): --- cm Startvekt for denne tråden: 60,3 kgMål til påske: 53 kg Januar 201403. januar, uke 1: 60,3 kg10. januar, uke 2: 58,9 kg (-1,4 kg)17. januar, uke 3: 57,1 kg (-1,8 kg)24. januar, uke 4: 57,1 kg (-0 kg)31. januar, uke 5: --

Men du gikk ned mye de to foregående ukene. Du skal se kroppen din trengte en uke for å stabilisere seg på ny vekt. Så vil den fortsette ned kommende uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ta innveiing på lørdagsmorgenen jeg. Fredag morgen er jeg så trøtt at det er et under at jeg får på meg klær før jeg går ut av døren, så å huske på vekta går ikke :P

Startvekt for denne tråden: 0 kg som utgangspunkt

Mål til påske: - 4 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 0

10. januar, uke 2: - 0,3 kg

17. januar, uke 3: - 2,3 kg (- 2,0 kg)

24. januar, uke 4: - 2,9 kg (- 0,6 kg)

31. januar, uke 5:

Du er jo nesten i mål allerede du :5:

-Allima

Anonymous poster hash: e09ba...bb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Da var det dags for veiing - opp 200g! Det går opp og ned og opp igjen her i gården. Denne uken har jeg hatt mensen ( i likhet med mange andre her; har vi fått samme syklus mon tro? :fnise: ), men begynner å bli ferdig med den nå.

Spiste mye snop forrige helg (ja, jeg ga litt f...da), og jobbet som en gal både dagtid og 2 nattskift. Det har forkludret både døgnrytme, måltider, og ikke minst intensjoner om å trene mer. For meg har det stort sett gjaldt å få nok søvn denne uken for å orke jobben. Håper at neste uke blir bedre!

God helg alle sammen, og god bedring til deg Elanore! :blomst:

Høyde (valgfritt): 162 cm

Mål til påske: 56 kg

Januar 2014
10. januar, uke 2: 60,5 kg (+0,2 kg)
17. januar, uke 3: 59,5 kg (-1 kg)
24. januar, uke 4:
59,7 kg (+0,2 kg)

Endret av Myst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 januar, uke 3: 71,5

24 januar, uke 4: 71,2

Uff, tror jeg skal kutte ned styrke til vedlikehold og heller jogge litt mer. Pluss bli MYE bedre på maten! Har blitt endel sjokolade i det siste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde (valgfritt): 161 cm

Startvekt for denne tråden: 67,3 kg
Mål til påske: 58 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 67,3 kg
10. januar, uke 2: 66,3 kg
17. januar, uke 3: 66,8 kg
24. januar, uke 4:
66,5 kg

Jeg er da i minste på vei ned igjen da, så får jeg heller være flinkere med å gå tur neste uke, og trene styrke. Maten har faktisk ikke vært så ille, men hva hjelper nå det om kroppen ikke rører nok på seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei slutt å prat skit. Om en person er slank og fin og vekten viser 105kg så må den personen ned i vekt!! Tallet er kjempeviktig! Jeg liker ikke at det står 60kg selv om jeg er kjempe fit! Jeg vil at det skal stå 54kg!!! Så nå må jeg spise som et ekorn i 3 måneder!!

:fnise:

Anonymous poster hash: 2a1c7...754

Bare husk at det er masse kalorier i nøtter! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillemeg90

Startvekt for denne tråden: 91,6 kg

Mål til påske: 80 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 91,6 kg

10. januar, uke 2: 90,7 kg (-0,9 kg)

17. januar, uke 3: 89,8 kg (-0,9 kg)

24. januar, uke 4: 89,0 kg (-0,8 kg)

Fornøyd med denne uken! :) hadde omgangssyke tidligere i uken og var da nede o 88 kg. Den gikk såklart opp igjen, og var litt bekymret for at den ikke skulle fortsette å gå ned etter det:)

Ellers begynner jeg å se det på meg selv, og det er kjekt :) har også gått ned 2 cm rundt livet og låret, og 3 cm rundt hoftene :):):)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...